Дискусия:Има ли смисъл от 4 клапана на цилиндър при дизела
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Дискусия:Има ли смисъл от 4 клапана на цилиндър при дизела
Казвайте-да или не!Хубаво е да обясните и защо!
Live it like you Love it
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
много по добри технически характеристики,но незнам дали не сдухва мотора повече
ТДС - Турбо Див Селянин
повечето клапани помагат за по-доброто дишане във високите- независимо от двигателя.
от там и ако е за камион- няма смисъл, щото оборотите са малко. но при кола, ако не искаш да пада по лице двигателя на високите- тогава е хубаво да имаш повече клапани.
проблема е че при дизела "високи" е относително понятие защото дизелите не обичат да се въртят бързо (не им е достатъчно прецизна центровката понеже малко или много запалването е спонтанно). но във бъдеще когато дизелите ги въртят все по-бързо и по-бързо ще виждаме повече от тях със повече от 2 клапана на цилиндър.
та така...
от там и ако е за камион- няма смисъл, щото оборотите са малко. но при кола, ако не искаш да пада по лице двигателя на високите- тогава е хубаво да имаш повече клапани.
проблема е че при дизела "високи" е относително понятие защото дизелите не обичат да се въртят бързо (не им е достатъчно прецизна центровката понеже малко или много запалването е спонтанно). но във бъдеще когато дизелите ги въртят все по-бързо и по-бързо ще виждаме повече от тях със повече от 2 клапана на цилиндър.
та така...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Аз си мислех че няма смисъл щото работят на по високо налягане в цилиндрите,и се вентилират достатъчно добре и за тва няма смисъл!Все пак дизелите не се правят за да бъдат бегачки..Все пак колкото повече клапани толква по трудно се оплътнява пък и там не вдига кой знае колко!
Live it like you Love it
ма по-висока компресия и трябват още по-широки клапани (или повече) за да се максимизира ефекта. дизелите имат много въртящ момент точно защото имат висока компресия, която обаче на високите започва да създава потоци които ако са ти малко клапаните почват да "товарят" двигателя и тои да не е добър във високите...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Естествено че на всеки двигател с вътрешно горене му трябва добро пълнене и съответно изпразване, кратко и ясно
не е толкова важен броя на клапаните, а големината им, но тъй като горивната камера е със специфична форма, а клапаните могат да са само и единствено кръгли(корифеите казват ,че при работа клапанът се върти около остта си), та за това се произвеждат глави с четири, та даже и с пет клапана на камера
просто технологично расте броя на клапаните, защото геометрията на камерата е такава, позволява два или три по-малки клапана, отколкото един невъзможно голям
А тука един пич беше писал за спонтанното запалване при дизела, да ,има някаква логика, ама на практика новите дизели с по 4 или 5 клапана на цилиндър са или помпа-дюза, или по-одачния и евтин вариянт Комън Реил
А там ,на 1800 бара ,бъди сигурен, че спонтанно запалване практически НЯМА, всичко е доста презизно, и самият факт ,че ЕСУ-то постоянно може да променя предварението и закъснението само чрез импулса на отварянето на инжекторите(КомънРейл) или ел.магнитния клапан след дюзите(съвременните помпа-дюза)говори достатъчно красноречиво ,че спонтанност има, но тя е абсолютно прецизно регулирана
Така че моето лично мнение е ,че колкото по-голямо "проветрение" има на входа и изхода на главата, толкова по-голямо КПД и ефективна мощност ще има и ДВГ.
П.С.
сега само някой да не ме нападне за ефекта с "бързото празнене", който няма място в тая тема и е свързан най-вече с изпускателната система след главата и положението на разпределителните валове:winky:



А тука един пич беше писал за спонтанното запалване при дизела, да ,има някаква логика, ама на практика новите дизели с по 4 или 5 клапана на цилиндър са или помпа-дюза, или по-одачния и евтин вариянт Комън Реил


П.С.

Е то аз съм любител, не специалистalx написа:да, напоследък имат методики да регулират запалването, ама ако беше толкова прецизно щяха да ги въртят до 8000 оборота...
иначе не претендирам да разбирам от дизели...



Според мен има смисъл от монтирането на 4 клапана за всеки цилиндър, само че това не може да стане при всеки тип горивна камера. Уви, възможно е само при т.нар. дизели с неразделно смесообразуване, при които разпръсквача може да се разположи вертикално (или под малък ъгъл) в средата на камерата. Самото пълнене, изчистване и продухване на цилиндъра обаче няма много общо с максималните обороти на двигателя. Те са ограничени по други причини, главната от които е, че до момента все още няма физическа възможност да има развитие на качествен горивен процес при високи обороти, тъй като горенето протича едновременно със смесообразуването, изпарението и движението на сместа в цилиндъра, а това не може да става ефективно при високи обороти. Като резултат двигателите не могат да отговорят на нормите за токсичност и изкуствено ги ограничават. Ако пък ги насилят с чип примерно и прескочат токсичността и отидат по-нагоре в оборотите, тогава мощността все по-силно се самоограничава от неефективен горивен процес.
Сред най-бързооборотните от дизеловите двигатели са тези с вихрокамерни или предкамерно смесообразуване (примерно 6000 об/мин), защото при тях енергията за смесообразуването и горенето идва основно от движението на въздуха в камерата, а не от налягането на горивото, както е при тези с непосредствено впръскване (неразделно смесообразуване) - т.е. там и на високи обороти има кой да се погрижи за доброто смесване на горивото с въздуха. То затова и там горивото се впръсква с налягания от порадъка на 150...250 бара, докато при неразделното на високи обороти е доста повече.
Сред най-бързооборотните от дизеловите двигатели са тези с вихрокамерни или предкамерно смесообразуване (примерно 6000 об/мин), защото при тях енергията за смесообразуването и горенето идва основно от движението на въздуха в камерата, а не от налягането на горивото, както е при тези с непосредствено впръскване (неразделно смесообразуване) - т.е. там и на високи обороти има кой да се погрижи за доброто смесване на горивото с въздуха. То затова и там горивото се впръсква с налягания от порадъка на 150...250 бара, докато при неразделното на високи обороти е доста повече.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани