пружини
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
пружини
Искам да попитам трябва ли да се сменят пружините на определини километри и получават ли износване когато колата видимо не е легнала.
Моето първо мнение е че омекват и возията се влошава.
Благодаря!
Моето първо мнение е че омекват и возията се влошава.
Благодаря!

- Southside
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Ами като всяка част, която е подложена на експлоатация, естествено е и пружините да си имат някакъв "живот". Това, че са се амортизирали проличава главно във возията и усещането на колата по време на движение(а и при минаване през дупки- при по големи трапове се чува специфично скърцане). Та не е необходимо да се счупят и чак тогава да ги сменяш- в сервизите има машини за диагностика(шоков тестер се нарича) и там специалистите ще ти кажат колко живот има още в определените пружини. Обикновено експлоатацията им варира между 100 и 150 хиляди километра, но това е твърде субективно в зависимост от марка, пътища, килограми на водача и какво ли още не ....
///
МОЕ ЛИчНО МНЕНИЕ Е чЕ ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯТ КОГАТО ОМЕКНАТ
(УМОРАТА В МАТЕРИАЛА Е СТАНАЛА МНОЖКО ДО КОЛКОТО СЪМ ЗАПОЗНАТ С НАГРЯВАНЕ О ОХЛАЖДАНЕ В ПЕщТ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪЗТАНОВИ ЕДНОРОДНАТА СТРУКТОРА НА МАТЕРИАЛА )
по принцип пружинитеняма как да скърцат това можеда са втулки или
тампони но не и прожините при тях няма триеши се елементи
огледаи си хубаво ходовата част
по принцип в в списика за инспекшаните не го пише или аз не го виждам но като видях на кола на 72 000 мили каквотреа да се прави малииииииииии ми че те по инспекшан сменяш 2/3 от колата а другата 1/3 от колата се проверява и при нужда се сменя
(УМОРАТА В МАТЕРИАЛА Е СТАНАЛА МНОЖКО ДО КОЛКОТО СЪМ ЗАПОЗНАТ С НАГРЯВАНЕ О ОХЛАЖДАНЕ В ПЕщТ ТРЯБВА ДА СЕ ВЪЗТАНОВИ ЕДНОРОДНАТА СТРУКТОРА НА МАТЕРИАЛА )
по принцип пружинитеняма как да скърцат това можеда са втулки или
тампони но не и прожините при тях няма триеши се елементи
огледаи си хубаво ходовата част
по принцип в в списика за инспекшаните не го пише или аз не го виждам но като видях на кола на 72 000 мили каквотреа да се прави малииииииииии ми че те по инспекшан сменяш 2/3 от колата а другата 1/3 от колата се проверява и при нужда се сменя
Последна промяна paf40 на 01 Авг 2005, 0:36, променена общо 1 път
0889429419
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Пружините имат много дълъг живот. Ако нещо ти скърца, то имаш проблем с гумените подложки под/над пружините, някой от гумените тампони по окачването, или пък с амортисьорите.
Амортисьорите са далеч по-важни за возенето и доброто поведение на пътя отколкото леко омекнали пружини.
Амортисьорите са далеч по-важни за возенето и доброто поведение на пътя отколкото леко омекнали пружини.
- LANA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 392
- Регистриран на: 1.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: M550d
аз имам едно въпросче:
Колата ми е по-висока от пред отколкото озад. Трябва да сменя някакви тампони на задния мост и ще се оправи. Обаче аз искам да я сваля малко отпред, но ако сложа червени пружини ще падне много. Гледах ги пружините и от горната страна завършват на спирала т.е. не лягат хоризонтално на подложката ами подложката е под формата на спирала. Какво ще стане ако резна с една намотка предните прожини (пак ще си легнат както трябва на подложката), но ще е по-ниска с около 2-5 см (точно колкото искам)? Някой правил ли го е това ?
Колата ми е по-висока от пред отколкото озад. Трябва да сменя някакви тампони на задния мост и ще се оправи. Обаче аз искам да я сваля малко отпред, но ако сложа червени пружини ще падне много. Гледах ги пружините и от горната страна завършват на спирала т.е. не лягат хоризонтално на подложката ами подложката е под формата на спирала. Какво ще стане ако резна с една намотка предните прожини (пак ще си легнат както трябва на подложката), но ще е по-ниска с около 2-5 см (точно колкото искам)? Някой правил ли го е това ?
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Доколкото знам, като правиш това по-бързо ти се сдухват амортисьорите, защото постоянно са под голямо напрежение... 

Последна промяна alpina-ma6inata на 02 Авг 2005, 17:45, променена общо 1 път
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- LANA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 392
- Регистриран на: 1.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330d
- Мечтае да кара: M550d
А еднакви ли са пружините на 320 и 316 (Е30), тъй като бащата кара 320 и неговата предница изглежда перфектно, а на него му е ниска колата (рибар е човека
). Мога ли направо да ги сменя или 320 е по-тежка и ще клекне пак с мойте пружини?

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
LANA написа:А еднакви ли са пружините на 320 и 316 (Е30), тъй като бащата кара 320 и неговата предница изглежда перфектно, а на него му е ниска колата (рибар е човека). Мога ли направо да ги сменя или 320 е по-тежка и ще клекне пак с мойте пружини?
Пружините са различни - 6 цилиндровия двигател тежи повече и иска по-твърди пружини.
На Билщейн пружините няма ли да свършат работа, те са хем спортни, хем леко къси? А въпросния горен тампон за пружините е универсален и е само някакви 2 или 4 лева.
Иначе, ако въпроса е за твърда пружина, без да се изменя, има едни тампони, по три се нанизват на всяка и колата става като Голф
за скромната сума от 4,50 лв. 
Иначе, ако въпроса е за твърда пружина, без да се изменя, има едни тампони, по три се нанизват на всяка и колата става като Голф


Да караш Peugeot е страст!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани