Алуминиев кардан ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 29 Яну 2010, 14:44

Знам че карданът като елемент от задвижването отнема от работната мощност на мотора. При нашите любими БМВта се губят сигурно над 20% от мощността на мотора ... конкретно колко е говорено по форума от Дино Стенд потребителите.

Някой от вас тунингисти да има инфо, от къде, колко $ и ефекта заслужава ли парите. Смятам че поне 5% загуба идва от тежкото желязо при е30ката.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2010, 16:16

Tой така или иначе е май алуминиев, поне на е36- ците и на е39 май също. Обикновено леките ги правят от карбон, цената е около $1500, ако не се лъжа и коне няма да даде, по-скоро ще действа както олекотения маховик ама умножено по 2 или по 3..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 29 Яну 2010, 16:27

е30ковия съм почти сигурен че не е алуминиев, като го гледам колко тежи ... със сигурност може да се оптимизира.

Качване на коне няма да се постигне, но както ти казваш поне загубата ще е по малка - като маховика. Карбонов надали ще мога да си позволя, алумин-а ще е по разумен ако изпадне цена изобщо.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2010, 16:40

Надали някой да се занимава да прави от алуминий. Сега се сещам, че има и стъклопластови, даже има марки, дето заводско са си със стъклопластов. По-скоро виж дали не може да се съчини някакъв от други модели, които са по-леки.
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от err0r » 29 Яну 2010, 17:26

bum_bum написа:... Сега се сещам, че има и стъклопластови, даже има марки, дето заводско са си със стъклопластов...

До колкото знам, такъв е случаят с кардана при Renault Espace 1 и 2 генерация Quadra, ама надали ще стане на е36 например.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2010, 17:42

Абсурд, със Сони сме го мислили още много отдавна :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от slatanic » 29 Яну 2010, 17:59

bum_bum написа:Абсурд, със Сони сме го мислили още много отдавна :mhihi:

Освен,че аз не виждам смисъл в интервенцията да питам,защо мислите,че няма да стане!?
Единственият проблем е якоста на материала и балансирането му.
При намиране на точната сплав и машина с достатъчна прецизност на изработката няма да има проблеми.
Споделете какви са ви опасенията,че да не може да стане.
А и какъв е смисъла от намаляването на теглото на маховика както и на кардана?
Къде отива баланса на цялата система тогава!? :conf:
Щото Гюнтер в завода на БМВ не си ги е измислял тия маси ей така на око!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от oxam » 29 Яну 2010, 19:00

bum_bum написа:Надали някой да се занимава да прави от алуминий. Сега се сещам, че има и стъклопластови, даже има марки, дето заводско са си със стъклопластов. По-скоро виж дали не може да се съчини някакъв от други модели, които са по-леки.


хмм на мен мустангът ми е с алуминиев...стандартният е стоманен и тежи ужасно много....а карбоновите са наистина 1200+ $ и повечето хора в щатите карат на алуминий. не мога да кажа дали има предимство защото нямам база за сравнение, вече беше сменен.
Изображение Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от oxam » 29 Яну 2010, 19:03

ACPT Carbon Fiber Driveshaft BMW E36 M3 96-99

ACPT has developed a carbon fiber driveshaft that allows a 1000 RPM increase in the engine speed and gives the engine a chance to work at its’ power peak. Its track tested at well over 800 horsepower. Its a stronger,lighter, direct replacement for your stock aluminum driveshaft. Which are known to twist.

You can achieve rear wheel horsepower gains of more than 5% with the simple switch to an ACPT carbon fiber driveshaft. Carbon fiber offers you more strength to resist extreme torque than steel with about half the weight. Just like the common use of the lightweight clutch and flywheel units, a lightweight driveshaft allows more of your engine’s power to be applied to the ground during acceleration.

In addition to minimizing rotational power losses, carbon fiber’s unique vibration dampening characteristics also help improve power output.

Please Note: All aftermarket driveshafts might be slightly larger than factory specs therefore minor clearance might need to be cut or cleared in the driveshaft tunnel. Driveshaft should have a minimum of 1/2" clearance for proper use.


това го намерих току що...значи на м3 е алуминиев от завода
Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2010, 19:05

Ясно е, че няма неизпълними неща. Въпроса е в баланса цена:ефект.
Относно Гюнтер какво е смятал не знам какво искаш да кажеш ама ти отрече тунинга с едно изречение.
Баланса е правен за да може на Гюнтер баба му и сина му да се чувстват еднакво комфортно в колата. Сещаш ли се? ;) Като искаш да промениш баланса към по-добро се хващаш и го правиш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 29 Яну 2010, 19:11

Тва с кривенето май е много основателна причина за Щатите, наскоро гледахме снимки на един кардан, дето беше усукан буквално като станиол :shock: Некви близо 500 коня на гумите от м52б28ус със стандартните карантии и чип :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 30 Яну 2010, 11:30

slatanic написа:
bum_bum написа:Абсурд, със Сони сме го мислили още много отдавна :mhihi:

Освен,че аз не виждам смисъл в интервенцията да питам,защо мислите,че няма да стане!?
Единственият проблем е якоста на материала и балансирането му.
При намиране на точната сплав и машина с достатъчна прецизност на изработката няма да има проблеми.
Споделете какви са ви опасенията,че да не може да стане.
А и какъв е смисъла от намаляването на теглото на маховика както и на кардана?
Къде отива баланса на цялата система тогава!? :conf:
Щото Гюнтер в завода на БМВ не си ги е измислял тия маси ей така на око!



Дени не си прав, има голяма разлика при олекотени маховик и кардан. Скоро гледах по американо тунинг програмка, за един мъсъл кар. Монтираха му алуминиев кардан и поведението на колата видимо се промени. Сам по себе си алуминиевия кардан е поне 60 % по лек от стоковия (при мъсъл кар-а и респективно при бабата е30).

Предполага се че фирма ангажирана със серийното производство на афтърмаркет части се ще са разбрали как се балансират.

Като казвам алу. кардан нямам предвид цял блок алуминий остърган до тоя размер, той вътре не е плътно желязо, има кухина.

Как мислиш че ще се наруши баланса на системата - кое ще се прецака, просто шофера ще използва повече от мощността на вал-а. Гюнтер в завода не е направил оптимално вървяща кола, а просто една серийна е30 кочина която да те кара от А до Б 20 години с минимални чупения и дефекти. Ако Гюнтеровци ги правиха толкоз добре, афтърмаркет частите изобщо нямаше да ги има нали така ?

Гледах само по американски сайтове за възможна покупка на тоя алумиев кардан - НО намирам само подобрени версии на М3 ковия при е36 ... или карбонови такива.

Да се наема с изработка на такъв и търсенето на подходящ майстор - граничи с ъпсурда, затова и търся чиста оферта за покупка.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bum_bum » 31 Яну 2010, 21:24

Ако бях на теб щях да пробвам с кардан от е39. Има сериозен шанс да влезе в е30-ката с малко желание, а ползата мога да ти гарантирам, че ще е в пъти на очакванията ти.
Относно баланса, ползата и Гюнтер има формули за преизчисляване на ротационната енергия в статична и те дават достатъчно добър отговор за ползата от олекотяването на въртящи се части.
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от bigmurzi » 01 Фев 2010, 0:10

ако тръгнеш да пробваш, имам матрял за експерименти :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Алуминиев кардан ?

Мнение от deyan-enchev » 01 Фев 2010, 0:13

bigmurzi написа:ако тръгнеш да пробваш, имам матрял за експерименти :mhihi:


Аз като прочетох на Иво мнението и веднага за е39ката ти се замислих :clap: . Ае тая събота в сервиза на ицо ще видим прилики-разлики и възможно решение. Ще се чуем по телефона.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook