Как се сменя антифриз + Снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Как се сменя антифриз + Снимки
Може да има подобна тема поне аз ненамерих , ако има нека администраторите заключат тази. Аз като сменях антифриза намерих информация но беше много пръсната.
Това са снимки от моята кола не е с преливник , предполагам че при колите с приливник процедурата е подобна.
Първото което трябва да направите е да се здобиете с антифриз. Аз сложих Motox , намерих в някоя тема из форума че бил добър и такъв купих.
Така антифриз се сменя на студен двигател . Отвивате капачката на радиатора или преливника и след това кранчето на радиатора което се намира в долния десен ъгъл на самия радиатор. Също се отвива и капачката за обезвъздушаване.




След като изтече антифриза , можете да надуете с уста да сте сигурни дали всичко и изтекло. Желателно е да източите антифриза в някакав съд за да сравните горе долу дали колкото е изтекло толкова ще налеете.
След това затваряте кранчето на радиатора и наливате новия антифриз. Като се напълни изчаквате докато поеме и пак докато спре да дърпа антифриза. После палите двигателя и бързо доливате антифриз , така пак докато спре да поема . Следващото което трябва да се направи е да включите парното на 4-та степен на топло ,и отново доливате антифриз докато спре да поема. Изчаквате да спре да излиза въздух от мястото за обезвъздушаване и завъртате капачката. От страни на капачката за радиатора трябва да тече антифриз.
След това гасите двигателя затваряте капачката за радиатора и правите няколко по спортни завойчета
. Като спрете погледнете течноста ако иска доливане. На другия ден като покарате ако имате желание пак може да погледнете течноста на какво ниво е.
Щях да пропусна . 4-тири целиндровите събират около 8-8,5 литра. шестака 10.5 литра.
Капачка за обезвъздушаване.


Това е общо взето цялата схема . Надявам се да несъм пропуснал нещо. Дано тази тема помогне на някой като мене (начинаещ).
За интосиасти:
Пробка за изпускане на антифриза от блока.
Според мен е ненужно но все пак ако държите.
Тази пробка се намира при втория изпусквателен колектор ( при 4 и 6 целиндови) (при v8 мисляче са от двете страни)


Това са снимки от моята кола не е с преливник , предполагам че при колите с приливник процедурата е подобна.
Първото което трябва да направите е да се здобиете с антифриз. Аз сложих Motox , намерих в някоя тема из форума че бил добър и такъв купих.
Така антифриз се сменя на студен двигател . Отвивате капачката на радиатора или преливника и след това кранчето на радиатора което се намира в долния десен ъгъл на самия радиатор. Също се отвива и капачката за обезвъздушаване.




След като изтече антифриза , можете да надуете с уста да сте сигурни дали всичко и изтекло. Желателно е да източите антифриза в някакав съд за да сравните горе долу дали колкото е изтекло толкова ще налеете.
След това затваряте кранчето на радиатора и наливате новия антифриз. Като се напълни изчаквате докато поеме и пак докато спре да дърпа антифриза. После палите двигателя и бързо доливате антифриз , така пак докато спре да поема . Следващото което трябва да се направи е да включите парното на 4-та степен на топло ,и отново доливате антифриз докато спре да поема. Изчаквате да спре да излиза въздух от мястото за обезвъздушаване и завъртате капачката. От страни на капачката за радиатора трябва да тече антифриз.
След това гасите двигателя затваряте капачката за радиатора и правите няколко по спортни завойчета

Щях да пропусна . 4-тири целиндровите събират около 8-8,5 литра. шестака 10.5 литра.

Капачка за обезвъздушаване.


Това е общо взето цялата схема . Надявам се да несъм пропуснал нещо. Дано тази тема помогне на някой като мене (начинаещ).
За интосиасти:
Пробка за изпускане на антифриза от блока.
Според мен е ненужно но все пак ако държите.
Тази пробка се намира при втория изпусквателен колектор ( при 4 и 6 целиндови) (при v8 мисляче са от двете страни)



Последна промяна Nik4oZ на 17 Ное 2009, 16:26, променена общо 4 пъти
Lurking in the shadows
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
като цяло темата е добра,все пак му идва сезона,НО има една подробност която може да подведе някой колеги и после да има в подфорума "помощ антифриза ми замръзна".става въпрос за литрите които събират отделните системи
незнам от каде си ги гледал тия данни но 4цилиндровите събират около 8-8,5л.а 6цилиндровите 10.5л. само за сведение ако се отвива пробката на радиатора която е в долния му край количеството вода което ще изтече ще е около 4-5л. което не означава че толкова събира-другата половина от количеството охладителна течност остава в мотора
или просто казано вземате 5л.концентрат и да ви е мирна главата


или просто казано вземате 5л.концентрат и да ви е мирна главата

- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
А бе не е много препоръчително ,на загрял мотор да отваряш пакачката след като си я обезвъздушил да не ти умие очите
а и да не направи въздушен джоб ...
обезвъздушаването става с отваряне на пробката и форсиране до 2500 оборота докато почне да излиза само течност

обезвъздушаването става с отваряне на пробката и форсиране до 2500 оборота докато почне да излиза само течност

- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Колега,нз от къде си черпил инфо за смяна на антифриз,но има доста важни моменти,които могат да доведат до доста излишни теми в форума.Аз наскоро сменях антифриз и никъде не съм прочел,че трябва да се сменя на загрят двигател примерно.Разтърси се добре и си оправи колата и после темата,за да не стане мау.Имаше една тема на Metodi80,която е доста добра и мн добре описана.Вярно,че не е така украсена като твойта със снимки,но пък е доста вярна!!!Ако не можеш да я откриеш ,ще се поровя по-късно да я намеря!

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
браво за положения труд, похвално
само и аз да допълня, до колкото знам има и пробка някъде на блока на мотора. Тоест целта на тази пробла е да се източи и антифриза останал в блока на двигателя, един вид абслолютно всичкия антифриз да смениш. При това положение вероятно ще си поеме колкото му дават по каталог, за 4 цилиндровите 6,1л. (за без климатик) и 6,3л. (при колите с климатик). За 6таците не съм на ясно с количеството.

само и аз да допълня, до колкото знам има и пробка някъде на блока на мотора. Тоест целта на тази пробла е да се източи и антифриза останал в блока на двигателя, един вид абслолютно всичкия антифриз да смениш. При това положение вероятно ще си поеме колкото му дават по каталог, за 4 цилиндровите 6,1л. (за без климатик) и 6,3л. (при колите с климатик). За 6таците не съм на ясно с количеството.
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Антифриза се източва от радиатора и от блока на двигателя.
При 325tds пробката за източване на антифриза от блока на двигателя се намира под въздужния филтър.
Представлява един болт М8 ако не се лъжа.
Антифриз не се източва при загрял двигател, защото има вероятност да се изкриви я главата я блока.
При 325tds пробката за източване на антифриза от блока на двигателя се намира под въздужния филтър.
Представлява един болт М8 ако не се лъжа.
Антифриз не се източва при загрял двигател, защото има вероятност да се изкриви я главата я блока.
- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
jbankov написа:Колега,нз от къде си черпил инфо за смяна на антифриз,но има доста важни моменти,които могат да доведат до доста излишни теми в форума.Аз наскоро сменях антифриз и никъде не съм прочел,че трябва да се сменя на загрят двигател примерно.Разтърси се добре и си оправи колата и после темата,за да не стане мау.Имаше една тема на Metodi80,която е доста добра и мн добре описана.Вярно,че не е така украсена като твойта със снимки,но пък е доста вярна!!!Ако не можеш да я откриеш ,ще се поровя по-късно да я намеря!
metodi80 написа:vasko_89 написа:От каде да изто4а стариа антифри на е36?Отвариам пробката на радиатора и изти4а само от радиатора.Вадиа марку4ите и пак неизти4а целиа.помогнете.
Колега , кажи кой е двигателя ... Колко антифриз източи ... От къде знаеш , че не е излязъл целия.. ?
Аз съм правил опит да видя след като се източи антифриза през пробката на радиатора , колко антифриз остава в блока .... Като отвих пробката на блока изтекоха около 100 мл. Та не виждам за какво ти е да отвиваш пробката на блока , след като реално в двигателя е останало почти никакво количество антифриз. Ама занимавай се щом искаш .... Всичко казано съм го пробвал на М43. Имам и снимки на точното местоположение на пробката.

Lurking in the shadows
- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
bmw325tds написа:Антифриза се източва от радиатора и от блока на двигателя.
При 325tds пробката за източване на антифриза от блока на двигателя се намира под въздужния филтър.
Представлява един болт М8 ако не се лъжа.
Антифриз не се източва при загрял двигател, защото има вероятност да се изкриви я главата я блока.
Аз така разбрах , във форума попаднах на тема че се сменя при загрял двигател а не при студен, защото трябвало да отвори термостата. Но щом казвате , радвам се че на мойта нищо не и стана . Поправих си темата.
Lurking in the shadows
- Avramov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: ваноса да пее одата на радостта
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
А примерно става ли по този начин да източа само 2-3 литра и да долея с антифриз, че не съм сигурен дали не са наляли вода като са сменяли маркучите. Защото течноста е сменяна преди няма и два месеца и не ми се сменя пак цялата.
Aim to be the best, live with the rest!


- Nik4oZ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Coupe Hellrot
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Avramov написа:А примерно става ли по този начин да източа само 2-3 литра и да долея с антифриз, че не съм сигурен дали не са наляли вода като са сменяли маркучите. Защото течноста е сменяна преди няма и два месеца и не ми се сменя пак цялата.
Ами аз невиждам проблем. Взимаш една 3 литрова бутилка за мерило , отвърташ кранчето като се напулни бутилката затваряш , доливаш антифриз и правиш процедурата изписана по горе.
Lurking in the shadows
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Тази тема е ебати порнографията,едвам се сдържам,ама айде...
Nik4oZ,ето ти малко да прочетеш и да не подвеждаш повече хората да си серат по колите:
"Едно много добро обяснение от metodi80 :
Tакаааа ... значи източили сме антифриза .......
Двигателя е изгасен....
1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.
2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)
3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.
4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!
5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......
6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.
ГОТОВО ....
П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!
ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!! "
Nik4oZ,ето ти малко да прочетеш и да не подвеждаш повече хората да си серат по колите:
"Едно много добро обяснение от metodi80 :
Tакаааа ... значи източили сме антифриза .......
Двигателя е изгасен....
1.Затягаме пробката на радиатора , която се намира долу ниско под преливника.
2. Отваряме капачката на радиатора и ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ (за да може при наливане на антифриз системата да е отворена и да поеме колкото се може повече антифриз при изгасен двигател)
3 . Наливаме антифриз в преливника до чертата.
При това положение антифриза постепенно започва да слиза надолу в преливника - отива в системата , поради това е необходимо пак да се долее. Долива се антифриз до тогава , докато антифриза сляга , като се стремим антифриза да е винаги до чертата.Целта е да се налее колкото се може повече антифриз при изгасен двигател. Изчаква се малко (приблизително 5-6 мин.) и ако има нужда пак се долива антифриз. Когато антифриза вече не слиза надолу в преливника значи системата не може да поеме повече на този етап. Пак казвам двигателя е изгасен а капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ.
4. Пали се колата (капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване са ОТВОРЕНИ) , пуска се парното да духа топло (не е необходимо да е до край "натиснато" да духа , просто трябва да се пусне да духа топло).
При запален двигател се следи нивото на антифриза и се долива като пак се следи нивото му да е до чертата. Колата се оставя да работи на тихи обороти докато стрелката за температруата на водата не стигне до средата на манометъра. Тоест докато двигателя не загрее. Както казах до този момент колата се оставя да работи на тихи (може от време на време да се подава газ до към 2000 оборота за да може двигателя да загрее по бързо)! ЗАТВАРЯ СЕ ПРОБКАТА ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ , А КАПЧКАТА НА РАДИАТОРА ОСТАВА ВСЕ ОЩЕ ОТВОРЕНА (може само лек да се похлупи в/у преливника за да има налягане в системата)!!!В този момент е много важно да се следи нивото на антифриза , защото предстои да се отвори термостата и да поеме известна част от антифриза. Сега е много важно да се следи маркуча ,който е след термостата .... Малко след като стрелката на таблото достигне средата , се очаква термостата да отвори. Когато термостата отвори, маркуча ,който е м/у термостата и радиатора трябва да загрее чувствително (до този момент той е напълно студен). Щом този маркуч загрее , това означава , че се е отворил кръга и е поел част от антифриза. Сега трябва пак да се долее антифриз до чертата на преливника и КАПАЧКАТА СЕ ЗАВИВА НАПЪЛНО!
5. Започва се да се подава газ до към 2000-2500 об/мин.(може и 3000) , а през това време се отвива пробката за обезвъздушаване на радиатора и се оставя отвита, докато излизат мехурчета от там. Щом потече само антифриз (без мехурчета ) пробката се завива. (Пробката не се отвива напълно , тя си има дупка с каналче и не е необходимо да бъде напълно отвита. Ако я отвиете напълно , след това от горещия антифриз няма да можете да я поставите в гнездото). Този процес трае няколко секунди (в зависимост от това колко газ се подава , приблизително 5-7сек. при 2500 об/мин.). Ориентировъчно системата приема около 6.5 л. антифриз (говоря за М43 конкретно).
Това е .......
6. На следващия ден се долива антифриз до чертата на преливника
Понеже при обезвъздушаването е изтекла част от него и нивото му в преливника е спаднало.
ГОТОВО ....
П.С. Изобщо не е необходимо колата да се движи за да се обезвъздуши добре. Може на следващия ден , след като загрее двигателя, пак да се повтори процедурата с отваряне на пробката и повторно обезвъздушаване , за да сте сигурни , че е напълно обезвъздушена системата (но това не е задължително). На по следващия ден доливате пак антифриз и ТОЧКА!
ЗАБЕЛЕЖКА : ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ ЗАГРЕЕ ,СЕ СЛЕДИ СТРИКТНО ТЕМПЕРАТУРАТА НА АНТИФРИЗА , ПАРНОТО ТРЯБВА ДА Е ВКЛЮЧЕНО ДА ДУХА ТОПЛО. АКО СТРЕЛКАТА ЗАПОЧНЕ ДА ПОМРЪДВА СЛЕД СРЕДАТА ТО НЕЗАБАВНО ИЗГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ!!!!!!!! "

- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Честно ли може да отворите такава тема, верно че тука половината теми са колата ми прегрява ама това направо не е истина. А колкото до обезвъздушаването и аз първоначално така се мъчих да загрявам двигателя и после да доливам ама най-ефикасния начин за мен се оказа отвърташ пробката за обезвъздушаване и духаш силно през отвора, от който се налива антифриза, този метод работи безупречно, откакто го правя колата ми не е прегрявала след смяна на антифриз, единствено е възможно в момента когато въздуха излиза от система да изхвърли малко антифриз и да се нагълтате
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
sabi1984 написа:незнам от каде си ги гледал тия данни но 4цилиндровите събират около 8-8,5л.а 6цилиндровите 10.5л.
Колега в грешка си ..... 4-цилиндровите не събират 8-8.5 , а около 6 л (както колегата BiTurbo е уточнил 6.1л без климатик и 6.3 със...).
Колега "Nik4oz" похвала за труда , но има неточности в обяснението ти ...
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
Един въпрос.Само чист антифриз ли трябва да има, или може и смес вода + антифриз?
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Как се сменя антифриз + Снимки
raduslaf написа:Един въпрос.Само чист антифриз ли трябва да има, или може и смес вода + антифриз?
Ми колега зависи на колко градуса е точката на замръзване на твоя антифриз.Ти сам си прецени,дали да го разреждаш или не.А и мисля че на някой етикети пише при разреждане на колко градуса ще замръзне.



34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани