Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от jordanpar » 08 Яну 2010, 1:50

Вие хубаво ги чакате така колите си,но колко от вас са я взели от витрината на шоурума???
Тоя преди вас знаете ли как се е отнасял към същата кола?Та,колата е по-голямо парче желязо създадено да ви върши работа,ако си мислите че западняка така си глези колата.........Няма нищо лошо да спазва човел елементарни правила,но чак да робува на тон и нещо желязо,не мерси.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от alexsch » 08 Яну 2010, 9:07

... изчакването е важно за турбо-моторите- независимо дизел/бензин. проблема е, че ако се загаси преди да се е охладило турбото- върху осите се получава една коричка от опечено масло, което при следващото палене се отмива, но с няколко микрона от материала, за който се е слепнало.
аз лично мн се кефя, щото колата седи в гараж и:
1. винаги е на топло
2. докато я изкарам на пътя има отваряне/затваряне на врати, т.е. минава доста време в празен ход....
е да не дава Господ да се счупи турбото де!
my mods:
tv function; lumbar support; front pdc; xenon fogs; harmon kardon audio; webasto park heater with gsm remote; rear power sun blind; rear camera; AC Schnitzer exhaust muffler; DVB-T tunner

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 30.12.2009
Пол: Мъж

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от karim » 08 Яну 2010, 10:50

Здравейте колеги,
от няколко дни съм нов член на клуба(избрах правилната марка).
Вече 10г. карам само дизели и за студения старт знам следното:
1.При студен двигател се изчаква поне минута преди потегляне(независимо от метеорологичните услови).Зимата е препоръчително и малко повече.
2.Според мен фактора,който играе най-важна роля в случая е маслото.Колкото е по-малка цифрата на първия знак(вискозитета)0,5,10,15 т.н.,толкова по-добре при студен старт.Когато караме с 0w40 или 5W40 маслото достига работна температура много по-бързо.Разликата в цената от 0w40 до 10w40 е осезаема,но според мен е голяма грешка да се пести от това.
3.На трето място,но не и по важност е как гасим колата.При продължително каране или вкарване в обороти,задължително преди гасене на двигателя се изчаква мин.5 мин.При продължително натоварване турбината достига много високи градуси и ако загасим колата веднага след това се получава обратното-прекалено бързо охлаждане при което метала се свива и остават по турбината нагари,които рано или късно са причина за дефектиране на турбото.Точно по този начин бастисах турбото на 2.0 TDI.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 12.11.2007

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от kokakabana » 08 Яну 2010, 23:31

единствено за турбото е вредно ако гасиш автомобила докато си на високи обороти. маслената помпа спира веднага да подава масло а турбината е развъртяна и няма мазане. относно дали трябва да работи на място, не палиш тръгваш много по бързо ше достигне автомобила нормална работна температура някой даже писа и препоръчителни минути за работа на място заради маслото нали за това даваме една торба пари за масла за да нямаме ядове . а това в книжките си го пише основно поради още една причина замърсяване на околната среда(повече работа на мотора на място повече вредни газове)

може да работи на място само ако вдигате въздух :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от Mitko195 » 09 Яну 2010, 0:18

Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от kriso85 » 09 Яну 2010, 0:34

Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте :mhihi:

Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.

И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно :fart:

ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 6.09.2008
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от zmeyan » 09 Яну 2010, 0:56

Предполагам това с изчакването на място след като е работила колата е за дизели.
Не знам доколко съм прав, но ми се струва много по-логично следното -
може би не е нужно да работи на място колата, а просто след като сте я зорили, да я карате известно време спокойно и като спрете на място да си я изгасите.
Все пак колата загрява повече, когато работи на място, отколкото на ниски обороти в движение!?
Последна промяна zmeyan на 09 Яну 2010, 13:54, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от Mitko195 » 09 Яну 2010, 2:20

kriso85 написа:
Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте :mhihi:

Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.

И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно :fart:

ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от titto » 09 Яну 2010, 10:31

kriso85 написа:
Mitko195 написа:Аз знам, че е хубаво преди да се изгаси колата ако е работил климатик (лятото) да се изключи и после да се гаси мотора. Карам бензин и явно тези турбо-трикове не са приложими за мен, но ако има други казвайте :mhihi:

Това за климатика е друго, а и не е съвсем така.

И все пак да не съм тотално ОффТопик: гасиш компресора на климатика, но оставаш включен вентилатора за няколко минути за да се разкара конденза от трабите , защото после като запалиш в колата ще замирише на доста неприятно :fart:

ПП: а и за бензинови мотори ако си карал супер екстремно не е зле да оставиш малко на място или да покараш лекичко докато охлади добре.
:yes:
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 2.07.2007
Местоположение: Дупница
Детайли за колата: 320д, 320и, 328и

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от oTECa » 16 Яну 2010, 6:55

zmeyan написа:Предполагам това с изчакването на място след като е работила колата е за дизели.
Не знам доколко съм прав, но ми се струва много по-логично следното -
може би не е нужно да работи на място колата, а просто след като сте я зорили, да я карате известно време спокойно и като спрете на място да си я изгасите.
Все пак колата загрява повече, когато работи на място, отколкото на ниски обороти в движение!?

Колега не е точно така. Прегрявал съм маслото на бензинов двигател без да е мръднала температурата. Тогава почват да чукат клапани и двигателя да издава разни странни шумове (като от каменотрошачка :mhihi: ). КАто го оставиш на обороти маслото се поохлажда и утихва.
По въпроса. Бензиновия мотор ако не си му прегрял маслото и не е вдигнал температура няма ядове да го изгасиш. Дизеловия ако си го карал градско нормално (до около 2000 оборота) без да го настъпваш също няма никакви ядове. Но ако си карал 2 часа по магистралата с около 140-150 (3000 и нагоре оборота), на турбинката и трябват 2-3 минути на празен ход да охлади. За това се чака. Иначе двигателя няма ядове. А сутрон за работата на място шваба си го е написал в книжката, че колата няма нужда от работа на празен ход. ПАлиш и тръгваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от vankatagsi » 16 Яну 2010, 9:24

Относно това което написа колегата преди мен с прегряването на маслото... Един път въртях колата в кръг, направих някаде около 5-6 кръга, оборотите бяха между 5500-6500/ограничител/ и като спрях колата на място, двигателя започна да трака силно. Отначало си помислих най-лошото/основни,биелни лагери/ и направо ми прилоша, след това я загасих, пак я запалих и прогължи на трака, но след 1 минута всичко си дойде на мястото и шумът изчезна. Оттогава съм минал над 3000км, една част от тях на екстремно каране и досега проблем не съм имал никакъв. Лично на мене шумът ми се стори като на повдигач. Колата е Е36 IS M42, някой може ли га каже откъде е дошъл проблема, защо като карам по магистралата с такива обороти не го е имало това тракане.. къде е логиката? благодаря предварително..

И за да не съм тотално извън темата ще споделя и аз как процедирам сутрин - Като запаля колата винаги я изчаквам да помръдне стрелката е 5мм, да влезе в синия сектор и след това тръгвам леко , като не вдигам повече от 2500/об и след като загрее на пълно карам както ми душа иска. Също съм на мнение че за турбо автомобилите е хубаво да се оставят да поработят на място преди да се загасят, точно пради причината свързана с живота на турбото, по горе колегите обясниха горе долу за какво става на въпрос. Това го пише и в книжките за експлоатация на новите коли и също съм го чувал и от много хора, които наистина знаят за какво става въпрос и съм 100% сигурен че е така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от kelemety » 16 Яну 2010, 15:05

100% съм за мотото "Зима или лете, слагам си колана, пускам радиото, включвам подгрева на седалката ми и тръгвам... никакво чакане на място"
Това за турбината не го знаех но разпитах познати и те потвърдиха... и започвам да я глезя баварката още повече. :mhihi:

Нека да внеса един нов аспект : Какво мислите за "Абе дизела няма смисал да се гаси, по добре да работи ако си се отбил за малко до някое място по работа, от колкото да го гасиш и палиш пак!" ;) ;)
Изображение
Rear Wheel Driven

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от Zagy » 16 Яну 2010, 15:15

Винаги изчаквам едни 10-15 секунди, преди да угася мотора. Така през турбото минава ново и по-хладно масло и се предотвратява "коксуването" на оста на турбината.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от xerial » 16 Яну 2010, 16:55

След всяко излизане с колата предимно градско каране оставям колата винаги поне 2 мин да поработи на място.
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 618
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: докато има!
Мечтае да кара: Steptronic
Детайли за колата: 320i (e36,95'',163PS,5 gang)',320d (e46,03'',183PS,6 gang)

Re: Да изчакваме ли преди гасене на двигателя.

Мнение от inseCT » 16 Яну 2010, 20:27

Аз също съм с дизел и изчаквам независимо дали съм карал по дързо или бавно поне едно 40-50 секунди,а сутрин минутка :winky:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook