Червени стрелки на таблото DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 25.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54Б22 '01

Мнение от ceco_83 » 09 Сеп 2009, 19:55

Колега може ли да питам един малко глупав въпрос как се вадят буксите на таблото?Нещо не разбрах как става,а не искам да ги счупия.Мерси предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Сеп 2009, 19:56

Натискаш има едно като зъбче и тя сама се отваря не ги напъваи че аз счупих едната :confused: !
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2009, 19:58

Nukem написа:А стрелкичката за моментния разход боядисана ли е че не мога да видя от снимките?

Да, разходомерът пада и стрелката се боядисва безпроблемно.
За буксите - трябва да се откопчаят, трудно е за обяснение. В горния край на буксата има едно място за натискане. Като натиснеш, се освобождава зъбчето и изтегляш страничната част на буксата отгоре-надолу (по дължина). Отваря се, като на панта.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Сеп 2009, 20:03

A процедурата по боядисването някаква представа?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2009, 20:12

Разглабяш таблото, остава голо... по циферблати и се заиграваш с маркера. :) Боядисва се само от горната страна на стрелката, не по страничните. :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Сеп 2009, 20:27

Аз имах предвид ринговете! :uups:
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2009, 20:29

Черен спрей. :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 09 Сеп 2009, 20:36

Малко на чат го обърнахме обаче,първо изшкурква ли се това хеомирното покритие,и после спрея колко ръце се пръска и после лакче нещо?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 25.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54Б22 '01

Мнение от ceco_83 » 09 Сеп 2009, 20:36

Nukem написа:Натискаш има едно като зъбче и тя сама се отваря не ги напъваи че аз счупих едната :confused: !

то и аз счупих едната затова реших да попитам.благодаря ви колеги :bchug:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2009, 20:42

Nukem написа:Малко на чат го обърнахме обаче,първо изшкурква ли се това хеомирното покритие,и после спрея колко ръце се пръска и после лакче нещо?

Не, никакво третиране. Директно пръскай. Тези рингове нямат допир до нищо след монтажа. Не се притеснявай, че слоят ще падне. Внимавай само със самия монтаж, гледай да са изсъхнали добре, защото ако си пръскал 2-3 слоя със спрея и боята не е изсъхнала, при натискане на ринговете за да щракнат, ще си оставиш отпечатъците на ринговете.

Между другото, заводски черни рингове слагат на Z3 M, гледах скоро в един каталог от преди 10 години.
Последна промяна err0r на 09 Сеп 2009, 20:44, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 09 Сеп 2009, 20:44

Понеже няколко колеги ми писаха за разглабянето на таблото, пускам тук обясненията и снимките към тях.
За свалянето на самото табло ще ползвам чуждни снимки. Таблото се държи на тези два винта
http://i252.photobucket.com/albums/hh36/sidabra24/DIYs/Plasma%20Dials/800x600/Picture003.jpg
Издърпвате колко може напред и пъхате ръка отзад :gay: :mrgreen:
http://www.unitedbimmer.com/random/gaugeringsdiy/gaugerings5.jpg
Ето как изглежда едната букса - другите 2 са на същия принцип, но са синя и една малка черна. Натискате палчето и дърпате клипчето и буксата изкача. Както показват стрелките.
http://www.unitedbimmer.com/random/gaugeringsdiy/gaugerings6.jpg

След като извадих таблото първо хванах и извадих всчики лампички - една по една и ги почистих бяха целите в прах и след почистването таблото определено светна по-добре.
Към разглобяването - поглеждате отзад и ще видите 5 болтчета, които се отвиват с торксове...аз използвах подходящ размер шестостен:
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster002.jpg
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster012.jpg
Внимателно с тънък нож или макетен нож отлепвате лепенката:
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster013.jpg
След това хващате таблото отпред и отзад и с движения нагоре-надолу започвате да го отваряте. В началото може с отверка да го разделите малко - колкото да тръгне и после с раздвижване и дърпане.
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster014.jpg
Като го отворите ще видите ето тези три неща, на които пише ZU и AUF
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster016.jpg
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster019.jpg
Въртите в посока AUF доста тегаво вървят аз не можах с пръсти и си помогнах с отверка, но много внимателно, че на мен 1-2 пъти ми се отплесна отверката, но за щастие не можах да счупя нещо. :)
На следващата снимка се вижда как с накрайник отварям щипките, които държат икономайзера, те са две и се натискат лесно. Икономайзера излиза без проблем и можете лесно да боядисате неговата стрелка.
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster020.jpg
Ето маркера:
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster021.jpg
и стрелката на температурата
http://i625.photobucket.com/albums/tt338/blood_flea/Little%20projects/InstrumentCluster022.jpg
Това е...после по обратния ред

ПС: А ето и линк към една DIY тема, която намерих в един американски форум.
http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-silvergaugerings.php
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2009, 20:51

Колко хубаво е просто да си свалиш волана, след което да разкопчаеш щипките нормално и да свалиш таблото право назад. :) :) :)

Има 2 вида табла по начина им на отваряне. Това, като на адаша, е само с винтчета. Това, което взех аз след смяната е и с 2 лоста, които се теглят назад и нагоре и посредством зъбни полуколела горната част се отделя от долната съвсем равномерно.

Eто тук по-подробно за щипките на буксите отзад:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... ic2-01.jpg
А ето го и другия вид табло с отварянето с лостовете (жълтите стрелки, сочещи черните лостчета)
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... ic3-01.jpg
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Мнение от anton mutafchiev » 09 Сеп 2009, 23:39

супер е колега

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

:)

Мнение от jbankov » 10 Сеп 2009, 10:16

Сега вече стана префектна темичка.Браво колега!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 10 Сеп 2009, 11:10

err0r написа:...


а най-яко е да имаш регулиране на воланЯ
сваляш го надолу и имаш супер много място да си бърникаш :Р

:idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook