толкова ли си може.....320
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: толкова ли си може.....320
Alexi написа:zorobg написа:Малко съм объркан от писаното някой колеги. Хем казвате, че 20-та не върви ( върви но по-малко ) под 3000 об. а искате в баир да изпреварвате, предполагам от 80-90 на 5-та. Става, но ...Държиш ли я в обороти имаш доста прилично ускорение когато поискаш.
Както някой писа, тази кола може да се кара като тролей - никаква смяна на предавки. Двигателя не е спортист, има прилични характеристики - добра еластичност, приличен въртящ момент ...
не зная какво очаквате от 15-17 г. автомобил
да ама в обороти си на 9-10 навън а градско таван няма .. мотора всъщност има много лоша еластичност ти може би малко неправилно тълкуваш тоя показател - това е тяга в работния диапазон а под 3500к няма никой,също така среден въртящ момент в класа си 190 нютона ( има 2.0 с 210 нютона) .. като цяло обаче е много приятен за каране двг определено по приятен от подобен 4 цилиндъра .. по темата - не си струва смяна от М43Б18 на М50/52Б20 ,само 20 нютона отгоре поне литър отгоре и някви 2000 лв поне ... аз бих ъпгрейднал на 2.8 като ще е гарга да е рошава
Късият ход на буталото при почти всички бензинови двигатели на БМВ /изключение има при следващите модели, както дадох пример с 318 CI и 320 I, е46/, определя бързо развъртане на коляновия вал, но кривата на въртящия момент /така наречената еластичност/, в максимума е с по изразен пик, т.е. не е плавна графика, показател за добра еластичност, а има голяма разлика между по-ниските обороти, примерно 2500 и 4500, кадето е максимума. На практика това означава, че автомобила е муден в ниските обороти и се "изстрелва" в по-високите. Бегачките, като голф 3 GTI 2000 кубика, 150 к.с. и 200 N/M, имат почти еднакъв максимален въртящ момент и мощност както и 320i. Но динамичните показатели, както и самият двигател /визирам ход на буталото/, са съвсем различни. Голфът достига почти максимален въртящ момент още преди 4000 оборота, като максималния е над 4500. Отделно още на 2000 оборота има добро ускорение.За сравнение при БМВ 320i има недостиг на тяга в диапазона 2000-4000 оборота /давам примерна оценка, това зависи от много неща/, защото е с малък ход на буталото и за да генерира по-висока тяга са му нужни по-високи обороти и въртящ момент около максимума. Има много голямо значение хода на буталото. Въртящият момент е произведение от силата, действаща по тангентата на коляновия вал и създавана от движението на буталото при работен такт, по рамото. Рамото е хода на буталото и логично колкото по-голямо рамо, толкова по- голяма тяга, по-голяма еластичност, по-добри динамични качества. Разбира се не става въпрос за произволно увеличение. Ходовият обем на двигателя се изчислява от произведението на лицето на диаметъра на цилиндъра, умножено с хода на буталото и броя на цилиндрите. Съотношението ход-диаметър е приблизително 2 към 1. Имам в предвид, че при еднакъв ходов обем увеличаването на хода с 1 см, намалява диаметъра с около 5 мм. Или казано по-просто, когато имаме 2 двигателя с ходов обем 2000 кубика, четирицилиндрови, единият е с диаметър 90 мм, ход 80 мм, другият- диаметър 85 мм, ход на буталото 90 мм. Изчислението на въртящия момент по най-груба преценка, защото е много сложно, ще покаже малко по-високи стойности на силата при първия мотор- по-голям диаметър с 5 мм, но значително по-трудно развъртане особено в ниските обороти-по-къс ход с 10 мм. Аналогично мога да дам пример с каране на велосипед, като единият е с диаметър между педалите 35 см, а другия 25 см. Силата, действаща по тангентата е тази от стъпалата на педалите, а хода е диаметъра. При равни условия от място по-бързо ще потеглите с този, по-големия диаметър. С другия велосипед ще можете да се мерите само когато краката ви влязат в обороти и дори може да надминете първия.
Re: толкова ли си може.....320
sobiss написа:За мен извода е:
1. Смяна от М43 на В20 е нерентабилно
2. За в бъдеще, за да не си задавате подобни въпроси не си купувайте под В20
Жалко, че не си в София, или аз да съм в Пловдив да ти променя мирогледа за 20ките

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: толкова ли си може.....320
къде го сравняваш м50 и абф?
още ли си битува легендата,че като е 6-ак и е адската бегачка?хората навремето са направили двигател за семейна кола,който да ти е кеф да го търкаляш-плавен ход,звучене,намалени вибрации,а ние искаме да литваме с тях.
тия пари за смяна на м43 с м50 може да се налеят в подобряване техническото състояние на колата-по-добри спирачки,окачване и т.н.
още ли си битува легендата,че като е 6-ак и е адската бегачка?хората навремето са направили двигател за семейна кола,който да ти е кеф да го търкаляш-плавен ход,звучене,намалени вибрации,а ние искаме да литваме с тях.
тия пари за смяна на м43 с м50 може да се налеят в подобряване техническото състояние на колата-по-добри спирачки,окачване и т.н.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- SpArCo_o
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 29.09.2009
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: X5 M , McLaren F1
Re: толкова ли си може.....320
и двата мотора си имат предимства и недостатъци но за мен 20-ката е по добре 

Без риск няма тръпка !
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: толкова ли си може.....320
И аз съветвам колегата да не се вкарва в излишни филми,пари и нерви със смяната на двигател от рода на М50Б20, М52 или М42. При добро техническо състояние на тези двигатели и твоя, със сигурност ще има разлика която ще усещаш,особенно в високите обороти, но тази разлика няма толкова голяма че да преглътнеш всичките пари и нерви изразходвани при трансплантацията, няма да я има онази усмивка на лицето ти породена от ускорението,а дори и да я има то тя ще е за кратко - най-много 1,2 месеца,докато се върнеш в реалността както се казва. Реалността, която ще ти покаже че колата ти върви по-слабо от много евтини , малолитражни, и икономични автомобили, че дори и дизели от по-новото поколение.Не искам да кажа че М50/52Б20 е пълен гроб, или пък M42, но лично аз те съветвам да се насочиш към М50Б25, или пък М52Б28 - тук вече ще усетиш тръпката да караш БМВ, да караш истинско БМВ,а не компромисни варианти,с които само ще се самозалъгваш. В случай че неможеш да му смогнеш на гориво, дори и да му сложиш газов инжекцион, не вярвам да му спаде можността усезаемо, още повече че можеш да го обръщаш на бензин от време на време и колата ще си върви както си е била,защото я няма плочката на газта,която затваря въздуха. Разбира се това е компромисен вариант, не съм привършеник на газта, но пак е 100 пъти по-добре отколкото да си късаш нервите да слагаш 20-ка. С две думи - ако е гарга да е рошава.
- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: толкова ли си може.....320
presko79 написа:bum_bum написа:Много ме кефи как на всички двигателите са били безупречни,а аз как за толкова време всичко на всичко една-две читави двайски да съм видял най-много. Де ги криете тия много поддържани коли
не ги крием.паднат ли .моментално ги продаваме,а по темата пьк тоя мотор в е-34 ,още по зле,само звук и нищо повече.жалко иначе М50 е здрав мотор
ти какво каза просто

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: толкова ли си може.....320
ивчо3 написа:Късият ход на буталото при почти всички бензинови двигатели на БМВ /изключение има при следващите модели, както дадох пример с 318 CI и 320 I, е46/, определя бързо развъртане на коляновия вал, но кривата на въртящия момент /така наречената еластичност/, в максимума е с по изразен пик, т.е. не е плавна графика, показател за добра еластичност, а има голяма разлика между по-ниските обороти, примерно 2500 и 4500, кадето е максимума. На практика това означава, че автомобила е муден в ниските обороти и се "изстрелва" в по-високите. Бегачките, като голф 3 GTI 2000 кубика, 150 к.с. и 200 N/M, имат почти еднакъв максимален въртящ момент и мощност както и 320i. Но динамичните показатели, както и самият двигател /визирам ход на буталото/, са съвсем различни. Голфът достига почти максимален въртящ момент още преди 4000 оборота, като максималния е над 4500. Отделно още на 2000 оборота има добро ускорение.За сравнение при БМВ 320i има недостиг на тяга в диапазона 2000-4000 оборота /давам примерна оценка, това зависи от много неща/, защото е с малък ход на буталото и за да генерира по-висока тяга са му нужни по-високи обороти и въртящ момент около максимума. Има много голямо значение хода на буталото. Въртящият момент е произведение от силата, действаща по тангентата на коляновия вал и създавана от движението на буталото при работен такт, по рамото. Рамото е хода на буталото и логично колкото по-голямо рамо, толкова по- голяма тяга, по-голяма еластичност, по-добри динамични качества. Разбира се не става въпрос за произволно увеличение. Ходовият обем на двигателя се изчислява от произведението на лицето на диаметъра на цилиндъра, умножено с хода на буталото и броя на цилиндрите. Съотношението ход-диаметър е приблизително 2 към 1. Имам в предвид, че при еднакъв ходов обем увеличаването на хода с 1 см, намалява диаметъра с около 5 мм. Или казано по-просто, когато имаме 2 двигателя с ходов обем 2000 кубика, четирицилиндрови, единият е с диаметър 90 мм, ход 80 мм, другият- диаметър 85 мм, ход на буталото 90 мм. Изчислението на въртящия момент по най-груба преценка, защото е много сложно, ще покаже малко по-високи стойности на силата при първия мотор- по-голям диаметър с 5 мм, но значително по-трудно развъртане особено в ниските обороти-по-къс ход с 10 мм. Аналогично мога да дам пример с каране на велосипед, като единият е с диаметър между педалите 35 см, а другия 25 см. Силата, действаща по тангентата е тази от стъпалата на педалите, а хода е диаметъра. При равни условия от място по-бързо ще потеглите с този, по-големия диаметър. С другия велосипед ще можете да се мерите само когато краката ви влязат в обороти и дори може да надминете първия.
Колега, гледам надълбоко разсъждаваш ама виждал ли си някога крива на въртящия момент на м52б20? Пика не е над 4500, а е точно на 4200, но има голям % от този момент още далеч преди това и ги държи доста след тва. Няма смисъл да търсите под вола теле с високотехнологични обяснения за въртящия момент в следствие хода на буталата и т.н. Истината е далче по-проста- сложи един м52б20 в Гоуф 2 и един КР матор в е36 купе и ще разбереш, че хавата няма нищо общо с хода на буталото

- HeBePeH
- Lulin Boys Cska Sofia
-
- Мнения: 639
- Регистриран на: 22.10.2008
- Местоположение: оТ СоФиЯ Бе БаТе
- Пол: Мъж
- Кара: го на все по силни тройки, е46 330i
- Мечтае да кара: ///M4™ /G65 ////AMG
Re: толкова ли си може.....320
По темата аз също съм с 318-ка М43 отскоро и с чип ,и ако си слагам друг мотор до 7 -800 лв , ще е от Is-ka, това си е мое мнение него налагам на никого , но за мен is-ката е подобрия варянт ако търсиш по-пъргав и силен мотор от м43-ката.
Колкото до комбито на Сони , със сигорност не е читаво нещо аз с мойта и с по 3 и 4 човека в колата съм дигал 190 - 200 , преди да сложа чипа и с 15-ки и със 16-ки и ако щеш вяраваи и на ГАЗ и Бензин. От днес съм с 17-ки и ще видя колко ше дигне ако догони 180 , ще съм много радостен.
До колегата който мисли за друг мотор , аз бих ти предложил друг варянт който щети излезе около 200 лв , Слагаш едно чипче махаш катализатора и слагаш резонаторно гърне ,и ще видиш колко ще се отпуши колата.
Колкото до комбито на Сони , със сигорност не е читаво нещо аз с мойта и с по 3 и 4 човека в колата съм дигал 190 - 200 , преди да сложа чипа и с 15-ки и със 16-ки и ако щеш вяраваи и на ГАЗ и Бензин. От днес съм с 17-ки и ще видя колко ше дигне ако догони 180 , ще съм много радостен.
До колегата който мисли за друг мотор , аз бих ти предложил друг варянт който щети излезе около 200 лв , Слагаш едно чипче махаш катализатора и слагаш резонаторно гърне ,и ще видиш колко ще се отпуши колата.
Американски форум: питаш и ти отговарят.
Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

Руски форум: питаш и те питат.
Български форум: питаш и ти обясняват колко си ТЪП.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: толкова ли си може.....320
bum_bum написа:Колега, гледам надълбоко разсъждаваш ама виждал ли си някога крива на въртящия момент на м52б20? Пика не е над 4500, а е точно на 4200, но има голям % от този момент още далеч преди това и ги държи доста след тва. Няма смисъл да търсите под вола теле с високотехнологични обяснения за въртящия момент в следствие хода на буталата и т.н. Истината е далче по-проста- сложи един м52б20 в Гоуф 2 и един КР матор в е36 купе и ще разбереш, че хавата няма нищо общо с хода на буталото
Първо никъде не съм споменавал, за пика на м52б20 над 4500, ставаше въпрос за гоУфа. Второ, напълно си прав за простата истина и много пъти съм писал по този въпрос, не желая да се повтарям. Трето и обобщаващо нещо- не може да се сравняват автомобили с идентични двигатели и различен клас, тип на главно предаване- предно, задно, или 4х4. Идеята ми е, че по-тежки автомобили от класа на 320i и задно предаване се представят по-добре когато имат повече въртящ момент, особено в по-ниските обороти за сметка на максималната мощност, която няма реално измерение, освен донякъде максималната скорост. И един въпрос към всички- защо на емките шестаците са от 3000, до 3800 кубика, а 4 цилиндровите са от 2000, до 2300? И кое според вас е по-добрия вариант- 2 литра на 4 или 6 цилиндъра?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: толкова ли си може.....320
И аз съм се чудил защо 20-ката е шестак ама има ли по-приятен за каране 2000 кубиков мотор? Не всичко е ръчки и газ.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: толкова ли си може.....320
Едната кола която карам е Джип 4.7 V8 бензин, звучи страхотно, върви не лошо НО не един път разни Опели с по 2.0 мотори са ме късали! Защо ли?!
Заради теглото, предното предаване и ..... знам ли още защо
"Не всичко е ръчки и газ." както каза колегата

Заради теглото, предното предаване и ..... знам ли още защо

"Не всичко е ръчки и газ." както каза колегата


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: толкова ли си може.....320
bum_bum написа:И аз съм се чудил защо 20-ката е шестак ама има ли по-приятен за каране 2000 кубиков мотор? Не всичко е ръчки и газ.
Редовият шестак е запазена марка на БМВ. Който и фен да попиташ, ще ти каже че това е истинското БМВ. Именно тази нагласа кара производителите малко да спекулират, като правят от 2 литра 6 цилиндров мотор. Другото е класическото задно предаване. Само си представи да изневерят на традициите и да пуснат в продажба 5 цилиндров /не че съм против това/, бавнооборотен мотор и предно предаване. Лично аз тотално ще отрека този автомобил. И за това предпочитам да си карам малко спънатата кола, но удоволствието от шофирането не може да се сравни с нищо. Самата визия на автомобила издава спортна агресивност и повечето го свързват с ръчки и газ.
Re: толкова ли си може.....320
sonny написа:Alexi написа:zorobg написа:Малко съм объркан от писаното някой колеги. Хем казвате, че 20-та не върви ( върви но по-малко ) под 3000 об. а искате в баир да изпреварвате, предполагам от 80-90 на 5-та. Става, но ...Държиш ли я в обороти имаш доста прилично ускорение когато поискаш.
Както някой писа, тази кола може да се кара като тролей - никаква смяна на предавки. Двигателя не е спортист, има прилични характеристики - добра еластичност, приличен въртящ момент ...
не зная какво очаквате от 15-17 г. автомобил
да ама в обороти си на 9-10 навън а градско таван няма .. мотора всъщност има много лоша еластичност ти може би малко неправилно тълкуваш тоя показател - това е тяга в работния диапазон а под 3500к няма никой,също така среден въртящ момент в класа си 190 нютона ( има 2.0 с 210 нютона) .. като цяло обаче е много приятен за каране двг определено по приятен от подобен 4 цилиндъра .. по темата - не си струва смяна от М43Б18 на М50/52Б20 ,само 20 нютона отгоре поне литър отгоре и някви 2000 лв поне ... аз бих ъпгрейднал на 2.8 като ще е гарга да е рошава
Като върл защитник на 20ките, щи кажа, че има смисъл от смяна на М42 с М50, па кво остава за М43
Бе ако човека иска 20ска да си продаде сегашната и да си вземе 20ска.
Аз съм готов да споря с всеки че м50б20 е супер тромав двигател, на който силите са му в поддържането на високи скорости и г/д добър разход за стар бензинов двигател.Друг е въпроса къде ще ги поддържа тези скорости и 1,000,000 други неща могат да се объркат имайки впредвид че ще кара кола на мин. 11-12 годинки.
Иначе като ускорение и прочие..... по-добре още от сега да не се лъже колегата и да си вземе 2,5 или нещо отгоре.Така или иначе разходите по обслужване и ремонт няма да са много по-скъпи от 2.0.
Карането на 20ска е удоволствие , а за звука да не говорим

- S54Tuning
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 23.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Като побъркан...
- Мечтае да кара: BMW E36 M3 3.2
- Детайли за колата: Нямам думи...
Re: толкова ли си може.....320
Преди няколко седмици имахме спор с мои приятел кое е по-вървежно 320-ка или IS-ка...Тои имаше 318 IS купе аз успях да намеря 320-ка купе дадохме старта всичко точно и мога да заявя че IS-ката напрао надупи 320-ката много по-пъргава от М20B20 но ми направи впечатление, 320-ката след 100 км/ч взе да стапя ралзиката но въпреки това падна от 318IS...Това го видях и едвам го повярвах 

Не караи по-бързо от колкото може да лети твоя ангел пазител...
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: толкова ли си може.....320
Много сте писали,ама немога да издържа и ще кажа само че М43 няма никакви предимства пред М50 Б20 било то с ванус или без
Просто разликата е огромна и 100% си струва смяната която е решил колегата да прави.
Не си заслужава ако е М42 или М44 ,ама М40 и М43 никога немогат да върват като М50 независимо на кви обороти.Макар че карам и М40 която без проблем си вдига 200 км/ч на 6000 оборота ,все пак шестака си е шестак




Просто разликата е огромна и 100% си струва смяната която е решил колегата да прави.
Не си заслужава ако е М42 или М44 ,ама М40 и М43 никога немогат да върват като М50 независимо на кви обороти.Макар че карам и М40 която без проблем си вдига 200 км/ч на 6000 оборота ,все пак шестака си е шестак



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани