E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 15.08.2008

E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от panadol » 03 Яну 2010, 14:01

Здравейте колеги, за много години, живи и здрави да сте !
Ето проблема, който имам от около месец:
Когато температурата навън падне под 0 градуса, паленето ми става невъзможно. Подгрявам, въртя, колата пали, работи точно около секунда и изгасва. После просто трябва да стане чудо за да запали. Когато завъртя след като е изгаснала двигателя върти доста бързо и е на косъм да запали. Пуши черно и смърди на сурова нафта. Качи ли се температурата над 5 градуса колата си пали абсолютно нормално.

Ето какво направих до момента:
Тест на всички свещи-всички до една работят.
Смяна на въздушен и горивен филтър.
Сложих възвратен клапан в случай, че проблема идва от налягането в помпата.
Основно почистване на всички тръби от турбото, включително интеркулера и колекторите.

Според мен проблема идва от някой датчик, който не дава правилна информация за температурата, в резултат на което помпата пуска повече гориво и колата се дави.

Ако някой има други предположения или можете да ми дадете съвет от кой датчик идва проблема, моля, помагайте.

Имам и втори проблем:

Откакто свалях колекторите, за да ги изчистя явно съм запушил някой вакуум на сервото за спирачките. Първият път, когато натисна спирачката всичко е точно. Веднага след като съм пуснал педала го натискам втори път и педала става твърд, все едно колата не е запалена. Минават 10 секунди без да пипам педала, натискам пак и всичко си е нормално, натискам втори път, пак твърд педал и т.н.

Помагайте, че тая година започва отвратително :dunno:
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от Zubcho » 03 Яну 2010, 20:00

За спирачките... Клапанчето, което е на средата на маркучите може да се ебава и да не отваря. Имах същия проблем и сменихме въпросния клапан и се оправи. За съжаление клапана не е от БМВ, а от друга кола. Само майстора може да каже обаче от каква.

Също може да имаш стари и омекнали маркучи на вакума, които да се смачкват при по-голям вакум и от там да иде проблема. Смени клапанчето и маркучите и може да се оправи.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от Пресиян Василев » 03 Яну 2010, 20:06

А релето за свещите колко подгрява,сложи една пробна лампа на бушона за свещите(в кутията с компове) за да я виждаш ,като време.
Работата миреше баш на не подгрят мотор,Датчика които определя времето за подгрева е на главата под колектора около 5 цилиндьр,това е последната букса назад след обер дюзата на реда в кутията с кабели на мотора.Ако нямаш подгрев или е много кратьк,извади буксата на датчика ще подгрява дьлго ще пали.но ще грее при всеки контакт,и оборотите ще са около 1200.
по втората част имаш теч на вакуум,огледаи малките маркучи от дебели за кьм сервото,отиващи за клапи и егр
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от kita » 03 Яну 2010, 22:39

За много години на всички.Сега на въпроса.Факта,че пали и гасне изключва изгорели свещи,подгревно реле,въздушен филтър и др.След като си сменил и горивен филтър,нещата се свеждат до помпа в резервоара и некачествена нафта.Като паднат температурите нафтата става по-гъста и най-вероятно трябва да си изчистиш цедката в резервоара.
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от ivan. » 04 Яну 2010, 12:44

Само около подгряването ще е нещо.Няма датчик ,който да я задави така тази кола,че да пречи на паленето.
щом излиза пушек от ауспуха докато върти ,значи нафта ходи до дузите,ако е некачествена или с вода няма да е черен пушека.
Изображение
by ''kompleksa''

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от kita » 04 Яну 2010, 13:20

ако е около подгряването,няма да пали изобщо
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 15.08.2008

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от panadol » 04 Яну 2010, 14:19

Ето фактите:
Днес въртях около 5 минути, накрая запалих с 300 зора, при положение, че палих с пълна газ. Когато най-накрая запали не пуснах крака от газта и работеше едвам едвам на някакви си 500-600 оборота, при положение, че в студено състояние трябва да работи на около 1000. След около 10 секунди започнах малко по малко да отпускам газта, защото оборотите леко по леко започнаха да се вдигат на 20-тата секунда напълно пуснах газта и колата заработи на нормалните си 1000 оборота /за студена/. След като съм я запалил един път вече проблем с паленето никакъв-на втория оборот на стартера пали.
Да обощим:
Нафта сипвам само на лукойл. Мисля, че е най-доброто от българските локуми.
В резервоара съм сигурен, че има слой от гъстата нафта, дето е като желе, тъй като като ми падне под 20 литра нафта стрелката никога не отчита вярно, с други думи толкова е гъста, че пречи на подплавъка да се движи свободно...
Все пак почти съм изключил възможността да е от боклуци в резервоара, както казах един път запаля ли я после няма никакви проблеми с паленето... или поне до следващата сутрин.
Вероятността за подгрева също мисля да я изключа, тъй като казах, че като подгрея отначало колата пали и работи нормално една секунда и чак тогава гасне. Ако нямаше подгрев изобщо нямаше да пали. Продължавам да си мисля, че нещо някак си я дави !

Минавам на темата за сервото....
Колегата по-горе беше казал за вакуума при егр. Ако е възможно да ми обясни повече за този клапан, тъй като от вътрешната страна на тръбата имаше слой масло, което мога да опрелича единствено с пластелин. Чистих го и от тогава имам проблеми със спирачките, някакъв съвет или коментар по въпроса ??? Изобщо този клапан каква му е ролята там ????

Ако искате ще направя снимка на егр клапана и самия вакуум, в който се съмнявам.
Ако искате мога да направя и клипче на колата в момента, в който не пали...
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от \MITETO\ DSB » 04 Яну 2010, 16:01

Колега сигурен ли си че резервоара е чист?Много старано клапан си сложил да не дъпра въздух от някъде.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 15.01.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
Мечтае да кара: M5

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от Pesho_1 » 04 Яну 2010, 16:25

май доизгаря нафтата във филтъра и след това тръгва да дига нафта димек да се обезвъздуши.На мен джипа ми правеше тази мизерия и беше то4но така!изгаря нафтата и след това върти докато вдигне от резервоара.
Поздрави!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 9.05.2008
Местоположение: Нови хан София
Пол: Мъж
Кара: Е34 525ТДС
Мечтае да кара: Е 38 Дизел
Детайли за колата: Снегорин
http://prntscr.com/c056ee

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от \MITETO\ DSB » 04 Яну 2010, 16:41

Pesho_1 написа:май доизгаря нафтата във филтъра и след това тръгва да дига нафта димек да се обезвъздуши.На мен джипа ми правеше тази мизерия и беше то4но така!изгаря нафтата и след това върти докато вдигне от резервоара.
Поздрави!

Възможно е и това да е проблема.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от predel » 04 Яну 2010, 17:21

Сега остава да кажеш, че си от Монтана........ ако е така се включвам активно в темата
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 15.08.2008

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от panadol » 04 Яну 2010, 17:48

\MITETO\ DSB написа:
Pesho_1 написа:май доизгаря нафтата във филтъра и след това тръгва да дига нафта димек да се обезвъздуши.На мен джипа ми правеше тази мизерия и беше то4но така!изгаря нафтата и след това върти докато вдигне от резервоара.
Поздрави!

Възможно е и това да е проблема.



Колеги, пропуснах да кажа, че възвратния клапан, който сложих в случай, че липсва налягане е след горивния филтър и е с помпичка. С други думи нафта назад не връща, по системата от клапана до помпата, включително и в нея има поне 200 милилитра нафта, за мен е изключено от студен старт да харчи за една секунда 200 милилитра нафта, а и като си напомпам на помпичката на клапана си качва гориво, но пак не пали :dunno:
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 15.08.2008

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от panadol » 04 Яну 2010, 17:51

predel написа:Сега остава да кажеш, че си от Монтана........ ако е така се включвам активно в темата


Сори колега, нямам общо с Монтана, но това не пречи да се включиш активно :bchug:
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от ivan. » 04 Яну 2010, 18:17

Вероятността за подгрева също мисля да я изключа, тъй като казах, че като подгрея отначало колата пали и работи нормално една секунда и чак тогава гасне. Ако нямаше подгрев изобщо нямаше да пали. Продължавам да си мисля, че нещо някак си я дави !

аз не мисля,че трябва да я изкл.
Ако е въздух-като запали веднъж и ще работи повече време докато изгори нафтата в гнп-то.Но за да се отбегне тази възможност-нега захрани гнп-то директно от бутилка.

ако е около подгряването,няма да пали изобщо

при изгорели 3 -свещи пали много подобно на описания от колегата начин.

Сега остава да кажеш, че си от Монтана........ ако е така се включвам активно в темата

Да не би да е бил да реставрира плочката :roll:
Изображение
by ''kompleksa''

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 15.08.2008

Re: E 34 525 TDS Запали и гасне ! ; Вакууми на спирачната с-ма

Мнение от panadol » 04 Яну 2010, 18:30

ivan. написа:
Вероятността за подгрева също мисля да я изключа, тъй като казах, че като подгрея отначало колата пали и работи нормално една секунда и чак тогава гасне. Ако нямаше подгрев изобщо нямаше да пали. Продължавам да си мисля, че нещо някак си я дави !

аз не мисля,че трябва да я изкл.
Ако е въздух-като запали веднъж и ще работи повече време докато изгори нафтата в гнп-то.Но за да се отбегне тази възможност-нега захрани гнп-то директно от бутилка.

ако е около подгряването,няма да пали изобщо

при изгорели 3 -свещи пали много подобно на описания от колегата начин.

Сега остава да кажеш, че си от Монтана........ ако е така се включвам активно в темата

Да не би да е бил да реставрира плочката :roll:


По първото: не ми е проблем да направя една система с шише и да пробвам да запаля.

По второто: При изгорели 3 свещи като запалиш колата има едно подчукване и неравномерна работа от мотора, което се получава от студената нафта в неподгрятите цилиндри. Казвам го, защото миналата година като свалих свещите от 6 работеха 3 :nono:

По третото: Имам и проблем с плочката на ГНП. По-точно с някакъв потенциометър в нея, който явно е износен. В резултат на износването когато мотора се натовари на ниски /говорим за въртене на волан, всякакви електрически глезотийки + скоростната кутия, която е автомат/ колата гасне. Този проблем ще го разреша веднага щом събера парички за друго ГНП. Вероятността да е от плочката също съм я изключил.

Оправям колата и ще направя един голям "подарък" на някой !
Ако някой говори зад гърба ти, радвай се, че си пред него ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook