претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
здравейте,
одеве забелязах един проблем по колата. Значи като я изфорсирам и на 3500 оборота се чува едно здраво пришлякване, идва някъде от мотора и по точно може би от колекторите но не съм много сигурен има вероятност и от анкгенажа да е някъде........моля дайте съвет какво да проверя. Това тракане се чува и след 4500 оборота до към 5500 и нататък ме е страх че щтрака здраво. В ниските обороти си работи перфектно до 3000, 3500 няма грижи форсира се няма шумове, това идва след 3500об.
Ще се опитам довечера да го запиша на клипче и да го пусна.
одеве забелязах един проблем по колата. Значи като я изфорсирам и на 3500 оборота се чува едно здраво пришлякване, идва някъде от мотора и по точно може би от колекторите но не съм много сигурен има вероятност и от анкгенажа да е някъде........моля дайте съвет какво да проверя. Това тракане се чува и след 4500 оборота до към 5500 и нататък ме е страх че щтрака здраво. В ниските обороти си работи перфектно до 3000, 3500 няма грижи форсира се няма шумове, това идва след 3500об.

Ще се опитам довечера да го запиша на клипче и да го пусна.
Последна промяна BiTurbo на 24 Сеп 2009, 20:35, променена общо 1 път
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
колега ми каза че варианта е да е бутален болт и аз на там се насочвам ама знам ли.............
начи прави го само като набира обороти двигателя, ако задържиш газта така на каквито и да е обороти не се чува, само когато набира между 3200 и 4500 оборота.......
звука е нещо като да чука аванс на москвич алеко или на вартбург.
П.С. Ако е бутален болт не би ли трябвало да се чува повече на празен ход нещо ?
начи прави го само като набира обороти двигателя, ако задържиш газта така на каквито и да е обороти не се чува, само когато набира между 3200 и 4500 оборота.......
звука е нещо като да чука аванс на москвич алеко или на вартбург.
П.С. Ако е бутален болт не би ли трябвало да се чува повече на празен ход нещо ?
- Банго
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 6.05.2006
- Местоположение: София-владая
- Пол: Мъж
така както го обясняваш съм сигурен че е биела ама не я караи колата докато не го оправиш че може да се качът лагерите еди над друг и тоагва си за друг вал биела и т.н Днес на един клиент му смених въпросните лагери ама я хванах на време колата е сега е ОК макар че на 2-ри цилиндър беше тръгнал да превърта лагера ама както казах я хванах на време.Отиди при някои който си разбир аот работата и веднага ще ти каже какво е но аз залагам за биела
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
cherveia написа:така както го обясняваш съм сигурен че е биела ама не я караи колата докато не го оправиш че може да се качът лагерите еди над друг и тоагва си за друг вал биела и т.н Днес на един клиент му смених въпросните лагери ама я хванах на време колата е сега е ОК макар че на 2-ри цилиндър беше тръгнал да превърта лагера ама както казах я хванах на време.Отиди при някои който си разбир аот работата и веднага ще ти каже какво е но аз залагам за биела
какво ще рече биела, само лагерите ли ?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
моля дайте съвет ако са тези биелни лагери да ги купувам и да ги сменям докато е време, да не стане после лошо, те поне са евтини и смяната не изглежда да е много сложна, само не знам трябва ли да взимам ремонтен комплект, че гледам в РЕАЛ ОЕМ/а ги дават някви 45мм или 44,75(+0,25) или 44,5(+0,5) тва предполагам са някви ремонтни компелкти, какви ще ми трябват ако предположим че няма да свалям коляновия вал и няма да се шлайфа ?
Мисля да купя и гарнитурата на картера и болтове нови за биелите, друго нещо ще трябва ли ? Ремонта мисля сам да си го направя понеже съм в Германия и тука дерат кожи малко пък и не изглежда много сложно, а и преполагам колегата Митко Ганчев ще е при мен и ще помага. Кажете като цяло какво да се внимава още при смяната ?
П.С. Все повече се насочвам да са тия биелни кагери тъй като и повдигачите ми изтракват като е топла колата освен като е студена, а колега от форума имаше същия проблем и се оказа че след като смени биелни лагери всичко е заспало. Притеснява ме обаче че като че ли шума се чува отгоре някъде по мотора и затова не съм изключил като цяло и бутален болт.
Чакам още мнения

Мисля да купя и гарнитурата на картера и болтове нови за биелите, друго нещо ще трябва ли ? Ремонта мисля сам да си го направя понеже съм в Германия и тука дерат кожи малко пък и не изглежда много сложно, а и преполагам колегата Митко Ганчев ще е при мен и ще помага. Кажете като цяло какво да се внимава още при смяната ?
П.С. Все повече се насочвам да са тия биелни кагери тъй като и повдигачите ми изтракват като е топла колата освен като е студена, а колега от форума имаше същия проблем и се оказа че след като смени биелни лагери всичко е заспало. Притеснява ме обаче че като че ли шума се чува отгоре някъде по мотора и затова не съм изключил като цяло и бутален болт.
Чакам още мнения



- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
иии така колеги........
закарах аз колата в сервиза на БМВ в Щутгарт и хората тука викат любезни, няма проблем докарай я колата ще я погледнем, няма да ти струва нищо
И карам я аз днес запалихме, майстора я изфорсира 2 пъти и си каза 99% биелни лагери
Викам, а възможно ли е бутален болт да е, той вила, че било абсолютно изключено да е бутален болт или основни лагери, щото те до сега не са имали такъв случай (много трудо се износвали) и си звучали абсолютно сигурно на биелни лагери.
Та така поръчах ги 50Евро стандартен комплект (тъй като вала няма да се шлайва, предполагам засичам пробмема в зародиш и няма да е нужно, но да видим), гарнитура на картера 10евро, ще купя сега и ново масло и нов филтър че и без това съм на 8500км след смяна. И това ще е. Дтугата седмица с колегата Митко Ганчев ще я подхващаме.
Айде, това от мене, ще пища после кво е станало
закарах аз колата в сервиза на БМВ в Щутгарт и хората тука викат любезни, няма проблем докарай я колата ще я погледнем, няма да ти струва нищо


Та така поръчах ги 50Евро стандартен комплект (тъй като вала няма да се шлайва, предполагам засичам пробмема в зародиш и няма да е нужно, но да видим), гарнитура на картера 10евро, ще купя сега и ново масло и нов филтър че и без това съм на 8500км след смяна. И това ще е. Дтугата седмица с колегата Митко Ганчев ще я подхващаме.
Айде, това от мене, ще пища после кво е станало

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Митко Ганчев написа:Само да вметна, че колегата Митко Ганчев без да го поиш с бира, нищо не прави
ма после ше се напоиме като хората то си е selbstverständlich тва


- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
и така драги колеги, проблема се реши !
Искам да изкажа и тук специални благодарности на колегата Митко Ганчев, без чиято помощ този ремонт надали щях да успя да го направя сам и то така далеч от родината
и така както казаха от БМВ сервиза причината наистина се оказа в износени биелни лагери, дори на 4-ти цилиндър нещата никак не изглеждаха добре, но нямаше как да се мерят валове и да се шлайфа и т.н. сменяме със срандартен ремонтен комплект(стандартните си лагери) пък квото стане, е то взе че стана
Като по чудо видимо по вала нямаше сериозни надирания, освен една лека черта на първи цилиндър ама няма кой да му се занимава
Като цяло процедурата не е толкова сложна и не се изискват специални инструменти от БМВ сервизи. Има 20-тина болта дето се развиват от картера както и 2-3 торкса които също дъжат картера, но са скрити в едни отвори на скоростната кутия............ Преди това естествено не забравяйте да източите маслото от картера
. Следва да се махне картера и всичко се вижда отдолу. Значи трика при сваляне на картера беше, че трябваше да развием гайките на тампоните на мотора и с едно такова присподобление да го повдигнем малко, защото иначе не може да излезе тоя пусти му и картер
И така от там вече е лесно започва се развъртане на биелите една по една и слагане на новите лагери, като преди това трябва хубаво да се омажат с масло преди да се сложат на биелата и на делимата на биелата част. Може с тресчотката и вложка 22 да се върти коляновия вал така, че всяка биела да застава в удоба за разглабянето и позиция, върти се за болта на демпферната шайба. След като се смени всичко се връща всичко обратно по реда на сваляне и НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА СЛОЖИТЕ ПРОБКАТА НА КАРТЕРА ПРЕДИ ДА НАЛЕЕТЕ НОВОТО МАСЛО
Ние за малко да го направим тва, добре че колегата Ганчев се оказа съобразителен
И това е като цяло. А преди да се махне картера трябва да се извади щеката за преоверка на маслото както и тръбата в която щеката влиза, а тази тръба от своя страна пък виза в картера, е тама така и на резбрахме какава е тактиката, ние ръчкане ръчкахме на разглабянето и а на сглябянето и тя сама си влезен
Как стана тва не се разбра
И още нещо много важно, веджъж като се свали картера гарнитурата трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се смени.
ВНИМАНИЕ: Гарнитурите на картерите на М43 преди 09.95 и след 09.95 СА НАПЪЛНО РАЗЛИЧНИ, едната е хартиена а тази след 95 в нашия случай е гумана и е профилна !
та това е като цяло, ето и малко снимки от моя ремонт и да видите до какво изностване бяха лагерите, по това съдя,че някога тоя мотор е бил прегряван и не е сменяно много редовно маслото:
тук лагера на 4-ти цилиндър, вижда се добре че тази вдлъбнатината, която трябва да застопорява черупката я няма(счупила се е) и липсващата пластинка беше при вдлъбнатината на лерупката на биелата (за радост беше така застанала, че нямаше надиране по вала, но всеки момент беше готово да започне да превърта, при което вече става лошо):

На трети и втори цилиндър лагерите бяха що годе ок:

ето и на 2-ри

на 1-ви беше също зле където се беше получило и леко нараняване на вала вече, но не мисля че е особено фрапантно това:

ето и сравнение между лагерите на 4-ти и 3-ти цилиндър, ясно емблемата на БМВ на черупките на 3ти цилиндър, докато на 4-ти (който беше най-зле) няма и следа от тая емблема вече

Eето и вала на 4ти(най-износения):

В крайна сметка гадното тропане изчезна и сега мотора се форсира без каквото и да е тропане и хода му е много спокоен
Вече му направих 500км няма грижи
И накрая да напиша какво ми излезе до тука:
Лагери комплект Federal-Mogul GLYCO - 50 Eево
Масло 4л. Мобил 10В40 Formula S - 40 Евро
Маслен филтър MANN - 10 Евро
Гернитура на картера - 10 Евро
Наем на подемник 7Евро на час - 35 евро (общо за 4-5 часа го направихме)
Общо 145 Евро
Като се има предвид, че тука в Германия един такъв ремонт започва от порядъка на 400-500 Евро, мисля, че стана добре
Само едно не ми е ясно, тези лагери имат ли прериод на разработване или дори и сега може да се дава газ, щото аз от как съм ги сменил уж ги разработавам и повече от 3000-3200 оборота не я карам, ама издивявам вече
. Ще се радвам, ако някой сподели за разработващия интервал, за да стане темата абсолютно завършена 
Искам да изкажа и тук специални благодарности на колегата Митко Ганчев, без чиято помощ този ремонт надали щях да успя да го направя сам и то така далеч от родината

и така както казаха от БМВ сервиза причината наистина се оказа в износени биелни лагери, дори на 4-ти цилиндър нещата никак не изглеждаха добре, но нямаше как да се мерят валове и да се шлайфа и т.н. сменяме със срандартен ремонтен комплект(стандартните си лагери) пък квото стане, е то взе че стана

Като по чудо видимо по вала нямаше сериозни надирания, освен една лека черта на първи цилиндър ама няма кой да му се занимава

Като цяло процедурата не е толкова сложна и не се изискват специални инструменти от БМВ сервизи. Има 20-тина болта дето се развиват от картера както и 2-3 торкса които също дъжат картера, но са скрити в едни отвори на скоростната кутия............ Преди това естествено не забравяйте да източите маслото от картера






ВНИМАНИЕ: Гарнитурите на картерите на М43 преди 09.95 и след 09.95 СА НАПЪЛНО РАЗЛИЧНИ, едната е хартиена а тази след 95 в нашия случай е гумана и е профилна !
та това е като цяло, ето и малко снимки от моя ремонт и да видите до какво изностване бяха лагерите, по това съдя,че някога тоя мотор е бил прегряван и не е сменяно много редовно маслото:
тук лагера на 4-ти цилиндър, вижда се добре че тази вдлъбнатината, която трябва да застопорява черупката я няма(счупила се е) и липсващата пластинка беше при вдлъбнатината на лерупката на биелата (за радост беше така застанала, че нямаше надиране по вала, но всеки момент беше готово да започне да превърта, при което вече става лошо):

На трети и втори цилиндър лагерите бяха що годе ок:

ето и на 2-ри

на 1-ви беше също зле където се беше получило и леко нараняване на вала вече, но не мисля че е особено фрапантно това:

ето и сравнение между лагерите на 4-ти и 3-ти цилиндър, ясно емблемата на БМВ на черупките на 3ти цилиндър, докато на 4-ти (който беше най-зле) няма и следа от тая емблема вече


Eето и вала на 4ти(най-износения):

В крайна сметка гадното тропане изчезна и сега мотора се форсира без каквото и да е тропане и хода му е много спокоен


И накрая да напиша какво ми излезе до тука:
Лагери комплект Federal-Mogul GLYCO - 50 Eево
Масло 4л. Мобил 10В40 Formula S - 40 Евро
Маслен филтър MANN - 10 Евро
Гернитура на картера - 10 Евро
Наем на подемник 7Евро на час - 35 евро (общо за 4-5 часа го направихме)
Общо 145 Евро

Като се има предвид, че тука в Германия един такъв ремонт започва от порядъка на 400-500 Евро, мисля, че стана добре

Само едно не ми е ясно, тези лагери имат ли прериод на разработване или дори и сега може да се дава газ, щото аз от как съм ги сменил уж ги разработавам и повече от 3000-3200 оборота не я карам, ама издивявам вече


- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
не искам да съм лош пророк, ама биелата на 4-ти цилиндър е за смяна след като лагерите видимо са превъртали в нея, дано се закрепи така, но имам съмнения колега
only rear wheel drive
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
не знам къде прочете, че лагерите са превъртяли
всички черупки си бяха по местата, просот на четвърти тоя чеп се беше отчупил леко, но черупките не бяха тръгнали на кикъде, може би са се задържали от това че на другата беше здрав не знам, но мотора в момента върви отлично и няма никакви шумове в никакви обороти. А и ако беше преъртяла предполагам, че вала изобщо нямаше да изглежда по тоя начин
П.С. Следващия такъв ремонт на тоя мотор ше е, ваденето му си слагането на нещо от семейството на 6те братя

всички черупки си бяха по местата, просот на четвърти тоя чеп се беше отчупил леко, но черупките не бяха тръгнали на кикъде, може би са се задържали от това че на другата беше здрав не знам, но мотора в момента върви отлично и няма никакви шумове в никакви обороти. А и ако беше преъртяла предполагам, че вала изобщо нямаше да изглежда по тоя начин

П.С. Следващия такъв ремонт на тоя мотор ше е, ваденето му си слагането на нещо от семейството на 6те братя

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
Бе тая на 4ти и според мен си беШе баШ превъртяла. То Затова и я няма и емблемата...Нали ти виках че няма да е лоШо да се смени и биелата там, ма тая работа вече на подемник под наем според мене си е глупост:) Дано се Закрепи така...

- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
нищо не сменям повече, да ражда, ако ше ражда тоя мотор с радост ще го посрещна с един 6так 

- menchev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 12.09.2008
- Местоположение: Свети Влас
- Пол: Мъж
- Кара: bmw E36 compact
- Мечтае да кара: BMW X6
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
и аз правих същия ремонт с изключение че смених биели и вал втора ръка,и сега я карам максимум до 100км/ч и не повече от 3000 об.мин., и така някаде от 1500 до 2000 км,след това се сменя пак маслото,това ми казаха от сервиза,ако някой има възражения да каже.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: претракване след 3500об. - РЕШЕНИЕТО !!!
menchev написа:и аз правих същия ремонт с изключение че смених биели и вал втора ръка,и сега я карам максимум до 100км/ч и не повече от 3000 об.мин., и така някаде от 1500 до 2000 км,след това се сменя пак маслото,това ми казаха от сервиза,ако някой има възражения да каже.
Биелите и вала си сменил ??? Защо товаа ? Много ли ти бяха износени ?
Аз вече и направих 1200км от ремонта и няма проблеми, карам я до 3000 в първите 500км ама не издържах(понеже повечко извънградско карам) и вече 3000 до 3500 повече не.......... И какво казваш сега на 2000км трябва да се смени маслото ........ хм.......
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани