Какво е това?(м43)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Какво е това?(м43)
колеги от извесно време имам един проблем-при палене понякога първите 3-4 сек. след кат запали връща оборотите почти до 0 и пак ги качва моментално така 3-4 сек. след което заспива и работи перфектно! От 1 год си карам така без да ми прай впечатление вече но днес докат си сменях термостата ми се наби в очите тва нещо:
разглобих го и изглежда така:
На мен лично ми прилича на някакав механизъм(моторче) който отваря и затваря клапата, поправете ме ако греша
. След като го свалих се опитах да завъртя ръчно полуцилиндърчето(за което предполагам че върти клапата)
но то не потрепва изобщо което според мен не е нормално... на прав път ли съм? Ако съм прав да опитам ли да го пръсна с спрейче и да напъна с клещи за да се раздвижи
[/img]

разглобих го и изглежда така:

На мен лично ми прилича на някакав механизъм(моторче) който отваря и затваря клапата, поправете ме ако греша


но то не потрепва изобщо което според мен не е нормално... на прав път ли съм? Ако съм прав да опитам ли да го пръсна с спрейче и да напъна с клещи за да се раздвижи

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Като го гледам throttle valve switch,регулатор/потенциометър/ на дроселовата клапа!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Nukem написа:Като го гледам throttle valve switch,регулатор/потенциометър/ на дроселовата клапа!
колега и аз това си мисля но нормално ли е да не може да се помръдне с голи ръце? Не трябва ли да се върти леко щот не ми се верва вграденото моторче в капачката или там квото е да е толкова мощно че да го върти при положение че аз не мога ръчно

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
там няма моторче, има потенциометър , който следи положението на дросела(дъл е отворен и колко)... а тос грездей се върти с ъгъла на дросела
... иначе казано даваш газ - грездея се завърта, до 90 градуса при пълна газзззз
тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра
п.с. тва дето най вероятно ти е проблема е моторчето за празен ход намира се между смукателните колектори

тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра

п.с. тва дето най вероятно ти е проблема е моторчето за празен ход намира се между смукателните колектори

- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
На това нещо му се вика TPS-Throttle Position Sensor ,или "сензор за позицията на дроселовата клапа".При М43 е на удобно място (и не само то),докато при М40 е завряно под клапата....
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
mihal написа:там няма моторче, има потенциометър , който следи положението на дросела(дъл е отворен и колко)... а тос грездей се върти с ъгъла на дросела... иначе казано даваш газ - грездея се завърта, до 90 градуса при пълна газзззз
тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра



- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
mihal написа:..... тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра
м-да, не го барай тоя "грездей", щото ако го нараниш, мотора може да почне да работи само на празен ход!
П.П. Като не знаеш какво е (....какво му е устойството, и за какво служи), къде си тръгнал да го разглабяш?!??!
Denev написа:mihal написа:..... тъй че остави грездея на мира той не е за да го въртиш ти а той да върти потенциометъра
м-да, не го барай тоя "грездей", щото ако го нараниш, мотора може да почне да работи само на празен ход!
П.П. Като не знаеш какво е (....какво му е устойството, и за какво служи), къде си тръгнал да го разглабяш?!??!
аз за това питам щот не знаех

Re: Какво е това?(м43)
аз има такав дерт с м42 мисля че дат4ика ми е прецакан как
мога да разбера това някои по вещ ще сподели ли
с мен
на коп нищо не показва
мога да разбера това някои по вещ ще сподели ли
с мен

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Какво е това?(м43)
тотио написа:аз има такав дерт с м42 мисля че дат4ика ми е прецакан как
мога да разбера това някои по вещ ще сподели ли
с менна коп нищо не показва
Колега , не знам за какъв датчик говориш , но ако става дума за потенциометъра , който се коментира в тази тема , то той се проверява по следния начин:
1. Уверяваш се , че си изключил от контакт
2. Откачваш буксата , която е вързана към потенциометъра
3. Взимаш мултицет и го включваш на съпротивление и мериш съпротивлението м/у пин 1 и пин 3 на потенциометъра - то трябва да е около 4000 ом (4Ком)
След това мериш м/у пин 2 и пин 3 съпротивлението при напълно затворен потенциометър - то трябва да е около 800 -1200 ом
След това мериш м/у пин 2 и пин 3 съпротивлението при напълно отворен потенциометър - то трябва да е около 3200 -4800 ом
Хубаво е преди да завъртите потенциометъра в каквото и да било положение да премерите текущата стойност м/у пин 2 и пин 3 , да я запишете или запомните и след като врътката в крайно ляво и крайно дясно , за да измерите стйностите , то пак да си го нагодите на стойността на която е било ... защото иначе ще има или по ниски обороти на празен ход или по -високи и т.н. ...

4. Включва се мултицета да мери изправено напрежение , подавате контакт и на пин 1 и пин 3 на буксата на потенциометъра се мери какво напрежение има - то трябва да е около 5 V

Re: Какво е това?(м43)
мерси за изчерпателния отговор колега да за това става въпрос
благодаря още веднаш ще пробвам да ли имам там проблем или
не оборотите ми направо пощуряват на 500-1500 на празен ход
благодаря още веднаш ще пробвам да ли имам там проблем или
не оборотите ми направо пощуряват на 500-1500 на празен ход

- transporter_81
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: нещо черно
- Мечтае да кара: 850i
- Детайли за колата: Рег. на 30.01.2009
Re: Какво е това?(м43)
Колеги здравейте. Йзвинявам се, че се намесвам в темата на колегата,но искам да попитам нещо. Маркуча който отива на-долу,на първата снимка (със скобата) при мен е запушен с някаква тапа.Така съм я купил.проблем ли е или...
Мерси предварйтелно и успех 


325i на части- viewtopic.php?f=134&t=253370
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Какво е това?(м43)
transporter_81 написа:Колеги здравейте. Йзвинявам се, че се намесвам в темата на колегата,но искам да попитам нещо. Маркуча който отива на-долу,на първата снимка (със скобата) при мен е запушен с някаква тапа.Така съм я купил.проблем ли е или...Мерси предварйтелно и успех
Колега конкретизирай по- точно кой маркуч ?
Последна промяна metodi80 на 27 Окт 2009, 1:33, променена общо 1 път
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани