Проблем палене 318 ТДС

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 14 Окт 2009, 12:14

Здравейте колеги, колата ми 318 тдс не иска да пали сутрин докато е студена, като се стопли всичко се оправя, сложих нов акумулатор - пак същото, пробвахме свещите - здрави са, имам съмнения че ми е изгоряло релето което командва свещите. Ще ме опъти ли някой къде се намира точно това реле, и как да го пробвам дали работи?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от vanci88 » 14 Окт 2009, 12:26

Не знам дали ще ти е от помощ но.... преди година колата ми спря да пали. Два дена мъки докато накрая един колега от форума ми каза къде е релето- от пасажерската страна,в коша на двигателя,под чистачките. При теб може и да се пада зад акумулатора /нали при 1,8,1,6 моторите акумулатора е от пред/ . Релето има собствен бушон на него! Ако е от него и бушона е здрав....цената няма да ти хареса. Но при мен и при -2 и при +10 не палеше тогава. Това реле освен свещите контролира и помпата при палене.
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 14 Окт 2009, 12:32

ами аз предполагам 4е е от него, защото като е студена върти бая докато запали, а като се стопли и си пали нормално,а свещите са здрави и четирите. И другото.. сега сутрин е студено, но даже и през деня, в момента е над 10 градуса, колата пак не пали
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от vld » 14 Окт 2009, 12:34

Заслушай се дали чуваш помпата в резервоара, когато дадеш контакт на студен мотор.
Ако я чуваш това е признак, че релето за свещите работи :idea:

Как премерихте свещите?
Те по принцип са консуматив и изкарват около 4 години - по-читавите марки.
Не винаго когато даде верига с мултицета свеща е здрава и грее, трябва да мериш съпротивлението което дава всяка свещ :idea:
99% съм сигурен, че има изгоряла свещ.

Пробвай да подгрееш няколко пъти преди да въртиш на стартер на студен мотор.
Примерно 2 или 3 пъти и ако запали по лесно от това което си видял до сега, ще е ясен признак за изгоряла свещ ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 14 Окт 2009, 12:55

ами свещите съм ги купувал януари месец - бошове, пробвахме ги в сервиз и човека каза че са здрави, пробва ги като с една жичка допира всяка свещ до акумулатора и даваше изкри. за това искам да видя и това реле
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.12.2008

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от man4o88 » 14 Окт 2009, 21:28

колега на моята и беше изгоряла свеш и препалваше докато варти стартера и неиска да запали а запали ли веднаш няма проблем за това виш релето

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ~Мишо~ » 14 Окт 2009, 22:07

В допълнение на това което е написал колегата vld можеш да свържеш пробна лампа към електрод на някоя от свещите и маса :arrow: при подгряване ще разбереш дали стига ток до тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от Пресиян Василев » 14 Окт 2009, 22:20

Колега релето за подгрева се намира при компютьра в дясната ниша на мотора,отвори там разни кори и боклуци и прегледаи ток има ли няма ли ,друго от там можеш да си провериш сьщо и свещите поотделно след разкачане на буксата на релето,бьрзо ще се ориентираш ,кабелите за свещите са дебели при 2,5 са 6бр, при теб 4 ,като тази проверка е по меродавна защото сьм имал случаи при здрави свещи пак не пали и се оказва повредени проводници,което значи пак без някои свещи.успех,всеки средно грамотен човек ще се справи.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 15 Окт 2009, 13:57

колеги днес сутринта излезах с намерението да търся релето, в нишата при компютъра, но преди да започна да свалям акумулатора, забелязах че клемата на плюс-а се е разхлабила, затегнах я, пробвах веднага да запаля и.. запали на секундата, възможно ли е от това да ми е бил проблема? и ако ДА, защо тогава при топъл двигател палеше нормално а при студен.. с мъка?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от metodi80 » 15 Окт 2009, 14:52

ventostz написа:колеги днес сутринта излезах с намерението да търся релето, в нишата при компютъра, но преди да започна да свалям акумулатора, забелязах че клемата на плюс-а се е разхлабила, затегнах я, пробвах веднага да запаля и.. запали на секундата, възможно ли е от това да ми е бил проблема? и ако ДА, защо тогава при топъл двигател палеше нормално а при студен.. с мъка?


Доколкото разбирам акомулатор ти е в коша с двигателя ? Когато двигателя е студен всички метални части са "свити" , при нагряване на двигателя , температурата от него води до нагряване на всички метални (и неметални) елементи в коша , и ако клемата ти е била разхлабена , то нагряването води до "разширяване" на металните елементи и по-добрър контакт м/у клемата и електрода на акомулатора. Само дето това е първото , което е трябвало да погледнеш и тогава да търсиш други причини .... , а дано с това да ти се е решил проблема .... :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от krasi_bmw » 15 Окт 2009, 15:15

е как си въртял на стартер с хлабава клема.....сутрин


Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 3.08.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: BMW 318 tds
Мечтае да кара: 730D
Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от iv4ooo89 » 15 Окт 2009, 18:07

Аз пък искам да да се похваля че моя тдс 318 запали тая сутрин ри 0 градуса....от 1вия път без никви проблеми.....дано да е така и при -15.... :D
Изображение
Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 15 Окт 2009, 18:24

ми как съм въртял.. незнам но факт е че вече пали :)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от vld » 18 Окт 2009, 17:50

ventostz написа:колеги днес сутринта излезах с намерението да търся релето, в нишата при компютъра, но преди да започна да свалям акумулатора, забелязах че клемата на плюс-а се е разхлабила, затегнах я, пробвах веднага да запаля и.. запали на секундата, възможно ли е от това да ми е бил проблема? и ако ДА, защо тогава при топъл двигател палеше нормално а при студен.. с мъка?


Защото при студен старт на дизела му трябва всичкия наличен стартов ток от акумолатора.
Когато клемата е хлабава това не се случва - има загуби.
Това можеш да очакваш и при стар акумолатор, който не е вече съвсем в норма и нощем на студ си губи заряда, сутрин греда с паленето, а денем няма проблем.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.02.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: вече не кара такива талиги

Re: Проблем палене 318 ТДС

Мнение от ventostz » 18 Окт 2009, 18:00

колеги, пак същият проблем се появи - не иска да пали и това е, сега забелязах, че веднъж запаля ли я, угасям я веднага, и като завъртя пак си пали нормално, значи проблема е докато запали веднъж. това ме навява на мисълта че не температурата е проблема.. някакви идеи?
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook