Спортен филтер за дизел?!!?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
LUCIFER'S написа:xts написа:Накратко за пропускливостта: http://www.youtube.com/watch?v=Gef5XPoiDCE
Точно това е теста за пропускливостта на спортните филтри, както вече казах виждал съм го на живо... разликата между сток филтър и спортен се вижда много добре колко е, топчето е показател за потока въздух... и тези колеги които са прочели добре какво съм писал в темата вече трябва да са наясно, че с такъв тип филтър двигателя се развърта много по бързо, т.е. колата ускорява по-добре....
колега спортния филтър има смисъл едва тогава когато един двигател е тунингован освен софтуерно и хардуерно като целта е по-висока мощност доста над допустимия предел хартиения филтър доставя точното количество въздух колкото е необходим за двигатела изчислено от завода производител и от тук следва вкарването на повече въздух не значи по-добро ускорение то ще го има едва тогава когато управленето на двигатела бил той бензинов или дизелов се промени спрямо постъпващото количество въздух чрез индивидуален ремап на софтуера или други настройки...
така че за коли стокови с дебитометри били те бензинови или дизелови е нужен индивидуален ремап или чип тунинг точно за определения автомобил който ще бъде настроен на дино стенда едва тогава този филтър ще си влезе в действие
а за да ускори една кола по-бързо трябва повече мощност дино стенда доказа,че не се постига повече мощност със спортния филтър
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Абе тоя тест е доста красноречив... почвам да се замислям... само ме притеснява, че съм чел, че такъв филтър води до ускорено износване на дебитомера. Някъде има ли сравнение на размера на порите на хартиен и К&Н филтър? Да не се окаже, че порите при спортния филтър са 2-3 пъти по-големи от тези на хартиения и пропускат врабчета до дебитомера и турбото 

Si non confectus, non reficiat.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Oleg-16V написа:....
Хич не си сменяй въздушния филтър..... тогава ще разбереш, колко е важен притока на въздух.... сигурно ще ми кажеш и, че колата не върви повече без филтър а?










Айде бягайте да играете и няма да ме занимавате с некомпетентността си, но и не налагайте грешното си мнение, защото има хора които не разбират и използват форума да научат нещо повече за автомобилите и виж, че са ви повярвали на глупостите...
До колегите които се чудят, дали има ефект наистина от такива филтри или няма ще им кажа да направят една проба. Махате си въздушния филтър, почиствате от прах кутията, затваряте я и покарайте малкичко без никакъв филтър. Ефекта от спортния филтър е малко по-малък от това което ще усетите... Тази проба всеки може да я направи, и сам да се убеди колко е важно по-бързото пълнене, засмукване или за дизела нагнетяване на въздуха...
За мен тази тема вече преключи!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Zagy написа:Абе тоя тест е доста красноречив... почвам да се замислям... само ме притеснява, че съм чел, че такъв филтър води до ускорено износване на дебитомера. Някъде има ли сравнение на размера на порите на хартиен и К&Н филтър? Да не се окаже, че порите при спортния филтър са 2-3 пъти по-големи от тези на хартиения и пропускат врабчета до дебитомера и турбото
Zagy в момента съм с К&Н на Honda CBR1000RR и вярно че е мотор и то с пипан двигател но само положителни неща мога да кажа за този филтър ама пусти му дизелов мотор като ми е първият не знам как ще реагира на притока на повече въздух и да не каже "мяууу"

- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
martin_g60 написа:Zagy написа:Абе тоя тест е доста красноречив... почвам да се замислям... само ме притеснява, че съм чел, че такъв филтър води до ускорено износване на дебитомера. Някъде има ли сравнение на размера на порите на хартиен и К&Н филтър? Да не се окаже, че порите при спортния филтър са 2-3 пъти по-големи от тези на хартиения и пропускат врабчета до дебитомера и турбото
Zagy в момента съм с К&Н на Honda CBR1000RR и вярно че е мотор и то с пипан двигател но само положителни неща мога да кажа за този филтър ама пусти му дизелов мотор като ми е първият не знам как ще реагира на притока на повече въздух и да не каже "мяууу"
аз не мога да разбера едно нещо ти дизеловото бмв по-бързо ли искаш да го направиш?
ако искаш по-висока мощност това не е начина лично аз предпочитам да се намеся по хардуерно и софтуерно отношение отколкото да си губя времето със спортни филтри и други кичозни изпълнения.........
този мотор М47N се помпа без проблем към 210-220 коня с някой корекций по-хардуера и промяна на софта и става един доста сериозен двигател с интересни възможности като разхода му е значително по-малък от М57N и понеже се коментираше за бензин или дизел кой е по-добрия вариант М47N доказва за пореден път,че е номер 1
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Oleg-16V написа:този мотор М47N се помпа без проблем към 210-220 коня с някой корекций по-хардуера и промяна на софта и става един доста сериозен двигател с интересни възможности като разхода му е значително по-малък от М57N и понеже се коментираше за бензин или дизел кой е по-добрия вариант М47N доказва за пореден път,че е номер 1
М47 не държи повече от 180 коня със сток карантиите. Ако искаш да минаваш 200 коня се сменят много неща - първото е горивната помпа. VP44 не може повече от 180-190 коня. После друго турбо и т.н.
Si non confectus, non reficiat.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Zagy написа:Oleg-16V написа:този мотор М47N се помпа без проблем към 210-220 коня с някой корекций по-хардуера и промяна на софта и става един доста сериозен двигател с интересни възможности като разхода му е значително по-малък от М57N и понеже се коментираше за бензин или дизел кой е по-добрия вариант М47N доказва за пореден път,че е номер 1
М47 не държи повече от 180 коня със сток карантиите. Ако искаш да минаваш 200 коня се сменят много неща - първото е горивната помпа. VP44 не може повече от 180-190 коня. После друго турбо и т.н.
знам,че към 200 коня изкарва със стандартната помпа с добър ремап иначе с хибридна турбина и рейсингови разспръсквачи се вадят към 250-260 коня,но се сменят и биелите..........и най-важното разхода на гориво се запазва
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Колегата луцифер явно се отказва от теста на Диното за неговата кола със и без К&Н???? Незнам може би все пак не иска да си разбие илюзиите за "спортния филтър"
Lucifer преди да се изказваш компетентно по темата за филтрите прочети тези 2 тематични книги. Давам жокери:
Максимум буст на Корки Бел
http://www.addebook.com/tech/engineer/maximum-boost-designing-testing-and-installing-turbocharger-systems_4084.html
и Модърн енджин тунинг на Грахам Бел.
http://www.amazon.com/Modern-Engine-Tuning-Graham-Bell/dp/0854299785
тези книги ги има в електронен вариант на английски някъде по тунинг форумите. Ако пък си ги чел, се извинявам и може да се видим да поговорим на тема коли и филтри и тунинг.
Забравих едни независими тестове на въздушни филтри на английски са:
http://www.bobistheoilguy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=70
http://www.bobistheoilguy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=76
За видеото в YOUtube мога само да кажа на доверчивите колеги от форума, че това е рекламно видео на магазин, който предлага К&N филтри. No comment.
За мен тази тема приключи, освен ако Луцифер не реши да направим тест на Дино стенд. Всеки сам си решава за собствената си кола как да я "тунингова"

Lucifer преди да се изказваш компетентно по темата за филтрите прочети тези 2 тематични книги. Давам жокери:
Максимум буст на Корки Бел
http://www.addebook.com/tech/engineer/maximum-boost-designing-testing-and-installing-turbocharger-systems_4084.html
и Модърн енджин тунинг на Грахам Бел.
http://www.amazon.com/Modern-Engine-Tuning-Graham-Bell/dp/0854299785
тези книги ги има в електронен вариант на английски някъде по тунинг форумите. Ако пък си ги чел, се извинявам и може да се видим да поговорим на тема коли и филтри и тунинг.
Забравих едни независими тестове на въздушни филтри на английски са:
http://www.bobistheoilguy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=70
http://www.bobistheoilguy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=76
За видеото в YOUtube мога само да кажа на доверчивите колеги от форума, че това е рекламно видео на магазин, който предлага К&N филтри. No comment.
За мен тази тема приключи, освен ако Луцифер не реши да направим тест на Дино стенд. Всеки сам си решава за собствената си кола как да я "тунингова"
Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
LUCIFER'S написа:......
Колега, позволяваш си неблагоразумието да използваш език, напълно неподходящ за този форум и доста извън рамките на добрия тон. Никой не те кара на сила да вярваш в каквото и да било или да си променяш разбиранията. Като не ти харесва написаното чувствай се свободен да не го четеш и недей да ръсиш обиди по хора, които дори никога не си виждал и не познаваш.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Олег явно аз не се изразявам правилно-понеже това ми е първата дизелова кола ме интересуваше дали ако сложа такъв филтър ще си "поглезя" колата защото обичам да го правя.Абсурд е да си мисля че със някакъв филтър ще стане по-бърза.Просто искам двигателя да "диша" по-добре нищо повече а не да поставям рекорди за скорост с дизелак-харесвам си колата такава каквато е!
А относно филтъра написах това за Хондата защото има разлика и то не само като звук.Корадото което имах беше с спортен филтър с кутия и се усещаше много добре на автомобила,който си беше с чип.Не е редно да се пише няма никаква разлика-може да не ти дава кой знае каква мощност все пак е филтър но разлика има!
Поздрави!
А относно филтъра написах това за Хондата защото има разлика и то не само като звук.Корадото което имах беше с спортен филтър с кутия и се усещаше много добре на автомобила,който си беше с чип.Не е редно да се пише няма никаква разлика-може да не ти дава кой знае каква мощност все пак е филтър но разлика има!
Поздрави!
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
martin_g60 написа:Олег явно аз не се изразявам правилно-понеже това ми е първата дизелова кола ме интересуваше дали ако сложа такъв филтър ще си "поглезя" колата защото обичам да го правя.Абсурд е да си мисля че със някакъв филтър ще стане по-бърза.Просто искам двигателя да "диша" по-добре нищо повече а не да поставям рекорди за скорост с дизелак-харесвам си колата такава каквато е!
А относно филтъра написах това за Хондата защото има разлика и то не само като звук.Корадото което имах беше с спортен филтър с кутия и се усещаше много добре на автомобила,който си беше с чип.Не е редно да се пише няма никаква разлика-може да не ти дава кой знае каква мощност все пак е филтър но разлика има!
Поздрави!
колега спортния панелен филтър ми стои на терасата в кутийка така готов съм някой път да ти дам да покараме колата ми с него 30-40 км градско напримерно да видиш как е ситуацията и после поставяме хартиен филтър има неща които се спестяват електрониката за управление при дизела работи много по-прецизно в сравнение с панелния филтър К и Н или който и да е той освен това трябва да се замислиш от какъв зор ще подобриш дишането на твоето БМВ при положение,че то е сток и смяташ ли,че това ще даде положителни резултати?и другото нещо погледни хартиения филтър на какво прилича при 5000км пробег и виж такъв К-Н също на 5000км първото и най-важно нещо,което се установява е,че хартиения филтър задържа такива мърсотий боклуци и прахоляк,които спортния панелен до известна степен задържа и другото пробвай вечерно време на светнати фарове да свалиш хартиения филтър и да го по иступаш леко погледни колко многопрах почва да излиза при спортния
филтър не е така това ще рече ,че износването на двигателя със спортен филтър е много по-голямо в сравнение с обикновения хартиен филтър
не случайно един приятел ми каза,че след 40000км пробег с А3 2.0 ТДИ 2005 почнал мотора да му харчи масло!за справка той е използвал к и н панелен спортен филтър
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Е46 320d 2000г.
Махнати катализатори.
Нов дебитомер.
Нова турбина.
Чип.
После сложих спортен филтър...скъпичък - 200лева го платих преди 1 година тук в България.
Сложих го и:
1.колата стана една идея по-шумна
2.колата стана една идея по приятна за каране в ниските обороти (както каза 1 колега по-горе: Диша по-свободно)
Промяна в ускорение или максимална скорост...как ви хрумна ??? (един филтър е това, баси?!)
15 000 навъртени километра = 2 пъти съм го чистил с някакви специални мазила филтъра.
Дебитомера си ми е ок след спортния филтър и 15к км.
Махнати катализатори.
Нов дебитомер.
Нова турбина.
Чип.
После сложих спортен филтър...скъпичък - 200лева го платих преди 1 година тук в България.
Сложих го и:
1.колата стана една идея по-шумна
2.колата стана една идея по приятна за каране в ниските обороти (както каза 1 колега по-горе: Диша по-свободно)
Промяна в ускорение или максимална скорост...как ви хрумна ??? (един филтър е това, баси?!)
15 000 навъртени километра = 2 пъти съм го чистил с някакви специални мазила филтъра.
Дебитомера си ми е ок след спортния филтър и 15к км.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Dimitroff написа:Е46 320d 2000г.
Махнати катализатори.
Нов дебитомер.
Нова турбина.
Чип.
После сложих спортен филтър...скъпичък - 200лева го платих преди 1 година тук в България.
Сложих го и:
1.колата стана една идея по-шумна
2.колата стана една идея по приятна за каране в ниските обороти (както каза 1 колега по-горе: Диша по-свободно)
Промяна в ускорение или максимална скорост...как ви хрумна ??? (един филтър е това, баси?!)
15 000 навъртени километра = 2 пъти съм го чистил с някакви специални мазила филтъра.
Дебитомера си ми е ок след спортния филтър и 15к км.
колега вече навсякъде има дино стендове направи една справка за да си 100% сигурен в това,което написа за ниските обороти щото аз не съм съгласен направи няколко рена на диното като първите рънове нека да са със спортния филтър искам да обърнеш внимание специално на ниските обороти и въртящия момент също и на високите обороти и след това сложи хартиения филтър направи ръновете и погледни и сравни резултате ще останеш много изумен като видиш двете графики и ти гарантирам,че бързо след това ще се откажеш от този филтър
380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Абе, то и аз не съм съгласен, че Е46 320d може да се кара със 160+ и да гори 4.5-5.0 литра нафта, ама...ти в една тема се кълнеше, че гори толкова!
За това говоря:
Колата си я карам аз.
До толкова съм и свикнал, че кофти нафта като се случи на колонката и го усещам в първите 100метра!
На дино ако съм искал да ходя е щяло да се случи след поставянето на новата турбина и чип-а, не заради 1 смотан филтър (баси полемиката стана заради него!!)
Аз казвам как я усещам аз, а не дали е по-висока графиката или не е - не ми пука всъщност!
Колата ми е евридейка, която понавървява значително повече от масовите Е46ци - това е търсения ефект.Това е каквото съм постигнал.
Заигравал съм се с колеги с Е46 320i, 320d(sedan/compakt 150hp) (сток всичките) и резултата ми е харесвал.
Аз давам мнение от личен опит, друг е въпроса дали ще вярва някой или няма да вярва, дали е по-добре със спортен филтър или с нормален.
За това говоря:
Oleg-16V написа:M 3 написа:320d
тека като гледам на мен май колата ми харчи много
на пълен винт градцко-9.8
леко-???
извън градцко като почти не падам под 170 пак толкова
Дали имам някакъв проблем.
Благодаря.
имаш проблем моята на пълен спек с 230-235 преко сили качва на 6.7
иначе пада под 5/100 с каране 140-160 а градско пак 6-6.5 таван
Колата си я карам аз.
До толкова съм и свикнал, че кофти нафта като се случи на колонката и го усещам в първите 100метра!
На дино ако съм искал да ходя е щяло да се случи след поставянето на новата турбина и чип-а, не заради 1 смотан филтър (баси полемиката стана заради него!!)
Аз казвам как я усещам аз, а не дали е по-висока графиката или не е - не ми пука всъщност!
Колата ми е евридейка, която понавървява значително повече от масовите Е46ци - това е търсения ефект.Това е каквото съм постигнал.
Заигравал съм се с колеги с Е46 320i, 320d(sedan/compakt 150hp) (сток всичките) и резултата ми е харесвал.
Аз давам мнение от личен опит, друг е въпроса дали ще вярва някой или няма да вярва, дали е по-добре със спортен филтър или с нормален.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
И аз се бях хвърлил на спортен панелен филтър, но..замислих се,че то ако си сменяваш филтъра на 10к километра,пак си диша свободно колата,истината е наистина че на дизела му трябва много въздух...за сега си карам само със сток филтри,просто тази кола ми евридейка ,ако исках подобни интервенции,щях да сложа и чип,което допълнително износва мотора,моят съвет е,ако слагаш чип,някакви други неща,ми добре е да сложиш и спортен филтър,но ако всичко ти е сток,не виждам причина да си меткаш спортен филтър,мое мнение е (лично мое мнение ) че вместо подобни филтри е добре да се инвестира в добро масло и добавки за гориво,поне моята така я подържам и за сега (да чукна на дърво) 30к километра няма кой-знае какви грижи
Поздрави
Поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани