TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

TDS

Мнение от bat Jeko » 02 Юли 2005, 6:39

Здравеите,
чета си аз форумите мисля си какъв е този проблем в тези тдс че всички се оплакват от едно и също трудно палене когато е тола,
Кое е tова нещо в тази кола което зависи от топлината?????
Казвате верига -ок ама четеики форумите заедно с веригата сте пипали и помпата ????
това става и при 325 тдс 525тдс, 725тдс, 525тд и при Омегата 2.5ТД
Значи е нещо с мотора -така си мисля, ама кое???
Аз смених горивната система , ок оправисе , плеше от четвърт, после едни "маистори "дето не им знам името ми тестваха колата подавала по рано казват мръднах помпата и ето пак проблеми????
не съм свалял капака на ангренажа но по схемата виждам че са две вериги едната между кол.вал и помпата другата между помпата и разпред вала ако се разтяга веригата требва да има доста последици
не може да се разтегне само едната нали ??
при темп над 450 градуса клапаните изгарят (не винаги но са подложени на по големи темп .натоварвания което води до местни нагрявания-абе горят -издухват се клапаните )за мен не е верига не не знам защо само както е топла , колко е това линеино разширение .(целт ана веригата е да даде сиурност и точност в зацепването смяната е скъпа и би тебвало да се извърши заедно с втория основен ремонт на мотора според мен не се дава като резервна част в ремонтния комплект за първи ремонт)
*Въздух от кофти мъркуч-ок с подмянат требва да се оправи (от топлината се раздуват гумените -ок)
*Стартер да не може да вдигне обороти и е нужно време да развърти мотора -ок може да е
*слаб акомулатор -ок може да е
За мен е електроника , или по скоро нещо електрическо , нещо на биметална основа дето съпротивлението му зависи от температурата около мотора не казвам във мотора (раборната темп на М51 е 90 градуса малко е топличко в машинното пространство при 325 повече даже )четох за проблеми с една "плочка" вътре в помпата дето дава управление на горивоподаването (не съм я разглобявал още не мога да разправям ) но аз си мисля че е нещо в помпата което е замърсено и му се променя съпротивлението.
В Карго експрес варна правят профилактика на помпите на омегите(разглобяват ги помпите измиват ги добре с некои химикал и с нови оринги хаиде пушка е )освн орингите има и едно измиване .????
четох един колега да пише (какъвто стопанина такова и кучето) да е оправил проблемите една добавка която мие помпата .?(помпата по мои сметки е около 5% че и повече Bosch да не ги правят в мазата че да държат по 200000км както казват некои)
Аз съм доволен от колата пали както Транзита дето го имах в Бг, но си мисля че БМВ не е Дачия и 10 години не биха сложили мотор с дефект , направиха грешка с турбото на Митсубиши и в гаранция ги сменят с Гаретт, грешка може да стане при ЗАЗ, ЗИЛ МАЗ , Лада, (и не 10 а 30 години едно и също)ама човек дето брои 30-40000 марки за кола, требва да чака качество(на мен маи ми доиде много бирата ама ме дразни тоя въпрос)Не е проблем да сменя помпата , веригата , че и колата , ама кои си хвърля Телевизора за това че му паднали батериите на дистанционното.
Почове даваите мнения , ще му хванем цаката , ще минем по пътя и ние ,
Тези агенти в ДАру кар ,турбо дизел не са голямата работа но са минали по пътя(пък може и да съм на грешен път)
нема трудни задачи казваше една даскалка има познати и непознати
Наздраве от мен .
GOOD LUCK

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 7.05.2003

Мнение от » 04 Юли 2005, 13:14

Проблемът с трудното палене на топло е ИЗНОСВАНЕ на помпата. Нормата е 33 мг. а като замериш количеството на стенд - по -малко
:!: тогава за да не се сменя главата на помпата ( не електронната плочка за регулиране на количеството впръскано гориво) се почва една игра с предварението и количеството впръскано гориво. Добре но - ЦПУ не е предвидено да работи в по- широки граници , тесни му са картите, и запо4ва да влиза в разли4ни защитни режими или неправилна работа . Помпата и двигателя трябва да се износват еднакво , но допустимите граници на износването на материяла в двигателя са по- големи от колкото на тези в помпата . Там се създават големи налягания и се мерят много малки количества. Затова производителите се насо4иха кам common rail.
Иначе на студено има подгряване и по- малки количества гориво ( например 31 мг.) си пали двигателя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 11.02.2005
Кара: Е39 525d

Мнение от ETW_You_ » 09 Юли 2005, 12:48

Износването на помпата проблем който се появява рядко преди 300 000км.същото е и при веригата,зъбните колелета и обтегачите на двете вериги.BMW препоръчват смяна обтегачите на 140 000 км, а веригите и зъбните колелета на 300 000.колкото и да е читава помпата с разтеглени вериги и износени обтегачи никой не е в състояние да направи реглаж на помпата така че колата да пали добре и на топло и студено.най много се разтяга веригата между коляновия вал помпата.мерил съм разликата между нова и стара верига на истински 275 000 и беше 13мм!!!!!!! окопават се много и банана и обтегача на долната верига защото там натоварването е най-голямо.иначе трите писеца вътре в помпата износват магнитните пътеки по които се движат и постоянно дават грешна информация на DDE-то и ти си прави настройки на количиството гориво колкото искаш.губи ги веднага след запалването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 10.05.2005
Местоположение: lovech
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 525TDSA
Детайли за колата: СТРАШИЛИЩЕ! :)

отговор

Мнение от BMW fen » 18 Юли 2005, 15:35

отговор
истината е една BMW се казва тя!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 20 Юли 2005, 1:33

ще споделя моя опит. Аз съм разглабял електронния блок и смея да твърдя че няма нищо електронно е него има един потенциометър които регулира подаването на гориво и груба и финна настройка която обаче си е заводска не видях нам известните ни писци ,графите или както искате ги наречете . Може и да има но не в главата на помпата.
Въпроса с промиването . Значи разглабям главата на помпара ,така наречения електронен регулатор той има и капак. Три болта държат капака а единия заедно държи главата и капака. Тови който е нанай удобното място е дългия болт който се затяга последен , имих прогухах всичко почистих подсуших , след това зглобих и понеже не можах да запаля сещате се защо /щото го правих в гаражни условия / го разглабях и почиствах няколко пъти. Мърсотия излиза много но всеки път толкова. Демек ня не бърка поне главата убеден съм.
Сигурно има ефект като се почисти цялата помпа или самите елементи за които си признавам, че незнам как изглеждат .
Моята и преди и сега пали добре а е над 300 к убеден съм проблема беше,че тресеше двигателя и това се оправя с нова глава която е хилядарка та и малко отгоре ако не ползвате отстъка някъде.
Вчера ходих в Супер дизел поправям колегата да ме извини не турбо дизел харах един дизел да намерим от куде дърпа въздух та се видях с бах шефа той ми е приятелче. Поседях около 2 часа и забелазах да ме извиняват че нищо не разбират момчетата , така те са на моята възраст повечето а аз съм на 26 не са инженери всичките а и другите които са не ги пиша в графата . Има един двама които чуват петела ама той пее далеко имам предвид че имат известен практически опит ,но само това . Не могат да обяснят логично защо не пали аджаба на топло ,да дадат категоричен отговор защото всеки път когато ходя натам ги питам.
Лошото е че за 2 часа минаха 4 ТДС-а 3 аудита 10 пежа и само един мерджан.
В дару кар има едно момче кольо му викат Мисля че е Никола Николков Той ми прави колата след Супер дизел Макар че си игра цял ден а горе ми я зглобиха за 10 мин.
Още един парадокс Дару кар и Камор ауто връщат дизели които имат проблем с помпата и ги прашат в супер дизел. Това го видях с очите си.
Така че никой не можеда ни помогне ако не си помогнем сами . Аз съм разглабял до половината и гарантирам че мога да я направя стига ба имам софтуера,надолу обаче не са ми ясни нещата, само знам че тия помпи имат едни клапанчета които са по 180-200 кинта и те също се смянят ако реши човек да инвестира в бъдещия дизел.
Успех на вас а на мен лека нощ че вище колко е часа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 20 Юли 2005, 4:04

Здравеите
Интересно ми стана това което се пише, и аз ще спделя новия си опит
нека да си кажа че се занимавам с мотори (дизелови) и сега подържам Wartsila 18x38 което ще рече 18 цилиндъра по 38 см всеки и това са седем мотора с обща мощност 72000кW
Не са ми чужди проблемите по моторите за това си пипам.
Аз лично подходих с грешния крак за моето БМВ бях сипал кофти нафта и се получи един пушек липса на мощност , не бяха сменени консумативите горивен , въздушен филтър, въртеха ми се маркучите всичко за една кола дето само е карана от жена и е ходила в местния сервиз на БМВ(не изкам да обидя никого нито да се изкарам голема работа ама мисля че малцина от хората -маисторите в фирмения сервиз могат да кажат цялата иsпанска азбука или да пишат дори -не е смешно това е живота)
Та и аз ходих при тези хора - верно шефа изглежда интелигентен човек но тои не пипа -тои е с бела престилка с фирмен знак а хората дето ще ми оправят колата са онези за които писах по горе(може и да са чак на некои рутинни неща не зная) взеха ми 100$ за диагностика и тя беше голямо предварение-(12 градуса а колко требва да е ?????) .
Аз си мръднах помпата но много напред т.е с малко предварение и започна да пали трудно топла, после както бех писал при третото мърдане забравих да си вклуча сензаора за тем. на мотора и се вклучваше постоянно накала, и палеше без проблем топла и студена(дори при малко предварение)
Грешката ми е че изках колат ада работи тихо като бензинова и за това все мърдах помпата към по малко предварение , т.е. да подава по късно
Как стоят нещата за мен .
Четох многоза тези предкамерни мотори (защото във ВВМУ-то спах на банките )и ето какво мога да напиша (горе долу нещата стоят тъка)
При предкамрното впръскване целта е да се намали компресията на мотора , да не е толкова натоварен, и от там по тих , да се получи по добро горене и куп дуги еко норми да се изпълнят.Има един "джоб" в главата в които се впръзква горивото и то се рапрашава, изпарява по стените на този джоб(камера) там температурат ае наи висока но когато немаме добро разпръскване или горивото е кофти не му стига времето да се изпари и не може да запали мотора.Нещо такова .
Значи много фактори влиаят и за това на ники не му става ясно от де оправи тази пущина след ходене по мъките.
Некои казват от стартера -ок с годинит есто на сто върти по бавно и трудно достига оборотите необходими за запалване
Веригата - с разтягането и се променя началото на горивоподаването, сменяш и е пушка
Помпата -допускам че и в нея има некакво износване и ако се смени с нова става(аз писах на неколко фирми в Италия и САЩ които предлагат профилактика , калко ще ми струва и какво ще направят , та те ме увериха че ще бъде прецизно разглобена и по чистена след кото ще се направи оглед на елементит еи ще се сглоби с нови гарнитури и ново части евентуално- за менкоето беше странно е че ми казват цена предварително ???? как ???ами ако и има нещо износено ??? еднакво ли струва????)За мен нещата с помпата са замърсяване това е и казано в рекламите на тези фирми че проблемите по горивните помпи са главно от мръсотия.
Проблема с въздух ами се оказа не много тервожен след като рабрах че при моята М51 има помпа в резервоара и че самата помпа има помпа дето осигурява постоянно налягане пред плунжера , вездуха на големия враг на М51 за мен.
Дюзите са обаче враг на паленето когато не пръскат като хората (дадох адресс в темата за профилактикат ана един фаил дето описва тези неща разбираемо самоче е на англииски )
Моето скромно виждане е че този проблемго имама само в страните с нисък контрол над горивата -аз разбирам на English and Spanish и по форумите там тук таме некои заблуден има проблем със старта ам ато като останал на 2 свещи само.
виж в руските саитове го ома проблема и в Бг също може би защото ние има караме старите коли можеби защото ни са кофти горивата , може би.
Аз си увеличих предварениети с 1.5 мм от това което беше в началото , не твърдя че некои не е пипал преди мен и че това важи за всички, и сега паля като бензинов мотор .
има малка разлика в мощноста на колата обаче и това се осеща главно при аутоматиците мисля малко е по тромава , но мисля д апробвам докато я докарам на баланс палене мощност.
Ще сменя и веригите (ако не я продам до тогава :D :mhihi: )и верам че ще има ефект.
Работя по вепроса как да си вклучвам накала винаги когато дам контакт без да прецакам нещо за да е толичко .
Глегаики пушека на колата можем да си направим преценка къде ни е проблема също (виж темата за профилактиката)
МАи изках да кажа некои прости неща пък писах пак много.
М51 за мен е новаторски мотор и е едно добро постижение на дизеловата техника за началото на 90 години капризен е кам подръжк а(изка всичко да му е точно и чисто )но за тов апък ни дава 143 кончета, така че всеки да си направи сметката ,to be TDS or not
Good luck

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 20 Юли 2005, 7:49

Поздрави за ВВМУ-тои аз навремето спах в ВВОВУ-то ама сега се сещам за някой работи.
По въпроса за аз разбирам от тебе че Когато припушва сме забавили изгарянето ,работата на ДВГ-то е по мека ,пали от раз ,но с забаянето сме забавили и старта демек е по тромава.
Ако моето обобщение е така :type:
Обаче това ако са настройки без техника тогава как ги измери милиметър и половина. Ако с това компесираш веригата те разбирам, но ако при смяна на същата за което съветвам на дизели над 10 години и ефекта е същия значи има и други бъзикни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 21 Юли 2005, 23:44

Здравеите
Ами аз маи не обясних какво точно сам направил
Значи от опит си зная че като не разбираш една работа по добре е да си я маркираш та после да си доиде на положение ако не ти хареса :mhihi:
Та аз взех една чертилка (нещо остро) и си драснах по една черта на блока и на помпата като белег да си го знам, и таи като вече бях решил на къде ще връткам, си преместих с 1.5 мм кам блока самата помпа, (значи завъртането е по оста а чертичка -чертичка 1.5мм горе долу там с шублера не може)
та тъка.
Сега си пали добре, и вчера бехме на едно барбекю извън града та я напънах малко каката ами тича си (аз иначе си карам кротко :mhihi: )
и не се задъхва даже.
днес един колега си купи едно 325 92година ама като не пита ми се преплака като го видях ама рекох му честито и си тръгнах(електричарче човека де да знае)
Мотора му мени оборотите можеби некои маркуч може некои консуматив знам ли?Абе колата и от вътре и от вън -немам думи(в третия свят е тъка)
Ако ме викне и вида зор ще викам за помощ, и ще обещавам по една Каменитца да черпя в БГ-то
Хаиде наздраве от мен
Good luck

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 22 Юли 2005, 23:32

този наболял проблем тепърва ще го борим че колиците си стареят. трябва да го имаме на едно място щото сега е разхвърлян на 3 места

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook