темата за ключ мерси на всички
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- ivcho_fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 21.12.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
темата за ключ мерси на всички
Здравейте на всички съфорумци.
Преди време имах проблем с климатроника,който беше:
1.нямах маса на компресора и затова нетръгваше.
2.направихме един мост,който като се включва перката се включва и автоматично и компресора.
Успях да го ползвам точно 2-пъти и отново стана някакъв проблем с климатроника.
Значи зареждан е,няма теч и от това което виждам и чувам неми се вижда от какво неиска да работи.
Пускам си врътките да духа,като завъртам на студено и да е към 22-24 градуса някъде.Натискам снежинката,и копченцето за въртене на въздуха (оборотите се менят като първо падат и после се повдигат отново, чувам как компресора се включва задно с перките обаче няма признак да духне малко зима ).
Погледнах точно това обяснение от полезните теми и ми се вижда,че всичко обяснено там ми е наред.
Ето:
Гледай сега - компресора трудно ще изгори - няма какво. Може да му изгори ел. съединителя, но и това е доста трудно. Ще се опитам да ти обясня каква е схемата на пускане на компресора, а ти сам ще си направиш изводите и ще търсиш повредата: Ще пиша за BMW макар, че принципа е еднакъв за всички коли. Реда на включване на компресора е следния (всички тези неща са свързани последователно и едно от тях ако неработи, няма да тръгне компресора):
1. Натиснат бутон за климатика или този за въртене на въздуха в купето.
2. Копче за пускане на вентилатора на парното (онова със степените за духане)
3. Датчик за температурата в купето (ако е много ниска или ако е скапан - компресора пак няма да тръгне)
4. Датчик за налягането на фреона (ако е много ниско - пак няма да тръгне)
5. Ел. съединител на компресора.
Като натиснеш бутона на климатика или този другия - ел. вентилатора пред радиатора (тази перка зад бъбреците) ти тръгва на 1-ва степен - значи всичко по т.1 и т.2 е ОК.
Ако ти се вдигнат оборотите на двигателя като пуснеш климатика, значи и т.1, т.2 и т.3 са ОК. Ако оборотите се вдигнат, но веданага след това не паднат леко - значи проблема е в т.4 и т.5.
Имай предвид, че веригата може да минава през релета, не е задължително да е директно през бутоните и датчиците.
В повечето случаи проблема е някъде от т.1 до т.4. - ел. съединителя гори много трудно. Това е, дано да съм ти бил полезен и грижата да не е в компресора, а в някое малко и евтино копченце или реле 8.
Като също така съм проверил двете релета и всички предпазители които се оказват здрави.
Някакви мнения,и някой да е имал същия проблем и някако решение.
Благодаря на отзовалите се колеги на проблемът ми.
Преди време имах проблем с климатроника,който беше:
1.нямах маса на компресора и затова нетръгваше.
2.направихме един мост,който като се включва перката се включва и автоматично и компресора.
Успях да го ползвам точно 2-пъти и отново стана някакъв проблем с климатроника.
Значи зареждан е,няма теч и от това което виждам и чувам неми се вижда от какво неиска да работи.
Пускам си врътките да духа,като завъртам на студено и да е към 22-24 градуса някъде.Натискам снежинката,и копченцето за въртене на въздуха (оборотите се менят като първо падат и после се повдигат отново, чувам как компресора се включва задно с перките обаче няма признак да духне малко зима ).
Погледнах точно това обяснение от полезните теми и ми се вижда,че всичко обяснено там ми е наред.
Ето:
Гледай сега - компресора трудно ще изгори - няма какво. Може да му изгори ел. съединителя, но и това е доста трудно. Ще се опитам да ти обясня каква е схемата на пускане на компресора, а ти сам ще си направиш изводите и ще търсиш повредата: Ще пиша за BMW макар, че принципа е еднакъв за всички коли. Реда на включване на компресора е следния (всички тези неща са свързани последователно и едно от тях ако неработи, няма да тръгне компресора):
1. Натиснат бутон за климатика или този за въртене на въздуха в купето.
2. Копче за пускане на вентилатора на парното (онова със степените за духане)
3. Датчик за температурата в купето (ако е много ниска или ако е скапан - компресора пак няма да тръгне)
4. Датчик за налягането на фреона (ако е много ниско - пак няма да тръгне)
5. Ел. съединител на компресора.
Като натиснеш бутона на климатика или този другия - ел. вентилатора пред радиатора (тази перка зад бъбреците) ти тръгва на 1-ва степен - значи всичко по т.1 и т.2 е ОК.
Ако ти се вдигнат оборотите на двигателя като пуснеш климатика, значи и т.1, т.2 и т.3 са ОК. Ако оборотите се вдигнат, но веданага след това не паднат леко - значи проблема е в т.4 и т.5.
Имай предвид, че веригата може да минава през релета, не е задължително да е директно през бутоните и датчиците.
В повечето случаи проблема е някъде от т.1 до т.4. - ел. съединителя гори много трудно. Това е, дано да съм ти бил полезен и грижата да не е в компресора, а в някое малко и евтино копченце или реле 8.
Като също така съм проверил двете релета и всички предпазители които се оказват здрави.
Някакви мнения,и някой да е имал същия проблем и някако решение.
Благодаря на отзовалите се колеги на проблемът ми.
Последна промяна ivcho_fen на 08 Дек 2009, 22:09, променена общо 1 път

- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: отново проблем с климатроника
А филтъра на купето погледна ли го ? При мен беше толкова задръстен, че грам недухаше ?
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: отново проблем с климатроника
ivcho_fen написа:всички филтри са сменени не е от тях
колега
направихме един мост,който като се включва перката се включва и автоматично и компресора.
компресора работи вдига налягане съответно и температурата на фреона се повишава като налягането стигне приблизитено 10бара(+-) и температурата стане около 60-80 градуса тогава се пускат перките да охладят фреона и потози начин пада и налягането на компресора
може да изгори намотката на компресора (въобще няма да покаже признаци на живот)
ако имаш под 300гр. фреон в системата пак няма да духа студено и няма да тръгне компресора
има един датчик който се нарича пресостат седи на една буза която се намира под десния фар ако тойзи датчик е развален пак няма да работи той командва перките мостове не се правят(като в твоя случай)
а вече за течовете е ясно смяна с ново или заварки
ако пробваш климата на това време може пак да не тръгне защото мин.температура на която му задаваш е 16 градуса а на вън е по студено и датчика който му подава инфо не отчита
дано съм ти бил полезен
- ivcho_fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 21.12.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
Re: отново проблем с климатроника
От това което ми каза:
1.моста го имам защото нямах маса на едното реле.
2.фреон имам,просто е допълвано,защото си мислех,че нямам фреон но се оказа т.1
3.пресостата съм го гледал и там си циркулира вижда се с просто око.
4.перките се включват,просто недуха.
Най-вероятно може да е от намотката както казваш,но тогава надали ще тръгнат всички останали неща като перки и т.н
Вече незнам и ми писна да тичам подир него,таман го оправич и ся пак 6 месеца по мъките,но зима е и няма да го бутна
1.моста го имам защото нямах маса на едното реле.
2.фреон имам,просто е допълвано,защото си мислех,че нямам фреон но се оказа т.1
3.пресостата съм го гледал и там си циркулира вижда се с просто око.
4.перките се включват,просто недуха.
Най-вероятно може да е от намотката както казваш,но тогава надали ще тръгнат всички останали неща като перки и т.н
Вече незнам и ми писна да тичам подир него,таман го оправич и ся пак 6 месеца по мъките,но зима е и няма да го бутна

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани