Странности с управлението на А/С и клапите за....
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Странности с управлението на А/С и клапите за....
Здравейте колеги. Откакто имам колата/92 ТДС/ си го има и проблема, но днес се поизнервих и реших да ви питам за съвет.
Централната конзола е с вертикалните врътки и с 3те копчета - подгрев на задното стъкло, снежинката и за автоматично и моментно затваряне на клапите за входящ въздух. Та последните две ми правят въртели. Ту работят, ту не като в 80% от сучайте не искат. Помислих си да не би да е от самите копчета, веднъж изгасих колата с натиснато/и работещо/ последното на автоматично и като я запалих си работеше / чу се как клапите се движат/ и след 10тина секунди си изгасна само и не иска да работи. Същото е и с копчето на компресора. Случвало ми се е да не тръгнат като ги натисна и след известно време както си карам се включват. Абе пълна анархия. А иначе като се включат правят впечатление че си работят нормално, оборотите падат и после пак се вдигат, клапите си бучат едвам доловимо като си карам. Но не разбирам защо си работят само като им е на кеф
Някакви предположения?
Централната конзола е с вертикалните врътки и с 3те копчета - подгрев на задното стъкло, снежинката и за автоматично и моментно затваряне на клапите за входящ въздух. Та последните две ми правят въртели. Ту работят, ту не като в 80% от сучайте не искат. Помислих си да не би да е от самите копчета, веднъж изгасих колата с натиснато/и работещо/ последното на автоматично и като я запалих си работеше / чу се как клапите се движат/ и след 10тина секунди си изгасна само и не иска да работи. Същото е и с копчето на компресора. Случвало ми се е да не тръгнат като ги натисна и след известно време както си карам се включват. Абе пълна анархия. А иначе като се включат правят впечатление че си работят нормално, оборотите падат и после пак се вдигат, клапите си бучат едвам доловимо като си карам. Но не разбирам защо си работят само като им е на кеф

Някакви предположения?


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
Здравей колега,
по принцип... ама само по принцип управлението решава кога и как да ги движи тези клапи в зависимост каква температура си задал.
Значи, ако навън е 15 градуса и ти си задал 22 градуса, то ще пусне топъл въздух от парното, но като температурата стане 23 градуса ще отвори въздух от вън за да свали температурата, но ако си включил копчето за въртене само на вътрешния въздух, то няма от къде да вземе студен въздух и ще включи климатика. После пък ще стане 21 градуса и ще изключи климатика и ще обърне клапите пак на парно... и пак така и пак така...
Не казвам, че нямаш проблем, но е възможно да задаваш температура близка до околната и клапите да цъкат в някакъв ред, който на теб да ти се струва странен.
Може да пробваш да наблюдаваш поведението при зададени температури "крайно топло" и "крайно студено". Ако и тогава има проблем, вече следва да подмениш блока за управление с гарантирано работещ такъв за проба. И ако пак остане проблема, то трябва да отвориш таблото да видиш държачите на моторчетата на клапите в какво състояние са.
Там е голям
и въобще не ти го пожелавам.
Аз имам един счупен държач на моторче и то точно това което пуска въздух към предното стъкло от шофьорската страна
и като се запоти стъклото
като вали дъжд
познай какво излиза от устата ми
Много писах и затова ще обобщя:
Ако ти чисти стъклото от запотяване и ти държи в купето температурата, която си задал, то
В противен случай
Поздрави и успех,
Д
по принцип... ама само по принцип управлението решава кога и как да ги движи тези клапи в зависимост каква температура си задал.
Значи, ако навън е 15 градуса и ти си задал 22 градуса, то ще пусне топъл въздух от парното, но като температурата стане 23 градуса ще отвори въздух от вън за да свали температурата, но ако си включил копчето за въртене само на вътрешния въздух, то няма от къде да вземе студен въздух и ще включи климатика. После пък ще стане 21 градуса и ще изключи климатика и ще обърне клапите пак на парно... и пак така и пак така...
Не казвам, че нямаш проблем, но е възможно да задаваш температура близка до околната и клапите да цъкат в някакъв ред, който на теб да ти се струва странен.
Може да пробваш да наблюдаваш поведението при зададени температури "крайно топло" и "крайно студено". Ако и тогава има проблем, вече следва да подмениш блока за управление с гарантирано работещ такъв за проба. И ако пак остане проблема, то трябва да отвориш таблото да видиш държачите на моторчетата на клапите в какво състояние са.
Там е голям

Аз имам един счупен държач на моторче и то точно това което пуска въздух към предното стъкло от шофьорската страна







Много писах и затова ще обобщя:
Ако ти чисти стъклото от запотяване и ти държи в купето температурата, която си задал, то



В противен случай



Поздрави и успех,
Д

- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
според мен нещо не прави връзка отзад със синята букса, извади управлението с контактен спрей пръсни буксата и я вкарай - ако не нещо по кабелите - или пък пробвай с друго управление за да знаеш, че не е от него



- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
ddddk написа:по принцип... ама само по принцип управлението решава кога и как да ги движи тези клапи в зависимост каква температура си задал.
Значи, ако навън е 15 градуса и ти си задал 22 градуса, то ще пусне топъл въздух от парното, но като температурата стане 23 градуса ще отвори въздух от вън за да свали температурата, но ако си включил копчето за въртене само на вътрешния въздух, то няма от къде да вземе студен въздух и ще включи климатика. После пък ще стане 21 градуса и ще изключи климатика и ще обърне клапите пак на парно... и пак така и пак така...
Има логика в думите ти, но ме съмнява да е толкова "умно". А и примерно навън е 9-10. градуса, паля и настройвам да ми обдухва предното стъкло. Поизчиства го, но пак остава една влага/уплаших се че е антифриз/ и тогава натискам * и ако сработи /светва лампичката на копчето/стъклото става кристално чисто.
А това че се включват автоматично става само и единствено ако преди това съм натиснал копчетата, но не е проработило.
ddddk написа:Може да пробваш да наблюдаваш поведението при зададени температури "крайно топло" и "крайно студено".
Пробвал съм. Абсолютно никаква промяна.
ddddk написа:Ако и тогава има проблем, вече следва да подмениш блока за управление с гарантирано работещ такъв за проба.
Май там ми намирисва да е проблема. Това управление зад таблото или под седалката се намира.
ddddk написа:И ако пак остане проблема, то трябва да отвориш таблото да видиш държачите на моторчетата на клапите в какво състояние са. Там е голями въобще не ти го пожелавам.
Е да, но ако са прецакани тия държачи, надали ще работи въобще. А при мен ако имам късмета да проработи си се държи абсолютно нормално.
ddddk написа:Ако ти чисти стъклото от запотяване и ти държи в купето температурата, която си задал
Ами стъклото го чисти, но може и по добре. По принцип температурата в купето я регулирам чрез врътката между централните духалки. Но съм забелязал, че ако е на 20-22 и завъртя копчето на 26 веднага се усеща как вкарва топъл въздух за малко Същото е и от топло към студено/ тва при централно положение на врътката м/у духалките/ и без да ми работят /светят/ тия глупави копчета. В смисъл че не вкарва въз
skylord написа:според мен нещо не прави връзка отзад със синята букса, извади управлението с контактен спрей пръсни буксата и я вкарай - ако не нещо по кабелите - или пък пробвай с друго управление за да знаеш, че не е от него![]()
Колега надявам се да се оправи само с контактен спрей, но честно казано ме съмнява. Утре ще се пробва и ще пиша ако има резултат.
И благодаря за бързите отговори на колегите

пс: сори ако е леко неразбираемо, но още съм снощен.


- Случайност
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.11.2009
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
Ако го прави само при студено време (зиме), то това е от настройките за температура - под 5 градуса външна температура климатика и копчето за циркулация на въздуха в купето не работят.
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
Е цяло лято не е падала Т под 5С.
Одеве пробвах на всяко едно деление на врътката и не пожела да тръгне. После и на крайните положения. Общо взето всяка една комбинация и пак нищо.
ПС: възможно ли е да е от ниското ниво на фреон??
Одеве пробвах на всяко едно деление на врътката и не пожела да тръгне. После и на крайните положения. Общо взето всяка една комбинация и пак нищо.
ПС: възможно ли е да е от ниското ниво на фреон??


- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
Здравей колега,
Ако фреонът е намалял, то в позиция "крайно студено" ще духа сравнително хладно, но не и студено.
Ако въобще няма фреон, то климатикът въобще няма да тръгне.
Фирмите, които обслужват автоклиматици измерват температурата на изхода и налягането на фреона.
Следователно, ако отидеш на такъв сервиз хем ще обслужиш климатика, хем ще отпадне този вариант като проблем.
По отношение на управлението, мисля че то е всъщност този блок с врътките... но не съм сигурен... по-добре Стоян да каже...
Та, ако имаш възможност да взаимстваш от колега такъв блок за проба, то би отпаднал и този вариант като проблем.
Само ваденето му е малко шибано. Ще напиша подробно, ако предприемеш такава стъпка.
Поздрави,
Д
Ако фреонът е намалял, то в позиция "крайно студено" ще духа сравнително хладно, но не и студено.
Ако въобще няма фреон, то климатикът въобще няма да тръгне.
Фирмите, които обслужват автоклиматици измерват температурата на изхода и налягането на фреона.
Следователно, ако отидеш на такъв сервиз хем ще обслужиш климатика, хем ще отпадне този вариант като проблем.
По отношение на управлението, мисля че то е всъщност този блок с врътките... но не съм сигурен... по-добре Стоян да каже...
Та, ако имаш възможност да взаимстваш от колега такъв блок за проба, то би отпаднал и този вариант като проблем.
Само ваденето му е малко шибано. Ще напиша подробно, ако предприемеш такава стъпка.
Поздрави,
Д

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
То това парно май по принцип си е скапана работа, за последно като бъзиках такова и бутоните се активираха от 2-рото натискане.

- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
_65536_kb_sec_ написа:То това парно май по принцип си е скапана работа, за последно като бъзиках такова и бутоните се активираха от 2-рото натискане.
Би ли споделил какво му е имало на това което си базикал. И какво то4но си му базикнал. Щото 2 пъти на коп4е е по-добре отколкото въобще да не захапват


- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Странности с управлението на А/С и клапите за....
Така разглобих въпросните елементи. На пръв поглед по платките не видях нищо нередно. ето малко снимков материал:



Имаше леко окисляване по малката платка, но съвсем малко. Сега ще ги окъпя в контактен спрей и ще бягам да сглобявам с надеждата проблема да изчезне.
пс: по спомен колега беше споменал, че за да се смени крушката на осветлението трябвало да се разпоява. При мен с леко издърпване си излиза. Остава само да се намери точно такъв модел. Така че може да се мине и без разпояване според мен.



Имаше леко окисляване по малката платка, но съвсем малко. Сега ще ги окъпя в контактен спрей и ще бягам да сглобявам с надеждата проблема да изчезне.
пс: по спомен колега беше споменал, че за да се смени крушката на осветлението трябвало да се разпоява. При мен с леко издърпване си излиза. Остава само да се намери точно такъв модел. Така че може да се мине и без разпояване според мен.


10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани