Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LizarD
- ентусиаст
-
- Мнения: 894
- Регистриран на: 19.09.2008
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: **** ми янко
- Мечтае да кара: CL65 AMG
Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Ситуацията е следната. Имам 4000 лв за автомобил. Избирам си за тези пари Е36 320 coupe. Отделям още 1000 за части, бъдещи проблеми и консумативи. Колко пари на месец, трябва да изключвам от доходите си (приблизително) за да мога да си карам спокойно колата. Колко отделяте вие? (изключваме бензина)
Реших да направя тази тема, за да разбера дали ще мога да си позволя една Е36-чка.
Реших да направя тази тема, за да разбера дали ще мога да си позволя една Е36-чка.


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Тая тема е обсъждана много пъти... ама айде....
Много зависи как си сервизираш колата... щото дори и да има проблеми, било то по ходова част или двг., ако ги оправиш с качествени чаркове при качествени майстори, може и 1 година да не се занимаваш след това...
Иначе Е36 вече не е толкова скъпа кола, чаркове се намират под път и над път, оригинални или не... не може да се каже точно кви пари ти трябват, но ако трябва да кажа няква сума - примерно винаги трябва да си готов да извадиш едни 2-300лв при нужда... не е кой знае кво... т.е. в повечето случаи няма кой знае кво (освен двг. по-сериозно), което да ти излезне повече пари... освен ако не изпуснат всички амортесьори, или пък стане няква по-голяма беля...
Много зависи как си сервизираш колата... щото дори и да има проблеми, било то по ходова част или двг., ако ги оправиш с качествени чаркове при качествени майстори, може и 1 година да не се занимаваш след това...
Иначе Е36 вече не е толкова скъпа кола, чаркове се намират под път и над път, оригинални или не... не може да се каже точно кви пари ти трябват, но ако трябва да кажа няква сума - примерно винаги трябва да си готов да извадиш едни 2-300лв при нужда... не е кой знае кво... т.е. в повечето случаи няма кой знае кво (освен двг. по-сериозно), което да ти излезне повече пари... освен ако не изпуснат всички амортесьори, или пък стане няква по-голяма беля...
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Ако избереш що годе читава кола, да няма нещо фрапиращо да правиш ти трябват едни 1000 лева разходи на година само за застраховки и данъци(600 700 каско, 200 гражданска, 200 данък). След това колкото повече я караш толкова повече я правиш. Все пак това поне по мой наблюдения са доста здрави коли. Пък и части от е36 има колкото щеш в момента в продава. Като изключим застраховките едни 70 100 лева на месец мисля, че ще са ти предостатъчни.
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Данък, застраховки винетка - към 1200лв
Масла, филтри - 200лв (тва пак зависи колко караш).
За 4 г е влизала 3 пъти в сервиз, общо около 2400лв - тва съединител, дискове, накладки апарати, шарнири и т.н.
Общо взето бива колицата.
Примерно аз нищо не отделям за нея, нямам фонд за колата.
И всичко зависи от теб как я гледаш и караш.
Масла, филтри - 200лв (тва пак зависи колко караш).
За 4 г е влизала 3 пъти в сервиз, общо около 2400лв - тва съединител, дискове, накладки апарати, шарнири и т.н.
Общо взето бива колицата.
Примерно аз нищо не отделям за нея, нямам фонд за колата.
И всичко зависи от теб как я гледаш и караш.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Тука мисля, че ще намериш отговор на повечето въпроси:
viewtopic.php?f=8&t=20166
viewtopic.php?f=8&t=44553
Аз преди да купя моята тия 2 теми ги знаех на изуст
После като излезеше нещо знаех цената веднага
И в крайна сметка всичко е въпрос на късмет на какво ще попаднеш !
Успех !
viewtopic.php?f=8&t=20166
viewtopic.php?f=8&t=44553
Аз преди да купя моята тия 2 теми ги знаех на изуст

После като излезеше нещо знаех цената веднага

И в крайна сметка всичко е въпрос на късмет на какво ще попаднеш !
Успех !
- Maverick_VS
- ентусиаст
-
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 11.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 335i
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Това е много странен въпрос - "колко отделяте на месец, без да броим бензина"
! Ами след като си я вземеш и я стегнеш първоначално, може и нищо да не отделяш известно време! Ето аз мойта я взех април месец - нямаше накладки, дисковете бяха до ламарина, имаше проблем с предните носачи, смених и термостата за всеки случай - горе долу ми излезе около 700-800лв всичко и от тогава досега не съм дал нито лев за технически неща, да чукна на дърво
!
Набутах парички за светещи топки, рингове, големи бордове, ама това е друга тема/болест
!



Набутах парички за светещи топки, рингове, големи бордове, ама това е друга тема/болест



Последна промяна Maverick_VS на 30 Сеп 2009, 22:39, променена общо 1 път
- Makarov 2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: 27.11.2008
- Местоположение: Silistra
- Пол: Мъж
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
аколо 700-800 лв. на година са консумативите+данък ,застраховка,преглед,масла ,филтри ремъци и така.Колата, по принцип, ако е читава към 1200-1400лв. на година ще бягат.Но все пак караш бмв,а не голф.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Колега , "Mollov" го е казал най -точно - трябва да можеш да отделиш на месеца 200-300 лв. Не че ще се наложи всеки месец , но принципно ако се наложи , да можеш да ги отделиш ...
Имай на предвид , че колкото и стегната и здрава да е колата , все пак ще е стара кола и всяко нещо в нея е на доизживяване .... така че приеми горчивата истина и КЪСМЕТ ...
Имай на предвид , че колкото и стегната и здрава да е колата , все пак ще е стара кола и всяко нещо в нея е на доизживяване .... така че приеми горчивата истина и КЪСМЕТ ...
- motg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 9.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320 '97
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
аз си купих купе 320 '97 за 5000 и за 2 седмици дадох още 600,без да съм сменил всички консумативи.вчера я ударих челно и са още 1200лв,така че ще ти излезе по скъпо от колкото си мислиш 

- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
сметки без кръчмар съм чувал че не се правят... при мен винаги излиза нещо непредвидено , слава богу досега повечето са дребни неща от сорта на глезотийки.... колата си варви, всичко е повече късмет






- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
metodi80 написа:Колега , "Mollov" го е казал най -точно - трябва да можеш да отделиш на месеца 200-300 лв.
Колега тва на година праи около 3600, то по добре да си взима нова ..... или поне така звучи.
Акулата, траа да можеш в непредвидими моменти да можеш да извадиш поне 1000лв, тва е доста непредвидим, но все пак се случва. Тия коли иначе са чукове, стига да не ги къртиш, не искат много кинти.
Сорка Мето така е!
Последна промяна Сондьора на 30 Сеп 2009, 23:32, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Сондьора написа:metodi80 написа:Колега , "Mollov" го е казал най -точно - трябва да можеш да отделиш на месеца 200-300 лв.
Колега тва на година праи около 3600, то по добре да си взима новаили поне така звучи.
Колега първо съм казал това :
Колега , "Mollov" го е казал най -точно - трябва да можеш да отделиш на месеца 200-300 лв
И след това съм доуточнил :
Не че ще се наложи всеки месец , но принципно ако се наложи , да можеш да ги отделиш ...
Сега вече стои по добре ...нали ?

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Зависи каква кола ще вземеш!
Колкото по ефтина и стара, толкова повече пари ще набиеш в нея
Идва един момент в който няма излизане от "дребните ремонти".
Затова извади повече кеш и вземи нещо по читаво, не разчитай на това, че сега е криза има хора на зор и се намират хубави коли на без пари.
Те тия дето си продават колите заради кризата, вечно са си в криза и поддръжката им е кризистна.
Поддържаните бмв-та са доста надеждни и здрави коли.
Aз на двете ми Е36ци принудително съм сменявал само консумативи, като масла филтри и тук там някой шарнир.
Това са си стандрартни неща.
Всичко останало което съм сменявал като по твърди амортесьори, полиоретанови тампони и тем подобни глезотии са били по мое желание, защото просто така съм искал, а не заради повреда.
А примерно ако погледнеш темите на Nasko_325TD( да ме прощава колегата, ама си е жив пример за набутвация с автомобил) ще видиш че от как я е взел бял ден не е видял.
Просто трябва да попаднеш на кола карана от ЧОВЕК

Поддържана с качествени масла, сменявани редовно, когато е имало нужда от ремонт, съответно частите да са качествени, а не да е кърпено положението с подръчни средства.
Колкото по ефтина и стара, толкова повече пари ще набиеш в нея

Идва един момент в който няма излизане от "дребните ремонти".
Затова извади повече кеш и вземи нещо по читаво, не разчитай на това, че сега е криза има хора на зор и се намират хубави коли на без пари.
Те тия дето си продават колите заради кризата, вечно са си в криза и поддръжката им е кризистна.
Поддържаните бмв-та са доста надеждни и здрави коли.
Aз на двете ми Е36ци принудително съм сменявал само консумативи, като масла филтри и тук там някой шарнир.
Това са си стандрартни неща.
Всичко останало което съм сменявал като по твърди амортесьори, полиоретанови тампони и тем подобни глезотии са били по мое желание, защото просто така съм искал, а не заради повреда.
А примерно ако погледнеш темите на Nasko_325TD( да ме прощава колегата, ама си е жив пример за набутвация с автомобил) ще видиш че от как я е взел бял ден не е видял.
Просто трябва да попаднеш на кола карана от ЧОВЕК


Поддържана с качествени масла, сменявани редовно, когато е имало нужда от ремонт, съответно частите да са качествени, а не да е кърпено положението с подръчни средства.

- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
За Е36 като за всяка друга кола колега, чат пат си трябва да дадеш някой лев за поддръжка. Преди няколко месеца отивам при един френд със сервизче да видиме мога ли да си сложа пробка на радиатора (че беше с винт и сигурно беше прецакана резбата) и не знам защо но тръгнах да отвивам горния маркуч на радиатора и пастмасата в която влиза си остана на маркуча. Викам си, абе и без това му бях слагал добавка, че сълзеше по малко, я да сложа един нов радиатор. Сваляме го, пича пипна виското и само дето не му остана в ръката, айде и ново виско. След малко си викам, абе дай да сменя и термостата, че не го бях сменял и накрая си тръгнах с около 600лв по-малко в джоба
За всякакъв вид консумативи (масло, гуми, накладки(дискове), застраховки, данъци и т.н. също си варвят бая пари..
Преди три години един познат си взе голф3 тди за 6 хил, евтино за тогава, след една година точно му струваше вече двойно, та много зависи на каква кола ще попаднеш и на какви майстори!

За всякакъв вид консумативи (масло, гуми, накладки(дискове), застраховки, данъци и т.н. също си варвят бая пари..
Преди три години един познат си взе голф3 тди за 6 хил, евтино за тогава, след една година точно му струваше вече двойно, та много зависи на каква кола ще попаднеш и на какви майстори!
Re: Един битов въпрос свързан с подръжката на Е36.
Молов ти го написа, трябва да имаш готовност да извадиш поне 300лв. Дефакто, ако попаднеш на читавма кола, от самото начало я обслужиш и отстраниш наболели неща, оттам нататък, според карането е и нуждата от ремонти, оставяме настрана глезотиите. Но да говорим с примери. Караш си колата доволен, бам гърми съединител, ок 200лв съединител 150лв труд. Или караш си колата, бам започва да грее, опаа, тук ко стаа, анй-правилното решение е наведнъж да се сменят радиатор, виско, термостат, водна помпа, антифриз, тук е голям разход, радиатор е около 300, виско 150-160, водна помпа 60, термостат 40, антифриз 40-50, труд около 100лв. Продължаваш да си караш, бам гръмне някой лагер, труд да кажем 60лв, части от 80-150 според зависи от качество и реден заден. Караш си, гърми диф, ако не е шпер 50-200лв отворен диф, труд 60лв.
Ето ти няколко примера за някакъв вид ненадеен дефект. Така, че като си обслужиш колата, единия от примерите ти отпада, но знаеш си колко ти е маслото с филтрите, дет се вика имаш си ги заделени, щот не се знае кога ще се сменят. Оттам нататък, може и 200лв да дадеш за годината за сервизиране, може и 5000лв. Зависи от начин на каране, от желания, от пазене, от качество и т.н.
Ето ти няколко примера за някакъв вид ненадеен дефект. Така, че като си обслужиш колата, единия от примерите ти отпада, но знаеш си колко ти е маслото с филтрите, дет се вика имаш си ги заделени, щот не се знае кога ще се сменят. Оттам нататък, може и 200лв да дадеш за годината за сервизиране, може и 5000лв. Зависи от начин на каране, от желания, от пазене, от качество и т.н.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани