Кое определя самия звук на двигателя???
Модератор: Общи модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кое определя самия звук на двигателя???
Значи от доста време се чудя по въпроса защо всяка марка автомобили има някакъв характерен звук на мотора. Естествено не започвайте веднага с ауспуховата система, макар, че и тя има голам принос в това. Звука на шестака на БМВ не мога да го объркам никога независимо кви грънци са сложени. Не е като шестака на форд гранада да речем. Е, има разлика щото на форда е V-образен. Поне така мисля. Както и на таунуса. Но това не се отнася само за шестаците. Дори и четири цилиндровите мотори имат свой характерен звук. Сигурен съм, че повечето може да различи москвич от лада само по звука
Надявам се да се получи интересна дискусия и да намеря отговор/и на въпроса

Надявам се да се получи интересна дискусия и да намеря отговор/и на въпроса

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
Не знам, но аз винаги мога да различа по начина на работа в гръб - дизел Мерцедес от друг автомобил.
И не говорим за генерация, а за работа на двигател.
Но определено, своята роля оказва и генерацията. Няма начин, да не е.
А редови V-образен двигател... може да се разпознае още по шума на двигателя, но ... ако не гърми отдолу, естествено, може да се разпознае по звука. Стига ве.... племенника ми, че е на 5 г. разпознава в гръб, че идва БМВ
Има много специфичен звук... няма с какво да го излъжа дори и той не идва конкретно само от двигателя. Някак дори завихрянето на въздуха е по-различно. 

Но определено, своята роля оказва и генерацията. Няма начин, да не е.
А редови V-образен двигател... може да се разпознае още по шума на двигателя, но ... ако не гърми отдолу, естествено, може да се разпознае по звука. Стига ве.... племенника ми, че е на 5 г. разпознава в гръб, че идва БМВ


Да караш Peugeot е страст!
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ами сега се сещам за една моя тема от преди доста време, та там питах за една джаджа, която я има само при М43 - тъй наречения резонатор. Намира се на маркуча преди дебитомера - та alx тогава спомена, че я сложили да промени звука на двигателя, щото без него бил ужасен. Та явно звука зависи и от входящия тракт.
двигател и кола като цяло е като един музикален инструмент, щом добрите музиканти познават всяка една цигулка, които за мен са на едно лице, с колите още по просто: формата на блока дава различн по качество резонанс на звучание, задължително има влияние на звука и формата на глава, горивната камера, също така расположение и звукови характеристики на на други агрегати, това всичко привнася в оркестъра, наречан незабравим индивидуален звук на двигателя.
Aurora написа:двигател и кола...
Тук не мога да се съглася - един М10 ако го хакнеш на един москвич той пак ще си е М10 и звука ще си му е такъв, ма москвето ще си остане туч

Aurora написа:...като цяло е като един музикален инструмент, щом добрите музиканти познават всяка една цигулка, които за мен са на едно лице, с колите още по просто: формата на блока дава различн по качество резонанс на звучание, задължително има влияние на звука и формата на глава, горивната камера, също така расположение и звукови характеристики на на други агрегати, това всичко привнася в оркестъра, наречан незабравим индивидуален звук на двигателя.
Хм, виж за това не се бях замислял.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
Eva* написа:А редови V-образен двигател...


дизелите и бензините звучат по доста различен начин - в смисъл че винаги човек може да познае дали минава дизел или бензин покрай него (особено пък ако дизела е мерцедес


други фактори за звука според мен са броя на тактовете (двутактовите двиггатели също се различават много ясно от четиритактовите трабант, вартбург) броя на цилиндрите, мисля че и материала от който са направени също има голямо значение, оборотите на които работи двигателя също са от значение... в смисъл бързооборотните италиански и японски двигатели звучат някак си като пчели (в най-общ смисъл) а звука от гърнетата не би трябвало да се бърка - той е по-басов, докато тоя на двигателя е повече като звучене на пчели или струнни инструменти (обратното на баса, не знам как се нарича... требъл?


не съм много сигурен ж момента но ми се струва че има разлика в звука и от двигателите с вериха спрямо тия с ремък (визирам бмв)
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Звука всъщност не се определя от ауспуха. Той само заглушава леко. Примерно саксофона си е саксофон, независимо дали е тенор, алто или баритон. няма начин да объркаш алто саксофон и кларинет.
И с колите е така. То се определя от разположението, цилиндрите клапаните, задвижването на клапаните, и куп други неща.
Но предимно бих казал че се определя от ход и размер на буталата, защото Нисан Скайлайн с РБ25ДЕ двигател (Демек 2.5Л без турбо) звучи много подобно на М20Б25 въпреки че единия има 24 клапана а другия 12.
Някой коли просто са толкова различни от всичко друго че имат характерен звук. Примерно на Порше моторите защото са 6 цилиндрови боксери (Изключваме Кайенето и Карера ГТто), М40ката на БМВ (не знам защо) и AstonII мотора на Митсубиши щото вие като разгонена кучка.
И с колите е така. То се определя от разположението, цилиндрите клапаните, задвижването на клапаните, и куп други неща.
Но предимно бих казал че се определя от ход и размер на буталата, защото Нисан Скайлайн с РБ25ДЕ двигател (Демек 2.5Л без турбо) звучи много подобно на М20Б25 въпреки че единия има 24 клапана а другия 12.
Някой коли просто са толкова различни от всичко друго че имат характерен звук. Примерно на Порше моторите защото са 6 цилиндрови боксери (Изключваме Кайенето и Карера ГТто), М40ката на БМВ (не знам защо) и AstonII мотора на Митсубиши щото вие като разгонена кучка.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Мда, и аз мисля, че честотата в която резонира блока се определя в най-голяма степен от размерите, броя и подредбата на цилиндрите и като се насложат и другите неща те само допринасят към цялостното звучене.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
А дали умишлено променят форми и т.н., за да се достигне до по-добър звук или каквото излезе? Между другото само истински ценители на дизела могат да различат такъв от тракащ М40 



- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Иво написа:А дали умишлено променят форми и т.н., за да се достигне до по-добър звук или каквото излезе? Между другото само истински ценители на дизела могат да различат такъв от тракащ М40
Четох в някаква историческа книга за БМВ, че още през 40те години техните инженери отдавали голямо значение на типичния звук на двигателя и го "настройвали" да е по-приятен на ухото

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани