Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 22.11.2008

Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от vkartin » 25 Дек 2009, 21:10

Здравейте!
Търсих във форума за отговор, но не намерих.
Проблемът е следният:
Колата е карана няколко пъти в БМВ Сервиза на Бова Кар в Бургас, защото от време навреме прегрява и не може да се разбере защо. Казват ми, че са проверявали всичко всеки път. Надуваха я няколко пъти, термостат е сменен, капачки сменени, всичко казват, че е проверено и то всеки път едно и също, и като си тръгна, после пак прегрява. Колата се обезвъздушава правилно.
Като съм я карал само на вода ми е загрявала, когато е трябвало да долея. От БМВ Сервиза ми слагат само син антифриз и на другия ден е на земята. Има ли значение какъв е антифриза? Четох, че трябва да е червен или розов.
Перката не се включва всеки път сега зимата. След като е прегряла, и дам на контакт, перката се включва да охлади, но не всеки път. Лятото карам постоянно на климатик и не загрява.
Диагностика не е правена. В БМВ Сервиза ми искат 220лв., а аз не знам друго място в Бургас.
Вече не знам какво да правя и диагностиката ще покаже ли, защото ми писна да си давам парите на вятъра, а отвсякъде ми казват, че всичко е наред и излизат с извинението, че колата е стара и затова. Колата е запазена, подържана, звучи много добре, нямам никакви други грижи с нея, не пипа маслото въобще, не я юркам, карам си я съвсем нормално, но дойде ли зимата започват проблемите със загряването.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Mollov » 25 Дек 2009, 21:52

През лятото не ти загрява, щото перката върти на 1-ва степен доста често и системно и радиатора се обдухва... според мен имаш теч в радиатора щом губи антифриз... а може би и запушване...

По принцип ел. перката се включва само при команда от темп. датчика на радиатора... погледни си го и него, да не се е прецакал нещо (като си пред колата се намира в най-горната лява част на радиатора, на страницата... едно навито в радиатора). Перката е на 2 степени, 1-вата се включва според първото задание на датчика (тия датчици са примерно 80/88С, 88/95С и т.н.), а втората е нещо като авариен режим - перката развърта на 100%... лятото при включен климатик перката не слуша вече този датчик, ами на определено време се развърта да охлажда заради климатика...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 22.11.2008

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от vkartin » 25 Дек 2009, 22:06

Как да позная дали се е прецакал датчика на радиатора?
Аз извадих буксата и пак я сложих, но така само с гледане ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от ~Мишо~ » 26 Дек 2009, 19:56

Провери си радиатора как загрява,дали са топли и двата маркуча,според мен е задръстен щом си карал с вода и доливал често. На това време не трябва да се включва перката на климатика ако всичко е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от kdl » 26 Дек 2009, 20:07

Нещо не разбрах...
316i М43
или
318ti M44 е мотора...?
Не разбрах какво имаш предвид с това че антифриза на следващия ден е на земята...? Тече й антифризът ли?
БМВ антифриза е син и е подходящ за модерни мотори с алуминиеви глави, без значение марката на колата. Няма червен или розов, произвежда се само в син цвят. Не е проблем обаче да си сложиш червен или розов. Примерно на HEPU.
Водна помпа сменял ли си?
Новият термостат от къде го купи? От БМВ след справка по VIN или от някакъв магазин по преценка на продавача?
Зимата не трябва изобщо да ти се включва перката. От опит.
Дай отговор на горните въпроси и да го мислим от там нататък.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 15.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Самолет и мечтае да кара подводница

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Laverita » 26 Дек 2009, 20:33

Температурния датчик на радиатора е вариант. :yes: при мен беше изгоряла първата степен. Момчетата от сервиза го уловиха, като с една жичка провериха, като дадоха на късо и видяха, че перката се включване само на втора степен, а първата степен беше изгоряла.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 18.05.2008
Местоположение: Банско!
Пол: Мъж
Кара: Само компоти:)

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от santo_bansko » 26 Дек 2009, 20:36

vkartin написа:Здравейте!
Търсих във форума за отговор, но не намерих.
Проблемът е следният:
Колата е карана няколко пъти в БМВ Сервиза на Бова Кар в Бургас, защото от време навреме прегрява и не може да се разбере защо. Казват ми, че са проверявали всичко всеки път. Надуваха я няколко пъти, термостат е сменен, капачки сменени, всичко казват, че е проверено и то всеки път едно и също, и като си тръгна, после пак прегрява. Колата се обезвъздушава правилно.
Като съм я карал само на вода ми е загрявала, когато е трябвало да долея. От БМВ Сервиза ми слагат само син антифриз и на другия ден е на земята. Има ли значение какъв е антифриза? Четох, че трябва да е червен или розов.
Перката не се включва всеки път сега зимата. След като е прегряла, и дам на контакт, перката се включва да охлади, но не всеки път. Лятото карам постоянно на климатик и не загрява.
Диагностика не е правена. В БМВ Сервиза ми искат 220лв., а аз не знам друго място в Бургас.
Вече не знам какво да правя и диагностиката ще покаже ли, защото ми писна да си давам парите на вятъра, а отвсякъде ми казват, че всичко е наред и излизат с извинението, че колата е стара и затова. Колата е запазена, подържана, звучи много добре, нямам никакви други грижи с нея, не пипа маслото въобще, не я юркам, карам си я съвсем нормално, но дойде ли зимата започват проблемите със загряването.


1-Щом е карано с вода сваляш радиатора да го промиеш!
2-сваляш датчика може да го пробваш с тенджерата на котлона,ако не се сещаш за кво ти говоря ще ти поясна(тоест дали работи и на кви градуси).Също тъка можеп да закъсиш степените за да видиш дали вообше духа перкагта.
3-Да не ти е прегряла вообще и да не се е спукал мотора че да ти губи антифриз?трябва да разгледаш.
4-Има вариянт да размениш степените тоест 2 степен на перката да я сложиш на първа на датчика(но тва в краен случаи ако ти загрява както сив момента.
Успех! :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от sonny » 26 Дек 2009, 21:04

На едни им прегряват,на други пък не ни загряват :mhihi: проблема може да е в радиатор, във водна помпа, термостат,а не е невъзможно и в глава, или в гарнитура на тиква по-точно.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Mollov » 26 Дек 2009, 21:48

vkartin написа:Как да позная дали се е прецакал датчика на радиатора?
Аз извадих буксата и пак я сложих, но така само с гледане ...


Ами първо можеш да видиш какви са температурните отчитания на мястото, където се слага датчика... според отчитанията на темп. датчика на блока... и да сравниш.... разликата не трябва да е много голяма... и да видиш според двете температурни стойности на датчика на радиатора дали перката развърта на 1-ва и/или втора степен... по принцип ако ти върти първата степен, до втора няма как да стигнеш... първата степен се чува съвсем леко, докато втора степен се чува доста осезаемо... направо си бучи...

Ако ти е запушен радиатора, разликата между температурата при датчика на радиатора и тази на блока ще е доста голяма... и това се мери при IDLE обороти на двг... щото ако й даваш газ да загрее по-бързо ще увеличиш много дебита на водата (водната помпа върти в пъти по-бързо) и може да успее да върти достатъчно вода, че да не загрява...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от integral » 27 Дек 2009, 2:00

Колега наскоро открих един много приличен сервиз в Бургас, засега съм много доволен от майсторите там :) ако искаш пиши едно лс. ще ти обясня къде се намира :smoke:
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от ///Mechov » 27 Дек 2009, 11:29

И на мен малко не ми стана ясно как е 1.6 с М44 мотор , но щом си я карал на вода предполагам през лятото а сега си сипал антифриз и тече най-вероятно ти е заминал някой от опръстените на разширителното казанче погледни и това. А зимата въобще не трябва да ти се включва перката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Biogame » 27 Дек 2009, 12:42

vanchov написа:И на мен малко не ми стана ясно как е 1.6 с М44 мотор.

Има колега М44В19 мисля че беше 105 коня.
:driving: :dunno: :driving:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Mollov » 27 Дек 2009, 13:15

Не мислиш правилно... М44В19 е iS-овия мотор след М42... 105 коня е единият вариант на М43TUB19... другия е 115PS...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 22.11.2008

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от vkartin » 28 Дек 2009, 20:57

Ако ти е запушен радиатора, разликата между температурата при датчика на радиатора и тази на блока ще е доста голяма... и това се мери при IDLE обороти на двг... щото ако й даваш газ да загрее по-бързо ще увеличиш много дебита на водата (водната помпа върти в пъти по-бързо) и може да успее да върти достатъчно вода, че да не загрява...


Утре ще го пробвам този вариант, защото сега се връщам от един сервиз тук в Несебър и пича направи диагностика - всичко е наред, няма никви грешки; гледаха за течове и двамата в сервиза - няма; изкара буксата на датчика от радиатора и с един кабел провери вътре в буксата, след това единия край на кабела сложи на блока и пак проверява, колата си включи перката, мисля че беше на първа степен, защото не бучеше много, а съм я чувала как бучи друг път, температурата стигна до 105 градуса или 102-103 нещо такова, но всичко това стана след като и се даваше газ да загрее, защото вчера преди да я закарам на сервиз ми загря на място без газ и аз я угасих и след това нищо не съм пипал, а направо в сервиза и там всичко точно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Компакт 316и, 1996, М44 с ел. перка прегрява.

Мнение от Smoocki » 28 Дек 2009, 21:24

Ако проблема не ти е бил във тиквата ,като гледам щом си писал ,че е прегрявала няколко пъти твърде вероятно е да е за смяна и гарнитурата на главата.
Щом лятото нямаш ядове с охлаждането вероятно ,перката на климата върти на 2ра степен и за това.Според мен проблема ти е в радиятора или в датчика.
Когато я изръчкаш лятото почва ли да подухва топло през духалките при пуснат климатик ?
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook