Как М50В20 да работи по-добре.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от kirililiev » 15 Яну 2010, 15:03

zvetiko написа:Как М50В20 да работи по-добре ;)

3.Увеличаване на подаваното количество гориво

Няма да коментирам какво се случва ако горивната смес се направи малко по-богата. ;)
На пръв поглед върху този фактор няма как да се повлияе ,освен с чип тунинг.Идеята е проста-сменяме оргиналният термодатчик ,който подава данни на DME за температурата на антифриза с друг ,който подава информация за по-ниска температура от действителната.Това кара DME да прави горивната смес по-обогатена и колата почва да ускорява и върви по-добре-за първи път откакто я карам почнах да усещам онова скачане напред при потегляне,което всяка "истинска" Е34 трябва да прави,както и радоста при изпреварване . ;)

Естественият въпрос е какъв термодатчик трябва да се сложи- по пътя на опита,най-подходящ се оказа термодатчика за приборите на М20В25,онзи с черната ,а не със синята букса.
Малко цифри-когато оргиналният показва 4 килоома,другият показва около 7,но трябва да се има в предвид,че DME взима информация за температурата и от други места и най-вероятно прави изчисленията си въз основа на някаква преработена стойност,а не просто отношение между показанията на двата датчика.
Лошото е ,че резбата на оргиналният е М12 ,на този от приборите на М20В25 е М14.Нарязването на нова резба е елементарно,но аз понеже имах един дефектен оргинален го приспособих-махнах пластмасовата част,след това разпробих металната част със свредло с Ф7.5 и там сложих новият датчик,като предварително бях запълнил старият с Поксипол и накрая запоих старият и новият датчик от пред.На буксата на колата има шлиц ,който не съвпада с водача на буксата на новият термодачик,затова водача се изрязва с макетно ножче.

№1- тяло на оргиналният термодатчик

№2- термодатчик за приборите на М20В25

Изображение

Изображение

Какво стана с разхода на гориво-за сега нищо ;) Предполагам защото колата ускорява по-добре педала на газта се натиска по-малко,но може да се очаква увеличаване с около един литър-на една предишна Е34 ,но с друг двигател бях правил този номер и разхода се вдигна с около 1литър ,но си заслужаваше ;) На скептиците-карал съм по този начин повече от 10-на години,наистина друга Е34-ка и нищо не се случи на колата ,с изключение на подобрената динамика разбира се.

за да ти върви колата трябва горивната и авансовата карта да са настроени оптимално,безразборното подаване на гориво кара колата да върви по добре в едни обороти а по слабо в други.на високите обороти сместа не трябва да е богата,плюс това за да изгориш повече бензин трябва и да имаш повече въздух.забравяш и аванса.само с чип може да се постигне оптимална работа на мотора,с безразборно подаване на гориво постигаш илюзия на вървене щото тръгва в ниските и по голям разход,нищо повече...нагар на бутала и клапани,задръстване на катализатори,ако е прекалено много горивото и отмиване на маслото от стените на цилиндъра и т.н.
Последна промяна kirililiev на 15 Яну 2010, 19:00, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от skylord » 15 Яну 2010, 15:10

аз за това питах за сименса, защото мислех че там се преизчислява аванса и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от Владо » 15 Яну 2010, 23:36

zvetiko написа:
разлика няма да усетиш никаква,особенно в реални условия.


Знам,знам-разлика се усеща само ако ти дрифтиш. :mhihi:

Колега, не може да подобриш качеството на горивната смес и да няма разлика върху динамиката на колата-самият ти казваш ,че от картерните газове и пада октана. ;)


всъщност, колкото и да е нелепо на пръв поглед, октана се вдига :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 23.04.2004
Местоположение: София,Малинова Долина
Пол: Мъж
Кара: Renalt Clio,MB 220 CDI,Fiesta RS Ti
Мечтае да кара: Карал сам я вече MB S65AMG!

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от Kosturo » 22 Яну 2010, 20:05

Мой приятел го тества на м50б20 е34 комби и то само с маркуч,без контейнера и каза че има разлика.Аз за сега модернизирам с K&N и по нататък чип!После мисля да провам с контейнера за картерните газове и пр. да си е харабийската.А къде се монтират тези контейнери,горе до капака на главата или....?
И едно въпросче каде се монтират тези филтри за картерни газове?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
http://www.youtube.com/watch?v=KUwQ7xQbCbQ
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб http://www.youtube.com/watch?v=AtJIAb6q7FE
http://www.youtube.com/watch?v=fa5iGPWGBMY
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от biem_w » 27 Авг 2013, 6:43

Здравейте. Малко прашлясала темичка ама нищо..

Незнам колко по темата ама ме мъчи от известно време насам.

-Всички знаем,че при м50 моторите маф сензора се самопочиства след връщане на контактният ключ и в момента на гасене на мотора измерва какво количество въздух се засмуква от създадения вакум. Ако наредим един спортен ф-р / конус /той след около 2-3 км. каране ще промени стойностите на ЕКУ-то и ще обогати сметта това е ясно, но какво става когато при спиране на работата на мотора започва да поема по голямо количество въздух и мафа спре да се самопочиства по този начин защото там не става ако е поемал 10 к сега да поема 20 к и всичко да е нормално. Не казвам,че съм прав и ,че знам с точност подробности , но ми е интересно дали съм се насочил в прав път с размишляването или съм се заблудил. Също така ако това е до някъде вярно твърдение.. значи ли това ,че се препоръчва само и единствено спортен / панелен / за да се събира само количеството въздух в кутията :?: :yes:

Благодаря.
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от zvetiko » 23 Сеп 2013, 15:03

biem_w написа:Здравейте. Малко прашлясала темичка ама нищо..

Незнам колко по темата ама ме мъчи от известно време насам.

-Всички знаем,че при м50 моторите маф сензора се самопочиства след връщане на контактният ключ и в момента на гасене на мотора измерва какво количество въздух се засмуква от създадения вакум. Ако наредим един спортен ф-р / конус /той след около 2-3 км. каране ще промени стойностите на ЕКУ-то и ще обогати сметта това е ясно, но какво става когато при спиране на работата на мотора започва да поема по голямо количество въздух и мафа спре да се самопочиства по този начин защото там не става ако е поемал 10 к сега да поема 20 к и всичко да е нормално. Не казвам,че съм прав и ,че знам с точност подробности , но ми е интересно дали съм се насочил в прав път с размишляването или съм се заблудил. Също така ако това е до някъде вярно твърдение.. значи ли това ,че се препоръчва само и единствено спортен / панелен / за да се събира само количеството въздух в кутията :?: :yes:

Благодаря.



Самопочистването се извършва при следващото поколение масметри- термоанемометричните.
При гасене на мотора, обикновено дроселовата клапа е затворена и масметъра отчита количеството въздух, което преминава стандартно през стъпковото моторче при празни обороти.
Със спортен филтър не виждам как сместа ще се обогати. Да кажем при максимално натоварване на двигателя е нужно определено количество въздух за единица време. Да допуснем, че от BMW не са си изчислили въздушният филтър и при крайни натоварвания на двигателя през него не може да премине необходимото количество въздух е конщунство. От спортен филтър има смисъл, ако нещо е правено по двигателя, което му позволява да започне да поема по-голямо количество горивна смес и стандартният въздушен филтър не може да осигури необходимият дебит при по-големи натоварвания. Останалото е от рода на махнах отоплението на дроселовата клапа или сложих спортни седалки и колата хвръкна. ;) Е, ако почнем да сравняваме хартиен на 10К км и нов спортен, сигурно ще има разлика. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от mitaka21 » 23 Сеп 2013, 17:42

Да се включа и аз с няколко въпроса. Аз имам м50б25 без ванус и го ползвам основно за дрифт. Аз този маркуч за картерните газове(този по дебелия) съм го пуснал да си духа в атмосферата, а малкия си стой както си е оригинално, това добре ли е или не е добре. Трябва ли да откача и тоя малкия маркуч за да я изолирам напълно тая картерна вентилация? Доколкото успях да разбера мога да сложа кеч танк, но каква е ползата от него и как точно се монтира? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2013, 11:01

mitaka21 написа:Да се включа и аз с няколко въпроса. Аз имам м50б25 без ванус и го ползвам основно за дрифт. Аз този маркуч за картерните газове(този по дебелия) съм го пуснал да си духа в атмосферата, а малкия си стой както си е оригинално, това добре ли е или не е добре. Трябва ли да откача и тоя малкия маркуч за да я изолирам напълно тая картерна вентилация? Доколкото успях да разбера мога да сложа кеч танк, но каква е ползата от него и как точно се монтира? :)


Много груба грешка. От големият маркуч, в някои моменти, вкарваш въздух под капака на клапаните и от там през малкият маркуч паразитен въздух зад масметъра. Този въздух не се отчита от него и горивната смес е направилна. Трябва задължително да запушиш малкият маркуч към смукателният колектор от една страна и към щуцера на капака на клапаните от друга. Ойл Кеч танка ще го сложиш някъде на големият маркуч. Служи да улавя частично маслото от картерните газове за да не замърсяваш околната среда.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от Митко Стоянов » 24 Сеп 2013, 12:18

zvetiko написа:
mitaka21 написа:Да се включа и аз с няколко въпроса. Аз имам м50б25 без ванус и го ползвам основно за дрифт. Аз този маркуч за картерните газове(този по дебелия) съм го пуснал да си духа в атмосферата, а малкия си стой както си е оригинално, това добре ли е или не е добре. Трябва ли да откача и тоя малкия маркуч за да я изолирам напълно тая картерна вентилация? Доколкото успях да разбера мога да сложа кеч танк, но каква е ползата от него и как точно се монтира? :)


Много груба грешка. От големият маркуч, в някои моменти, вкарваш въздух под капака на клапаните и от там през малкият маркуч паразитен въздух зад масметъра. Този въздух не се отчита от него и горивната смес е направилна. Трябва задължително да запушиш малкият маркуч към смукателният колектор от една страна и към щуцера на капака на клапаните от друга. Ойл Кеч танка ще го сложиш някъде на големият маркуч. Служи да улавя частично маслото от картерните газове за да не замърсяваш околната среда.
Ще те помоля да обясниш как през дебелия маркуч влиза въздух под капака на клапаните? Също така ми е интересно под въпросния капак вакуум ли има? И не на последно място ме интересува ти лично колко Кеч танк-а сложи?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от mitaka21 » 24 Сеп 2013, 12:33

zvetiko написа:
mitaka21 написа:Да се включа и аз с няколко въпроса. Аз имам м50б25 без ванус и го ползвам основно за дрифт. Аз този маркуч за картерните газове(този по дебелия) съм го пуснал да си духа в атмосферата, а малкия си стой както си е оригинално, това добре ли е или не е добре. Трябва ли да откача и тоя малкия маркуч за да я изолирам напълно тая картерна вентилация? Доколкото успях да разбера мога да сложа кеч танк, но каква е ползата от него и как точно се монтира? :)


Много груба грешка. От големият маркуч, в някои моменти, вкарваш въздух под капака на клапаните и от там през малкият маркуч паразитен въздух зад масметъра. Този въздух не се отчита от него и горивната смес е направилна. Трябва задължително да запушиш малкият маркуч към смукателният колектор от една страна и към щуцера на капака на клапаните от друга. Ойл Кеч танка ще го сложиш някъде на големият маркуч. Служи да улавя частично маслото от картерните газове за да не замърсяваш околната среда.


От кеч танк-а се отказвам. А възможно ли е от това дето съм го направил с картерните газове да мени леко обороти на празен ход? Иначе ще го преправя. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2013, 15:25

От кеч танк-а се отказвам. А възможно ли е от това дето съм го направил с картерните газове да мени леко обороти на празен ход? Иначе ще го преправя.


Голяма е вероятността да е от това. Пиши след като запушиш и малкият маркуч какво се е случило. ;)

Ще те помоля да обясниш как през дебелия маркуч влиза въздух под капака на клапаните? Също така ми е интересно под въпросния капак вакуум ли има? И не на последно място ме интересува ти лично колко Кеч танк-а сложи?


С удоволствие:

Изображение Crankcase-Ventilation - BMW parts catalog

Изображение

Вентилацията се осъществява през конектора №1 монтиран на капака на клапаните и двата маркуча- този с малкият диаметър е зад дроселовата клапа, другият с големият е пред нея.
Големият маркуч влиза в гофрираният маркуч, където дори и на празен ход през стъпковото моторче, се създава известен вакум. Това води и до прословутото омазване на стъпковото моторче.

Когато големият маркуч е отворен към атмосферата, а не влиза в гофрираният маркуч, може да се вкара паразитен въздух през него, конектора №1 и незатвореният към смукателният колектор малък маркуч. Какво е количество на паразитният въздух, в случая с колегата, може да се каже след изчисления, като се направи преценка на вакума, който се създава през маркуча с малък диаметър и отделеното количество картерни газове при различните режими на работа на двигателя. Но може да си спестим тази процедура, ако просто запушим и маркуча с малкият диаметър.
За това какво има под капака може да си отговорим, прилагайки гореописаните разсъждения- трябва да знаем какво е количеството на отделените картерни газове от една страна и вакума, който се създава през двата маркуча от друга- двата маркуча, когато говорим за фабрично свързване, без модификации.
Не смятам, че въпроса за това колко ойл кеч танка съм сложил аз е от някакъв интерес за форума, но съм сложил достатъчно, моят двигател също е с ойл кеч танк. Но в болшинството случаи, колегите предпочитат да не го използват, подобно на mitaka21 и желаят да им изолирам така нареченият клапан за картерните газове- в зависимост от двигателя се спестяват по-малко или повече пари за клапана и тръбите към него. Предимствата са, че вече не се вкарва топъл, беден на кислород въздух в двигателя, не се вкарват маслени пари, които замърсяват колектора, стъпковото моторче, някои датчици и смъкват октановото число на бензина, спестяват се средства за периодичната смяна на някои елементи от системата за вентилация на картерните газове, понякога се спестяват и изживяванията свързани с драматичното дефектиране на клапана, свързано с голям разход на масло, странни звуци от двигателя, лоша работа на двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от mitaka21 » 04 Ное 2013, 10:42

zvetiko написа:
Голяма е вероятността да е от това. Пиши след като запушиш и малкият маркуч какво се е случило. ;)



С голямо закъснение пиша но все пак да изкажа мнение. Запуших малкия маркуч откъм колектора и откъм капака на клапаните и изчезна онова менене на обороти на място. В момента пак съвсем леко мени, но това е от мръсотиите в моторчето за празния ход. Преди беше много по зле, на моменти направо искаше да гасне мотора. Като цяло оставих само дебелия да виси и да духа в атмосферата. Благодаря за съвета. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от biem_w » 04 Ное 2013, 21:30

mitaka21 написа:
zvetiko написа:
Голяма е вероятността да е от това. Пиши след като запушиш и малкият маркуч какво се е случило. ;)



С голямо закъснение пиша но все пак да изкажа мнение. Запуших малкия маркуч откъм колектора и откъм капака на клапаните и изчезна онова менене на обороти на място. В момента пак съвсем леко мени, но това е от мръсотиите в моторчето за празния ход. Преди беше много по зле, на моменти направо искаше да гасне мотора. Като цяло оставих само дебелия да виси и да духа в атмосферата. Благодаря за съвета. :)


я я изпраскай на 180-200 и после сподели в коша или под мотора всичко е ок .... че ми интересно
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от zvetiko » 04 Ное 2013, 21:52

biem_w написа:
mitaka21 написа:
zvetiko написа:
Голяма е вероятността да е от това. Пиши след като запушиш и малкият маркуч какво се е случило. ;)



С голямо закъснение пиша но все пак да изкажа мнение. Запуших малкия маркуч откъм колектора и откъм капака на клапаните и изчезна онова менене на обороти на място. В момента пак съвсем леко мени, но това е от мръсотиите в моторчето за празния ход. Преди беше много по зле, на моменти направо искаше да гасне мотора. Като цяло оставих само дебелия да виси и да духа в атмосферата. Благодаря за съвета. :)


я я изпраскай на 180-200 и после сподели в коша или под мотора всичко е ок .... че ми интересно
И какво трябва да се случи- от 3 години карам два двигателя по-този начин. ;) А oil catch tank е нещо, което се използва точно от хора, които са тунинговали колите си за да вървят по-добре- да изсипеш маса пари и накрая да вкараш топъл въздух и маслени пари... ;) Е, ако двигателя ти е издухан и предпочиташ да не гледаш масло под колата, а до го вкарваш в смукателният колектор, за да не виждаш горчивата истина е тема на друг разговор. ;) Но и по единият и по-другият начин маслото няма да го има. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 4.09.2009

Re: Как М50В20 да работи по-добре.

Мнение от mitaka21 » 04 Ное 2013, 22:27

biem_w написа:
mitaka21 написа:
zvetiko написа:
Голяма е вероятността да е от това. Пиши след като запушиш и малкият маркуч какво се е случило. ;)



С голямо закъснение пиша но все пак да изкажа мнение. Запуших малкия маркуч откъм колектора и откъм капака на клапаните и изчезна онова менене на обороти на място. В момента пак съвсем леко мени, но това е от мръсотиите в моторчето за празния ход. Преди беше много по зле, на моменти направо искаше да гасне мотора. Като цяло оставих само дебелия да виси и да духа в атмосферата. Благодаря за съвета. :)


я я изпраскай на 180-200 и после сподели в коша или под мотора всичко е ок .... че ми интересно


Честно си казвам - откакто го направих, доста често я пробвам как ускорява понеже и правя разни неща по мотора ... до 170 съм я карал и нямам проблеми. :)

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook