Проблем с охлаждането

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Проблем с охлаждането

Мнение от XaMaB » 21 Юни 2005, 18:40

Петък на път за банско колата започна да прегрява. Като един тъп инат (пък и бях минал половината път) реших да спирам и да доливам вода но да стигна. Е доста трудно но стигнах.
Събота сменихме термостата който беше заминал с нов. Водата започна да тече по големия кръг и всичко изглеждаше наред. Да, ама не. Неделя при опит да се върна към софия колата започна да заграва веднага. Върнах я обратно и в момента си е там а аз без кола :(

Симптомите от неделя са:
запалване -> нормална работна температура -> прегряване -> включва термостата -> нормална температура -> прегряване -> никаква вода в системата.
След това гледахме (с майстора) че докато се запали колата и водата започва да бълбука и да се изпарява. маркучите стават на камък.

Въпроса ми е с тия мехурчета във водата кое може да е заминало?
Глава, гарнитура, водна помпа? Гледах из другите теми и май това са възможните проблеми. Майстора залага на гарнитура.



Мерси и на Явор за консултациите по телефона в петък. Пък като успея да я докарам до софия и посещение ще има.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 21 Юни 2005, 22:23

Почнете от помпата,след това гарнитурата.Няма други причини.
Аз обаче залагам на помпата-счупено витло.Ако е така сложете помпа
с чугунено,а не с бакелитово витло.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 21 Юни 2005, 22:51

bmwdriver написа:Почнете от помпата,след това гарнитурата.Няма други причини.
Аз обаче залагам на помпата-счупено витло.Ако е така сложете помпа
с чугунено,а не с бакелитово витло.
:yes:

на по-ранните Е36-ци водната помпа им е слабо място... ако не си я сменил 100% ще е заминала или ще замине скоро .. гарнитуррата остави за накрая
виж си и силиконовия съединител в какво състояние е

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 21 Юни 2005, 23:18

По темата с помнпите, искам да попитам ... кое е по хубаво водна помпа с плствмасови витла или такава с желязни .. защото на 320-ката .. беше с пластмасови ... аз я с смених с желяна ? да не съм се преебал сам :help:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 21 Юни 2005, 23:53

Мойта също замина и сега е с чугунено витло.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 22 Юни 2005, 0:14

колко пари струва с чугунено витло?
сори за офтопика ма и аз имам проблем с водната помпа :roll:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Мнение от XaMaB » 22 Юни 2005, 10:59

Преди малко говори с майстора - изкривена глава :(
Някой да има представа колко кинти може да ми излезе оправянето?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 22 Юни 2005, 11:35

Проблема с водните помпи (при 6 цилиндровите мотори) е следния - в по-ранните години са слагали водна помпа с пластмасова турбина, която с течение на времето старее и се пука. Вседствие, на което турбинката неможе да осигури необходимия дебит на водата и се получава прегряване. След това помпата е сменена със такава със метална турбина (аз съм виждал и ламаринена, не само чогунена). Проблема при тях пък е, че са сменили само турбинката и вече се нарушава баланса на вала и в тоя случай пък заминава лагера на водната помпа. Сега може да има и някои дето са решени всички проблеми, но това е което аз знам :) .

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 22 Юни 2005, 11:53

до колкото знам проблема си седи точно както Димитър го описа, но въпреки това масово се слагат помпи с метално, явно това се възприема като по-малкия от двата проблема.
Изображение

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 22 Юни 2005, 11:54

За протокола да отбележа че мойта е ламаринена .. не е чугунена :shock:
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 22 Юни 2005, 12:38

А,аз да отбележа че си взимата ис-ка и нямате грижи :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 22 Юни 2005, 13:16

--------------------------------------------------------------------------------

но щом бълбулка значи от някъде смуче въздух???? и системата не е обезвъздушена
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1070
Регистриран на: 20.01.2005
Местоположение: у вкъщи
Пол: Мъж
Кара: мел
Мечтае да кара: танк

Мнение от XaMaB » 22 Юни 2005, 13:25

Ибаси оффтопика дето ми направихте темата :mhihi:
Иначе ако проблема с водната помпа седи за шестаците аз съм на далавера :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 22 Юни 2005, 19:21

Е 1000 лв за ремонт ако са далавера,здраве му кажи.
И главата не се е изкривила без причина,все от нещо е станало :!:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 22 Юни 2005, 20:42

аз съм смених с метална 6 месеца след като купих колата и вече три години карам така. Не знам дали ще се разбие някой лагер обаче помня, че карах с 160км/ч и забелязах как стрелката за температурата отива към червената зона и секунди след това течеше антифриз от всякъде :confused: ... за щастие без последствия. Така че, който иска /или по-скоро който не го е преживял това/ да продъжлава да кара с пластмасови водни помпи ... :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook