Питане за шпер
Модератор: bum_bum
9 мнения
• Страница 1 от 1
Питане за шпер
Здравейте колеги, искам да попитам следното нещо. Взех си е36 318is M42 с цел поставяне на турбо и много други промени по нея. Замисъла на колата е да се ползва за забавление по всички възможни начини и най-вече дрифт, но за съжаление имам големия проблем, че нямам шпер. Най-лесно е да купя първия 3.45 шпер от е36, който ми изпадне, но това не ме устройва.Мисълта ми е следната, след доста четене горе долу разбирам, че най-добре би било с така нареченото голямо прасе с по-високо предавателно число от това, което е на моя оригинален диф и оттам ми идва голямата главоблъсканица. С търсачката открих как и от какво може да се сложи голямо прасе на е30, но никаде не открих тази процедура за е36. За това ви моля да ми помогнете с тази информация как да стане това(какъв диф,какво предавателно число, от кой модел на BMW, какви други части освен дифа ще трябват и всичко друго необходимо за, което се сетите). Напълно съм сериозен с това което съм се захванал, колата е взета само с тая цел и в момента се събират необходимите части. Благодаря ви предварително.
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Re: Питане за шпер
Здравей колега,
за да смениш деференциала трябва освен самото прасе (голямо)
и нещата към него ... ти искаш голямо прасе от 25ца да кажем
защото 316, 318, ис, 320 са с еднаква големина дифове, сичко нагоре е голямо
затова ти трябва нешо от 325/328/М3 като там числата са различни,
най лесния начин е да вземеш целия заден мост + парче от кардана,
а още по добре е да отидеш при някой който си разбира от работата,
и тои ти извърши тази услуга, защото хамалогията си е голяма.
за да смениш деференциала трябва освен самото прасе (голямо)
и нещата към него ... ти искаш голямо прасе от 25ца да кажем
защото 316, 318, ис, 320 са с еднаква големина дифове, сичко нагоре е голямо
затова ти трябва нешо от 325/328/М3 като там числата са различни,
най лесния начин е да вземеш целия заден мост + парче от кардана,
а още по добре е да отидеш при някой който си разбира от работата,
и тои ти извърши тази услуга, защото хамалогията си е голяма.


R.I.P Landikar
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: Питане за шпер
Оня ден правих процедурата, отне ми около 10 часа, ама аз смених и целия мост! Като за първи път идеално
Това което ти трябва е дифа, и както спомена колегата, само задната част от кардана, защото е по къса и твоята няма да пасне. тъпото е, че трябва от два кардана да сътвориш един, но при мен засега не съм забелязал вибрации, затова си мисля, че не съм скапал баланса тотално. Може би е въпрос на късмет
Другия номер е, че фланците от големия диф няма да паснат на твоите полуоски. Сега това не съм го пробвал, но до колкото знам, просто трябва да свалиш фланците от малкия диф и да ги сложиш на големия и работата заспива. Фланците се вадят с голяма отверка много лесно. Ако никой друг не го е пробвал това с фланците, мога да премеря дали пасва дължината. Все още не съм изхвърлил стария си мост.
Но без задната половина на кардана от 25цата няма да се размине6
Ако не сваляш целия мост работата не е кой знае колко много, не се оставяй на колегата Цанков да те плаши
П.П трябва ти ключ номер 46 ако не искаш да разглобваш кардана с тръбния ключ.


Но без задната половина на кардана от 25цата няма да се размине6

Ако не сваляш целия мост работата не е кой знае колко много, не се оставяй на колегата Цанков да те плаши

П.П трябва ти ключ номер 46 ако не искаш да разглобваш кардана с тръбния ключ.

- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Re: Питане за шпер
Не съм сигурен че можеш да сложиш чашките от малкото прасе
на голямото прасе, защото шлиците най-вероятно са различни.
Затова се слагат и полуоските от 325-28-М3 ... и съответно
главините са различни, и трябват и те ... затова най лесно става
с цял заден мост от донора
на голямото прасе, защото шлиците най-вероятно са различни.
Затова се слагат и полуоските от 325-28-М3 ... и съответно
главините са различни, и трябват и те ... затова най лесно става
с цял заден мост от донора



R.I.P Landikar
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: Питане за шпер
rtzankov написа:Не съм сигурен че можеш да сложиш чашките от малкото прасе
на голямото прасе, защото шлиците най-вероятно са различни.
Затова се слагат и полуоските от 325-28-М3 ... и съответно
главините са различни, и трябват и те ... затова най лесно става
с цял заден мост от донора
шлиците пасват, въпроса е дали на дължина идват добре за да си ползва неговите полуоски, ама може и да дойдат къси. Сега чак ме е яд, че не премерих.

- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: Питане за шпер
Тая процедура я свърших миналата седмица
сложих голямо прасе 3.15 големи пулооски от 328 и взех цял кардан от 328 и всичко си пасна идеално
единствено имах проблем със изкарването на старите пулооски







- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Питане за шпер
И аз го гледах тоя филм. За изкарването на полуоските от главините след развиване на болта - много блъскане.
На кадрана няма как да му изместиш балансите, защото и двете колена се падат на едно и също парче. Невъзможно е да го дисбалансираш.
За да сложиш голям диф на кола с малък е необходимо да взешем задната част на кардан от кола с голям диф, и полуоски от голям диф. Има няколко вида полуоски, които се различават по самата чакша и по-точно мястото, на което стъпва към фланеца на диференциала. Така и не разбрах къде какви полуоски се срещат.
На кадрана няма как да му изместиш балансите, защото и двете колена се падат на едно и също парче. Невъзможно е да го дисбалансираш.
За да сложиш голям диф на кола с малък е необходимо да взешем задната част на кардан от кола с голям диф, и полуоски от голям диф. Има няколко вида полуоски, които се различават по самата чакша и по-точно мястото, на което стъпва към фланеца на диференциала. Така и не разбрах къде какви полуоски се срещат.

- DANGER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: 14.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: за кеф
Re: Питане за шпер
Има и друг вариант, без да сменяш кардан. Заваряват се 2 шпилки за захващането не висящия лагер малко по напред от оригиналните (с колкото е по-дълъг новия диф) и всичко си идва на мястото, само преместваш висящия лагер. И като ти кефне да сложиш малък диф връщаш висящия лагер на оригиналните шпилки. Става много бързо и лесно.
- bmw 318 is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 386
- Регистриран на: 2.08.2008
Re: Питане за шпер
Митко Ганчев написа:rtzankov написа:Не съм сигурен че можеш да сложиш чашките от малкото прасе
на голямото прасе, защото шлиците най-вероятно са различни.
Затова се слагат и полуоските от 325-28-М3 ... и съответно
главините са различни, и трябват и те ... затова най лесно става
с цял заден мост от донора
шлиците пасват, въпроса е дали на дължина идват добре за да си ползва неговите полуоски, ама може и да дойдат къси. Сега чак ме е яд, че не премерих.
Щом пасват на шлици трябва да няма проблем с неговите полуоски,защото разликата в 2та дифа не е голяма.На ширина е колкото малкото прасе само малко на дължина към кардана идва малко по дълго.Трябва да стане с неговите полуоски.Аз щях да слагам голямо ,но беше с 2,65 от дизел.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани