Бенгъл и BMW

Извадка на най-добрите теми от форумите на BMWPower-BG.net. Форумът е само за четене!

Модератор: cww

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 14.08.2003
Местоположение: София

Бенгъл и BMW

Мнение от nuzzo » 03 Юли 2005, 10:26

Изображение


Кристофър Бенгъл е роден през 1957 година в провинциалния град Равена щата Охайо, В семейството на лесничей, който по късно става търговец на дървен материал. Крис Бенгъл споделия, че баща му е изиграл голяма роля в избора на неговата професия, тъй като в дома му всичко е било направено саморъчно от баща му. Крис Бенгъл завършва “Дизайн центъра” в Пасадена, Калифорния, там получва с отличие бакалвърска степен по дизайн и изкуство.
Кариерата му започва през 1981 година в Opel, където е заместник шеф на подразделение занимаващо се с интериора. През 1985 година той се премества в Fiat където заема различни длъжности, след успешно реализиране на модела Coupe Fiat той е назначен за шеф на новосъзаденото подразделение на Fiat за дизайн занимаващо се изключително с новите разработки на фирмата наречено “CENTRO STILE” под негов молив в Fiat излиза още Barcheta, и по озаптяните, като дизаинерски порив Bravo,Brava и Alfa Romeo 145.
Изображение
През Октомври 1992 година той напуска Fiat и се премества в BMW където и до днес работи като Шеф на дизайна на BMW Group.
Преди време се запознах с един господин французин дизайнер работил за Kензо, в момента занимаващ се с дизайн на мебели имащ солиден бизнес в България. При разговора си с него разбирасе засегнах темата за ауто дизайна и неволно кривнах в болната ми тема BMW. Само като, чу това събеседникът ми каза: “А Крис Бенгъл,много добър дизайнер, знаеш ли че BMW го наблюдават доста дълго време, още по времето когато е работил за Опел е получавал дребни поръчки от BMW. Правил е за тях фарове, огледала....”- склонен съм да вярвам на чутото от мен. без да съм имал възможността да го проверя някъде.
Работата му в Fiat оказва голямо значение за понанташното развитие на Бенгъл, като водещ световен дизайнер. Самият характер на Fiat e прекрасна среда за развитие на всеки дизайнер. От друга страна за Fiat работи не безизвестната италянска школа , от чиито университети са излезли едни от най-големите дизайнери. За Fiat работят Pininfarina, Italdesign, Bertone. Притежание на Fiat са едни от най-големите колуси на съвременното автомобилостроене като Ferary, Мazeratti, Alfa Romeo.
Крис Бенгъл оставя следа във Fiat след себе си като дава заявка за идеите си в моделите Coupe Fiat и Barcheta. Там можем да открием, елементи познати ни и от вече по узрелите модели разработени за BMW.
По инициятива на Бенгъл се засилват вече съществуващите отношения на BMW с дизаинерското студио DESIGNWORKS.
Американското студио за дизайн намиращо се в Калифорния е основано през 1972 година от Чарлс Пели, който е и преподавател същевременно в Арт центъра, в Пасадена. Оношениата на DESIGNWORKS с BMW изобщо не са нови, те разработават модела Е46 представен 1998 година но неговите разработки започват края на 80 годни . Студиото става собственост на BMW Group през 1995 година.Студиото разработва Z3, Z4, Z9,Z8, M-сериите, X-coupe, M-coupe, 5 серия комби, като и моторите на |BMW, MINI, Rolls-Royce.
Изображение
Студиото не се занимава само с ауто дизайн, а и почти всички видове дизайн от визуална комуникация до строителни машини.
Интересно е та се отбележи, че непосредствено преди Бенгъл да постъпи на работа като Шеф дизайн, в BMW нямат изпълняващ функцията главен дизайнер, поради факта че разработките на моделите е следял единнен стереотипен модел който не е включвал в себе си революции.
За работат на Бенгъл в BMW е малко да се каже, че е новаторска, от една срана е ревулюционна а от друга много консервативна, и винаги съдържаща в себе си голяма доза противоречия. Световната критика определя Бенгъл не само като добър дизайнер, а и като стратег, който гради едно бъдеще като възражда една марка в пълната и сила.
Бенгъл среща големи трудности докато обеди горните етажи на BMW в свойте идей, нежната революция започва с създаването на модела Z8. През 1997 година на токийското авто изложение е показан протоип Z07, възродил легендата BMW 507 сътворено от небезизвестния Албрехт граф Гиорц. Прототипа е съзаден от екип от тримата : холандеца Адриан ван Хойдонк, отговарящ за екстериора на автомобила, американеца Дейвид Карп отговорен за интериоара , а проекта е ръководен от датчанина Хенрих Фискер , работата обаче е била изцияло под надзора на Бенгъл. Z07, респективно Z8 съдържа в себе си всички черти на неоретро стила към който Бенгъл регистрира симпатии още при работат си за Fiat. Удивителното при този прототип е малкото време за което е бил конструиран а именно само 2 месеца. Главната насока по която са работели дизаинерите е да се създаде нов прочит на легендарния 507. Освен авангардия дизайн тук се използва и доста авангардна конструкциа на рамата. Рамата е пространствено изградена от алуминиеви тръби, (нещо което не е правено до сега в BMW). За задвижване се използава двигателия взет на заем от М5 - 4.0 литров, осемцилиндов, V образен .

По пътя на промяната Бенгъл показва концепта си Z9. Изцяло в друга насока е показаният концепткар. С този модел ни бе позволено да надникнем в бъдещето на мараката. Детайли от концепта можем да открием почти във всеки автомобил от гамата на BMW. Редуването на негативни и позитивни повърхнини при изграждането на интетиора и екстериора създават впечатленито за хармония и съвършеност на автомобила от една страна, а от друга внасят нужната за BMW агресия и мощ. Като цяло Z9 дава представа, как ще изглежда 6-та серия показана 4 години по късно. С новата 6-та серия Бенгъл възражда пълноразмерното купе излязло под фирмената абривиатура като CS. През 1976 година под пълноразмерно купе се разбира каросерия имаща 4 пълноценно използвани места, още при Z9 се появяват системата iDrive, която намира приложение в новата генерация модели на BMW. Въпросната система е разработена в центъра в Калифорния.
Изображение
Концептът CS1 показва претенциите на BMW в компактния клас, класа на WV Golf . BMW не остават безразлични към промените на пазара. и се грижат да не остават на по-задни позиции от конкуренциата. По този път те проявяват претенции като лидер и в този клас, в които до момента не са имали нкакви заявки за развитие. CS1, респективно първа серия запазва онази характерна- само за BMW усмивка. която притежава всяко едно BMW.
Изображение
Изображение
Появата на Х5 потвърждава претенциiте и замисълa на BMW да попълни цялата моделна гама , успешния модел разработен под насоките на Бенгъл в студиото в Калифорния е разработено да задоволи капризите на американският пазар.
След него Бенгъл показва и два нови концепта, едното X- Coupe а другият X- Activiti.
Изображение
Изображение
X- Coupe, спред Бенгъл е нова ера в автомобилите и прокарва идеите за съвсем новя клас автомобили- SАV, които са автомобили предназначени предимно за свободното време. Концептът е издържан в един нов стил, който според Бенгъл е генериран именно в студиата на BMW. Стилът е наречен от фирмата “flame sutfacing”, или преведено означава “избухващ пламък”. Характерното при този концепт е несиметрично проектираното купе. Покривът се държи не както при стандарните автомобили на четен брой колкони, а само на три. Задната дясна колона се прелива в задна лява, което позволява страничният прозорец да прелее в заден. Това създава усещането за по голямо пространство на автомобила. Друго харакатерно е, че тук водача е отделен от другите пътници точно, като при спортните автомобили. Стоп светлините имат променлив интензитет на светене в зависимост от това колко е натиснат педала на спирачките, фаровете променят посоката си според това в каква напражление завива автомобила (системи познати ни вече в новите модели на BMW). Прототипа е снабден с дизелов двигател, и задвижване на всичките четири колела . По думите на Бенгъл това са крачки от стила неоретро към новият развлекателен дизайн.
След X- Coupe на сцената излиза и един друг прототип бележещ пътя на SAV автомобилите, а именно това X- Activiti. Може да се предположи чии предшественик е този SAV. Концептът е кабриолет от рамков тип предназначен изцяло за свободното време и позволяващ да се усети напълно “удоволствието от шофирането:” .Тази конструкция позволява от една страна пътника да се наслаждава на удоволствито от кабриолета, а от друга да е максимално защитен. Много от детайлите на този невероятна разработка можем да открием при X3.
Изображение
Изображение
В началото на 2003 година се появява и наследника на Z3, Z4 по дълъг от предшественика си, вече по-скъп и по-луксозен, но и по агресивен и с интригуващ дизайн. Съчетаването на големи обеми с остри форми, негативни участъци подчинени на линии преливащи се от конкави в конвекси, могат да бъдат оприличени само с мускулест спортист. За Z4 може да се каже само че е прекрасен роудстър с американски привкус.
Междувременно на пазара се появяват новата 7-ма серия и новата 5-та серия, които затвърждават идеите на Бенгъл за перфектния автомобил.
Изображение
В корена на неговта философия стои принципа- колата като произведение на изкуството, а именно сливане на конструктурския процес, с процес граничещ с този на най-висше изкуство.
Крис Бенгъл казва, че BMW не прави автомобили в изцяло авторитарния смисъл на думата- обект за придвиждане от т.А до т.Б. BMW са движещи се произведения на изкуството, коли създаени с любов и стремеж към качеството. Крис Бенгъл е обеден, че ако се използват пластмаси а не дърво, то клиента ще възприеме че мараката го лъже не само в декоративното покритие а и в много други детаили като двигател, сигурност. Крис Бенгъл отдава “шока” в дизайна, на факата че дълго време във фирмата не е имало главен дизайнер и при липсата на единяващ фактор, нещата са излезли до опрделена степен извън контрол. Работещите диайнери са изгубили фокус и концепция за работата си, и са се лутали в безмислени проекти.
За да изсмуче всичко от хората работещи за BMW Бенгъл прилга няколко принципа за да стимулира тяхната работа, за него е важно те да са добре платени, да имат най-модерното оборудване , той ги поставя в условията на битка в малки конкурси, като иска да ги накара да дадат всичко от себеси. Според Бенгъл направата на едана кола е като направат на едно отлежало вино т.е. не се прави прибързано.
Подходите и начина на мислене на Бенгъл се различават от всички други дизайнери до сега, той използва подходи, който често струват доста скъпо но те са важни за създаване на перфектния автомобил. Така например понякога един глинен модел е преместен от Мюнхен във Франция за да се види как ще изглежда той на слънце, ако този подход би бил спестен, то е можело да се допуснат невероятни грешки и да се овековечът големи недомислици. В философията на Бенгъл е залегнала тясната връзка на изкуството с търговията. От една страна да се правят добри автомобили, от друга то дизайна им да е печеливш.
Печеливш или не, дизайна на Бенгъл е на лице, от една странна можем да видим как се развива една марка и как подрежда сложният пъзел на моделната си гама, а от друга можем да проследим как се развива един дизайнер- роден и учил в Америка, но разбрал повече за дизайна в Европа минал през едни от най-тежките школи и стигнал до върха, за който мечтае всеки дизайнер. Превъплатил изкуството в търговски похват, с който продава не просто автомобили а машини с душа и характер.
Изображение
NUZZO

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 03 Юли 2005, 10:30

Това е тема . Директно ама директно в The Best Of .

П.С.От положение на безиходица , защото нашия форум напоследак не е особенно "интересен" (искам да кажа полезен) се насочих към някой от по-масовите Тунинг форуми . Гледам , много хора , много теми , много мнения . . . . ех приключих доста бързо с четенето
". . . .корсата ми е 1982 и е 75 коня но е супер дива и никой не ми вярва но не сам пипал нищо по нея как мислите вие на втора вдига 120 . . ."
"е ясно е че 4х4 ше драпне мноо на старта за тва за него не питам
ама ако не е така светнете ме да знам с кои да се гоня и с кои не "
а отделно си имат тема " БИСЕРИ от Форума- NO Comment" която е с над 80 страници и е видяна 46418 "човека" :shock:
Ами наистина NO Comment при такива мнемия и всичко . . . .
Благодарим ти nuzzo , все по рядко има теми като твоята , продължавай само така .
Най-мразя да съм прав!!!

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 03 Юли 2005, 11:12

Страхотна тема.................модераторите да си свършат работата ;)
Като чета такива теми (все по-рядко) ме избива носталгия, баси преди време като отворех форума и можех всеки ден да науча по нещо ново, а сега само флууд
ПС: Трябва да се внимава много да не станем безинтересни и за малкото хора пишещи интересни неща във форума........я си представете BMWPower-BG.net без alx.............
.........случайни мисли :confused:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1689
Регистриран на: 7.09.2002
Местоположение: Пловдив
Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
Мечтае да кара: и да му е спокойно

Мнение от Babuna » 03 Юли 2005, 11:27

Добра тема е това, наистина. Има само някой леки неточностти.
Удоволствие беше да я прочета, nuzzo. От къде си събирал инфото, ти написа цялата тема или има "препечатки от другаде"?
Поздрави.
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 14.08.2003
Местоположение: София

Мнение от nuzzo » 03 Юли 2005, 11:32

Какво имаш предвид под неточности? Темата е писана изцяло от мен источниците са ми личния архив от вестници и списания, много нет.
Изображение
NUZZO

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 03 Юли 2005, 13:20

Браво. :yes:

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 03 Юли 2005, 16:15

Неточност е например,че пропускаш да споменеш за Fiat MULTIPLA,който също е творение на прехваления "американски пациент",както наричат Бенгъл,btw :mhihi:
Добре е да се спомене повече и другата гледна точка,довела до създаването на подписка в интернет с молба да бъде махнат от БМВ....
Като цяло написаното е твърде пристрастно,про-Бенгъл,иначе браво.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 03 Юли 2005, 17:50

nuzzo написа:Какво имаш предвид под неточности? Темата е писана изцяло от мен источниците са ми личния архив от вестници и списания, много нет.


..вдигателя от М5 е 5 литра.. примерно..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 21.02.2004
Местоположение: у селото...
Пол: Мъж
Кара: скутЕрЕ!
Мечтае да кара: Перлини :))))

Мнение от moto » 03 Юли 2005, 18:01

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: nuzzo!
Аз виждам нещата по абсолютно същия начин!Във всяко едно отношение!
Знаеш ли какво е мотор????ПОинтересувай се и следващаия път като излезеш с колата гледай в страничните си огледала-СПАСЯВАТ ЖИВОТИ!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 14.08.2003
Местоположение: София

Мнение от nuzzo » 03 Юли 2005, 18:03

SlipKnoT написа:
nuzzo написа:Какво имаш предвид под неточности? Темата е писана изцяло от мен источниците са ми личния архив от вестници и списания, много нет.


..вдигателя от М5 е 5 литра.. примерно..




Грешката е моя (печатна ) извинявам се двигателя е V8 5.0 400 коня.
Изображение
NUZZO

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 498
Регистриран на: 7.05.2005
Местоположение: Chicago, Sofia

Мнение от niki fire » 03 Юли 2005, 18:30

:clap: БРАВО :bgflag:

браво ниамам какво друго да кажа :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Re: Бенгъл и BMW

Мнение от Eva* » 03 Юли 2005, 21:56

nuzzo написа:Крис Бенгъл оставя следа във Fiat след себе си като дава заявка за идеите си в моделите Coupe Fiat и Barcheta. Там можем да открием, елементи познати ни и от вече по узрелите модели разработени за BMW.


Изображение Изображение Coupe Fiat vs X-Coupe

Не вярвах, че наистина ще има прилики.

Изображение и Fiat Barchetta Изображение
Да караш Peugeot е страст!

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 03 Юли 2005, 22:23

Първо да изкажа похвала на НУЦО за отделеното време и усилия!
Второ: ще си позволя да изкажа градивна критика не към дребните технически неточности , а в интерпретацията на приноса на К.Б. към имиджа на марката. Най-важно за мен е да подчертая че ВСЕКИ един модел на БМВ с излизането си на пазара е бил революция за времето си , както като дизайн , така и като механика/електроника. И тъй като моделите Е38 и Е39 са своеобразен "връх" в "акулския" дизайн , след тяхното появяване просто се налага смяна на философията , иначе следва стремителен спад. Мисля че точно в този критичен момент на хоризонта се появява К.Б. , както се казва на точното място в точното време. Колкото и да не съм му фен , трябва да призная че К.Б. успява да зададе "нов курс" в дизайна на БМВ , подчертаващ новаторството и техническото съвършенство отвътре и отвън.
Нека все пак не забравяме че зад тези успехи на фирмата стоят много десетки хиляди служители , не само американчето ;)
Изображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 04 Юли 2005, 0:12

bawareca написа:....


Най-накрая някой да не си криви душата и да успее да бъде обективен. Аз съм на същото мнение относно Бенгъл и развитието на БМВ.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 04 Юли 2005, 2:17

Steyr 15.2 mm IWS 2000 Anti-Matériel Rifle (AMR)

друга случайна мисъл :mhihi:

а сега сериозно- аз лично мисля че сигурно остарявам- просто новата визия на бмв ми се струва много недовършена и на мене лично и индивидуално ми грознее. новата 7мица, новата 6ца са коли които просто не мога дори да си помисля да си купя. новата петица ми е нелогична. завършена, но ми е неспокойно като я гледам (и не е от това че иначе е страшна кола- това ясно).

от друга страна мерцедес примерно правят все по-красиви и по-красиви коли.. докато преди 10 години беше обратното... разбирам че бангъл е новатор и хората са разделени, но аз както го виждам- 7,6,5 и х3 серията бмв-та са си направо грозни.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Следваща

Назад към Полезна информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook