Парното не духа топло - 318 тдс
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Парното не духа топло - 318 тдс
Здравейте колеги,
имам проблем с парното и по специално, изобщо не духа топло. Колата е "е36", 318 тдс, 97г. с двузонов климатроник. Климатика духа студено, но топлото никъде го няма. Някой да е имал подобен проблем и какъв съвет бихте ми дали. Аз имам предположение, че е вероятно да са ми запушени двата клапана през който минава топлата вода, те се намират до купето и отгоре имат куплонг за букса, която ги управлява (отваря, затваря). Мерил съм напрежението там, има но незнам дали това е достатъчно (колко трябва да бъде) защото си мислех че е възможно да е прекъснат кабела някдъде и това да е проблема. Само да кажа че колата я купих преди 3 месеца някъде и никога не съм пускал парното до преди няколко седмици. Ще съм благодарен за всякакви отговори, който биха довели до локализирането и отстраняването на проблема.
имам проблем с парното и по специално, изобщо не духа топло. Колата е "е36", 318 тдс, 97г. с двузонов климатроник. Климатика духа студено, но топлото никъде го няма. Някой да е имал подобен проблем и какъв съвет бихте ми дали. Аз имам предположение, че е вероятно да са ми запушени двата клапана през който минава топлата вода, те се намират до купето и отгоре имат куплонг за букса, която ги управлява (отваря, затваря). Мерил съм напрежението там, има но незнам дали това е достатъчно (колко трябва да бъде) защото си мислех че е възможно да е прекъснат кабела някдъде и това да е проблема. Само да кажа че колата я купих преди 3 месеца някъде и никога не съм пускал парното до преди няколко седмици. Ще съм благодарен за всякакви отговори, който биха довели до локализирането и отстраняването на проблема.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Колега , потърси с търсачката , наистина има много писано ....
Възможно е самите електромагнитни клапани да не функционират вече нормлано (да са блокирали , или бубинката им да е изгоряла ...). Потърси с търсачката ....
Възможно е самите електромагнитни клапани да не функционират вече нормлано (да са блокирали , или бубинката им да е изгоряла ...). Потърси с търсачката ....
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Същият проблем го имах с моята 318 ка.Ако не си сменял водната помпа я свали и я виж,ако са се изяли перките направо я сменяй.Водната помпа не завърта водата и затова нямаш парно.Малко вероятно е да е проблема в клапите.Сменяй водната помпа че ще те остави на пътя.
- bimer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: 11.08.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
виж първо дали е обезвъздушена системата както трябва и след това клапани и помпи.
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Забравих да спомена че и бобините ги замервах имаха съпротивление, иначе топлото стига до тези два клапана и те са горещи, но след тях трябва да видя какво се случва, струва ми се че водната помпа е наред, но знае ли човек.
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
А да питам на тези 97г. не се ли обезвъздушава автоматично водната система, защото нямат тези връти горе на радиатора както при някой други години.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
viktor_ написа:Забравих да спомена че и бобините ги замервах имаха съпротивление, иначе топлото стига до тези два клапана и те са горещи, но след тях трябва да видя какво се случва, струва ми се че водната помпа е наред, но знае ли човек.
Ако водната помпа не ти е наред ще ти загрява колата , колега .... Лесно можеш да провериш дали помпата работи нормално - отваряш капачката на преливника и подаваш газ и следиш дали дебита на водата , която се връща по горния маркуч в преливника се увеличава пропорционално на подаваната газ .... Ако е така , то водната ти помпа функционира нормлано , ако не е ...имаш проблем с нея ...
viktor_ написа:А да питам на тези 97г. не се ли обезвъздушава автоматично водната система, защото нямат тези връти горе на радиатора както при някой други години.
Ако двигателя е бензинова , системата не се обезвъздушава сама , при ТДС-ите обаче, системата се обезвъздушава сама (и няма пробчица горе на радиатора).
- dangerous
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
най-лесно можеш да провериш клапите като пуснеш всичко вътре по таблото на червено(да пуснеш парното демек)
даваш на контакт слизаш откачаш буксата на клапите и без да я закопчваш я слагаш и махаш
трябва да чуеш и усетиш характерно чукане от клапаните ако ли не то се знае.
даваш на контакт слизаш откачаш буксата на клапите и без да я закопчваш я слагаш и махаш
трябва да чуеш и усетиш характерно чукане от клапаните ако ли не то се знае.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Здравейте,
благодаря за бързите отговори, още днес ще отида да тествам дали водната помпа и клапаните функционират правилно и ще пиша за резултата.
благодаря за бързите отговори, още днес ще отида да тествам дали водната помпа и клапаните функционират правилно и ще пиша за резултата.
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Здравейте,
направих тези два теста за който споменахте. Първият беше с клапана за парното (махане и поставяне на буксата при включено на "макс" парно), но не успях да чуя никакъв звук от тези два клапана, само да вметна че теста го направих на студен двигател. Другият с водната помпа изглежда добре, при подаване на газ водната струйка в разширителният съд се увеличава. Искам да питам нормално ли е да ми се втвърдяват маркучите, когато загрее колата. До колкото знам нормално е да има някакво налягане в охладителната система което е изписано на капачката (около 1.3 атмосфери), но искам да знам и при вас ли е така?
направих тези два теста за който споменахте. Първият беше с клапана за парното (махане и поставяне на буксата при включено на "макс" парно), но не успях да чуя никакъв звук от тези два клапана, само да вметна че теста го направих на студен двигател. Другият с водната помпа изглежда добре, при подаване на газ водната струйка в разширителният съд се увеличава. Искам да питам нормално ли е да ми се втвърдяват маркучите, когато загрее колата. До колкото знам нормално е да има някакво налягане в охладителната система което е изписано на капачката (около 1.3 атмосфери), но искам да знам и при вас ли е така?
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
ми леко се втвърдяват, но може да поемат натиск, не трябва да са на камък. Общо взето ако меша и обороти няма да ти държи.
- iv4ooo89
-
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 3.08.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318 tds
- Мечтае да кара: 730D
- Детайли за колата: 318 пе4ка стига толкоз......
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
Аз имам подобен проблем пак сам с тдс 96г... топло ми духа на прозорците на краката а на средните духалки винаги студено духа пак сам с 2 зонов климатроник,може ли да ми се е откачил някой въздоховод на средните духалките?

Моля, повече не използвай подписа си за реклама, ще получиш БАН!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
viktor_ написа:Здравейте,
направих тези два теста за който споменахте. Първият беше с клапана за парното (махане и поставяне на буксата при включено на "макс" парно), но не успях да чуя никакъв звук от тези два клапана, само да вметна че теста го направих на студен двигател. Другият с водната помпа изглежда добре, при подаване на газ водната струйка в разширителният съд се увеличава. Искам да питам нормално ли е да ми се втвърдяват маркучите, когато загрее колата. До колкото знам нормално е да има някакво налягане в охладителната система което е изписано на капачката (около 1.3 атмосфери), но искам да знам и при вас ли е така?
Както сам каза е нормално да има налягане в системата ... Принципно маркучите като ги стиснеш с два пръста , трябва да остава около 2-2.5см растояние м/у палеца и показалеца , ако са по твърди и не можеш да ги стиснеш , то имаш проблем ...! Причината да стават много твърди маркучите ,обикновено е една - гарнитура на глава .... (налягането във водната система се повишава , поради пробив във гарнитурата на главата ... ).
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
ditko1 написа:ми леко се втвърдяват, но може да поемат натиск, не трябва да са на камък. Общо взето ако меша и обороти няма да ти държи.
А тези клапани могат ли да се отворят, защото ако са капсуловани май няма да мога да вида дали тези уплатнения стават за нещо. Иначе оборотите са бетон (700 оборота), както и температурата, стрелката стига на средата и заспива.
Re: Парното не духа топло - 318 тдс
metodi80 написа:viktor_ написа:Здравейте,
направих тези два теста за който споменахте. Първият беше с клапана за парното (махане и поставяне на буксата при включено на "макс" парно), но не успях да чуя никакъв звук от тези два клапана, само да вметна че теста го направих на студен двигател. Другият с водната помпа изглежда добре, при подаване на газ водната струйка в разширителният съд се увеличава. Искам да питам нормално ли е да ми се втвърдяват маркучите, когато загрее колата. До колкото знам нормално е да има някакво налягане в охладителната система което е изписано на капачката (около 1.3 атмосфери), но искам да знам и при вас ли е така?
Както сам каза е нормално да има налягане в системата ... Принципно маркучите като ги стиснеш с два пръста , трябва да остава около 2-2.5см растояние м/у палеца и показалеца , ако са по твърди и не можеш да ги стиснеш , то имаш проблем ...! Причината да стават много твърди маркучите ,обикновено е една - гарнитура на глава .... (налягането във водната система се повишава , поради пробив във гарнитурата на главата ... ).
От това се притеснявам че гарнитурата може да си е отишла, защото не може да се стисне маркуча, почти камък е, но ако беше отишла гарнитурата не трябва ли да изкарва балончета в разширителният съд, както и бял пушек? Най лошото е че в казанчето не може да се прецени до къде е охладителната течност, защото от годините е станало жълто и непрозрачно и може да има малко повече течност от максимума и съответно като се разшири и от там да се втвърдяват маркучите.
44 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани