Защо позагря малко днес?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Добре де ама то м44 си излиза заводско с ел перка м43 също но от 1,9 моторите така че това също не е лош вариант
аз съм с ел перка направих го защотот виското ми товареше колата и го усещах и понеже съм инат сега вече съм даже с две ел перки една отпред за климатика
и една отзад оригинална от м44 мото и двете завъртат едновременно на първа степен а вотра съм я вързал само към вотрата (вътрешната защотот е доста по яка от тази на климатика
и не ми дава проблем със загряването вече ама никъв
аз съм с ел перка направих го защотот виското ми товареше колата и го усещах и понеже съм инат сега вече съм даже с две ел перки една отпред за климатика


и не ми дава проблем със загряването вече ама никъв
браво колега,евала ти правя щом си намерил решение а даже и двг-то си поосвободил...да си я караш безпроблемноPNR написа:Добре де ама то м44 си излиза заводско с ел перка м43 също но от 1,9 моторите така че това също не е лош вариант
аз съм с ел перка направих го защотот виското ми товареше колата и го усещах и понеже съм инат сега вече съм даже с две ел перки една отпред за климатикаи една отзад оригинална от м44 мото и двете завъртат едновременно на първа степен а вотра съм я вързал само към вотрата (вътрешната защотот е доста по яка от тази на климатика
![]()
и не ми дава проблем със загряването вече ама никъв

По-добре отвързана маймуна,от колкото вързано прасе !
- BH5482BH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: *******
- Пол: Мъж
- Кара: с превишена скорост
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
- BH5482BH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: *******
- Пол: Мъж
- Кара: с превишена скорост
- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Екстра колеги, много колигиално от ваша страна, аз питах за загряването и как да позная дали е здраво виското вие го обърнахте на..... е*ем ти заеби. Само трябваше да кажете добър вариант ли е ел. перката и как да позная виското когато е здраво и при повредена водна помпа да кажете дали свири тогава. Аз ако знам няма да пиша в тоя форум. В моя град майстори
, а нямам път за София за да си ида при Никола в Люлин и да си ми каже всичко и да го оправим както си пише по книгите. Тоя е най-добрия.


- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
jorryy написа:... Тоя е най-добрия...
Може и най добрия да е но не означава че няма и други добри

Виското можеш да разбереш дали е здраво :
когато запалиш колата когато е изтинала вече то трябва да се разбучи известно време примерно около минута или при няколко пъти по рязко подаване на газ и да отцепи и да почне да върти нормално
друг фактор е когато колата загрее и то започне да зацепва да започнеш да чуваш едно по силно фучене от перката и като подаваш газ да се чува че фучи това означава че зацепва
За водната помпа писали сме хиляди пъти по теми как можеш да разбереш дали тя е заминала ...
Отаваряш капачката на радиатора и подаваш газ през преливника трябва да почне да прелива вода (антифриз) от тук следва че турбинката е здрава
И може би според мене проблема не ти е във водната помпа ами в :
1 Зацапан радиатор в следствие от това трудно преминава свеж поток от въздух който да охлажда системата
2 Възможно да има позапушване на тръбички от радиатора но е по малко вероятно
3 Виското си е отишло и зацепва може би но по късно отколкото трябва
това е
а за това което попита за ел. перката аз мисля че съм ти отговорил много ясно това че някой не вчрват и започват да виакт "то щом бмв не са го измислили да е с ел.перка значи няма мкакво да се говори..." е друго
според мене ел перката си сработва точно когато трябва охлажда си и си сипира когато няма нужда от нея вече
Много хора могат да оспорят това мое твърдение но според мене е така и аз затова преминах от работещ виско съединител на ел перка това е от мене поздрави

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
PNR написа:BH5482BH написа:Добре от М43 само 1,9 моторите ли са с ел перка?
ами май да
Има и от най ранните М43 с ел перка без виско

Справка на оги компота беше така, а той е 94'

И освен това в риал оем си излизат с ел. перки още в началото 94-95г.
А относно това кое е по добре мога да кажа, че и двата варианта са добри въпрос на личен избор е.
Ако решиш да слагаш ел. перка ще се наложи да боднеш един датчик на радятора и да пуснеш три-четири кабелчета.

- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
PNR написа:Добре де ама то м44 си излиза заводско с ел перка м43 също но от 1,9 моторите така че това също не е лош вариант
аз съм с ел перка направих го защотот виското ми товареше колата и го усещах и понеже съм инат сега вече съм даже с две ел перки една отпред за климатикаи една отзад оригинална от м44 мото и двете завъртат едновременно на първа степен а вотра съм я вързал само към вотрата (вътрешната защотот е доста по яка от тази на климатика
![]()
и не ми дава проблем със загряването вече ама никъв
Ти добре си решил проблема с охлаждането, но да включиш две перки паралелно дори едната да е само на първа степен, ще товари прекалено много алтернатора и акумулатора бързо ще се изтощи. Голямата перка е предостатъчна за охлаждане на двата радиатора- климатик и за двигателя. Разбира се когато си само с големата перка винаги съществува риск от повреда в него и прегряване на двигателя, а когато си с две, поне едната ще работи.
Последна промяна ивчо3 на 25 Авг 2009, 11:10, променена общо 1 път
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
мойто е с ел перка ,предишното беше с виско .. според мен с ел. перка е по добре ,тя си има 2 скорости на 1 не се чува изобщо и си включва когато трябва колата никога не загрява .. относно загряването - може да е от следните неща - превъртяла водна помпа ,частично притворен термостат ,позатлачен радиатор отвън или отвътре ,неработещо виско/ел.перка ,ниско ниво на антифриза ,не добре обезвъздушен двг .Ако си с виско почни от него ,100% е заминало.
- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Радиаторчето е на 1 годинка го взех чисто ново и си е така чисто. Значи вече почвам да се чуда, че може да е от виското.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
jorryy написа:Радиаторчето е на 1 годинка го взех чисто ново и си е така чисто. Значи вече почвам да се чуда, че може да е от виското.
Виското най-добре можеш да разбереш дали работи коректно както написах в първия си постинг, в топло време и загрял до работна температура двигател, форсираш и гледаш оборотите на перката. Трябва да се върти почти с оборотите на водната помпа, въздушната струя, която минава през радиатора е силна, а не като лек повей на вятъра, шумът който се чува също е силен. Друг начин е да задържиш някое витло на перката с ръка, пали се двигателя и когато има малко съпротивление, също е за смяна, но това може да го установи само човек, който се е занимавал с тези неща. Лично мое мнение е ако имаш прецакано виско изобщо да не го сменяш с такова а направо една ел.перка и един датчик, който се завива в горната част на радиатора /радиаторите са стандартни, всички имат резба за навиване на датчика, като в случаите с виско там е завит болт./ Така двигателя ще има по-добър пърформънс, защото няма да върти още един агрегат.
- jorryy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 271
- Регистриран на: 6.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: BMW 330 xi Е46
- Мечтае да кара: Совалка
Значи аз сега го запалих на студено и перката се въртеше нормално (бавно) ама не много бавно. Спокойно с гола ръка хващам перката и я спирам, даже я завъртам в другата посока за да видя дали ще има някакво съпротивление, но няма нищо. След като я врътнах на обратно тя се завъртя малко спря и пак започна да се върти нормално.
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани