колеги помагаите

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колеги помагаите

Мнение от Zagy » 11 Ное 2009, 16:13

v_V_v написа:
Zagy написа:При това положение може ли някой да обясни какво прави уейстгейт клапана на това турбо? Имам предвид 136 коньовата версия на мотора. Ще черпя позналия правилния отговор.

Идеята на уейстгейта и прменливата геометрия е една и съща.Контрол(управление)на налягането.
Принципа на действие е само различен.

Точно това ми е идеята - слага се или само едното, или само другото. Иначе имаме две устройства, които вършат едно и също нещо. Уейстгейта е по-стар като технологично решение и се монтира на по-стария двигател. Убеден съм, че 136кс мотора е с уейстгейт, а по-новия е с VNT турбо. Но нека колегата да го разглоби и сам ще каже.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Re: колеги помагаите

Мнение от bojky » 11 Ное 2009, 17:56

Да колега в петък или събота ще те убедя,че е с променлива...от възникналия спор...днес се рових доста и търсих доста...дори звъннах на човек,който от доста време се занимава с БМВ и той също каза,че е с променлива геометрия...но все пак когато я отворя ще смимам да се вииди!Ето виж примерно клипчетaта как са озаглаени...
http://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHxhFg
http://www.youtube.com/watch?v=zgynxjreLB4
http://www.youtube.com/watch?v=pY-WcLxB ... re=related
и в още един сайт за турбини гледах,че я дават VNT турбина!
А и ти от каде видя,че има westgate?Свалял ли си я?
А и не съм сигурен,че тези с westgate се управляват от електромагнитен клапан за турбото...

Ето малко материял от Дизел Клуба:
Това е за Турбо с Уестгейт-
С увеличаване на оборотите на двигателя , се увеличава и изгореното количество гориво за единица време а от там и количеството изгорели газове (както и скоростта на изгорелите газове) Колкото повече изгорели газове минават през топлата перка толкова повече я задвижват (върти се с все по високи обороти) Това значи че и студената перка се върти с все повече обороти и нагнита все повече въздух в мотора. По този начин все повече се натоварва мотора и турбината което може да доведе до чупене на турбото (лагерите примерно или късане на остта) а и при старите ТД мотори на голф 2 примерно се наблюдаваше пукане на главата.
За да няма такива проблеми налягането на турбината трябва да се регулира по някакъв начин. Примерно при ТДИ моторите необходимото налягане се достига някъде в диапазаона 1900-2400 оборота (в зависимост от мотора и неговото състояние) и от там насетне е все едно и също. Примерно 0.9 бара налягане е както при 2000 оборота така и при 4000 оборота . А на всеки е известно че при 4000 оборота изгорелите газове са много повече и те би трябвало да задвижват турбината много повече отколкото при 2000 оборота.
За да се подържа постоянно налягане е измислен WASTEGATE . Това е клапан който с отварянето си пропуска част от изгорелите газове през канал и така тези газове заобикалят топлата перка и отиват право в генерацията. По този начин количеството изгорели газове които задвижват перката на турбото си е константно. Колкото повече се вдигат оборотите на мотора толкова повече Уестгейта се отваря и отвежда все повече изгорели газове право в генерацията (тоест тези газове не минават през топлата перка и не оказват никакво влиание върху работата на турбото)
Моля не бъркайте вакумния клапан който задвижва Уестгейта със самия Уестгейт!
005732325.jpg

Motor_Turbolader_Wastegate_Prinzip.jpg
Последна промяна bojky на 11 Ное 2009, 18:17, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 28.12.2006
Пол: Мъж

Re: колеги помагаите

Мнение от v_V_v » 11 Ное 2009, 18:07

Има нещо вярно в думите ти.
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E46-320D-TURB ... 1003r22285
Това тука го дават за M47TUD20 и си е VNT с прменлива геометрия. :confused:

320d voted Car of the Year
The BMW 320d was chosen on 22 March 2001 as Car of the Year for 2001 by the South African Guild of Motoring journalists.



Question: What performs like a BMW 328i, has a top speed of 129 mph yet gets 50 miles to the gallon? The answer is the new BMW 320d, the "d" as in Diesel.

Best Executive Diesel Car of the Year 2000: The new BMW 320d should finally change people's minds about diesels.

A 1.9-liter four-cylinder high-pressure direct-injection turbo diesel lays claim to the highest specific power and torque figures in its class. With 136 bhp and 206 lb-ft of torque at just 1750 rpm, the turbo diesel's pulling power is equal to the potent six-cylinder 328i gasoline engine. Performance is equally impressive, hitting 60 mph in 9.9 seconds with a top speed of 129 mph.

Through a combination of variable intake geometry and a high-pressure turbo designed to build up just the right amount of pressure at the right time, the 320d's has torque that makes for effortless overtaking thrust. The crucial 50-75 mph burst is dispatched in 8.7 seconds, more than four seconds faster than the 318tds and only a second off the 328i's pace.

Those looking for more power will be able to choose the bigger-engined 330d, which uses the 184bhp six-cylinder common-rail engine fitted to the 530d. The 530d is also available in a Touring model.

Here are some of the technological innovations in the 320d engine:

A new radial-piston injection pump that allows high injection pressures of 1350 bar (more than 1700 at the jet itself).
Much reduced knocking due to a two stage cam. A small volume of fuel is injected to allow the combustion process to start softly and more quietly before the main quantity is delivered.
A high pressure turbocharger with Variable Nozzle Turbine (VNT) which allows the turbo vanes to adjust position according to engine loading. This ensures high pressure and higher torque at low revs yet maintaining extra power at high engine speeds.
Four valves per cylinder
Intercooler
Reduced friction inside the engine
Electronically controlled cooling and exhaust gas recirculation (EGR)
Additional heater for heating up the coolant after a cold start
BMW has worked hard to eliminate diesel clatter, with heavy under hood insulation and engine shrouding plus the benefits of a two-stage cam, which 'softens' the burning process to reduce noise. The result is impressively quiet and smoke-free, even after a cold start.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колеги помагаите

Мнение от Zagy » 11 Ное 2009, 18:45

Вие добре го давате с образователните пасажи, но пропускате факта, че сте дали линкове към M47TU мотора...
Не съм свалял турбо на М47, но съм го разглеждал и от това, което знам за него е, че не е с променлива геометрия. Ще се радвам, ако се докаже какво аджеба е туй пусто турбо, ако бъркам не ме е срам да си призная, случва се. Това, което пиша, е само от лични наблюдения. По каталог турбото на М47D20 e GT154, а на M47TU e GT154V (V-то е за VNT). Колега bojky, свали го това турбо и плесни една-две снимки тук - ако си прав имаш едно черпене от мен. Обещавам!
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Re: колеги помагаите

Мнение от bojky » 11 Ное 2009, 18:52

Да колега то е ясно,че ще се сваля :) и само да не забравя апарата да го снимам :)
A линковете,които аз съм ти дал си пише 136 коня...от youtube...а колкото до модела на турбото днес го гледах :) Garrett GT1549V е на малкия мотор,а на големия мисля,че беше 1579... :)
Аз сум бил долу когато ми махаха катализатора и търбото нямаше тази клапа която е на снимките,които съм постнал,демек уестгейта :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 28.12.2006
Пол: Мъж

Re: колеги помагаите

Мнение от v_V_v » 11 Ное 2009, 18:54

Толкова ли няма хора дето да си знаят с кви турбини са им колите? :shock:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: колеги помагаите

Мнение от Dimitroff » 11 Ное 2009, 19:18

Аз като човек, който вече е сменял въпросното турбо-турбото на Е46 320д преди фейса НЕ е с променлива геометрия.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колеги помагаите

Мнение от Zagy » 11 Ное 2009, 19:38

Ново двайсе - сега гледах, че V-то в модела на турбото според Гарет било за начина на контрол. Демек V е за вакуум, а ако е Р е с ел. мотор.
Si non confectus, non reficiat.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колеги помагаите

Мнение от Zagy » 11 Ное 2009, 19:42

Dimitroff написа:Аз като човек, който вече е сменял въпросното турбо-турбото на Е46 320д преди фейса НЕ е с променлива геометрия.

И аз така знам, ама знае ли човек, обърквация голяма... нека колегата да го свали и да каже. Стана ми много интересно :lol: А специално GT1549V го монтират и в много други коли - 1.9TDI 110 коня, С5 2.2HDi и т.н. И леко да се отклоня - тва чудо било много надеждно и здраво турбо, стига да си сменяш маслото навреме и да сменяш прословутия филтър за картерните газове :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 28.12.2006
Пол: Мъж

Re: колеги помагаите

Мнение от v_V_v » 11 Ное 2009, 19:56

Zagy написа:
Dimitroff написа:Аз като човек, който вече е сменял въпросното турбо-турбото на Е46 320д преди фейса НЕ е с променлива геометрия.

И аз така знам, ама знае ли човек, обърквация голяма... нека колегата да го свали и да каже. Стана ми много интересно :lol: А специално GT1549V го монтират и в много други коли - 1.9TDI 110 коня, С5 2.2HDi и т.н. И леко да се отклоня - тва чудо било много надеждно и здраво турбо, стига да си сменяш маслото навреме и да сменяш прословутия филтър за картерните газове :mhihi:

Дам слагат си го на 1.9ТДИ 110.За надежност нз да ти кажа. ;)
И така и така....някой както нямат проблеми и така си изпушва от раз.
Тая геометрия си прави проблеми и тва е.Иска си продухване отвреме на време.
Обърквацията стана голяма наистина. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=g_3-IEdVbTc ето едно здало...като детска играчка е. :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: колеги помагаите

Мнение от VRPerformance » 11 Ное 2009, 21:29

136кс си е с променлива геометрия,150кс също...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: '08 535d
Мечтае да кара: F10 M550d

Re: колеги помагаите

Мнение от bojky » 13 Ное 2009, 22:49

Колеги турбината днес не успяхме да я свалим...Но правихме диагностика чрез ДИС и там си пише,че турбината е с променлива геометрия..дори може да се тества променливата геометрия ;)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: колеги помагаите

Мнение от milennyc » 13 Ное 2009, 23:16

Те в ДИС не разбират :) пишат си ......

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: колеги помагаите

Мнение от Zagy » 14 Ное 2009, 17:13

Явно съм се объркал. Сори, колега, имаш едно черпене от мен :yes:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 23.11.2008

Re: колеги помагаите

Мнение от stanoi4o » 15 Ное 2009, 11:47

Колега от турбото е проблема и аз го имах този проблем блокирала ти е променливата геометриа виш дали ти мурда вакума на турбото като запалиш и по това ще усетиш дали е от геометрията
BMW 320 D

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook