Свещи за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
titto написа:majstorapetkov написа:NGK BKR 6 EQUP.
и аз сложих от тях -NGK BKR 6 EQUP.-LASER PLATINUM-25лв.бр.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Имам следният въпроса за свещите:
В зависимост от стила на каране и разбира се от състоянието на двигателя, демек на по-малко и на повече километраж, как може да се прецизира работата му с топлинното число на свещите. Да се поясня: за един и същи модел свещи кога е по-добре да се слагат малко по-студени и кога малко по-горещи???
Eто това открих междувременно и мисля, че може да е доста полезно http://www.dansmc.com/sparkplugs1.htm
В зависимост от стила на каране и разбира се от състоянието на двигателя, демек на по-малко и на повече километраж, как може да се прецизира работата му с топлинното число на свещите. Да се поясня: за един и същи модел свещи кога е по-добре да се слагат малко по-студени и кога малко по-горещи???
Eто това открих междувременно и мисля, че може да е доста полезно http://www.dansmc.com/sparkplugs1.htm
- nik4o_83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
StaKo написа:Имам следният въпроса за свещите:
В зависимост от стила на каране и разбира се от състоянието на двигателя, демек на по-малко и на повече километраж, как може да се прецизира работата му с топлинното число на свещите. Да се поясня: за един и същи модел свещи кога е по-добре да се слагат малко по-студени и кога малко по-горещи???
Eто това открих междувременно и мисля, че може да е доста полезно http://www.dansmc.com/sparkplugs1.htm
"Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.

Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (”топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори."
Re: re
kristof_bg написа:Колега дай на лични данни за колата си и ще ти кажа какво е най-доброто поне според мен за нея или пък ще ти дам няколко варианта за избор , но поне ще знаеш че качеството и произхода са 100% гарантирани и цената няма да е фрапираща както на повечето места в БГ !
Колега, поставих свещите NGK BKR6EQUP, които ми достави за моето BMW 320i (E46) и съм изключително доволен и от качеството, и от цената...! Благодаря за коректността!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Свещи за Е46
А някой да има впечатления от свещите за газ ? Карам 320ка на газ и сега тука в Германия гледам по ИБей някви много прехвалени свещи за газ специално за БМВ с 0.7мм разстояние на електрода. Свещите са BERU Ultra LPG, дават им 20 000-30 000км пробег и струват около 60 евро 6-те.
http://cgi.ebay.de/6-Beru-Zundkerzen-Ul ... 27afd8cb05
http://cgi.ebay.de/6-Beru-Zundkerzen-Ul ... 27afd8cb05
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани