Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от alx » 09 Ное 2009, 21:59

преведено 5 за 4 от тук:

http://www.motortrend.com/features/edit ... index.html

Усмихващите се партньори зад мартинито и винената напитка се доближиха още повече до мене... "о, ти си изпитател на коли?" попита той надвиквайки музиката... на мене ми беше ясно какво ще последва... тя каза - "обзалагам се че караш като абсолютен маняк"...

преди да успея да отговоря, един мой добър приятел ни прекъсна: "всъщност той кара като баба ми"... зад нас се чуха протяжените ноти на ситарата в музикалния фон. .... "може би дори по-бавно от баба ми". след няколко некомфортни момента разговора потръгна на тема новото шоу на джей лено.

интересно е че хората които не карат професионално почти винаги си мислят че тези от нас които го правят живеят на газ до дупка през цялото време. на магистралата режеме трафика като стрелка на сеизмограф по време на 7.3 земетресение... по градските улици пилиме гуми, мачкаме десния педал, засичаме автобуси пълни с деца само и само да сме първи на следващия светофар. междущатска магистрала? забрави. там скорорстомера не пада под 160км..

да, ама всичко това е мит. както научих отрано в кариерата ми, професионалите- истинските професионали знаят, че шофирането при "траспортиране" и това при "състезание" нямат почти нищо друго общо освен 4 гуми и волан. много отдавна аз се състезавах в "барбер-про" сериите на пистата роуд америка където имах щастието да ме тренира трансм-ам шампиона дорси шрьодер- един от най-добрите пилоти на америка. след състезанието като си карах колата под наем към хотела, застигнах шрьодер. карах известно време до шампиона които беше заковал на ограничението на скороста.. дръпнах до него и го видях- разперени пръсти, леко галейки волана... очите гледащи далече напред, спокойно лице. този човек можеше да кара лекьосания форд торъс на две гуми промъквайки се в трафика... но въпреки това беше видимо доволен да кара лекичко ... в транспортен режим. в бъдещето му имаше много писти на които да покаже върховните си шофьорски умения. никога няма да забравя това свое прозрение...

на натоварената магистрала това да се изстреляш пред пича в дразнещото ауди може да ти предложи заблуденото чувство за "победа", но то няма абсолютно нищо общо с умението да караш кола. просто защото умението да караш е умение да караш на ръба, а човек не може да кара ръба по пътищата (празно двупосочно може да ти позволи бързичко каране, но нищо дори подобно на каране на ръба)... искаш да си покажеш таланта? отивай на пистата. дори един "нискоразреден" карт ще те натовари повече от колкото можеш да си представиш.

по време на вечеря в австралия, трикратния световен шампион джаки стюърт потвърди възгледите ми за уличното/пистово разделение. "да караш състезателна кола на ръба е все едно да караш улична кола на лед". това е форма на изкуство, демонстрация на баланс, контрол и финес изпълнени на правилната сцена. стюърт не спомена нищо за каране със 160км по магистралата.

човек не трябва да е състезател за да демонстрира професионализъм в карането. помня като срещнах чък "правилния" йегър на 1986 инди 500 състезание където легендарния пилот щеше да кара пейс корвета. научавайки че йегър също притежава корвет, аз от позицията на глупавите си 25 години го попитах "е, как е? успя ли вече да вдигнеш 260?" йегър ме фикисира със свойте сини очи, след това износеното лице на пилот от втората световна война се разля в усмивка... "сине, аз през целия си живот съм се оглеждал през рамо за опасности. сега слагам темпомата на 80".

... когато едновремешния най-бърз пилот на планетата потвърди маняшкия мит - само пълен глупак би се усъмнил в истинноста му.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от Archangel » 09 Ное 2009, 23:38

Не мисля, че има някой тук, който да разбере тоя разказ. В България Ис-ките са много "бръзи" и държавата е виновна, че "няма" писти.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 12.04.2008

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от kaligilo » 10 Ное 2009, 10:03

Дано някой поне се замисли върху тази история...
Изображение

Колата е една и тя се казва Е30 М3. Тя ще е първата и последната Точка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 7.05.2008

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от pLaM3N » 10 Ное 2009, 10:09

Archangel написа:Не мисля, че има някой тук, който да разбере тоя разказ. В България Ис-ките са много "бръзи" и държавата е виновна, че "няма" писти.


Много си прав колега ... :clap:

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от NeoPrint » 10 Ное 2009, 10:34

Aлекс, отново право в десетката! Чудесна тема.
Аз съесем наскоро открих карането с 200 защото едва сега имам кола и гуми за това, но 99% от времето темпомата е закован на 130 или каквото е там ограничението. Въпреки това ме накара да се замисля.

П.С. Това с липсата на писти у нас си е истина. Дракон е жалко подобие. Идеята за картинга обаче наистина е решение на проблема. Поне докато не построят истинска писта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 23.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '00 e39 530dA
Мечтае да кара: самолет

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от The Stig » 10 Ное 2009, 16:44

поуката от историята е правилна - спор няма. Но ако се опитаме да си обясним, защо ние все искаме да караме с повече и повече по магистралата, а на състезателния пилот му се кара леко, то най-логичното за мен е:
Той се е "накарал". Изпитал е това, което ние се стремим да усетим.
Непознатото винаги е интересно. Ако не се стремим да го опознаем, то живота ни ще е скучен и безсмислен. НО важното е когато го опознаваме да го правим с разум. Да имаш реална преценка и самообладание в най-важния момент не е никак лесно. Не е детска игра. Затова го има и "стаха", за да ни предпази от глупостта ни.
I always tell the truth, even when I lie

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 1.01.2008
Местоположение: Homeless
Кара: 4 throttle beast
Детайли за колата: Cosmosschwarz

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от Who » 11 Ное 2009, 1:42

Много добра истроийка
Поуката за мен е: пилотът не че се е накарал ами просто е уморен след като се е излагал толкова много пъти на ръба на бръснача и се чувства ... блажен когато знае че няма втори зад него .... който го притиска да бърза и може да се наслади наистина от самото шофиране в буквалния смисъл на думата, не само да следи времена на обиколка кой е след него ... да прави машиналните движения "първия ляв е отворен смъквам четвърта после трета много леко спирачка, след това следва десен затворен който иска втора със средна газ" той просто си кара с отпуснати ръце и знае че има достатъчно време да намали да спре дори
40173
The smaller displacement engine recorded less than 9 mpg-US (26 L/100 km; 11 mpg-imp)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от steeN » 11 Ное 2009, 2:10

според мен, всеки с поне малко бензин в кръвта първо минава през периода "дали няма да мога да взема този завой с 10 км/ч повече от обикновенно" и след като мине известно време(и ситуации) осъзнава това от статията (ако стигне до този момент). но не мисля, че може да оцениш/разбереш едното без да си правил другото и обратно.

това за картинга е много вярно, аз повече от половин час не мога да издържа ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от gazzzar » 11 Ное 2009, 12:13

....Алекс, напълно мога да разбера това което си написъл......дано повече хора да го осъзнаят :winky:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от Escape » 11 Ное 2009, 13:30

и само за допълнение по темата .... спомям си едно интервю с Илия Царски, който каза че винаги по магистралата кара жена му. Може би защото той не е добър шофьор.....

А Митко Илиев разказваше за предотвратен инцидент по магистралата, когато карайки със 200+ го засича камион (доколкото помня де) и се разминава на сантиметри. Той си призна че в този момент дори състезателните му умения не са имали никаква стйност. Резултата е че от тогава не си позволява такива изпълнения особено като има други хора в колата му.

Ама все пак кои са тея двамата да се мерят с "бръзите ис-ки" както каза колегата отгоре. Аиде наздраве - отивам да пробвам как е 13 годишната бангия с 220 по "магистралата"

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от DrivinGGoD » 11 Ное 2009, 14:33

... адски много истина отново в думите на Алекс... не мисля че имам какво да добавя...

Просо искам да дам на всички един съвет - научете автомобилите и способностите си... установете в "стерилни" условия до къде се простират те, за да не останете изненадани при наличието на екстремална ситуация на пътя и да причините нещо непоправимо от глупост и надценяване... пистите и изолираните пътни участъци са за доказване и сравняване на умения и машини, пътя е за транспортиране...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от Avramov » 11 Ное 2009, 18:20

Не че не карат бързо всички пилоти :
Изображение
Това е извадено от Facebook на Митко Илиев от преди няма и месец.
Та той лично ми е казвал, че не обича да кара бързо единствено и само защото знае че на пътя колкото и бързо и на ръба да кара не може да изпита адреналина който се изпитва в един етап от рали.

ПП: От човек който няма възможността да кара в състезателни условия поне веднъж 160 км/ч на магистралата си е доста адреналин.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от DrivinGGoD » 11 Ное 2009, 18:33

Малката разлика е в това, че такъв пилот знае точно къде е лимита и знае какво се случва на ръба и след него и съответно какво да направи като стигне до там... Докато огромната маса самонадеяни шофьори нямат ни най-малка представа какво се случва с един автомобил в критична ситуация на ръба на контрола и възможностите й... И това е проблема в нашата страна... За това и е толкова черна статистиката у нас... Иначе никой не е застрахован от такова нещо... Но можем и трябва да сме подготвени за всякакви ситуации на пътя... Независимо дали караш бързо или бавно трябва да владееш автомобила си и да знаеш какво може да се случи с него ако се стигне до ръба... Всички карат бързо понякога, но някой без да могат... Даването на газ е най-лесното...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от Avramov » 11 Ное 2009, 19:47

DrivinGGoD написа:Малката разлика е в това, че такъв пилот знае точно къде е лимита и знае какво се случва на ръба и след него и съответно какво да направи като стигне до там... Докато огромната маса самонадеяни шофьори нямат ни най-малка представа какво се случва с един автомобил в критична ситуация на ръба на контрола и възможностите й... И това е проблема в нашата страна... За това и е толкова черна статистиката у нас... Иначе никой не е застрахован от такова нещо... Но можем и трябва да сме подготвени за всякакви ситуации на пътя... Независимо дали караш бързо или бавно трябва да владееш автомобила си и да знаеш какво може да се случи с него ако се стигне до ръба... Всички карат бързо понякога, но някой без да могат... Даването на газ е най-лесното...



My point exactly! И аз това имах предвид ама май не съм се изразил правилно, че сега като си го чета и аз не мога да се разбера :banghead:
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Асфалтовата Джунгла - Митът за Маняка

Мнение от steeN » 12 Ное 2009, 4:08

точно, че ако "можеш" и го правиш нищо не си разбрал/научил... за мен аналогия с лекцията, която ти изнасят когато почваш да тренираш някакво източно бойно изкуство. на кратко - да го използваш само при самозащита или в краен случай. тази философия проектирана в шофирането.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook