Плафони / осветление в краката
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
Ето как оригинално са свързани лампите в краката.
малко си поиграх да надпиша на снимката коя лампа каква е, за незнаещите английски.

схемата показва че,
всичките светлини са свързани посредствено централния плафон над скоростната кутия. От там управляваме осветлението в интериора.
Автоматично пускане ( средно положение на бутона)
Ръчно пускане (бутона в ляво положение, в дясно осветлението не работи)
До кутията с бушоните има общо захранване, след което чрез определени стойности бушони се разпределя за съответните системи.
Автоматичното осветление се командва от ZKE IV (така наречения комфорт модул) ли ZVM (модул за централното заключване)
Нали все пак нещо трябва да подаде напрежение на осветлението когато се отвори някоя от вратите при автоматично осветление.
При комфорт модула колегата liloff мисля че беше написал в една тема за осветлението в дръжките, което се свързва абсолютно по същия начин като плафоните в краката, че тока се взема от 4-ти пин на черната букса, която е най в ляво с по дебели кабелчета. Ако откачите буксата ще видите къде са номерата на всяко едно пинче.
Кабела по схемата го дават, че трябва да е виолетов с бяла лентичка.
При колите без комфорт модул.
Автоматичното управление на осветлението се управлява от модула за централното заключване ( ZVM )
От него се взема + от пин номер 1 на буксата Х13014 ( черна с 4 кабелчета) както се вижда на схемата отдолу.

Ето още една снимка на същата схема с надписани компоненти,
и пак с кръгче съм оградил същото място от където се взема захранване за автоматичното осветление.

малко си поиграх да надпиша на снимката коя лампа каква е, за незнаещите английски.

схемата показва че,
всичките светлини са свързани посредствено централния плафон над скоростната кутия. От там управляваме осветлението в интериора.
Автоматично пускане ( средно положение на бутона)
Ръчно пускане (бутона в ляво положение, в дясно осветлението не работи)
До кутията с бушоните има общо захранване, след което чрез определени стойности бушони се разпределя за съответните системи.
Автоматичното осветление се командва от ZKE IV (така наречения комфорт модул) ли ZVM (модул за централното заключване)
Нали все пак нещо трябва да подаде напрежение на осветлението когато се отвори някоя от вратите при автоматично осветление.
При комфорт модула колегата liloff мисля че беше написал в една тема за осветлението в дръжките, което се свързва абсолютно по същия начин като плафоните в краката, че тока се взема от 4-ти пин на черната букса, която е най в ляво с по дебели кабелчета. Ако откачите буксата ще видите къде са номерата на всяко едно пинче.
Кабела по схемата го дават, че трябва да е виолетов с бяла лентичка.
При колите без комфорт модул.
Автоматичното управление на осветлението се управлява от модула за централното заключване ( ZVM )
От него се взема + от пин номер 1 на буксата Х13014 ( черна с 4 кабелчета) както се вижда на схемата отдолу.

Ето още една снимка на същата схема с надписани компоненти,
и пак с кръгче съм оградил същото място от където се взема захранване за автоматичното осветление.

Последна промяна Giovanni на 15 Ное 2009, 20:26, променена общо 2 пъти
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Re: Плафони / осветление в краката
Благодаря много за схемите. Обаче сега ми дойде на ум да питам аз когато си заключва колата прозорците се вдигат сами и осветлението изгасва. Това нали значи че съм си в крайна сметка със ZKE IV комфорт модул ?
Re: Плафони / осветление в краката
Значи си с комфорт колега, с аларма ли си ?
Пробвай да си закл. с ключа колата и задръж ключа в дясно на ключалката(позицията за закл.)
ако започне да ти вдига прозорците значи имаш комфорт.
Пробвай да си закл. с ключа колата и задръж ключа в дясно на ключалката(позицията за закл.)
ако започне да ти вдига прозорците значи имаш комфорт.
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
Тези функции може да ги има и без комфорт модула.
Най-добре е да си свали жабката и да погледне там какво има.
ето снимка на комфорт модула с обозначени буксите.

и в случая говорим за лявата букса (голяма,черна с по-дебели кабели) обозначена като Х13252.
Най-добре е да си свали жабката и да погледне там какво има.
ето снимка на комфорт модула с обозначени буксите.

и в случая говорим за лявата букса (голяма,черна с по-дебели кабели) обозначена като Х13252.
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Re: Плафони / осветление в краката
jbankov написа:ned_gm28 написа:jbankov написа:Ами ,ако нямам такъв модул???
Всички Е36 го имат.
Дай някакъв ориентир,колега!
Търсих зад жабката,ама там няма нищо,ни релета,ни модули....нищо!!!
Предположения някакви?
Извинявам се,но чак сега имам възможност да седна и да се ровя,без никой да ме притеснява.Колегата Джовани ме е изпреварил-евала за труда


- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
Стига толкова теория, сега малко практика
Днес се занимавах за 30мин., тъй като слагах едно реле за време там по аудио системите за да избегна един проблем, и си викам така и така съм хванал поялника я да свърша и нещо друго
.
Свалих кората под волана и се почна.



Тук с поялника без да меря размери а само нагледно по плафона почнах да си чертая.









Както споменах в едно от предните мнения, че ползвам плафон като този на предния капак.
Няма светлина от никъде другаде и свети много доволно както ще се види в една от последните снимки.



Кората поставена а кабела изваден там, където е борда(борд компютъра и той изваден естествено), докато се прехвърля на пасажерската седалка да сваля жабката.

Тук вече жабката съм я махнал и се вижда комфорт модула с 3-те букси.

Откачих аз буксата, ама нещо нещата не бяха както по схемата, т.е. лилавия кабел с бяла лентичка беше на друг пин при мен не на номер 4, не съм се и занимавал да гледам къде е и за какво е. Целта ми е плафона да свържа.
Сложих минуса на една щипка която имах там за по лесно да не развъртам гайки в страни.
Откачих черната букса на комфорт модула и погледнах на пин 4 какъв кабел има. Червен с черна лента по тънък от останалите.

Ето буксата съм я обърнал с пиновете към мен и съм номерирал пин 1 и пин 4 да видите на къде се броят. То има номерца на тях малки.

от това кабелче вземаме + за плафоните в краката и за осветлението на дръжките.
Скоро ще правя и осветлението на дръжките, ще направя и снимков мат'риал.
Забелек(Станислав Христосков)
: Пин 4 няма да има ток при никакви положения ако буксата не е включена в комфорт модула. Причината е, че този ток е изходен който се командва от комфорт модула. Пиша го в случай някои да не вземе да мери напрежение там при извадена букса и да се шашка какво става.
Забравил съм да снимам как свети.
Е нищо утре ако имам време ще сложа и на пасажерското място и ще снимам и двете.
За колегата отдолу, плафона е в средата.

Днес се занимавах за 30мин., тъй като слагах едно реле за време там по аудио системите за да избегна един проблем, и си викам така и така съм хванал поялника я да свърша и нещо друго

Свалих кората под волана и се почна.



Тук с поялника без да меря размери а само нагледно по плафона почнах да си чертая.









Както споменах в едно от предните мнения, че ползвам плафон като този на предния капак.
Няма светлина от никъде другаде и свети много доволно както ще се види в една от последните снимки.



Кората поставена а кабела изваден там, където е борда(борд компютъра и той изваден естествено), докато се прехвърля на пасажерската седалка да сваля жабката.

Тук вече жабката съм я махнал и се вижда комфорт модула с 3-те букси.

Откачих аз буксата, ама нещо нещата не бяха както по схемата, т.е. лилавия кабел с бяла лентичка беше на друг пин при мен не на номер 4, не съм се и занимавал да гледам къде е и за какво е. Целта ми е плафона да свържа.
Сложих минуса на една щипка която имах там за по лесно да не развъртам гайки в страни.
Откачих черната букса на комфорт модула и погледнах на пин 4 какъв кабел има. Червен с черна лента по тънък от останалите.

Ето буксата съм я обърнал с пиновете към мен и съм номерирал пин 1 и пин 4 да видите на къде се броят. То има номерца на тях малки.

от това кабелче вземаме + за плафоните в краката и за осветлението на дръжките.
Скоро ще правя и осветлението на дръжките, ще направя и снимков мат'риал.
Забелек(Станислав Христосков)

Забравил съм да снимам как свети.
Е нищо утре ако имам време ще сложа и на пасажерското място и ще снимам и двете.
За колегата отдолу, плафона е в средата.
Последна промяна Giovanni на 16 Ное 2009, 23:10, променена общо 3 пъти
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Плафони / осветление в краката
Евала,колега
Тъкмо казвах на жената,кога ли ще намеря време да направя осветление в краката,че все няма време,но ето ти си намерил
Само да те питам,защо не си направил дупката в средата???

Тъкмо казвах на жената,кога ли ще намеря време да направя осветление в краката,че все няма време,но ето ти си намерил

Само да те питам,защо не си направил дупката в средата???

- dezavu
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 27.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: бмв 320 Е36
- Мечтае да кара: ново бмв
Re: Плафони / осветление в краката
браво колеги и аз мисля да си направя подобно осветление само наистина трябва да намеря вапросния комфорт модул но имам една друга идея и сте ви споделя дали знаете как може да се направи пак без пускане на кабели по цялата кола като си отклучвам колата с дистанционото да ми светват габаритите на колата като при новите баварци смятам 4е това ако може да стане ще е голяма газария
никога не карам по бързо от моя ангел хранител
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
Това някои аларми го имат като функция, светват габарити или халогени или фарове (както си го свържеш) за .... примерно 15-20 секунди и после угасят.
Ако алармата ти няма тази функция, може да се направи с таймер. Ще трябва да си направиш платка като модулче.
Този таймер има захранване постоянно, както алармата и в момента който алармата отключва, подава сигнал и към таймера, който ще светне халогени,фарове,габарити за времето което си нагласил(което си вържеш).
Мога да ти изровя схема на такъв с прости и малко на брой елементи ако ти се занимава да си го правиш.
Ако алармата ти няма тази функция, може да се направи с таймер. Ще трябва да си направиш платка като модулче.
Този таймер има захранване постоянно, както алармата и в момента който алармата отключва, подава сигнал и към таймера, който ще светне халогени,фарове,габарити за времето което си нагласил(което си вържеш).
Мога да ти изровя схема на такъв с прости и малко на брой елементи ако ти се занимава да си го правиш.
- dezavu
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 27.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: бмв 320 Е36
- Мечтае да кара: ново бмв
Re: Плафони / осветление в краката

никога не карам по бързо от моя ангел хранител
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
Ами алармите пускат + на пин номер 4 на средната букса на комфорт модула за отключване. Съответно това ще ти е стартовия сигнал за таймера. Нали това е идеята като отключиш, таймера да светне там което си свързал да свети
А за самото захранване на таймера, просто го захранваш както алармата(потоянно захранен).
Супер елементарно, само да намеря някоя елементарна схема за такъв на 12волта с потенциометър за регулиране на времето през което ще държи габаритите да светят.
А за самото захранване на таймера, просто го захранваш както алармата(потоянно захранен).
Супер елементарно, само да намеря някоя елементарна схема за такъв на 12волта с потенциометър за регулиране на времето през което ще държи габаритите да светят.
- fedoracore
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1573
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Столицата
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
слагaите филипс -2 лед крушки са 18 лв ама добър диот не не тея заухавите от по 3-4 кинта.
с малко преправяне -на плафона свети бяло .само при мисълта -че ксенона е бял ,а вътре ще свети жълто мани,мани.
стоиките на колана(където се защракват коланите) -на някои светат ли му

с малко преправяне -на плафона свети бяло .само при мисълта -че ксенона е бял ,а вътре ще свети жълто мани,мани.
стоиките на колана(където се защракват коланите) -на някои светат ли му


Последна промяна fedoracore на 16 Ное 2009, 23:54, променена общо 1 път

- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Плафони / осветление в краката
аааа сега и коланите .... като се е почнало май и по гумите ще слагаме диоди 

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Re: Плафони / осветление в краката
Хвала на колегата Giovanni 

63 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани