Спортен филтер за дизел?!!?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Добре де като четях темата едно ми направи впечатление, че заминават дебитомерите на бензиновите и дизеловите мотори? И дали наистина това е причината или съвпадение на събитията?
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
LUCIFER'S написа:Oleg-16V написа:истината е на дино стенда и там ще си покаже ефекта бил той и отрицателен
За какво дино ми говориш... нямаш и на представа за какво става въпрос. колко мощност търсиш от един филтър само - 3%. пак ще кажа за да ти го набия хубаво в ушичките, че от тези филтри има ефект, на големите двигатели се усеща по бързо развинтване и по чувствителен е падала на газта... Ще ти го обясня още по-простичко.... аз на мойта кола 530д 193к.с. като си сложих такъв филтър усетих веднага разликата все едно смених стар филтър със нов, а сток филтъра ми беше нов - МАЛЕ... така че не искам никой да ми разправя диндири миндири... единствено няма да усетиш разлика, ако имаш дебитомер с проблем, но няма да казвам какъв, защото ми писна Еби учи еби учи.... ще ми кажеш сигурно и че като си махнеш катализатора пак не се усеща... айде моля....тези ще ги разправяте, но не и на мен!
модераторите да ме извинят, но такива грешни изказвания не мога да търпя.
как можеш да пишеш за грешни изказвания незнам ти в момента с тези постове нищо не можеж да докажеш пак казвам при теб ефекта е психологически като съдя по-постовете ти покажи ми две дино графики едната с хартиен другата с к и н панелен спортен и тогава пиши кой е смешен и грешен само да не стане обратното щото тука ми се метлеят две три дино графики на дизел ремапван във Варна така че мога във всеки един момент да си защитя думите,а ти не това е голямата разлика между нас

380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Няма смисъл да се карате защото тук не е чат нито е мястото за такива глупости,просто в един момент някой модератор ще заклучи темата и няма да биде полезна за никой!
Вече всеки сам може да си прецени дали има смисъл да слага панелен спортен или да си кара с оригинален хартиен!
А ако се чупеха дебитомери от тези филтри на дали щяха да имат серификат за качество и да са продадени милиони бройки по света-но въпрос на лично мнение!
Поздрави!

Вече всеки сам може да си прецени дали има смисъл да слага панелен спортен или да си кара с оригинален хартиен!
А ако се чупеха дебитомери от тези филтри на дали щяха да имат серификат за качество и да са продадени милиони бройки по света-но въпрос на лично мнение!
Поздрави!
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
martin_g60 написа:Няма смисъл да се карате защото тук не е чат нито е мястото за такива глупости,просто в един момент някой модератор ще заклучи темата и няма да биде полезна за никой!![]()
Вече всеки сам може да си прецени дали има смисъл да слага панелен спортен или да си кара с оригинален хартиен!
А ако се чупеха дебитомери от тези филтри на дали щяха да имат серификат за качество и да са продадени милиони бройки по света-но въпрос на лично мнение!
Поздрави!
поста ти е безсмислен аз не се карам с никой коментираме само

380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Поста не ми е безсмислен защото ти не коментираш а казваш че си прав,което не е спор а го казваш като неоспорим факт.Аз ти казвам че съм карал бензинов мотор със спортен филтър и имаше голяма разлика и лично ме интересуваше дали и при дизелов мотор ще е положително за мотора а не да правя дизелова бегачка!
Ако при твоята кола няма промяна това си е твой проблем......
Ако при твоята кола няма промяна това си е твой проблем......
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
martin_g60 написа:Поста не ми е безсмислен защото ти не коментираш а казваш че си прав,което не е спор а го казваш като неоспорим факт.Аз ти казвам че съм карал бензинов мотор със спортен филтър и имаше голяма разлика и лично ме интересуваше дали и при дизелов мотор ще е положително за мотора а не да правя дизелова бегачка!
Ако при твоята кола няма промяна това си е твой проблем......
в момента това,което пишеш само на приказки е вярно,но не и на практика

380к.с-770н.м@1.9bar hold boost,OZ UltraLeggera 17",Full M-pack II,Sachs performance,BOSCH air,oil and fuel filter,Nexen SU1@245/40/17-225/45/17,
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Oleg-16V написа:в момента това,което пишеш само на приказки е вярно,но не и на практика
Ти на практика няма как да го разбереш, т.е. практиката за която говориш- дино стенд, по простата причина, че такъв филтър ти дава по- бързо развъртане на двигателя, т.е. по- голямо ускорение... за скоростни характеристики на ДВГ чувал ли си? Те биват външна скоростна характеристика и честотни скоростни характеристики. Всяка скоростна характеристика показва изменението на ефективната мощност, въртящия момент и специфичния ефективен разход на гориво, часов разход, коефицент на пълнене и т.н. И ако наистина трябва да се тества кола с такъв филтър и без, то трябва да е на отсечка с хронометър, а не на дино стенд. По това ми стана ясно колко си в час със двигателите и автомобилите като ми заговори за дино и спортен филтър. От тук нататък ти сам си отговори на въпроса защо филтъра не може да се усети на диното, и това което имаш ти на диното е за мощност, а филтъра ти дава по бързо достигане на тази мощност... т.е. достигане на мощност за единица време, а не количество мощност, по простата причина че филтъра не ти дава повече гориво, а по бързо преминаване на въздух и по-бързо развинтване на двигателя, но пак до мощността която е ограничена максимално от ЕCMa... Дай да ги видя тия графики за които претендираш, има ли там време или само обороти и мощност в КW и Nm!
Последна промяна LUCIFER'S на 03 Яну 2010, 16:47, променена общо 1 път
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Колега Луциферцки, не ми е работа да те коря за убежденията ти, но ми се иска да ти обърна внимание на следното:
Въпрки горещите ти пристрастия към прилагането на този филтър, темата е за използването му в стоков дизелов двигател, без нищо друго да се променя - било то чип-тунинг, модификации на генерации и т.н. Графиките, за които питаш, показват много повече от колкото можеш да разбереш от всякакви полеви тестове (без да отричам тяхната необходимост, но в случая става дума различна задача) и естествено, че една от координатите е "време". Причината е, че при тях не могат да се осигурят никога еднакви условия за два отделни опита. При дино-теста това е възможно и се прави.
Всичко различно от лабораторните условия ще даде непостоянни отклонения не само поради различните условия, но и поради намесата на човешкия фактор.
Не се гневи на колегите, които се мъчат да ти обяснят грешката в разсъжденията ти.
Въпрки горещите ти пристрастия към прилагането на този филтър, темата е за използването му в стоков дизелов двигател, без нищо друго да се променя - било то чип-тунинг, модификации на генерации и т.н. Графиките, за които питаш, показват много повече от колкото можеш да разбереш от всякакви полеви тестове (без да отричам тяхната необходимост, но в случая става дума различна задача) и естествено, че една от координатите е "време". Причината е, че при тях не могат да се осигурят никога еднакви условия за два отделни опита. При дино-теста това е възможно и се прави.
Всичко различно от лабораторните условия ще даде непостоянни отклонения не само поради различните условия, но и поради намесата на човешкия фактор.
Не се гневи на колегите, които се мъчат да ти обяснят грешката в разсъжденията ти.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
pazokolarov написа:.....
твоето мнение както и всичките ти мнения са ми познати.... няма да ги коментирам, ако си прочел за какво догатвам за време за достигане на тая мощност ще ти се изясни всичко..... в Тояга ( Варна още преди 3 години съм видял за какво става въпрос) имат един много добър стенд за пропускливостта на филтрите...
Аз повече няма да отварям очите на слепци!!!
Карайте си със сток филтри, със сток колектори, със сток генерациите със катализатори!!! От къстъм (спортните) такива разлика няма...





Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Темата става много интересна. Не мога да не напиша още няколко реда за спортните филтри. Пиша най-вече за колегата луцифер.
К&Н филтъра има минимално по-добри пропускателни способности от стандартен въздушен филтър от добра марка. За сметка на това пропуска няколко пъти повече прах ( разбира се микроскопичен), който е пагубен за някои елементи за двигателя - бутала, сегменти и тн. Разбира се няма как да се усети износване на мотора, защото ефекта от микроскопичния прах е много бавен - примерно може да има някаква разлика едва след 50- 100 000км. Въпреки това аз не бих си сложил такъв на БМВ-то, въпреки, че съм карал с панелни спортни филтри доста , не си заслужава заради малко по-готин звук и 0 кс. да се слага такъв. И за да не бъде спора само на хартия предлагам на Луцифер ако е сигурен в по-високата мощност на неговото е39 с К&Н филтър следното: Отиваме в ХЕД на диното и мерим неговото БМВ няколко пъти - с чисто нов нормален филтър - Ман или МАЛЕ и с К&Н. Ако има повече от 3 кс. сили разлика - аз плащам диното, ако няма той си го плаща и плаща едно дино на мойто БМВ. Казвам 3 кс. защото даже без никакви промени една кола 100-110 кВ дава разлики между отделните рънове в порядъка на 2-3%. Та това е.
Така и колегите от форума ще знаят веднъж завинаги за К&Н " ЕФЕКТА"
К&Н филтъра има минимално по-добри пропускателни способности от стандартен въздушен филтър от добра марка. За сметка на това пропуска няколко пъти повече прах ( разбира се микроскопичен), който е пагубен за някои елементи за двигателя - бутала, сегменти и тн. Разбира се няма как да се усети износване на мотора, защото ефекта от микроскопичния прах е много бавен - примерно може да има някаква разлика едва след 50- 100 000км. Въпреки това аз не бих си сложил такъв на БМВ-то, въпреки, че съм карал с панелни спортни филтри доста , не си заслужава заради малко по-готин звук и 0 кс. да се слага такъв. И за да не бъде спора само на хартия предлагам на Луцифер ако е сигурен в по-високата мощност на неговото е39 с К&Н филтър следното: Отиваме в ХЕД на диното и мерим неговото БМВ няколко пъти - с чисто нов нормален филтър - Ман или МАЛЕ и с К&Н. Ако има повече от 3 кс. сили разлика - аз плащам диното, ако няма той си го плаща и плаща едно дино на мойто БМВ. Казвам 3 кс. защото даже без никакви промени една кола 100-110 кВ дава разлики между отделните рънове в порядъка на 2-3%. Та това е.
Така и колегите от форума ще знаят веднъж завинаги за К&Н " ЕФЕКТА"

Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
LUCIFER'S написа:pazokolarov написа:.....
твоето мнение както и всичките ти мнения са ми познати.... няма да ги коментирам, ако си прочел за какво догатвам за време за достигане на тая мощност ще ти се изясни всичко..... в Тояга ( Варна още преди 3 години съм видял за какво става въпрос) имат един много добър стенд за пропускливостта на филтрите...
Аз повече няма да отварям очите на слепци!!!
Карайте си със сток филтри, със сток колектори, със сток генерациите със катализатори!!! От къстъм (спортните) такива разлика няма...![]()
![]()
![]()
![]()
О'к! Тук едва ли има разработчик от БМВ, който да даде 1000% достоверна информация ... Всички сме просто участници във форума с интерес към този автомобил.
Кротко, бе човек! Що се нервиш толкова?
Не ми е много ясна причината за това пристрастие на колегата луцифер към тези филтри



Ако ще си ги мерите

- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Чрез всички тези мнения ще се стигне до "истината е някъде там" по средата може би-повечето колеги тук са обикновенни фенове и на всеки му е любопитно за някои по-перформанс части,които ще сложат на колата си за всеки ден,дали ще е добре за нея или не.Аз лично както може би и повечето които следят темата се опитвам да разбера ще навреде ли на двигателя ако сложа такъв филтър или напротив ще подобря работата му а не да правя звук на дизел и да си мисля че карам бегачка:dunno:
- Kalinski
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 10.10.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA+чип
- Мечтае да кара: черно М6
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Колеги доста избягнахте от главния въпрос на 1вия пост.
Без да се усещате заформяте един спор за това кои двигател е по-добър - бенз или дизел. Чесно казано и двата си имат предимства и недостатъци.
Аз лично карам на хартиен . Другия път може да отпусна повечко лев и да пробвам този ''спортния''
Без да се усещате заформяте един спор за това кои двигател е по-добър - бенз или дизел. Чесно казано и двата си имат предимства и недостатъци.
Аз лично карам на хартиен . Другия път може да отпусна повечко лев и да пробвам този ''спортния''

- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
Накратко за пропускливостта: http://www.youtube.com/watch?v=Gef5XPoiDCE
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Спортен филтер за дизел?!!?
xts написа:Накратко за пропускливостта: http://www.youtube.com/watch?v=Gef5XPoiDCE

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани