Разглобяване на таблото
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Разглобяване на таблото
Колеги ,някои знае ли от къде да започна,че ми се налага да свалям цялото табло за да си сменя моторчето на парното,а досега не съм правил тая операция 

- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Колега не се нуждаеш от сваляне на цялото табло за да смениш моторчето на парното
Значи вдигаш капака
Сваляш чистачките (камък 13)
Сваляш кората която седи под тях (отвиваш всички пластмасови винтчета и я вадиш)
Сваляш кутията в която вървят кабелите към компа ( с две рапитки отгоре се отвива и той пада надоло)
Сваляш металната преграда от която си развил снопа с кабелите (в десния край ако не бъркам бяха две винтчета с камък 10 и отлчво едно !!! Това погледнато отпред на колата)
След като свалиш всичко опивано дотука започваш внимателно и търплива да разкачаша пластмасите покриващи моторчето
От лявата страна е закачена една метална пръчка която отваря и затваря хрилете за вътрешен и външен въздух бъркаш и на усет ще я усетиш къде е точно и я повдигаш нагоре тя си излиза от едно пластмасово улейче от същата тази лява страна има и един темо датчик изваждаш го и него нагоре и започваш да се мъчиш да изкараш капаците, а даже сега се змислям че може да не ги вадиш целите а да ги отместиш в ляво и в дясно съотвеното от страната от която са и стигаш до самото моторче то е загванато към парното на колата с една метална пластина която влиза отдоло и захапва едно зъбче и отгоре като я натиснеш притиска и така се сваля и вадиш моторчето
Надявам се да си ме разбрал и да не се налага да сваляш и механизма на чистачките да се справиш без тази операция ...
Много по лесно отколкото да разглобиш таблото ...

Значи вдигаш капака
Сваляш чистачките (камък 13)
Сваляш кората която седи под тях (отвиваш всички пластмасови винтчета и я вадиш)
Сваляш кутията в която вървят кабелите към компа ( с две рапитки отгоре се отвива и той пада надоло)
Сваляш металната преграда от която си развил снопа с кабелите (в десния край ако не бъркам бяха две винтчета с камък 10 и отлчво едно !!! Това погледнато отпред на колата)
След като свалиш всичко опивано дотука започваш внимателно и търплива да разкачаша пластмасите покриващи моторчето
От лявата страна е закачена една метална пръчка която отваря и затваря хрилете за вътрешен и външен въздух бъркаш и на усет ще я усетиш къде е точно и я повдигаш нагоре тя си излиза от едно пластмасово улейче от същата тази лява страна има и един темо датчик изваждаш го и него нагоре и започваш да се мъчиш да изкараш капаците, а даже сега се змислям че може да не ги вадиш целите а да ги отместиш в ляво и в дясно съотвеното от страната от която са и стигаш до самото моторче то е загванато към парното на колата с една метална пластина която влиза отдоло и захапва едно зъбче и отгоре като я натиснеш притиска и така се сваля и вадиш моторчето
Надявам се да си ме разбрал и да не се налага да сваляш и механизма на чистачките да се справиш без тази операция ...
Много по лесно отколкото да разглобиш таблото ...

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
мерси за инфото колега,но при мен нестава .Опитвах от пред и си мислех,че ще може да разрежа черния капак на моторчето но местото не позволява.Ето виш как е шибаното моторче
Mисля и преди ти бях писал, че твоя климатик е Diavia, познава се по медните тръби, които се виждат на едната снимка.
Сваляш таблото
Как... амиии волан, километражи, жабка + всички околни кори, откачаш конзолата на ск.лост и от там си на няколко болта + 5 винта, ако не се лъжа под лайстните на духалките за стъклото.
Имаш 2 големи болта от 2те страни, възможно е да имаш и едни метални разпънки под таблото (които PNR нямаше, за разлика от нас с vld). Абе не е никаква философия. Също ми се въртят две гайки, които държат кормилния прът. Гледай да не ги забравиш
Също преди да вдигнеш цялото табло, се махат и корите на рамките на предното стъкло, иначе ще станат на гъз.
Нямаме стъпка по стъпка как се сваля, но стана доста бързо.
Успех.
Сваляш таблото

Как... амиии волан, километражи, жабка + всички околни кори, откачаш конзолата на ск.лост и от там си на няколко болта + 5 винта, ако не се лъжа под лайстните на духалките за стъклото.
Имаш 2 големи болта от 2те страни, възможно е да имаш и едни метални разпънки под таблото (които PNR нямаше, за разлика от нас с vld). Абе не е никаква философия. Също ми се въртят две гайки, които държат кормилния прът. Гледай да не ги забравиш

Също преди да вдигнеш цялото табло, се махат и корите на рамките на предното стъкло, иначе ще станат на гъз.
Нямаме стъпка по стъпка как се сваля, но стана доста бързо.
Успех.
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
така сваляне на Таблоооо
Кофти работа да му се незнае ама какво да се прави ...
сваляш карата под волана
сваляш кората под жабката
сваляш жабката
вадиш топката за скоростния лост
вадиш там квото имаш касетофон,борд....
сваляш кутиката която седи под борда и запалката
вадиш копчето за авариините светлини и отодоло развиваш винта дето ти държи барчето и разкачаш барчето назад
после разглабяш тази средната конзола която е около скоростите и продължава назад има два болта завити отвътре от двете страни и два болта завити нагоре точно над борда десния болт ще го свалиш лесно защотот се вижда но левия се пада точно зад железния прът на който е захванат волана ... разглабяш внимателно и оглеждаш много ....
сваляш вплана
сваляш таблото с уредите (завито е отгоре с две рапитки)
сваляш ключа за фаровете (завите е отдоло с една рапитка)
започваш да раглобяваш таблото от двете страни на таблото има две големи гайки мисля 13ки бяха... развиваш ги сваляш предните въздуховоди за прозореца и под тях има три винта много кофти място това е най гадното при разглабянето но бавничко става приготви си много нерви за там и подходящи инструменти (няма такива
)
след като развиеш болтчетата си готов (даже ако не се бъркам средното може да не го развиваш защотот то излиза барабар с планката) и дърпаш таблото напред и нагоре и това е предварително трябва да си го освободил от двете страни от където разви тези 13ки гайи от два пластмасови щифта и си готов ....
Снимков материал
:):)

Кофти работа да му се незнае ама какво да се прави ...
сваляш карата под волана
сваляш кората под жабката
сваляш жабката
вадиш топката за скоростния лост
вадиш там квото имаш касетофон,борд....
сваляш кутиката която седи под борда и запалката
вадиш копчето за авариините светлини и отодоло развиваш винта дето ти държи барчето и разкачаш барчето назад
после разглабяш тази средната конзола която е около скоростите и продължава назад има два болта завити отвътре от двете страни и два болта завити нагоре точно над борда десния болт ще го свалиш лесно защотот се вижда но левия се пада точно зад железния прът на който е захванат волана ... разглабяш внимателно и оглеждаш много ....
сваляш вплана
сваляш таблото с уредите (завито е отгоре с две рапитки)
сваляш ключа за фаровете (завите е отдоло с една рапитка)
започваш да раглобяваш таблото от двете страни на таблото има две големи гайки мисля 13ки бяха... развиваш ги сваляш предните въздуховоди за прозореца и под тях има три винта много кофти място това е най гадното при разглабянето но бавничко става приготви си много нерви за там и подходящи инструменти (няма такива

след като развиеш болтчетата си готов (даже ако не се бъркам средното може да не го развиваш защотот то излиза барабар с планката) и дърпаш таблото напред и нагоре и това е предварително трябва да си го освободил от двете страни от където разви тези 13ки гайи от два пластмасови щифта и си готов ....
Снимков материал

Последна промяна PNR на 10 Сеп 2009, 23:36, променена общо 1 път
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Да беше ми казал и преди че само през таблото става,аз се опитвах по бългаския начин 

мислех да режа капака и да го лепя после,ама просто няма начин.ще видя тия дни ако ми остане време да се помъча с таблото и ще направа някоя снимка за други с тоя проблем.Мерси пак за инфото 




- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
liloff написа:Имаш 2 големи болта от 2те страни, възможно е да имаш и едни метални разпънки под таблото (които PNR нямаше, за разлика от нас с vld). Абе не е никаква философия. Също ми се въртят две гайки, които държат кормилния прът. Гледай да не ги забравиш
На последнта снимка го има и колегата liloff абе и той знае за кво иде на рече той ме подкокуроса с колегата vld ама стана ...
надявам се и моя пост да ти свърши работа ...
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
petio_bmw 318is написа:Да беше ми казал и преди че само през таблото става,аз се опитвах по бългаския начинмислех да режа капака и да го лепя после,ама просто няма начин.ще видя тия дни ако ми остане време да се помъча с таблото и ще направа някоя снимка за други с тоя проблем.Мерси пак за инфото
снимки има май две мнение по нагоре

Викам таз темичка може да я направиме и важна защотот е описано доста подробно а и снимки са качени върши работа ако на някой колега му се наложи да прави тази операция
Последна промяна PNR на 10 Сеп 2009, 23:35, променена общо 1 път
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
PNR написа:
Викам таз темичка може да я направиме и важна защотот е описано доста подробно а и снимки са качени върши работа ако на някой колега му се наложи да прави тази операция

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
petio_bmw 318is написа:PNR написа:
Викам таз темичка може да я направиме и важна защотот е описано доста подробно а и снимки са качени върши работа ако на някой колега му се наложи да прави тази операция100% трябва да стане важна,аз търсих доста из форума но нямаше инфо за тоя проблем.
Темата наистина е за "полезни" , разправия си е свалянето на таблото , а описването на процеса , стъпка по стъпка е също доста тегаво.... Аз, когато свалях моето табло се чудех доста дали да не нащтракам снимки и после да пусна тема , но като видях колко работа е и се отказах да снимам (а и бях сам нямаше кой да ми помага....) Благодаря много на колегата PNR , тогава бях стигнал до свалянето на прасето и ми пречеше тръбата , която подпира кормилната конзола и много се чудех как точно да стане "филма",че там има една особеност ..... , та той тогава ме насочи много точно .... !

- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
metodi80 написа:Благодаря много на колегата PNR ..... , та той тогава ме насочи много точно .... !
За теб винаги metodi80 ти си от хората дето заслужават да им се помогне

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
- Smoocki
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2073
- Регистриран на: 6.08.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 600 коня с умивна на лицето
- Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
- Детайли за колата: Garrett 3582
доста полезна тема ...само ми е интересно вие с какво развихте винчетата при предното стъкло ? Понеже в скоро време може да ми се наложи и на мен ?

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Smoocki написа:доста полезна тема ...само ми е интересно вие с какво развихте винчетата при предното стъкло ? Понеже в скоро време може да ми се наложи и на мен ?
Аз ги развих с малка тресчотка и вложчица (мисля 10 или 8 беше ...).
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани