Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от boywalking » 04 Ное 2009, 10:57

Моята кола с какви е ?
м42б18 93 година.... кое е в "+" и кое в "-" ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от bobreti » 04 Ное 2009, 11:05

колега гледам не си от вчра във форума колекторите са метални при тебе само от 2.0 кубика на горе са с пластмасови колектори
а разликата ти е във въпроса :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от PNR » 04 Ное 2009, 11:10

да както ти е казал колегата по горе метални са при теб ...

но защо ти е въпроса ?

ама разлика може би ако сикаш да слагаш газеница и при пластмасови задължително трябва да е газов инжекцион защото ако гърми може да ги пръсне иначе при нормален (заводски) вариант на използване разлика няма
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от boywalking » 04 Ное 2009, 11:15

в смисъл каква е разликата като изключим газта... от завода на БМВ мисля, не са го планирали с цел газифициране....
защо се слагат пластмасови колектори ?
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от ивчо3 » 04 Ное 2009, 11:16

Разликата между металните и пластмасовите колектори е, че металните са направени от метал, а пластмасовите от пластмаса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от boywalking » 04 Ное 2009, 11:19

.... :banghead: нормално.... ама защо някой коли са с метални, а други с пластмасови ?
Аз ли тъпо си задавам въпроса... :confused:
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от PNR » 04 Ное 2009, 11:23

ами защотот колега по някви стандарти се изисква да се използват и въвеждат лесно рециклируеми детайли... и може и от дам да идва разликата ... въпреки че и двата мотора излизат по едно и също време горе доло ...
а и още нещо може би намалява се от тежестта ... де да знам и аз нека някой каже какво мисли ...


та по повод това защо при м42 тръбите пред термостата са метални а на м43 са пластмасови ???
такива въпроси може да има много

оговора е защотот м42 е най добрия мотор и е направен най дурако устойчив :mhihi:
PNR@abv.bg
София
0888779546

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от ивчо3 » 04 Ное 2009, 11:28

boywalking написа:.... :banghead: нормално.... ама защо някой коли са с метални, а други с пластмасови ?
Аз ли тъпо си задавам въпроса... :confused:

Да, има нещо такова по точка 2. Тези с металните колектори имат недостатък от високата топлопроводност на материала, от който са направени, загряват много въздуха, оттам по-ниска плътност, по-малко количество, по-ниска мощност. Пластмасата е с по-ниска топлопроводност и поради тази причина в горещо време колите с тези колектори не са толкова спънати, колкото другите. Най-добрият вариант е с карбонови колектори, те са още по-добри и в тунингите на Алпина примерно са с такива, става въпрос само за атмосферни двигатели.
Последна промяна ивчо3 на 04 Ное 2009, 11:37, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от ивчо3 » 04 Ное 2009, 11:36

PNR написа:ами защотот колега по някви стандарти се изисква да се използват и въвеждат лесно рециклируеми детайли... и може и от дам да идва разликата ... въпреки че и двата мотора излизат по едно и също време горе доло ...
а и още нещо може би намалява се от тежестта ... де да знам и аз нека някой каже какво мисли ...


та по повод това защо при м42 тръбите пред термостата са метални а на м43 са пластмасови ???
такива въпроси може да има много

оговора е защотот м42 е най добрия мотор и е направен най дурако устойчив :mhihi:

Пластмасата е от най-бавнорециклируеми материали и освен, че е по-лека, не виждам смисъл от използването й.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от ~Мишо~ » 04 Ное 2009, 11:52

Пластмасата е по-лека и по-евтина от алуминиевата сплав. ;)
ивчо3 написа: ...Тези с металните колектори имат недостатък от високата топлопроводност на материала, от който са направени, загряват много въздуха, оттам по-ниска плътност, по-малко количество, по-ниска мощност. Пластмасата е с по-ниска топлопроводност и поради тази причина в горещо време колите с тези колектори не са толкова спънати, колкото другите...

Това което Ивчо казва е вярно,но за съжаление не е водещ мотив на производителя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 16.06.2008
Местоположение: Kassel/Germany
Пол: Мъж
Кара: е39
Мечтае да кара: E38

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от boywalking » 04 Ное 2009, 12:06

Значи мойта е с метални колектори и да речеме мога да сложа и обикновена газ ? (не че ще слагам...)
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от BiTurbo » 04 Ное 2009, 12:15

и не на последно място фактор играе и цената :winky:

къде къде е по евтино да са от пластмаса отколкото от метал, погледнато и от гледна точка на производствен процес и от цена на материала.

П.С. Нямаш никви грижи да си с палстмасови и пак да си с обикновена газ, въпрос на газаджия ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от Leon » 04 Ное 2009, 12:51

Те вече капаците и калниците правят от пластмаса, ти за колектори си се запънал. По-леко, по-евтино, по-практично...
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: Каква е разликата м/у металните и пластмасовите колектори ?

Мнение от ясен николов » 05 Ное 2009, 22:53

пвц то е евтино ,а желязото изчезва заради мангалите :mhihi: и затова са пласмасови вече :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mrgreen: :mrgreen: :ok:
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook