проблем с м43б16

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 13:58

така проблема е следния.. мисля си че колата е издухала гарнитура но не съм сигурен..
водата завира и избива през капачката (датчика на температурата не показва)
купих колата (94' е36)онзи ден, не беше карана известно време но само докато я чукнеш и пали....
докато я прибирах към нас вдигна зверска температура (в червеното) но нямаше как да спра защото е спряна от движение и не исках да имам проблем с полицаите...
та виското е почти заминало смисъл на загряла кола мога да го спра с една пръчка в перката... :mhihi:
термостата го пробвахме да го сварим отваря си пък и пробвах без термостат положението е същото ....
водната помпа я вадихме и тя е перфектна и е с метални витла ...
маркучите към радиаторчето на парното са махната от щуцерите коит остърчат от купето и са свързани на късо директно в клапана който се намира там.... мислех си че може този клапан да стои постоянно затворен и да не позволява циркулация на водата : разглобих го и му махнах кирията дето го запушва при включено положение не е и от него.....
отзад на главата дето има един пластмасов тройник явно е заминал щото тече вода от там и като загрее направо си фъщи като спукана гума дори и на изгасен мотор (1-2 минути след изгасянето)
опитвам се да я обезвъздуша но балончетата от пробката така и не спират :(
като и затворя капачката и пробката водата се надига и избива от капачката :(
уреда за температурата явно се е преебал щото от тогава нищо не показва или датчика е заминал...
странното е че топла студена докато чукенш и пали.... работи малко неравномерно смисъл не че си мени оборотите но някак си прекъсва но мисля че това се дължи я на свещ я на дюза я на дебитомер я ламбда нещо такова....
та мисля че това е по важното ако съм изтървал някой подробност кажете веднага ще я добавя
та моля някой дето е имал такъв проблем или малко от малко разбира от тъпата охлаждаща система на бмв да сподели какво да правя да отварям ли мотора или има нещо друго в което може да се крие проблема :(
благодаря предварително на отзовалите се
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: проблем с м43б16

Мнение от Smoocki » 09 Яну 2010, 14:32

Я духнала гарнитура или спукана тиква ,меша ли масло и вода
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 3.05.2009

Re: проблем с м43б16

Мнение от sa6osa66 » 09 Яну 2010, 14:34

може би проблема ти е от крива или спукана глава
като изгасиш продължават ли да излизат мехурчета?
като рабти колата маркучите твърди ли са?
погледни и маслото - да не би да е умешла с антифриз маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: проблем с м43б16

Мнение от ned_gm28 » 09 Яну 2010, 15:19

1.Проблемът ти изобщо не може да се крие в клапана на парното,или в това,че радиатора на парното е шунтиран с мъркуч (това е направено,щото има проблем с радиатора на парното)Така както е шунтирано,все едно,че имаш парно и си го включил,което е задължително условие при обезвъздушаване на системата :!:
2.Не може да се опитваш да обезвъздушаваш,при положение че има теч от някъде :!: Първо трябва да оправиш проблема с тройника,намиращ се от задната страна на двигателя :!:
3.Факта,че си го карал в червената зона на термометъра,ме кара да смятам на 100% , че си издухал гарнитурата на главата :!:
4.Задължително си смени виското :!:
5.Виж дали смесва маслото с антифриз :!:
6.Пробвай с друга капачка на радиатора :idea:
7.Виж дали надува мъркучите (стават прекомерно твърди,при затворена здрава капачка на радиатора)
8.По-добре го вкарай в сервиз,ако не смяташ,че можеш да се справиш сам :idea:
Успех :!:
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 15:35

ами не надува маркучите именно защото изпуска отзад... от там си шурти все едно е компресор.... и тече почти като чешма...
антифриз и масло не меши....
другото което пробвахме сега
на студен мотор като се напълни радиатора до горе с вода и като запалиш тръгва да надига водата... като си сложиш ръката на место капачката и като я махнеш е като фонтан направо :mhihi:
и като го направи това един майстор ми каза 100 процента е гарнитурата.... (в частност може и главата да и е станало нещо)
вие кво мислите по въпроса? :)
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: *******
Пол: Мъж
Кара: с превишена скорост

Re: проблем с м43б16

Мнение от BH5482BH » 09 Яну 2010, 16:29

Трябвало е да спреш като си видял, че е вдигнала температурата, иди в сервиз дано да е само гарнитурата, но най-вероятно си изкривил и главата :yes:


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 17:01

ми обясних по горе ква беше ситуацията плюс тва тя фъскаше яко от задната страна на мотора още на първите 200 метра но аз си помислих че е спукана гумата щот звука беше идентичен....
както и да е усещам на къде отиват нещата...
някой иска ли да си купи бмв за 1000 лв? :lol:
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с м43б16

Мнение от vld » 09 Яну 2010, 20:02

Смени пластмасовия тройник на главата и пластмасовата тръба на блока като застанеш пред колата от дясно се пада.
Едното е 13лв. а другото 30 в Камор или Дару Кар.
Като ги смениш обезвъздуши и си готов.
А да датчика за температурата е 29лв. пак в камор или Дару кар.
Няма как да няма налягане и да искаш да ти отвори термостата.
100% съм сигурен, че не ти загрява изобщо долния маркуч.
Това е моя опит, ако след смяната на тия неща пак грее, иди да премерят антифриза за газове, ако има свали главата, ако няма , минаваш на смяна на радятор и тн.
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 20:24

ми не загравя си долния маркуч пък и нали съм написал че пробвах със свален термостат оставих само кожуха му и пак беше същата работа....
а някой ще каже ли за този тест има ли нещо вярно щот не съм много сигурен?
колата е студена отваряш капачката на радиатора и наливаш вода докато се напълни и палиш... ако водата тръгне да прелива значи е издухала гарнитура изкривала главата с две думи ремонта е солен :mhihi:
има ли нещо вярно в цялата работа?
пък и защо като позагрее се опитва да избие от някъде тая вода и в моя случай избива от отзад през тройника? възможно ли е щото не е успяла да се обезвъздуши хубаво именно пак заради спукания тройник?
има ли някъв сигурен тест при който да разбера 100 процента че е издухана гарнитурата?
моля за конкретни отговори защото от това зависи съдбата на колата.... ако е гарнитура отива за части ако е нещо по малко ще се прави
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем с м43б16

Мнение от vld » 09 Яну 2010, 20:29

Ти май нечетеш внимателно, или по скоро не вникваш в текста ;)

Системата е затворена и работи под налягане, ако няма налягане не работи правилно!
Демек ти докато не подмениш въпросните пластмасови тръби няма правилно работеща система, камоли да ти отваря темостата и да охлажа читаво.
Има вариант и клапана на капачката да е здал багажа и да ти прави номера, капачката е много важен елемент в охладителната система.
Има едно гифче в википедия как работи малкия и големия кръг на ДВГ и защо без термостат прегряват пак колите.
Има го и във форума качено, но сега нямам време да го търся.

Просто си направи профилактика на охладителната система на мотора, 100лв. не вярвам да са ти проблем ;)
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 20:56

не са проблем ама да знам че мотора е наред....
ако примерно е сдухал гарнитурата и закакво да ги давам тия 100 лв? ей така на вяътра...
плюс това дори и да ги сменя тия работи като не ми работи виското тя колата пак ще загрява и пак нищо не мога да разбера нали?
капачката какво може да и стане освен да се запуши? щот мойта си хвърля вода от там!
ако сменя примерно тая пластмаса дето издиша от нея тогава ме съмнява че ще почне да надува горния маркуч щото сега като го стисна и изфъсква по силно през пластмасата отзад
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: проблем с м43б16

Мнение от sonny » 09 Яну 2010, 21:41

аз съм за тиква или гарнитура па не знам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: проблем с м43б16

Мнение от Stanchev » 09 Яну 2010, 21:58

E30_M_Tech_ll написа:не са проблем ама да знам че мотора е наред....
ако примерно е сдухал гарнитурата и закакво да ги давам тия 100 лв? ей така на вяътра...
плюс това дори и да ги сменя тия работи като не ми работи виското тя колата пак ще загрява и пак нищо не мога да разбера нали?
капачката какво може да и стане освен да се запуши? щот мойта си хвърля вода от там!
ако сменя примерно тая пластмаса дето издиша от нея тогава ме съмнява че ще почне да надува горния маркуч щото сега като го стисна и изфъсква по силно през пластмасата отзад

ами ако смяташ да го караш тоя мотор на вятъра няма да ги дадеш тия пари :mhihi:
капачката не я мисли ами си купи оригинална срещу по-малко от 30 лв.
тогава може да разбереш кое как е ди дали да отваряш мотора.
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: проблем с м43б16

Мнение от E30_M_Tech_ll » 09 Яну 2010, 22:07

е освен да се запуши може ли да и стане нещо друго на тая капачка? как да разбера дал ие прецакана? щот изпуска си вода през капачката като тръгне да надува....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: проблем с м43б16

Мнение от tsb_bg » 09 Яну 2010, 22:18

E30_M_Tech_ll написа:е освен да се запуши може ли да и стане нещо друго на тая капачка? как да разбера дал ие прецакана? щот изпуска си вода през капачката като тръгне да надува....

Капачката има клапан който отваря на 2 bar-a
Ако се прецака си отваря когато иска а системата е под налягане

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BMWMHartge

Последни теми
Facebook