Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
От доста време във форума се задават въпроси относно проблеми с централно заключване , ел.стъкла и плафони ... В тази тема ще обясня как да се отстранят тези проблеми , когато са причиени от повреда в комфорт модула....
Най -напред ще започна с плафоните , понеже при мен те бяха проблемни ...
Ето схема на плафоните , бутончетата и модула:

От известно време плафоните на колата ми не се гасяха при затваряне на вратите ....
Първото , което си помислих , е че някое (едно или повече ) от бутончетата на вратите са се повредили ...
Как да ги проверим ...?
Има два вариянта
1. Отвивате бутончетата и мерите от зад на клемите дали правят и прекъсват веригата ...
Бутончетата на задните врати не са сложни за сваляне , държат се на едно болтче ...отвива се болтчето и бутончето излиза....
Бутоните на предните врати обаче са малко неудобни ...понеже от положението на самата "качка" зависи как ще се затваря вратата и често пъти напасването й след отвиване е свързано с известна "загуба на време" ...
Все пак е вариянт и аз го споменавам ...
2. Другия начин да се провери дали бутоните работят е свързан с малко повече разглабяне , но лично аз го предпочитам , тъй като чрез него не само се "хваща" дали бутоните работят , но и дали има прекъснат кабел , от тези , които отиват до бутоните .... , а също се хваща , дали наистина вратата натиска бутона....
При този вариянт се разглабя жабката и се отстранява (няма да навлизам в подробности как става това , има теми в които това е описано ...). След това се откачва зелената букса от комфорт модула ...

На снимката се вижда как съм изкарал от самата букса клемореда (белия) с кабелите ...

Кабелите , които са вързани към бутончетата са съответно
Кафяв с бяла ивица - за бутона на задна дясна врата
Кафяв с черна ивица - за бутона на задна лява врата
Кафяв с жълта спирала и тънка синя ивица - за бутона на предна дясна врата
Кафяв с жълта спирала и тънка сива ивица - за бутона на предна лява врата
Взима се един мултицет, включва се на зумер (или на съпротивление) и едното пипало се поставя на маса (където и да по корпуса на колата ) , а другото на клемичката на съответния кабел и започвате на ред да проверявате бутончетата ... При отворена врата зумера трябва да "писка" , при затворена трябва да "мълчи". На практика бутончетата правят верига към маса . Проверете всяко от бутончетата както на ръка , така и със отваряне и затваряне на вратата ... Защото е възможно самото бутонче да работи , но вратата да не го натиска добре и за това да не се затваря и отваря веригата ....
При мен всички бутончета бяха наред , вратите ги натискат добре ,но въпреки това плафоните не гаснеха при затваряне на вратите... Това означава, че проблема е в самия модул.
Модулите , които се вграждат в Е36 са няколко ... Според информацията , която срещнах в нета , те са - GM3 , GM4, GM5 , ZKE4, ZKE5 .. май има и още ...(разликата е в това дали комфорт модула управлява две или четири ел .стъкла , наличие на заводска аларма , централно и т.н.). Най -разпространения модул мисля , че е този , който ще покажа в темата .....(който е и на моята кола).

Чипчето , което "контролира" плафоните е оградено с червено ... с червени стрелки съм показал пиновете от зелената букса , които "влизат" в чипа (пътечките могат да бъдат проследни на око...). Този чим поже да се смени със SMD- поялник или с духалка за топъл въздух. Аз се опитах да го поръчам в Конрад електроникс , но след доста "врътки" си намерих един модул втора ръка (който според човека "не ставал за нищо" ) , свалих си чипа от него и го монтирах на моя модул. С това си реших проблема ....
Толкова за плафоните ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ако имате проблем с ел.стъклата и всичко друго е наред - бутони ,машинка , инсталация .... тоест предполага се , че проблема е в модула ....
Оградените с жълто релета са за двете предни ел .стъкла ( в случая коментирам модул , който е само за две ел.стъкла , защото има модули за 4 ел.стъкла и там подредбата и броя на релетата е друг...).
Ето и схемата на релетата ...

От схемата се вижда , че това е реле с две бубини ... съответно едната получава напрежение при вдигане на прозореца , а другата при сваляне ...тоест едно реле управлява както вдигането , така и свалянето на прозореца ....

Как да установите дали релетата работят ?
Сваляте модула , изкарвате платката и подавате напрежение на бубината на едното реле на изводи 1 и 2 (от схемата), взимате един мултицет и го пускате на зумер (или съпротивление) , поставяте пипалата на изводи 6 и 8 , ако при подаване на напрежение зумера писне , значи тази бубина и прилежащия й контакт работят , след това подавате напрежение на другата бубина на същото реле - на изводи 3 и 4 , поставяте пипалата на мултицета на изводи 7 и 8 и при подаване на напрежение зумера трябва да писне .... ако всичко от горе описаното се случи , значи релето е здраво .... Повтаряте същата процедура и за следващото реле .... Препоръчвам да подавате напрежение от някакво малко токоизправителче , а не от някакъв мощен източник (акомулатор ) , това го казвам от съображения за сигурност на самия модул. Ако която и да е от бубините на релето не бачка или прилежащите контакти , то релето трябва да се подмени ... От къде да намерите такова реле ?! ... ваш проблем...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
По подобен начин стои въпроса и с централното .... релетата , които отговаят за централното са трите релета оградени в лилаво.

Проверявате релетата по начина по , който вече беше описано ... с тази разлика , че тези релета имат само по една бубина и по един контакт (просто гледате схемата ..). Подавате напрежение на изводи 1 и 2 и следите дали м/у изводи 4 и 5 ще стане верига .... (при липса на напрежение в/у бубината , верига трябва да има м/у 3 и 4).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
По някога комфорт модула може да не работи добре , ако двата кондензатора , които са оградено в светло синьо са се повредили .... Това лесно може да се установи визуално ... просто гледате кондензатора от горе ... ако най -отгоре металната част на самия кондензатор се вижда като "бумбирала" , надута , надигната на горе , то кондензатора е за смяна ....(това се случва , когато електролита изсъхне )...., ако металната повърхността е равна се предполага , че е здрав .... Най -добре е ако разполагате с капацитет-мер да се замери капацитете им.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Преди доста време бях попаднал на информация в нета за типовете модули . Именно от там са схемите и част отснимките , които тогава съм съхранил (тези , които са ми трябвали...). За съжаление сега не намирам тoзи линк.....
Това е ... дано е полезно ....
Най -напред ще започна с плафоните , понеже при мен те бяха проблемни ...
Ето схема на плафоните , бутончетата и модула:

От известно време плафоните на колата ми не се гасяха при затваряне на вратите ....
Първото , което си помислих , е че някое (едно или повече ) от бутончетата на вратите са се повредили ...
Как да ги проверим ...?
Има два вариянта
1. Отвивате бутончетата и мерите от зад на клемите дали правят и прекъсват веригата ...
Бутончетата на задните врати не са сложни за сваляне , държат се на едно болтче ...отвива се болтчето и бутончето излиза....
Бутоните на предните врати обаче са малко неудобни ...понеже от положението на самата "качка" зависи как ще се затваря вратата и често пъти напасването й след отвиване е свързано с известна "загуба на време" ...

2. Другия начин да се провери дали бутоните работят е свързан с малко повече разглабяне , но лично аз го предпочитам , тъй като чрез него не само се "хваща" дали бутоните работят , но и дали има прекъснат кабел , от тези , които отиват до бутоните .... , а също се хваща , дали наистина вратата натиска бутона....
При този вариянт се разглабя жабката и се отстранява (няма да навлизам в подробности как става това , има теми в които това е описано ...). След това се откачва зелената букса от комфорт модула ...

На снимката се вижда как съм изкарал от самата букса клемореда (белия) с кабелите ...

Кабелите , които са вързани към бутончетата са съответно
Кафяв с бяла ивица - за бутона на задна дясна врата
Кафяв с черна ивица - за бутона на задна лява врата
Кафяв с жълта спирала и тънка синя ивица - за бутона на предна дясна врата
Кафяв с жълта спирала и тънка сива ивица - за бутона на предна лява врата
Взима се един мултицет, включва се на зумер (или на съпротивление) и едното пипало се поставя на маса (където и да по корпуса на колата ) , а другото на клемичката на съответния кабел и започвате на ред да проверявате бутончетата ... При отворена врата зумера трябва да "писка" , при затворена трябва да "мълчи". На практика бутончетата правят верига към маса . Проверете всяко от бутончетата както на ръка , така и със отваряне и затваряне на вратата ... Защото е възможно самото бутонче да работи , но вратата да не го натиска добре и за това да не се затваря и отваря веригата ....
При мен всички бутончета бяха наред , вратите ги натискат добре ,но въпреки това плафоните не гаснеха при затваряне на вратите... Това означава, че проблема е в самия модул.
Модулите , които се вграждат в Е36 са няколко ... Според информацията , която срещнах в нета , те са - GM3 , GM4, GM5 , ZKE4, ZKE5 .. май има и още ...(разликата е в това дали комфорт модула управлява две или четири ел .стъкла , наличие на заводска аларма , централно и т.н.). Най -разпространения модул мисля , че е този , който ще покажа в темата .....(който е и на моята кола).

Чипчето , което "контролира" плафоните е оградено с червено ... с червени стрелки съм показал пиновете от зелената букса , които "влизат" в чипа (пътечките могат да бъдат проследни на око...). Този чим поже да се смени със SMD- поялник или с духалка за топъл въздух. Аз се опитах да го поръчам в Конрад електроникс , но след доста "врътки" си намерих един модул втора ръка (който според човека "не ставал за нищо" ) , свалих си чипа от него и го монтирах на моя модул. С това си реших проблема ....
Толкова за плафоните ....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ако имате проблем с ел.стъклата и всичко друго е наред - бутони ,машинка , инсталация .... тоест предполага се , че проблема е в модула ....
Оградените с жълто релета са за двете предни ел .стъкла ( в случая коментирам модул , който е само за две ел.стъкла , защото има модули за 4 ел.стъкла и там подредбата и броя на релетата е друг...).
Ето и схемата на релетата ...

От схемата се вижда , че това е реле с две бубини ... съответно едната получава напрежение при вдигане на прозореца , а другата при сваляне ...тоест едно реле управлява както вдигането , така и свалянето на прозореца ....

Как да установите дали релетата работят ?
Сваляте модула , изкарвате платката и подавате напрежение на бубината на едното реле на изводи 1 и 2 (от схемата), взимате един мултицет и го пускате на зумер (или съпротивление) , поставяте пипалата на изводи 6 и 8 , ако при подаване на напрежение зумера писне , значи тази бубина и прилежащия й контакт работят , след това подавате напрежение на другата бубина на същото реле - на изводи 3 и 4 , поставяте пипалата на мултицета на изводи 7 и 8 и при подаване на напрежение зумера трябва да писне .... ако всичко от горе описаното се случи , значи релето е здраво .... Повтаряте същата процедура и за следващото реле .... Препоръчвам да подавате напрежение от някакво малко токоизправителче , а не от някакъв мощен източник (акомулатор ) , това го казвам от съображения за сигурност на самия модул. Ако която и да е от бубините на релето не бачка или прилежащите контакти , то релето трябва да се подмени ... От къде да намерите такова реле ?! ... ваш проблем...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
По подобен начин стои въпроса и с централното .... релетата , които отговаят за централното са трите релета оградени в лилаво.

Проверявате релетата по начина по , който вече беше описано ... с тази разлика , че тези релета имат само по една бубина и по един контакт (просто гледате схемата ..). Подавате напрежение на изводи 1 и 2 и следите дали м/у изводи 4 и 5 ще стане верига .... (при липса на напрежение в/у бубината , верига трябва да има м/у 3 и 4).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
По някога комфорт модула може да не работи добре , ако двата кондензатора , които са оградено в светло синьо са се повредили .... Това лесно може да се установи визуално ... просто гледате кондензатора от горе ... ако най -отгоре металната част на самия кондензатор се вижда като "бумбирала" , надута , надигната на горе , то кондензатора е за смяна ....(това се случва , когато електролита изсъхне )...., ако металната повърхността е равна се предполага , че е здрав .... Най -добре е ако разполагате с капацитет-мер да се замери капацитете им.....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Преди доста време бях попаднал на информация в нета за типовете модули . Именно от там са схемите и част отснимките , които тогава съм съхранил (тези , които са ми трябвали...). За съжаление сега не намирам тoзи линк.....
Това е ... дано е полезно ....
Последна промяна metodi80 на 24 Дек 2009, 0:16, променена общо 3 пъти
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY


п.п. Знаеш че една шепа хора могат да го направят,и въпреки това си си направил труда да напишеш тема... Браво!

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
~Мишо~ написа::clap: За полезни
п.п. Знаеш че една шепа хора могат да го направят,и въпреки това си си направил труда да напишеш тема... Браво!
Прав си за това , че вероятно малко хора биха се справили (изискват се знания)..... , но съм се постарал да опиша нещата максимално опростено ...
Не всички проблеми се отстраняват лесно и по някога човек трябва да се понапъне за някои неща. Ако се чете внимателно и се следва стъпка по стъпка всичко написано , мисля , че дори човек , който няма опит , би могъл да се справи .... А пък има и хора ,за които описаното е меко казано елементарно (може и да са малко ) , но като информация ще е много полезно ... примерно за теб ...

- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
- yuzie
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: варна
- Детайли за колата: 318i m43,97г.
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY


- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Колега-твоите теми са едни от най-полезните във този форум-ЕВАЛА 

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Какво ще кажете да направите Методи поне модератор на този раздел ?
А за поредната тема, няма да коментирам, тя сама говори за себе си и за АВТОРА и,

А за поредната тема, няма да коментирам, тя сама говори за себе си и за АВТОРА и,








- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
- sando_83
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Pernik
- Пол: Мъж
- Кара: К'вот му падне
- Мечтае да кара: Е36 M3
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Евала колега личи си че си доста навътре с електрониката подкрепям колегата който те предложи за МОДЕРАТОР 
п.п Надявам се модераторите да видят тази блестяща тема за да не се загуби из постовете
п.п 2 Колега сега остава да пуснеш тема и за ремонт на тая платка на колите които са без комфорт и платката си е директно на моторчето


п.п Надявам се модераторите да видят тази блестяща тема за да не се загуби из постовете
п.п 2 Колега сега остава да пуснеш тема и за ремонт на тая платка на колите които са без комфорт и платката си е директно на моторчето




Мнението е като гъза всеки го има но никой не го показва
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Евала колега, може да има хора, за които описанито е елементарно, но като има такива теми се спестява много време, защото ако при мен се повреди нешо, ще знам къде да проверя и да си реша проблема.
Така и така се оказва, че повечето електричари не им се занимава и гледат да ти подменят даден модул без да се задълбават в проблема та поне ние да си помогнем.
Така и така се оказва, че повечето електричари не им се занимава и гледат да ти подменят даден модул без да се задълбават в проблема та поне ние да си помогнем.

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY

- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Комфорт модул (ел.стъкла, централно , плафони)- DIY
Браво браво..само така
би било полезно на някой ентусиаст,макар че малко биха се захванали да прехвърлят сноп кабели и да разглобят 1/2 табло...

би било полезно на някой ентусиаст,макар че малко биха се захванали да прехвърлят сноп кабели и да разглобят 1/2 табло...
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани