температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от petio_bmw 318is » 24 Ное 2009, 18:44

Някои знае ли, дали двата датчика от схемата дават еднакво съпротивление при измерване с мултицет при различни температури?
Номер 8 за таблото и номер 6 за компа ,ако не съм ги объркал и да са наобратно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
При измерване при около 20 градуса,номер 8 дава 2.74 ома ,а номер 6 дава 7.20 ома при нормални по аутодата 1.3-3.6
После във вода около 30-40 градуса номер 8 дава 1.4 ,а номер 6 показа 3.7
И последно при около 80 градуса номер 8 дава 0.7 ,а номер 6 даде 1.7 съпротивление.
Аз мисля че трябва да имат еднакви стоиности при еднакви температури.Ако някои знае как трябва да е ,да казва дали да си взимам нов датчик :roll:

Друг въпрос за бубините:нормално ли е четирите да дават 0.1 ома при данни от ауто дата 0.4-0.8 Възможно ли е и четирите да са дали фира :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потенциометъра на дроселовата клапа при затворено положение по аутодата трябва да е 800-1200 ома ,на мен ми показва 1362 -проблем ли е това?
При отворена напълно клапа в аутодата 3200-4800 тука моита е в нормите 4080 ома :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Някои знае ли нормалните стоиности на клапан ДИСА ,че никъде не намерих ?

И последно засега :mhihi: :mhihi: :mhihi: Как мога да измера потенциометъра на дебитомера дали работи и кви стоиности дава,а и какви трябва да бъдат?
За него намерих само темп.датчик за въздуха :стоиности в аутодата при 15-30 градуса да дава съпр. 1300 -3600 ома от пинове 4 и 5 го измерих и е в нормите 2400 ома.Кои е мерил да казва номера с потенциометъра :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от ивчо3 » 25 Ное 2009, 14:45

petio_bmw 318is написа:Някои знае ли, дали двата датчика от схемата дават еднакво съпротивление при измерване с мултицет при различни температури?
Номер 8 за таблото и номер 6 за компа ,ако не съм ги объркал и да са наобратно :mhihi: :mhihi: :mhihi:
При измерване при около 20 градуса,номер 8 дава 2.74 ома ,а номер 6 дава 7.20 ома при нормални по аутодата 1.3-3.6
После във вода около 30-40 градуса номер 8 дава 1.4 ,а номер 6 показа 3.7
И последно при около 80 градуса номер 8 дава 0.7 ,а номер 6 даде 1.7 съпротивление.
Аз мисля че трябва да имат еднакви стоиности при еднакви температури.Ако някои знае как трябва да е ,да казва дали да си взимам нов датчик :roll:

Друг въпрос за бубините:нормално ли е четирите да дават 0.1 ома при данни от ауто дата 0.4-0.8 Възможно ли е и четирите да са дали фира :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потенциометъра на дроселовата клапа при затворено положение по аутодата трябва да е 800-1200 ома ,на мен ми показва 1362 -проблем ли е това?
При отворена напълно клапа в аутодата 3200-4800 тука моита е в нормите 4080 ома :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Някои знае ли нормалните стоиности на клапан ДИСА ,че никъде не намерих ?

И последно засега :mhihi: :mhihi: :mhihi: Как мога да измера потенциометъра на дебитомера дали работи и кви стоиности дава,а и какви трябва да бъдат?
За него намерих само темп.датчик за въздуха :стоиности в аутодата при 15-30 градуса да дава съпр. 1300 -3600 ома от пинове 4 и 5 го измерих и е в нормите 2400 ома.Кои е мерил да казва номера с потенциометъра :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Нещо тотално си объркал, дали в измерването или използваш мултицет с некоректно измерване, не знам. Първо по точка 1. Номер осем е за компа и е със син цвят и отрицателен температурен коефициент. От всички измерени от теб показания на номер осем, верни да тези за 20 и 30-40 градуса. Другите стойности от 0.7 килоома, отговарят на 50-60 градуса, а не както си писал на 80. При напълно загрял двигател- 90 градуса съпротивлението трябва да е 0.23-0.25 килоома. Номер 6 на схемата е температурния датчик на таблото и неговите параметри нямат нищо общо с номер 8. Той е черен на цвят и предполагам е с положителен температурен коефициент, за по-точно измерване със стрелката на таблото. На компа не е необходима голяма точност и за това има вариране с около 10 градуса при различните датчици. По точка 2. Съпротивлението на първичната намотка е 0.4-0.8 ома. В момента нямам данните от ауто дата за съпротивлението на вторичната намотка и вероятно става въпрос за килоомове. А 0.1 ома си е направо изгорели бобини, това е 100% късо съединение, пак си свери данните! Само двата кабела на мултицета като ги допреш дават 0.4- 0.6 ома!!!! По точка 3. Потенциометъра на дроселовата клапа трябва да отчита 1000+ 200-230 ома, когато е затворена, а в твоя случай имаш 100 ома отгоре. Със сигурност ще ти играят оборотите на празен ход, пак повтарям, че нещо в измерването не е наред. По точка 4. Дисата няма какво да й мериш. Тя заема едно положение до 4780 оборота и второ- над 4800 оборота. Проверява се по изместването на лоста отдолу, под смукателния колектор. По точка 5. Има начин за измерването на дебитомера и по-специално потенциометъра, както е свързан, но нека някой вещ в тази област да се изкаже по въпроса. Аз моя дебитомер го проверих след разглобяване на капака, защото иначе само от пиновете не става. Проверката е при замерване на съпротивлението и плавно отместваве на клапата, да не се губят стойности, което означава, че няма контакт между палеца и графитената плочка. Със стария ми дебитомер колата ускоряваше добре до към 4000 оборота и след това направо забиваше предницата, все едно съм отпуснал падала на газта, след няколко секунди пак се изстрелваше. Смених го, проблема изчезна напълно. След махане капака на дебитомера, някъде около средно положение на клапата съпротивлението отиваше към безкрайност и оттам всичко е ясно. Сега се порових в бентлито и дават данни само за първичната намотка на бобините. За вторичната на 4 и 6 цилиндровите бензинови двигатели излиза нот авейлабъл :shock: . Как е възможно това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от petio_bmw 318is » 25 Ное 2009, 18:47

Значи съм объркал кои датчик за къде е,щом като номер 8(синият) е за компа всичко е наред бачка си.При измерването съм писал приблизително и водата може да е била по-хладка,сега мерих на ново при температура окол 90 градуса (преди завиране на водата) даде 0.3 .Може пак да не съм оцелил градусите,ама си изгорих пръстите :mhihi: :mhihi: :mhihi: .И двата датчика са с отрицателен температурен коефициент,защото стоиностите и на черния падаха при загряване на водата а тои работи безупречно(по данни от таблото на колата).

За въпроса с бубуните одеве мерих на М50 и даваха съпротивление като при моите,ама си мерих на самите им букси.Как да меря първичната намотка?

За потенциометъра на дросела нека си показва повече :mhihi: :mhihi: :mhihi: ,не ми мени оборотите просто понякога ги държи около 1000,но постоянни.

Дисата нали има ел.клапан които спира въздуха при 4800 оборота(пробвах го работи) ,само горе вакумчето което дърпа лоста на клапата е свършило и иска ново.

Някои ,ако може да каже за потенциометъра на дебитомера как става без разглобяване,ако не ще го разглобявам :mhihi: :mhihi: :mhihi:

И нов въпрос:Как да разбера дали работят детонационните датчици?Измерват ли се с нещо и кви стоиности трябва да дават?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от petio_bmw 318is » 26 Ное 2009, 23:16

318is ли върви повече или 320i ? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ако си смена мотора с некои по-як ще мога ли да ползвам старите скорости ,че ми е ново лостчето? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
И къв мотор да си сложа и да ги минавам сичките? :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от Nukem » 27 Ное 2009, 9:47

И нов въпрос:Как да разбера дали работят детонационните датчици?Измерват ли се с нещо и кви стоиности трябва да дават?

И мен ме интересува това, също какви пари са и какви са им номерата!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от ивчо3 » 27 Ное 2009, 9:52

Nukem написа:
И нов въпрос:Как да разбера дали работят детонационните датчици?Измерват ли се с нещо и кви стоиности трябва да дават?

И мен ме интересува това, също какви пари са и какви са им номерата!

В ауто дата има тези стойности. На диагностика е най-сигурно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от petio_bmw 318is » 28 Ное 2009, 18:54

Nukem написа:
И нов въпрос:Как да разбера дали работят детонационните датчици?Измерват ли се с нещо и кви стоиности трябва да дават?

И мен ме интересува това, също какви пари са и какви са им номерата!

Преди 2 години питах и единия беше 170 лв.Незнам на диагностика дали може да ги проверат как работат,или само ако са заминали и ги е хванал компа на колата.

Ти кои темп.датчик смени номер 8 или номер 6?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от Nukem » 28 Ное 2009, 19:14

При мен на М44 е само един датчика 13621703993 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 19.08.2009

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от morafeta » 28 Ное 2009, 19:45

според датчика 6:ENGINE COOLANT TEMP SENSOR е този за компа а не за таблото
a за номер 6:Temperature sensor не мога да намеря данни в autodata

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: температурен датчик М42 ,бубини и др. стоиности

Мнение от ивчо3 » 30 Ное 2009, 11:06

petio_bmw 318is написа:
Nukem написа:
И нов въпрос:Как да разбера дали работят детонационните датчици?Измерват ли се с нещо и кви стоиности трябва да дават?

И мен ме интересува това, също какви пари са и какви са им номерата!

Преди 2 години питах и единия беше 170 лв.Незнам на диагностика дали може да ги проверат как работат,или само ако са заминали и ги е хванал компа на колата.

Ти кои темп.датчик смени номер 8 или номер 6?

Вече ти писах да провериш в ауто дата. Антидетонационните датчици knock sensor се мерят от щекера под горната част на смукателния колектор и показанията са МИНИМУМ 1 мега ом или 1000 килоома. Като отвориш ауто датата в дясната колонка мисля третото отгоре надолу има всички измервания. Успех. :yes:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook