Как М50В20 да работи по-добре.
Модератор: Технически модератори
74 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
dj_ennsy_1 написа:стан написа:Не е съвсем така, има и някои глупости които може да се махнат, например резервоара за бензинови изпарения
+1
но това са неща които се правят с цел екология и опазване на околната среда, а не за да ти работи по-добре мотора...
картерните газове също влияят зле на мотора,просто от екологични съображения се изгарят.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
колегата zvetiko, преди беше писал нещо за неравномерната работа на двигателя когато отвориш капачката на маслото
при някои двигатели ,че било от гумички на клапаните като били износени влизало въздух през тях в цилиндрите и убеднявало сместа и тн.
та сега като видях запушения мъркуч на картерните газове и нека някои пробва да отвори капачката на маслото и двигателя
ако почне да мени обороти да стисне мъркуча на картерните газове така че да не преминава въздух през него и да сподели какво е станало
при някои двигатели ,че било от гумички на клапаните като били износени влизало въздух през тях в цилиндрите и убеднявало сместа и тн.
та сега като видях запушения мъркуч на картерните газове и нека някои пробва да отвори капачката на маслото и двигателя
ако почне да мени обороти да стисне мъркуча на картерните газове така че да не преминава въздух през него и да сподели какво е станало

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
kirililiev написа:dj_ennsy_1 написа:стан написа:Не е съвсем така, има и някои глупости които може да се махнат, например резервоара за бензинови изпарения
+1
но това са неща които се правят с цел екология и опазване на околната среда, а не за да ти работи по-добре мотора...
картерните газове също влияят зле на мотора,просто от екологични съображения се изгарят.
точно това имах в предвид колега! РАзбира се че влияят зле. Горивната смес вече не е само от въздух и бензин, а се внасят и допълнителни вещества-смолисти отлагания, масло..маслени пари... всичко това зацапва както самата заплителна свещ, така и клапаните... не само това, ами и самата смес изгаря по-трудно, от което и мощността пада. Именно заради това на някои спортни автомобили добавят отделен контейнер за картерните газове (какъвто показа колегата Кирил по-горе...).
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
dj_ennsy_1 написа:kirililiev написа:dj_ennsy_1 написа:стан написа:Не е съвсем така, има и някои глупости които може да се махнат, например резервоара за бензинови изпарения
+1
но това са неща които се правят с цел екология и опазване на околната среда, а не за да ти работи по-добре мотора...
картерните газове също влияят зле на мотора,просто от екологични съображения се изгарят.
точно това имах в предвид колега! РАзбира се че влияят зле. Горивната смес вече не е само от въздух и бензин, а се внасят и допълнителни вещества-смолисти отлагания, масло..маслени пари... всичко това зацапва както самата заплителна свещ, така и клапаните... не само това, ами и самата смес изгаря по-трудно, от което и мощността пада. Именно заради това на някои спортни автомобили добавят отделен контейнер за картерните газове (какъвто показа колегата Кирил по-горе...).
всъщност най лошото влияние е това че октана пада

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Postman написа:А като подкараш със 160 на магистралата и дебита на картерните газове се увеличи в пъти, къде ще "пръска" пластмасовия отдушник?
Всмисъл да не се окаже, че следващата ти тема "Как се мие двигателното отделение от масло - с WD40 или Maglio е по-добре?"
Ако се стигне до подобно положение колата няма да може да вдигне 160

Не знам кога са открили далаверата за връщане на картерните газове в смукателния колектор, дори не знам кой пръв го е въвел, но си спомням, че москвичът имаше такава екстра дори!
Няма да пиша плюсовете на тази система, защото би трябвало колегата zvetiko да ги знае дори по-добре от мен, бидейки автор на тема "Как М50В20 да работи по-добре."
Аз не виждам плюсове за двигателя-ако искаш ги сподели,с изключение на подобряване на екологията.

- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Като се откачи маркуча за картерните газове няма ли да се вложи вентилацията на картера и главата?
Каква е вероятноста да се увеличи конденза,да се образуват налепи от маслените пари и да се влоши качеството
на маслото в следствие на конденза?
Каква е вероятноста да се увеличи конденза,да се образуват налепи от маслените пари и да се влоши качеството
на маслото в следствие на конденза?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Breyton написа:Като се откачи маркуча за картерните газове няма ли да се вложи вентилацията на картера и главата?
Каква е вероятноста да се увеличи конденза,да се образуват налепи от маслените пари и да се влоши качеството
на маслото в следствие на конденза?
За много години

и аз предложих темата да се прекръсти на "как да прецакаме по-бързо М50" ама никой не ме слуша


Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Маслената и охлаждащата (водната) системи на автомобила са проектирани като затворени системи
От там нататък всяка промяна ги вкарва в режими и условия на работа за които те не са предвидени
Лично мое мнение
От там нататък всяка промяна ги вкарва в режими и условия на работа за които те не са предвидени
Лично мое мнение
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Breyton написа:Като се откачи маркуча за картерните газове няма ли да се вложи вентилацията на картера и главата?
Каква е вероятноста да се увеличи конденза,да се образуват налепи от маслените пари и да се влоши качеството
на маслото в следствие на конденза?
Няма причина да се влоши вентилацията-картерните газове са под налягане ,което ги кара да излизат свободно навън.
Мястото където влизат маркучите-преди и след дроселовата клапа не може да се разглежда ,като място ,което е херметически затворено и е изолирано напълно от атмосферата когато двигателя не работи.
И въпреки всичко,нищо не пречи да се сложи един клапан за 10лв. на маркуча ,с който става извеждането на газовете в атмосферата,така системата за вентилация става по-добре изолирана от оргиналната,като се замисля може би и с тази цел при Е39 вече има клапан на маркуча ,с който става вентилацията.
Мисля ,че инвестицията е минимална ,а ефекта върху този умрял за Е34 двигател достатъчно голям за да се приложи без колебание.

Но разни хора разни идеали-за някои с М50В20 Е34 е изтребител и не трябва нищо да се пипа.

- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
zvetiko написа:Breyton написа:Като се откачи маркуча за картерните газове няма ли да се вложи вентилацията на картера и главата?
Каква е вероятноста да се увеличи конденза,да се образуват налепи от маслените пари и да се влоши качеството
на маслото в следствие на конденза?
Няма причина да се влоши вентилацията-картерните газове са под налягане ,което ги кара да излизат свободно навън.
Мястото където влизат маркучите-преди и след дроселовата клапа не може да се разглежда ,като място ,което е херметически затворено и е изолирано напълно от атмосферата когато двигателя не работи.
И въпреки всичко,нищо не пречи да се сложи един клапан за 10лв. на маркуча ,с който става извеждането на газовете в атмосферата,така системата за вентилация става по-добре изолирана от оргиналната,като се замисля може би и с тази цел при Е39 вече има клапан на маркуча ,с който става вентилацията.
Мисля ,че инвестицията е минимална ,а ефекта върху този умрял за Е34 двигател достатъчно голям за да се приложи без колебание.![]()
Но разни хора разни идеали-за някои с М50В20 Е34 е изтребител и не трябва нищо да се пипа.
разлика няма да усетиш никаква,особенно в реални условия.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Как М50В20 да работи по-добре
3.Увеличаване на подаваното количество гориво
Няма да коментирам какво се случва ако горивната смес се направи малко по-богата.
На пръв поглед върху този фактор няма как да се повлияе ,освен с чип тунинг.Идеята е проста-сменяме оргиналният термодатчик ,който подава данни на DME за температурата на антифриза с друг ,който подава информация за по-ниска температура от действителната.Това кара DME да прави горивната смес по-обогатена и колата почва да ускорява и върви по-добре-за първи път откакто я карам почнах да усещам онова скачане напред при потегляне,което всяка "истинска" Е34 трябва да прави,както и радоста при изпреварване .
Естественият въпрос е какъв термодатчик трябва да се сложи- по пътя на опита,най-подходящ се оказа термодатчика за приборите на М20В25,онзи с черната ,а не със синята букса.
Малко цифри-когато оргиналният показва 4 килоома,другият показва около 7,но трябва да се има в предвид,че DME взима информация за температурата и от други места и най-вероятно прави изчисленията си въз основа на някаква преработена стойност,а не просто отношение между показанията на двата датчика.
Лошото е ,че резбата на оргиналният е М12 ,на този от приборите на М20В25 е М14.Нарязването на нова резба е елементарно,но аз понеже имах един дефектен оргинален го приспособих-махнах пластмасовата част,след това разпробих металната част със свредло с Ф7.5 и там сложих новият датчик,като предварително бях запълнил старият с Поксипол и накрая запоих старият и новият датчик от пред.На буксата на колата има шлиц ,който не съвпада с водача на буксата на новият термодачик,затова водача се изрязва с макетно ножче.
№1- тяло на оргиналният термодатчик
№2- термодатчик за приборите на М20В25


Какво стана с разхода на гориво-за сега нищо
Предполагам защото колата ускорява по-добре педала на газта се натиска по-малко,но може да се очаква увеличаване с около един литър-на една предишна Е34 ,но с друг двигател бях правил този номер и разхода се вдигна с около 1литър ,но си заслужаваше
На скептиците-карал съм по този начин повече от 10-на години,наистина друга Е34-ка и нищо не се случи на колата ,с изключение на подобрената динамика разбира се.

3.Увеличаване на подаваното количество гориво
Няма да коментирам какво се случва ако горивната смес се направи малко по-богата.

На пръв поглед върху този фактор няма как да се повлияе ,освен с чип тунинг.Идеята е проста-сменяме оргиналният термодатчик ,който подава данни на DME за температурата на антифриза с друг ,който подава информация за по-ниска температура от действителната.Това кара DME да прави горивната смес по-обогатена и колата почва да ускорява и върви по-добре-за първи път откакто я карам почнах да усещам онова скачане напред при потегляне,което всяка "истинска" Е34 трябва да прави,както и радоста при изпреварване .

Естественият въпрос е какъв термодатчик трябва да се сложи- по пътя на опита,най-подходящ се оказа термодатчика за приборите на М20В25,онзи с черната ,а не със синята букса.
Малко цифри-когато оргиналният показва 4 килоома,другият показва около 7,но трябва да се има в предвид,че DME взима информация за температурата и от други места и най-вероятно прави изчисленията си въз основа на някаква преработена стойност,а не просто отношение между показанията на двата датчика.
Лошото е ,че резбата на оргиналният е М12 ,на този от приборите на М20В25 е М14.Нарязването на нова резба е елементарно,но аз понеже имах един дефектен оргинален го приспособих-махнах пластмасовата част,след това разпробих металната част със свредло с Ф7.5 и там сложих новият датчик,като предварително бях запълнил старият с Поксипол и накрая запоих старият и новият датчик от пред.На буксата на колата има шлиц ,който не съвпада с водача на буксата на новият термодачик,затова водача се изрязва с макетно ножче.
№1- тяло на оргиналният термодатчик
№2- термодатчик за приборите на М20В25

Какво стана с разхода на гориво-за сега нищо


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
разлика няма да усетиш никаква,особенно в реални условия.
Знам,знам-разлика се усеща само ако ти дрифтиш.

Колега, не може да подобриш качеството на горивната смес и да няма разлика върху динамиката на колата-самият ти казваш ,че от картерните газове и пада октана.

Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Toва на м50б25 може ли да се пробва
Друго ,което ме вълнува по обратната логика,искам да намаля газовете само за преглед в една друга държава.
Пепи мислиш ли,че може да стане обедняване на сместа с тоя датчик
че изхвърлих катализаторите.

Друго ,което ме вълнува по обратната логика,искам да намаля газовете само за преглед в една друга държава.
Пепи мислиш ли,че може да стане обедняване на сместа с тоя датчик

че изхвърлих катализаторите.

by ''kompleksa''
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
zvetiko написа:разлика няма да усетиш никаква,особенно в реални условия.
Знам,знам-разлика се усеща само ако ти дрифтиш.![]()
Колега, не може да подобриш качеството на горивната смес и да няма разлика върху динамиката на колата-самият ти казваш ,че от картерните газове и пада октана.
да бе,така е,ама започва да се усеща на третата обиколка на пистата след като 4 минути си я държал на втора в прекъсвач,на 7000 оборота,тогава изпаренията на маслото стават големи,горивните камери се загряват,колекторите светват и стават почти бели,след интервенцията със картерните газове има съвсем малко подобрение,и ако се опитам да ти го обрисувам в проценти то ще е някаде към 10%. и не че вдига мощност,просто не кляка мотора толкова след като загрее.
Последна промяна kirililiev на 15 Яну 2010, 14:57, променена общо 1 път
- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Как М50В20 да работи по-добре.
Това е приложимо само за сименс предполагам, при бошовските системи от къде взима мотроника данните за количеството гориво?
Така като вдигнеш горивото при равни други условия на празен ход не ти ли седи на по високи обороти?
Така като вдигнеш горивото при равни други условия на празен ход не ти ли седи на по високи обороти?
74 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани