DSC и зимата

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Re: DSC и зимата

Мнение от ThE BeAsT » 20 Дек 2009, 16:35

Т.е. И при АСЦ ли има разлика дали ще го задържиш или ще го натиснеш еднократно, до сега все си мислех, че АСЦ се натиска само еднократно и няма разлика дали ще го задържаш. А и аз до колкото знам разликата между АСЦ и ДСЦ е, че първото е само на задвижващите колела а второто и на 4те поне така го бях чел някъде. И да подкрепям това, че понякога пречи ... а и дори на този лед не ми е светкала лампичката ... освен когато умишлено не я принудя де :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: DSC и зимата

Мнение от deank » 20 Дек 2009, 16:40

Само написах, че след като го задържах и повече не успях да го изключа, докато не изключих от контакт и после не запалих пак... Нямаше къде да пробвам дали има разлика с 'нормалния' режим... Възможно е при ASC-то задържането да включва системата 'постоянно', т.е. за да не можеш да я изключиш по невнимание ако слагаш чашки с кафенце в поставките или бутнеш бутона без да искаш (вместо PDC-то).. но това за Е38... сори за off-topic-а... Забравих да пробвам дали ASC работи на заден ход :) но това утре.

Деян
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 17.02.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW '02 318i, Peugeot '94 306

Re: DSC и зимата

Мнение от prel » 20 Дек 2009, 17:18

Ами не знам, може би в мен е проблема, щом никой не споделя моето мнение. Сигурно не шофирам толкова плавно, или пък ръчкам повече колата или нещо такова. Предполагам е въпрос на свикване.

Мисълта ми беше, че когато системата е изключена поведението на колата за мен е по-предвидимо - когато очаквам да се пързаля тя се пързаля и аз сам си я изваждам от тази ситуация, а така очаквам да тръгне на някъде и в този момент "нещо" ме хваща и ме връща в пътя.
Не мога да го опиша много добре, но представете си, че се качвате по стълби (пеша имам предвид не с колата :D ) и остава още едно стъпало и вие го очаквате и несъзнателно кракът ви е готов да стъпи върху него, но в този момент "нещо" решава, че всъщност не сте добре подготвени и "маха" стъпалото. Как бихте се почуствали? За това се и опитвам да си обясня как точно решава да се пусне системата за знам какво да очаквам.

През лятото съм я натискал много по завоите и се е включвала, но някак си по-безобидно...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: DSC и зимата

Мнение от deank » 20 Дек 2009, 17:27

Предполагам, че си с хубави (зимни) гуми... иначе с летни може и без да даваш зор пак да мига лампата като ненормална... А щом ти е по-удобно без DSC-то - не се чуди ами го изключвай... Аз предпочитам поне ASC да има, че понякога е нужно по-бързо изтегляне (като видя някой да се приближава пързаляйки се към мен) :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 654
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
Кара: 320Д(M47TUD20)

Re: DSC и зимата

Мнение от Face » 20 Дек 2009, 17:58

ThE BeAsT написа:Т.е. И при АСЦ ли има разлика дали ще го задържиш или ще го натиснеш еднократно, до сега все си мислех, че АСЦ се натиска само еднократно и няма разлика дали ще го задържаш. А и аз до колкото знам разликата между АСЦ и ДСЦ е, че първото е само на задвижващите колела а второто и на 4те поне така го бях чел някъде. И да подкрепям това, че понякога пречи ... а и дори на този лед не ми е светкала лампичката ... освен когато умишлено не я принудя де :)

ASC няма такава полвинчата функция като DSC.То или работи или не.
А колегата където е споменал да не се изключи бутона в следствие на нещо поставено в/у него,е прав да се безпокои,защото на това дължа единствената си катастрофа.Бях си оставил небрежно телефона пред лоста за скоростите и на някоя дупка е ударил ASC бутона в следствие на което се беше деактивирал и всичко това на сняг.На следващият завой се завъртях и ударих,за щастие без тежки последици.
Весели празници на всички :)
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: DSC и зимата

Мнение от © » 20 Дек 2009, 18:37

от опит на сухо мога да кажа че с еднократно натиснато ДСЦ, колата не се пързаля, но върти гуми
като започне да поднася системата се намесва (гадно е)
с натиснато ДСЦ продължително време - т.е. светят двете лампи, нищо не работи. Поднася си се спокойно и гумите се трият добре

не бих карал с изключено ДСЦ освен ако намесата му явно пречи т.е. това което е описано в книжката. Наистина има моменти когато трябва да я изключиш - много по-лесно може да предвидиш какво ще направи колата тогава. Например трябва бързо да се изтеглиш дори и с цената на превъртане на гуми и други подобни
Мен лично ДСЦ ме е спасявала от поднасяне доста пъти в завои, когато е мокро и горе долу и имам доверие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Варна

Re: DSC и зимата

Мнение от Vanio_bmw » 20 Дек 2009, 19:05

колеги ,за DSC е ясно ! но имам въпрос относно разликата м/у ASC и ASC+T - защото съм виждал коли Е46 и с едното и с другото озн. на бутона. Изоб6то има ли разлика или ........... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: DSC и зимата

Мнение от deank » 20 Дек 2009, 19:11

На Е38 бутона е ASC, а в ръководството пише ASC-T... вероятно същото е и за Е46.
Изображение

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: DSC и зимата

Мнение от ///M_Martin » 20 Дек 2009, 20:49

Мой съвет НИКОГА не изключвайте системата когато пътувате извънградско или карате в сняг или дъжд защото последствията може да станат катастрофални,изключвайте когато системата ви пречи или искате да се пързаляте :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Re: DSC и зимата

Мнение от titto » 20 Дек 2009, 21:17

martin_g60 написа:Мой съвет НИКОГА не изключвайте системата когато пътувате извънградско или карате в сняг или дъжд защото последствията може да станат катастрофални,изключвайте когато системата ви пречи или искате да се пързаляте :twisted:
:yes:
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1705
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само по празници

Re: DSC и зимата

Мнение от Wolfen » 20 Дек 2009, 22:47

titto написа:
martin_g60 написа:Мой съвет НИКОГА не изключвайте системата когато пътувате извънградско или карате в сняг или дъжд защото последствията може да станат катастрофални,изключвайте когато системата ви пречи или искате да се пързаляте :twisted:
:yes:


:yes:
Днес шофирах от София до Габрово. АСЦ-то беше постоянно включено и от време на време си позволявах леки волности, а АСЦто се стремеше да не приключат лошо ;) Не ви съветвам да изключвате системата, освен, ако наистина искате адреналин. Дори на заледен участък с включено АСЦ колата се справя по-добре, от колкото без него ... а и в крайна сметка това му е целта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: sofiq
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 coupe 323ci
Детайли за колата: Някво купе 2.5

Re: DSC и зимата

Мнение от marto853. » 20 Дек 2009, 23:10

Напълно подкрепям колегата а и BMW инжинерите са правили тестове как се държи колата с асц-то.
Пс. Нали това им е работата трябва да се грижат за сигорноста и комфорта на хората. :mhihi:
новият ми номер: 0877787835

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: DSC и зимата

Мнение от slitter » 21 Дек 2009, 3:22

Aз имам АСЦ и пак съм супер доволен. Наистина много добра система, не ти позволява да се унесеш в завоя. А колкото до потеглянето - потеглянето си е супер, кво като мига, колата драпа. И за мен вече си е доста предвидима, даже нарочно се ръчкам, за да видя как ще реагира за конкретната ситуация и да ви кажа съм очарован. Истината обаче е, че ставаш малко мързелив шофьор, свикваш с екстрата и ако ми дадат някоя е30 примерно ще мие терсене :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: DSC и зимата

Мнение от stilko » 21 Дек 2009, 10:01

ASC - Автоматичн контрол на стабилността

За автоматично управление на стабилността при неравни или хлъзгави пътни настилки. ASC системата гарантира, че винаги може да се ускори от всеки завой, безопасно и с максимална теглителна сила.
ASC е елемент на DSC (Динамичен контрол на стабилността), но съществува и като отделна система. Целта на системата ASC е да предотврати загубата на сцепление на задвижващите колела при ускоряване в завой или друга критична ситуация. Когато едно задвижващо колело е с добро сцепление, но другото е на хлъзгав участък от пътя, на колелото с по-малко сцепление се подава спирачно усилие, докато не получи добро сцепление с пътната настилка. Ако и двете колела загубят добро сцепление, системата за управление на двигателя също се намесва и намалява мощността, което значително намалява опастността от приплъзване на задницата на автомобила. Целият процес трае милисекунди. Така ASC бързо връща стабилността и възстановява сцеплението. Водачите, които желаят да получат приплъзване могат да изключат ASC.

При натискане на бутона ASC и светване на лампата системата е изключена.

DSC - Динамичен контрол на стабилността

Допринася за безопасното управление на автомобила, чрез улеснен контрол, дори и при неблагоприятни условия на шофиране или хлъзгави настилки.
DSC е ядрото на системите за контрол в автомобилите BMW. Тя осигурява възможно най-високо ново на стабилност при шофиране и това осигурява добро сцепление на всички колела. Тя е в състояние да открие първите признаци на поднасяне и помага на автомобила да запази треакторията на движение, дори и ако колелата са с различно сцепление с настилката. Многото сензори следят постоянно движението на автомобила. Информацията се събира от сензорите за оборотите на колелата, ъгъла на завиване, странични сили, степента на завъртане около вертиканата ос на автомобила. Системата разполага със стандартен модел и сравнява постъпващата информация от волана и газта, ако разликата е твърде голяма между модела и състоянието на автомобила в момента, DSC се намесва за да увеличи стабилността. Използват се системите за управление на двигателя и спирачната система. Намаляване или увеличаване на мощността на двигателя или спирачно усилие към некое или няколко колела за подобряване на стабилността.

http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo

При натискане на бутона DSC(без задържане) и светване на лампата на ASC се активира DTC системата.
При натискане и задъражне на DSC бутона, последвано от светване на лампата на ASC и ABS(в оранжево) DSC е изключена.


DTC - Динамичен контрол на сцеплението

DTC дава възможност за спортен стил на шофиране дори когато DSC контролира стабилността.
DTC е под-програма на DSC, която може да се включва и изключва. DTC има основна цел да регулира сцеплението, като дава възможност за спортен стил на шофиране, като същевременно осигурява активен контрол настабилността. Ако предните колела са нагазили в сняг и немогат да се въртят нормално, това води до приплъзване на задните(задвижващи) колела и DSC, чрез управлението на двигателя намалява мощността. Активирането на DTC има положителен ефект в такава ситуация, като осигурява сцепление, без загуба на мощност.

http://www.youtube.com/watch?v=loVtw5A4nkg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 23.02.2009
Местоположение: Варна

Re: DSC и зимата

Мнение от Vanio_bmw » 21 Дек 2009, 13:55

:clap: колега Stilko
А каква е тази с-ма ASC+T ?!?! :help: , може би подобрено АСЦ ?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook