Проблем със съединителя...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 24 Сеп 2009, 19:33

Случаят е следният: снощи си паркирам колата пред блока и на сутринта като тръгвам за работа нямам съединител... Педала се натиска така все едно е откачен - никакво усилие в обратна посока. Първо си помислих, че се е откачило жилото, но след като се върнах от работа я вдигнах на крик и не намерих никакво жило... само кабели и маркучи влизат и излизат от скоростната кутия, а около единият от маркучите има масло...
Имам два въпроса:
Каква е вероятността съединителя да е хидравличен, а не със жило?
Може ли да се оправи "пред блока" и ако не - как да я закарам до сервиз, като нямам съединител?

Колата е Е36, 316i, 92-ра, седан.

Благодаря предварително!
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 26.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: X5 E70,F10 530d

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от BKirov » 24 Сеп 2009, 19:41

съединителят ти е точно хидравличен с 2 помпи , вероятно някоя от тях е сдала багажа. Провери си първо дали имаш течност в казанчето за спирачна течност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 24 Сеп 2009, 20:05

Мерси колега!
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от ивчо3 » 25 Сеп 2009, 10:24

BKirov написа:съединителят ти е точно хидравличен с 2 помпи , вероятно някоя от тях е сдала багажа. Провери си първо дали имаш течност в казанчето за спирачна течност.

Малко вероятно е да издадат багажа хидравличните помпи така изведнъж. Обикновено се износва уплътнението на горната помпа, или се къса мембраната на долната, но дори и тогава има съпротивление при натискана на педала и след задържане постепенно съединителя зацепва. Добре е преди да се свалят помпите да се провери здравината на маркучите и когато са в безупречно състояние да се демонтират двете помпи и сменят. Може пред блока сам да го направиш, само горната помпа е трудна за сваляне, защото е на неудобно място, после задължително трябва да се обезвъздуши.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 25 Сеп 2009, 11:55

Тази сутрин проверих казанчето на спирачната течност и е 1-2 мм. под минимума... Не знам дали може да е от това...
А иначе има омасляване около маркуча, там където влиза в скоростната кутия.
Последна промяна drago_pavlov на 01 Окт 2013, 14:54, променена общо 1 път
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от ивчо3 » 25 Сеп 2009, 12:05

drago_pavlov написа:Тази сутрин проверих казанчето на спирачната течност и е 1-2 мм. под минимума... Незнам дали може да е от това...
А иначе има омасляване около маркуча, там където влиза в скоростната кутия.

Ако маркуча е скъсан някъде, може с изтичането на спирачна течност да засмуква въздух при отпускане на педала и оттам да има пропадане. Виж добре дали не тече течност от долната помпа, че тогава е за смяна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 25 Сеп 2009, 19:11

Другата седмица ще се занимавам с нея, че сега нямам грам време покрай тоя панаир в Пловдив...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: София

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от viksan_1985 » 25 Сеп 2009, 19:31

колега на скоро имах същия проблем . повредена ти е долната помпа на съединителя. нова закс е 111 лв. за работа ще ти вземат около 30лв със се обезвъздушаване и спирачна течност. можеш и пред хода, но не ти го препоръчвам ако не си се занимавал с това досега. успех :yes: :driving: пс:хвани някои да те издърпа до там най-безопасно е!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от borislav » 25 Сеп 2009, 19:51

Долната помпа се сменя за 5 минути,стига да имаш канал :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 29 Сеп 2009, 21:49

Днес един майстор я гледа уж, но даже и не погледна отдолу... Каза че долната помпа е заминала. Може да се рециклира и ще струва 80 - 100 лв. заедно с труда (монтаж/демонтаж). Питах го колко ще изкара след рециклирането и ми каза: "Много!"
Не знам дали да му вярвам, или направо нова/втора употреба ???
Последна промяна drago_pavlov на 01 Окт 2013, 14:56, променена общо 2 пъти
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от sonny » 29 Сеп 2009, 22:05

ивчо3 написа:
BKirov написа:съединителят ти е точно хидравличен с 2 помпи , вероятно някоя от тях е сдала багажа. Провери си първо дали имаш течност в казанчето за спирачна течност.

Малко вероятно е да издадат багажа хидравличните помпи така изведнъж. Обикновено се износва уплътнението на горната помпа, или се къса мембраната на долната, но дори и тогава има съпротивление при натискана на педала и след задържане постепенно съединителя зацепва. Добре е преди да се свалят помпите да се провери здравината на маркучите и когато са в безупречно състояние да се демонтират двете помпи и сменят. Може пред блока сам да го направиш, само горната помпа е трудна за сваляне, защото е на неудобно място, после задължително трябва да се обезвъздуши.


Грешка, долната помпа става капут отведнъж и то особено в студено време. Лично аз препоръчвам като се сменя едната да се сменят двете наведнъж, отговора епрост, щом е сдала багажа едната, значи скоро ще сдаде и другта, а е гадно да ти се напой килима у колата с течност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: Проблем със съединителя...

Мнение от drago_pavlov » 29 Сеп 2009, 22:18

Нали уж долната е метална, а горната - пластмасова; защо се прееба първо долната...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook