Плафони / осветление в краката

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от ned_gm28 » 17 Ное 2009, 0:31

dezavu написа:;) това обаче е сложна зада4ка за мене с електрониката сам на вие а и после каде трябва да се върже после това чудо ако има някои да ми го направи бих се хванал

Колега,по магазините за електронни компоненти продават "Хоби китове" (готови електронни устройства с различно приложение).Има и релета за време-на теб това ти е необходимо :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от Giovanni » 17 Ное 2009, 0:53

Не му е необходимо реле за време по обясними причини че няма да му свърши работа.
Да речем, че пробва с реле за време какво ще се получи:
Ще отключи колата, сигнала е около 1 секунда, релето да речем нагласено да се включи след 5 секунди, това реле дори няма да се задейства. И щом сигнала прекъсне, релето се връща в старото си положение.
Тия релета са с цел ако искаш да включиш или изключиш нещо с определено закъснение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от kdl » 17 Ное 2009, 1:24

Giovanni написа:Ами алармите пускат + на пин номер 4 на средната букса на комфорт модула за отключване. Съответно това ще ти е стартовия сигнал за таймера. Нали това е идеята като отключиш, таймера да светне там което си свързал да свети
А за самото захранване на таймера, просто го захранваш както алармата(потоянно захранен).
Супер елементарно, само да намеря някоя елементарна схема за такъв на 12волта с потенциометър за регулиране на времето през което ще държи габаритите да светят.
Не ги обърквай, алармата не пуска на този пин никакъв сигнал. На съвсем друга букса се пуска заключването/отключването. Т.е. аз те разбирам отлично какво искаш да кажеш, но не е пин 4 и така написано подвежда... Утре някой ще си запали комфорт модула, щото прочел недочел, че се бутва на 4ти пин... и "ма нали така бехте писали" ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от Giovanni » 17 Ное 2009, 1:56

Ееее колега :mhihi: :mhihi:
Вярно че изпъления може да има всякакви (алармаджии и електричари всякакви) ама отключването си е точно там.
Говоря за комфорт модул ZKE IV Х13253 (жълтата) пин 4 отключване, пин 17 заключване

Изображение
И оригиналната и афтърмаркет алармите командват заключването чрез комфорт-а на тези 2 пина.


Мисля си че го знаеш ама нещо ме бъзикаш да видиш на колко съм :drink:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от C8699HX » 17 Ное 2009, 2:28

Прочетох 4 страници с коментари и пак не разбрах къде да вържа + (както съм в случая без комфорт модул.....92г. ) :dummy:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от DirtySouth » 17 Ное 2009, 4:03

От центалния плафон кабелите се движат по дясната колонка и излизат до жабката като я разглобиш е от там си земи + аз от там си зех :) Кабела е същия цвят както при централния плафон така и на задните.
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от Giovanni » 17 Ное 2009, 4:06

C8699HX написа:Прочетох 4 страници с коментари и пак не разбрах къде да вържа + (както съм в случая без комфорт модул.....92г. ) :dummy:



Колега писах го назад. четеш между редовете.

Плюс вземаш от модула за централното заключване, намира се зад жабката в дясно с 3 букси, 2 черни и една бяла. Едната черна е с 4 пина(от която вземаш плюс от пин 1), другата черна с 5, а бялата е с 26пина.
Това е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от kdl » 17 Ное 2009, 12:03

Giovanni написа:Ееее колега :mhihi: :mhihi:
Вярно че изпъления може да има всякакви (алармаджии и електричари всякакви) ама отключването си е точно там.
Говоря за комфорт модул ZKE IV Х13253 (жълтата) пин 4 отключване, пин 17 заключване
Изображение
И оригиналната и афтърмаркет алармите командват заключването чрез комфорт-а на тези 2 пина.
Мисля си че го знаеш ама нещо ме бъзикаш да видиш на колко съм :drink:
Aз май съм бил пиян... мислех че ми говориш за лявата букса. Не за X13253. Извинявам се :) Някой да ми изтрие мнението, ако иска :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от Tenata » 17 Ное 2009, 12:49

от колегата Joro_paveto:

+ са го взех от плафона Кафяв/червен кабел той е за плюса на задните плафони. Идеята е, че ако иска да изгасиш плафоните примерно докато ремонтираш за да не хабиш акумулатора, ако са вързани към комфорта ще останат да светят. Така, че теглиш един + от предния плафон, както казах от кафяв/червен кабел пускаш го по дяснара колонка връзваш го към единия и после към другия плафон в краката. Но не последователно, а парлелно. Като махнеш корите под волана и жабката ще видиш точно до пантата на врата три големи маси (-) за една от тях връзваш масата на съответния плафон.

п.с. така съм вързал на 4 коли и нямат проблем никакъв, само че в случая прекарвам + по лявата колонка.
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от C8699HX » 17 Ное 2009, 15:49

DirtySouth написа:От центалния плафон кабелите се движат по дясната колонка и излизат до жабката като я разглобиш е от там си земи + аз от там си зех :) Кабела е същия цвят както при централния плафон така и на задните.



:yes:

Заемам се пък после ще видим крайният резултат..... :mhihi:
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от DirtySouth » 17 Ное 2009, 20:24

На един приятел ги правихме и от там е супер лесно ..... За пасажерския ти трябват 30 сантиметра кабел ,а за левия метър и половина това е ! Прокарва се през дупката зад таблото дето е , оная огромната
I'm slowly drifting
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от ned_gm28 » 17 Ное 2009, 22:46

Giovanni написа:Не му е необходимо реле за време по обясними причини че няма да му свърши работа.
Да речем, че пробва с реле за време какво ще се получи:
Ще отключи колата, сигнала е около 1 секунда, релето да речем нагласено да се включи след 5 секунди, това реле дори няма да се задейства. И щом сигнала прекъсне, релето се връща в старото си положение.
Тия релета са с цел ако искаш да включиш или изключиш нещо с определено закъснение.

Релетката за време са 2 вида,колега!
1-при подаване на управляващ сигнал,осигурява ВРЕМЕЗАДЪРЖАНЕ,след което релето сработва,включвайки отново дадено устройство.(този вид не му върши работа)
2-при подаване на управляващ сигнал,осигурява ВРЕМЕОТМЕРВАНЕ!Това означава,че с подаването на управляващият сигнал релето сработва и след определено време изключва,връщайки се в основното си състояние.(Този вид му върши работа!)
П.П. Направил съм достатъчно много релета за време от двата вида с различно приложение ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от Giovanni » 19 Ное 2009, 2:38

Дано да намери от 2-рите :lol:

Аз днес направих осветление на външна и вътрешна дръжка на лявата врата. Направих и някоя снимка, но на важни места не съм, понеже ходих да ям, че цял ден в гаража не се издържа. Утре ще правя дясна врата и ще пусна отделна тема с всичкия снимков материал и стъпка по стъпка кое как съм направил. Ефекта е много хубав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от DirtySouth » 19 Ное 2009, 2:57

Мен лично от вътре ме дразни много ,а от вънка е готино да :) с един приятел вчера правихме тва :

Хоум мейд осветление на централната конзола и хоум мейд светеща топка



Изображение
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: Плафони / осветление в краката

Мнение от стан » 19 Ное 2009, 9:29

От къде намерихте точно такъв цвят диоди ?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook