ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 513
Регистриран на: 2.12.2007
Местоположение: Северозапад
Пол: Мъж

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от to6i_Racing » 23 Окт 2009, 20:38

"Dido_stz"

и брат като му сложа по голем двигател кфо ще направя?
-ще го държа пред нас като паметник,и ще го карам веднъж в седница
няма смисал-Криза е все пак..всеки гледа малко от малко да си съживи бимата
ама всичко зависи от финансите на човека

Извинясам се за отклонението на темата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от kiko » 23 Окт 2009, 21:24

kolov написа: и още нещо ония ден го изпрах и ми каза че триябва да го напръскам с някакав спрей, но ми казаха, че е кам 50 лв има ли някакав по ефтин вариянт все пак криза е :lol:

wd40

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от Dido_stz » 24 Окт 2009, 1:52

to6i_Racing написа:"Dido_stz"

и брат като му сложа по голем двигател кфо ще направя?
-ще го държа пред нас като паметник,и ще го карам веднъж в седница
няма смисал-Криза е все пак..всеки гледа малко от малко да си съживи бимата
ама всичко зависи от финансите на човека

Извинясам се за отклонението на темата

sorry za latinicata, na tel sam
pi4 moq savet kato prepatil e da ne naliva6 pari v malkiq motor za nqkvi malki ne6ta deto digat mo6nostta, nqma smisal, kato gi sabere6 vsi4ki 100,200,300, 350 kinta deto si gi dal q za filtar q za 4ip q za generaciq, nai-nakraq kvo polu4ava6-malko kone, ama sa6tiq obem.MInal sam prez toq film s edno M43B18,napraihme go kam 135-140 konq za okolo 900-1000 lv. i faida nqma golqma. bodnah edno M50B25 i napravo se rodih ;) Moje da gori ama pone varvi, kato iska6 pove4e power saberi malko pove4e pari4ki deto prez vremeto 6te gi dava6 za filtri i t.n. Ina4e nqma smisal
the project is ready....
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: някъде там

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от pioneeraudio » 24 Окт 2009, 15:47

Cпортните въздушни филтри винаги са били първото нещо, което слагаме когато тунинговаме колата си. Причината за това е, че те са лесни за поставяне и са по-евтини от другите тунинг части. Основаната причина да се купуват е хубавият звук, който изкарват. Но има и становище че увеличават и мощността с поне 5 конски сили, дори на обикновенно аспирирани двигатели. Да, това е така, но под определени обстоятелства.

Теорията

Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.

Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)

Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )

заводска кутия/филтър 100%
заводска кутия/K&N 100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър 62.5%
само колектори (премахване на всички филтри) 37.5%

Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).



Отворен/Открит спортен въздушен филтър

По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.

Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.

Поддръжка на филтъра

Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...


Резултат

1. За да получите повече конски сили ви трябва студен въздух, топлият намалява конските сили. Така че намерете начин да изолирате филтъра. Използвайте специална кутия която помага за изсмукването на студеният въздух отвънк или изрежете капака.
2. Променете начина на шофиране. Карайте на по-високи обороти (със сигурност го правите поне заради хубавияр звук от двигателя:) .
3. Почиствайте и омаслявайте филтъра. Дори и да не почиствате филтъра поне го омаслявайте, за да сте сигурно че голяма част от праха няма да премине.
ИЗТОЧНИК AVTOCATALOG.ORG

Toва отговаря на всичките ви въпроси май :winky:
Последна промяна pioneeraudio на 25 Окт 2009, 2:30, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от vanko_5 » 24 Окт 2009, 16:22

Dido_stz написа:
to6i_Racing написа:"Dido_stz"

и брат като му сложа по голем двигател кфо ще направя?
-ще го държа пред нас като паметник,и ще го карам веднъж в седница
няма смисал-Криза е все пак..всеки гледа малко от малко да си съживи бимата
ама всичко зависи от финансите на човека

Извинясам се за отклонението на темата

sorry za latinicata, na tel sam
pi4 moq savet kato prepatil e da ne naliva6 pari v malkiq motor za nqkvi malki ne6ta deto digat mo6nostta, nqma smisal, kato gi sabere6 vsi4ki 100,200,300, 350 kinta deto si gi dal q za filtar q za 4ip q za generaciq, nai-nakraq kvo polu4ava6-malko kone, ama sa6tiq obem.MInal sam prez toq film s edno M43B18,napraihme go kam 135-140 konq za okolo 900-1000 lv. i faida nqma golqma. bodnah edno M50B25 i napravo se rodih ;) Moje da gori ama pone varvi, kato iska6 pove4e power saberi malko pove4e pari4ki deto prez vremeto 6te gi dava6 za filtri i t.n. Ina4e nqma smisal

колега прав си така е обема е значително нещо и аз карам 318 м40б18 и варви варви ама колко варви по малко от м50б25 апак имам и е30 с м21 и шестя цилиндара друго си говорят

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от ~Мишо~ » 25 Окт 2009, 0:21

pioneeraudio написа:...........

Това от някъде го преписа , или ти си правил всичките тия изследвания с проценти , цифри и заключения... :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: някъде там

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от pioneeraudio » 25 Окт 2009, 1:48

~Мишо~ написа:
pioneeraudio написа:...........

Това от някъде го преписа , или ти си правил всичките тия изследвания с проценти , цифри и заключения... :?:

Мислиш ли ,че ще се занимавам да го преписвам и още по малко да тръгна да правя замервания от такова естество :shock: Хората от microsoft са измислили Функцийте "COPY" и "PASTE",които съм използвал в случая :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от ~Мишо~ » 25 Окт 2009, 1:54

pioneeraudio написа:
~Мишо~ написа:
pioneeraudio написа:...........

Това от някъде го преписа , или ти си правил всичките тия изследвания с проценти , цифри и заключения... :?:

Мислиш ли ,че ще се занимавам да го преписвам и още по малко да тръгна да правя замервания от такова естество :shock: Хората от microsoft са измислили Функцийте "COPY" и "PASTE",които съм използвал в случая :mhihi:

За "COPY" и "PASTE" функцийте знам повече от тебе :mhihi: , ма друг път не се прави на остроумен , а цитирай като плагиатстваш , щото тъй или иначе не минаваш за капацитет :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: някъде там

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от pioneeraudio » 25 Окт 2009, 1:59

Разбира се ,че знаеш повече от всички г-н Капацитет.Само не разбрах нещо не си съгласен с цитираното или друг ти е проблема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от ~Мишо~ » 25 Окт 2009, 2:02

От всички не,но от теб със сигурност :idea: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: някъде там

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от pioneeraudio » 25 Окт 2009, 2:04

Лека нощ, Мише :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от metodi80 » 25 Окт 2009, 2:22

pioneeraudio написа:Toва отговаря на всичките ви въпроси май :winky:


Брех ... :mhihi: , аз имам още въпроси ... ама ще потърся отговорите на друго място .... щото като гледма се казват неща , които не са лични умозаключения ..., а даже не се цитират източници (гледам тука някакви детайлни справки , процентно и т.н. ...бравос ... :mhihi: ).

pioneeraudio написа: Хората от microsoft са измислили Функцийте "COPY" и "PASTE",които съм използвал в случая :mhihi:


П.С. "Copy" и "Paste" не са функции (funcions) , а са класове (Class) в Windows .... Функции са били , когато Бил Гейтс е четял "C- lenguage" , а това е било , когато Windows още не е съществувал ... :mhihi:

По темата ... + 1 за панелен филтър ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: някъде там

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от pioneeraudio » 25 Окт 2009, 2:33

Зор,зор за източника ,има го вече ,ако ви трябва

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: ВЪПРОС ЗА К&N ФИЛТЪР

Мнение от Chapai » 25 Окт 2009, 8:59

pioneeraudio написа:Зор,зор за източника ,има го вече ,ако ви трябва


Благодаря. И как да разбера за него ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook