ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 2.12.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E46

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от stefsax » 05 Дек 2009, 22:33

здравеите и от мен,аз от 10 дни имам е 46 320д мойта излиза от синята зона бързо и со4и винаги 12 часа,но САМО в ГРАДЪТ.днес я карах до пловдив,но извън града не сочише 12часа,а 3мм по наляво .а на отиване си беше по4ти постоянно върху чертате след синята зона или айде 1 мм в дясно от нея,сащо така уж климатроника си бе6е на 21 градуса и на отиване и на вращане но на вращане т.е. когато бе6е по загряла колата в купето бе6е по топло.моля даите мнения да сменям ли термостатите и има ли някои представа за цените им.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 1.03.2009
Местоположение: Italia
Мечтае да кара: М6 G-POWER
Детайли за колата: BMW 330D M PAKET

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от narcosan » 05 Дек 2009, 23:34

[quote="kriso85"]Охладителната система при БМВ е доста прецизна.
При всякакви температури стрелката трябва да сочи точно 12 ч. и да не мърда от там по време на движение.
Ако при продължително спускане ти се "охлажда" - термостата не затваря прецизно и трябва да се подмени.
Знам че при дизелите на Е46 (вие всички сте с такива) има 2 термостата. Въпросът е кой точно трябва да се смени :roll:
А при колегата , автор на темата - според мен това 30км. и да не стигне работна температура :confused: Доста е това, явно и твоя термостат/термостати са сдали багажа..
Мойта примерно излиза от синьото за около 5 минути работа на място и за 300-400 метра движение... вече на 1вия километър си е направо загряла ;)[/quote





Колега мерси за точния и ясен отговор и аз така съм чувал че стрелката на температурата трябва да бъде на 12 ч.и да не мърда от там :!: :!: :!: тукощо влизам и досега бях с баварката значи стрелката (от студен двигател почвам) тръгва и си се движи без проблем към загряване преди 12ч се спира да речем че спира на 12 без 5 и седи там малко щом я вкарам в обороти и я посръчкам венага застава на 12ч след това при нормално каране се връща пак на 12 без 5 :evil: :evil: :evil: значи още в понеделник смяна и на двата термостата :!: :!: :!: ;)
Поздрави :winky: :winky: :winky:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 25.01.2008

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от fleppy » 06 Дек 2009, 0:12

narcosan написа:
kriso85 написа:Охладителната система при БМВ е доста прецизна.
При всякакви температури стрелката трябва да сочи точно 12 ч. и да не мърда от там по време на движение.
Ако при продължително спускане ти се "охлажда" - термостата не затваря прецизно и трябва да се подмени.
Знам че при дизелите на Е46 (вие всички сте с такива) има 2 термостата. Въпросът е кой точно трябва да се смени :roll:
А при колегата , автор на темата - според мен това 30км. и да не стигне работна температура :confused: Доста е това, явно и твоя термостат/термостати са сдали багажа..
Мойта примерно излиза от синьото за около 5 минути работа на място и за 300-400 метра движение... вече на 1вия километър си е направо загряла ;)[/quote





Колега мерси за точния и ясен отговор и аз така съм чувал че стрелката на температурата трябва да бъде на 12 ч.и да не мърда от там :!: :!: :!: тукощо влизам и досега бях с баварката значи стрелката (от студен двигател почвам) тръгва и си се движи без проблем към загряване преди 12ч се спира да речем че спира на 12 без 5 и седи там малко щом я вкарам в обороти и я посръчкам венага застава на 12ч след това при нормално каране се връща пак на 12 без 5 :evil: :evil: :evil: значи още в понеделник смяна и на двата термостата :!: :!: :!: ;)
Поздрави :winky: :winky: :winky:

Колега това е напълно нормално. Надали има нужда да сменяш нещо, ако нямаш никакви други оплаквания. Ако искаш стрелката на температурата да ти бъде залепена вертикално (точно на 90 градуса), то ти трябва термостат, който отваря на 90 градуса целзий. Термостатите, които се продават за нашия климат отварят на 80 градуса, което ще рече, че когато температурата на антифриза се покачи над 80, тогава започва охлаждането му чрез радиатора. От друга страна перката за охлаждането се включва малко по-късно (предполагам някъде около 90 градуса). Та да го кажа максимално просто - термостата се грижи температурата на двигателя да не падне под 80 градуса, а перката се грижи температурата да не подминава 90 гр. (или 110 при М-моделите, различно е за различните коли). Точно колко градуса ти държи постоянна температура зависи почти изцяло от начина на каране, но трябва да е в рамките на 80 - 90 - 95 градуса, ако не е така то със сигурност има някакъв проблем по охладителната система.
Ако термостата не е в ред, то температурата или ще пада под 80 градуса или ще се вдига над 90, ако перката не е в ред, то температурата ще се вдига над 90. Да, наистина е точно толкова просто.
Малкият термостат при E46-те няма почти никакъв ефект върху охлаждането на двигателя, защото той не пропуска антифриза до радиатора (където точно става охлаждането), а целта му е просто да загрява ЕГР клапана или нещо такова беше. Единственото, до което може да доведе повредата на малкия термостат е малко по-бавното достигане на работна температура, заради допълнителните 1-2 литра антифриз, които трябва да се подгреят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 2.12.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E46

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от stefsax » 06 Дек 2009, 11:57

благодаря за помоща.още утре ще сменя и двата термостата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от kriso85 » 06 Дек 2009, 13:32

fleppy написа:




Колега това е напълно нормално. Надали има нужда да сменяш нещо, ако нямаш никакви други оплаквания. Ако искаш стрелката на температурата да ти бъде залепена вертикално (точно на 90 градуса), то ти трябва термостат, който отваря на 90 градуса целзий. Термостатите, които се продават за нашия климат отварят на 80 градуса, което ще рече, че когато температурата на антифриза се покачи над 80, тогава започва охлаждането му чрез радиатора. От друга страна перката за охлаждането се включва малко по-късно (предполагам някъде около 90 градуса). Та да го кажа максимално просто - термостата се грижи температурата на двигателя да не падне под 80 градуса, а перката се грижи температурата да не подминава 90 гр. (или 110 при М-моделите, различно е за различните коли). Точно колко градуса ти държи постоянна температура зависи почти изцяло от начина на каране, но трябва да е в рамките на 80 - 90 - 95 градуса, ако не е така то със сигурност има някакъв проблем по охладителната система.
Ако термостата не е в ред, то температурата или ще пада под 80 градуса или ще се вдига над 90, ако перката не е в ред, то температурата ще се вдига над 90. Да, наистина е точно толкова просто.
Малкият термостат при E46-те няма почти никакъв ефект върху охлаждането на двигателя, защото той не пропуска антифриза до радиатора (където точно става охлаждането), а целта му е просто да загрява ЕГР клапана или нещо такова беше. Единственото, до което може да доведе повредата на малкия термостат е малко по-бавното достигане на работна температура, заради допълнителните 1-2 литра антифриз, които трябва да се подгреят.

Колега стрелката седи в положение 12ч. от 80градуса до 100. Това е диапазона на работа на охладителната система,
Ако мърда стрелката имаш проблем.
Термостатът можеш да го провериш доста лесно - пипаш тръбата на големия кръг и тази основната. Ако загряват равномерно значи термостата е перманентно отворен. Трябва първо тази на малкия кръг да се нагорещи (доста при това) и тогава да отвори термостата и долната тръба да стане топла. При системи с два термостата незнам как точно може да се провери това, но ще е нещо подобно.
А това студен-топъл климат съм го чувал, но по отношение на климатика.
А и не съм виждал рализни термостати да се предлагат... има някакви извращения "спортни" , които е по-добре да не коментираме, защото нито една сериозна фирма не ги произвежда :mhihi:
Пак ти казвам - стрелката на температурата трябва да се движи само в посока 12 ч. и да не мърда от там при всякакви условия ( дори и при -20). Спускал съм се от Банско при тази температура и стрелката не мръдна, въпреки че карах без почти никакво подаване на гас
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 2.12.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: E46

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от stefsax » 06 Дек 2009, 18:43

благодаря за отговора.най на пред.карах до сега,в града си загрява до 11 часа (да го наречем)нормално барзо и после по бавно до 12часа.но изван града си му пада температурата на двигатела пак между 11 и 12 часа по близо до 11часа. нямам тарпение утре да си купя термостат и да го сменя,парво ще сменя големия.защото колата загрява барзо и по проченето от мен от форума мисля че малкия е здрав.а ако нее много пари и него ще сменя за всеки случаи и него.само се пртеснявам че има доста места за обезвъздушаване на охладителната система и да не земем да пропуснем някое място че да земе да образува ваздушна възгвалница и да се прегрее мотора.има ли някой идеа колко пари са термостатите???благодаря за вниманието


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: ТРУДНО ЗАГРЯВАНЕ ЗАщО???

Мнение от milennyc » 07 Дек 2009, 8:40

Който и термостат да купите го сварете :) и ще видите дали работи отварят на 90градуса!

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook