На колко километра се сменят различните филтри
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
alexsch написа:...абе хора вие не карате ли с long-life масла? на тях им дават по 20 000 км живот?!
На мен ми показва 25000км след смяна на маслото, но мисля, че с тези масла е нормална смяната на 20 000 км. Защо - колегите го писаха вече - зависи от много фактори, един от които е начина на каране.
vAiO написа:ето тук:
http://www.thepartsbin.com/bmw-maintenance-repair.htmlима инфо на колко км се сменят филтри, свещи, ремъци, кабели и други


- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
Хмм...8 хил. км. и всичко се сменя?????
Това е направо оливка!!!Давам пример с мен-слагам масло 5W30 long life BMW и смятам да карам с него 14-15 хил.км.,заедно с масления филтър!!!Слагам само OMV Premium/Alpin Diesel.Въздушния филтър го сменям при нужда!!!Горивния смятам след бая 10-тина хил.км да го сменя.Филтъра на климатика го сменям също при нужда.Филтър картерни газове на 40-50-60 хил.км.
Просто няма логика всичко да се сменя на 8-10хил.км.Прахосване на средства според мен.!!!


Просто няма логика всичко да се сменя на 8-10хил.км.Прахосване на средства според мен.!!!
- bad_bad_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: 19.04.2008
- Местоположение: русе
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 Е70-3.0D
- Мечтае да кара: BMW X6M
quickshare написа:Хмм...8 хил. км. и всичко се сменя?????![]()
Това е направо оливка!!!Давам пример с мен-слагам масло 5W30 long life BMW и смятам да карам с него 14-15 хил.км.,заедно с масления филтър!!!Слагам само OMV Premium/Alpin Diesel.Въздушния филтър го сменям при нужда!!!Горивния смятам след бая 10-тина хил.км да го сменя.Филтъра на климатика го сменям също при нужда.Филтър картерни газове на 40-50-60 хил.км.
Просто няма логика всичко да се сменя на 8-10хил.км.Прахосване на средства според мен.!!!
човек просто ми промени мнението, мисля че това което си казал е най-правилно



ex E36-97"................ ex 525dA-02"-163kc++
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
ex 330d-00"-184kc......ex 320d-02"-150kc
ex E36-tds-97"...........ex 118d-05"-122kc
ex 320d-99"-136kc......ex 330d-03" - 184kc+
ex 320d-00"-136kc......ex 530dA-05" - 218 kc
ex E83-05"-3.0dA-204kc...ex E90-320i-150kc
E60-530xdA-231kc...ex.E60-530dA-sed-3БР.
now loading pleace wait..............
- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
bad_bad_boy написа:quickshare написа:Хмм...8 хил. км. и всичко се сменя?????![]()
Това е направо оливка!!!Давам пример с мен-слагам масло 5W30 long life BMW и смятам да карам с него 14-15 хил.км.,заедно с масления филтър!!!Слагам само OMV Premium/Alpin Diesel.Въздушния филтър го сменям при нужда!!!Горивния смятам след бая 10-тина хил.км да го сменя.Филтъра на климатика го сменям също при нужда.Филтър картерни газове на 40-50-60 хил.км.
Просто няма логика всичко да се сменя на 8-10хил.км.Прахосване на средства според мен.!!!
човек просто ми промени мнението, мисля че това което си казал е най-правилноПросто немога да се съглася със смяна на масло на 8 000км/ако е качествено маслото де/, както и смяна на горивния филтър на 8к
Маслата Лонг лайф затова са скъпи, защото са с доста одължен пробег, а пък филтъра на купето просто не намирам логика да да се сменя на 8к
Така е.За това са скъпи тези масла защото са си доказани.Сега че повечето слагат нафта която е на "далавера"(нищо лично към никой!!!)си е техен проблем,в комбинация с масло което е от варели внос от Анадола също си има значение.Просто караш премиум кола->иска премиум поддръжка,но все пак ние сме свикнали да икономисваме във всичко но това е нормално,все пак обстоятелствата са такива че имаш едно искаш второ

- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
:)
И аз да се включа, може да е от полза на някои колеги.. Последните три години карах една много палава Турбо Астра ГСИ (към 260-280кс.). Сменях маслото и масл. филтър на всеки 7500км (Мобил 1 + МАН филтър). Там обаче, когато се съчетае карането на високи обороти (до 7000) и супер натоварване на турбината, маслото се скапва супер бързо от високата му температура, която достига при преминаване през оста на турбината. За 50 000 км между другото не съм имал никакви проблеми с турбината и двигателя, въпреки че няколко пъти съм вдигал с Астрата 260+ км/ч.
При турбодизелите на БМВ е малко по различно - първо сажди, второ малка турбина , която също се върти с много високи обороти (100000 +/мин), 3-то малък и недостатъчен маслен охладител. Въпреки това ако се кара с хубаво масло( Лонглайф 04) и на по дълги разстояния - мин 10км.след студен старт* ( в града стига за достигане на прилична работна темп. на маслото 95 град.>) няма никакъв смисъл да се сменя на по малко от 15 хил. километра.
Най вредно за маслото е карането на кратки разстояния - тогава се отделят най-много сажди + конденз на вода в маслото) и маслото губи голяма часто от качествата си за смазване.
*студен старт е всяко палене на студен двигател, без значение дали околната температура е -10 или + 30.
Аз бих ви препоръчал 3 схеми за смяна на масло и филтър според карането:
1. При каране много градско и на къси разстояния -10000км.
2. При каране градско (над 10км)/ дълъг път -15 000км.
3. При каране главно на дълъг път - 15000-20 000км.
За филтъра за картерните газове . Чесно казано след като смених моя ( на 104 000км. беше колата) го разгледах внимателно и установих, че ако се кара с хубаво масло ( пълна или полусинтетика БМВ) единственото което трябва да се прави с него е да се мие в нафта/бензин самия филтриращ елемент от време на време - примерно на всеки 30 000 км. Смяната му с нов е напълно безмислена, защото тои се зацапва в рамките на първите 5000км. но това не означава че спира да действа.
За въздушния филтър на мотора важи друго правило, защото от него зависи най-много живота на турбината. Аз моя го сменям щом видя че започва да потъмнява на цвят , но не по късно от 8000-10000км МАКС.
Когато филтъра е зацапан/ задръстен турбината почва да се мъчи, възможно е да пуши, също така за достигане на оптималното нагнетяване тя започва да върти с по високи обороти от номиналните за да преодолее самия мръсен възд. филтър. и да осигури необходимия дебит въздух. Вообще за един турбо мотор най важен е възд. филтър след което качеството на маслото.
Разбира се всичко което написах важи за изряден двигател с оптимална компресия на всички цилиндри, здрава турбина и никаква интервенция по електрониката. При тунинговане смените на маслото би следвало да станат по чести.
При турбодизелите на БМВ е малко по различно - първо сажди, второ малка турбина , която също се върти с много високи обороти (100000 +/мин), 3-то малък и недостатъчен маслен охладител. Въпреки това ако се кара с хубаво масло( Лонглайф 04) и на по дълги разстояния - мин 10км.след студен старт* ( в града стига за достигане на прилична работна темп. на маслото 95 град.>) няма никакъв смисъл да се сменя на по малко от 15 хил. километра.
Най вредно за маслото е карането на кратки разстояния - тогава се отделят най-много сажди + конденз на вода в маслото) и маслото губи голяма часто от качествата си за смазване.
*студен старт е всяко палене на студен двигател, без значение дали околната температура е -10 или + 30.
Аз бих ви препоръчал 3 схеми за смяна на масло и филтър според карането:
1. При каране много градско и на къси разстояния -10000км.
2. При каране градско (над 10км)/ дълъг път -15 000км.
3. При каране главно на дълъг път - 15000-20 000км.
За филтъра за картерните газове . Чесно казано след като смених моя ( на 104 000км. беше колата) го разгледах внимателно и установих, че ако се кара с хубаво масло ( пълна или полусинтетика БМВ) единственото което трябва да се прави с него е да се мие в нафта/бензин самия филтриращ елемент от време на време - примерно на всеки 30 000 км. Смяната му с нов е напълно безмислена, защото тои се зацапва в рамките на първите 5000км. но това не означава че спира да действа.
За въздушния филтър на мотора важи друго правило, защото от него зависи най-много живота на турбината. Аз моя го сменям щом видя че започва да потъмнява на цвят , но не по късно от 8000-10000км МАКС.
Когато филтъра е зацапан/ задръстен турбината почва да се мъчи, възможно е да пуши, също така за достигане на оптималното нагнетяване тя започва да върти с по високи обороти от номиналните за да преодолее самия мръсен възд. филтър. и да осигури необходимия дебит въздух. Вообще за един турбо мотор най важен е възд. филтър след което качеството на маслото.
Разбира се всичко което написах важи за изряден двигател с оптимална компресия на всички цилиндри, здрава турбина и никаква интервенция по електрониката. При тунинговане смените на маслото би следвало да станат по чести.
Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- quickshare
-
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Хулиган по пътищата
- Детайли за колата: Екстри много :)
Re: :)
И тук има нещо вярно!!!RadioDJ написа:И аз да се включа, може да е от полза на някои колеги.. Последните три години карах една много палава Турбо Астра ГСИ (към 260-280кс.). Сменях маслото и масл. филтър на всеки 7500км (Мобил 1 + МАН филтър). Там обаче, когато се съчетае карането на високи обороти (до 7000) и супер натоварване на турбината, маслото се скапва супер бързо от високата му температура, която достига при преминаване през оста на турбината. За 50 000 км между другото не съм имал никакви проблеми с турбината и двигателя, въпреки че няколко пъти съм вдигал с Астрата 260+ км/ч.
При турбодизелите на БМВ е малко по различно - първо сажди, второ малка турбина , която също се върти с много високи обороти (100000 +/мин), 3-то малък и недостатъчен маслен охладител. Въпреки това ако се кара с хубаво масло( Лонглайф 04) и на по дълги разстояния - мин 10км.след студен старт* ( в града стига за достигане на прилична работна темп. на маслото 95 град.>) няма никакъв смисъл да се сменя на по малко от 15 хил. километра.
Най вредно за маслото е карането на кратки разстояния - тогава се отделят най-много сажди + конденз на вода в маслото) и маслото губи голяма часто от качествата си за смазване.
*студен старт е всяко палене на студен двигател, без значение дали околната температура е -10 или + 30.
Аз бих ви препоръчал 3 схеми за смяна на масло и филтър според карането:
1. При каране много градско и на къси разстояния -10000км.
2. При каране градско (над 10км)/ дълъг път -15 000км.
3. При каране главно на дълъг път - 15000-20 000км.
За филтъра за картерните газове . Чесно казано след като смених моя ( на 104 000км. беше колата) го разгледах внимателно и установих, че ако се кара с хубаво масло ( пълна или полусинтетика БМВ) единственото което трябва да се прави с него е да се мие в нафта/бензин самия филтриращ елемент от време на време - примерно на всеки 30 000 км. Смяната му с нов е напълно безмислена, защото тои се зацапва в рамките на първите 5000км. но това не означава че спира да действа.
За въздушния филтър на мотора важи друго правило, защото от него зависи най-много живота на турбината. Аз моя го сменям щом видя че започва да потъмнява на цвят , но не по късно от 8000-10000км МАКС.
Когато филтъра е зацапан/ задръстен турбината почва да се мъчи, възможно е да пуши, също така за достигане на оптималното нагнетяване тя започва да върти с по високи обороти от номиналните за да преодолее самия мръсен възд. филтър. и да осигури необходимия дебит въздух. Вообще за един турбо мотор най важен е възд. филтър след което качеството на маслото.
Разбира се всичко което написах важи за изряден двигател с оптимална компресия на всички цилиндри, здрава турбина и никаква интервенция по електрониката. При тунинговане смените на маслото би следвало да станат по чести.
[quote="Veson"]Аз за да се презастраховам, имайки предвид качеството на горивата в БГ ще ги сменям така :
- Масления със смяната на маслото на 8 000 км.
- Горивния на 2 смени на маслото или на 16 000 км.
- На климатика 2 пъти годишно минимум
- Въздушния също със смяната на маслото на 8 000 км.
- На картерните газове евентуално на 3 смени на маслото или на
24 000 км.[/quote] Аз си говорих с БМВ сервиз и от там ми казаха, че ако си слагаш оригинално масло и филтри за България е препоръчително да се сменят на 15к км, а на запад на около 20к км.
- Масления със смяната на маслото на 8 000 км.
- Горивния на 2 смени на маслото или на 16 000 км.
- На климатика 2 пъти годишно минимум
- Въздушния също със смяната на маслото на 8 000 км.
- На картерните газове евентуално на 3 смени на маслото или на
24 000 км.[/quote] Аз си говорих с БМВ сервиз и от там ми казаха, че ако си слагаш оригинално масло и филтри за България е препоръчително да се сменят на 15к км, а на запад на около 20к км.
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
На 8000 км се сменят масла от типа 15в-40 минерални. Полусинтетиката изкарва спокойни 15 000 - 20 000 км, а пълната синтетика 5В-40 изкарва 30 000 км. И това е така, защото за пример в Германия, Италия и Франция, средния годишен пробег на колите в премиум класа е именно толкова около 30 000 км. Ако някой си мисли, че някой предишен собственик би търчал да сменя хубави и скъпи синтетични масла по 4 пъти в година, е няма как да стане. Разбира се зависи от начина на каране и от горивата, но това с 8 000 км ми се вижда съвсем ненужно.
- Archangel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2337
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20 с ръкавици
- Мечтае да кара: Spitfire
Моите ги сменям между 12 и 15 000км. Всичко без горивния филтър, който го сменям на всяка втора смяна на маслата.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..
За тези смени е на масла и филтри е много спорно и зависи дори от това къде живееш и къде караш.Примерно в София където е много замърсено и прашно е напълно нормално да смениш филтър на климатика минимум 2 пъти годишно, докато ако си от Самоков ,Боровец може и на 3 години
Същото важи и за въздушния филтър.За маслото 10-12км мисля че е нормалното.Когато маслото остарее губи миещите и смазочнните си свойства и започва да образува нагар.Тук пак зависи как се кара колата при нормално спокойно каране без държане 1ч. в 4000об.мин
може и на 20000км.


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Според мен сервизния интервал си е строго индивидуално нещо. Всеки сам си преценява за него си - все пак трябва да се съобразяваме и с предписанията на отделните консумативи.
Аз примерно сменям маслото м/у 8000-9000км. (повече от 8200 до сега не съм изкарвал с едно масло), заедно с масления и въздушния филтър. Горивния на около 30к. Карам с полусинтетика 10в40 (преди кастрол, сега БМВ), не ми го гори, но се чувствам по-спокоен със сменено масло. След 7к. вече ми е леко притеснено да карам колата "харабийската" (около критичните обороти)
Дори на джипа, който е в гаранция още на 10к километра съм в дилъра, за обслужване, въпреки че му дават сервизен интервал 15к. Първо ме гледаха малко странно , но ми свикнаха.(при него маслото е ПЪЛНА синтетика).
Така че такива 15-20к са ми леко немислими сервизни интервали, не бих имал смелостта (дори на гаранционна кола). Но всеки сам си преценява
Аз примерно сменям маслото м/у 8000-9000км. (повече от 8200 до сега не съм изкарвал с едно масло), заедно с масления и въздушния филтър. Горивния на около 30к. Карам с полусинтетика 10в40 (преди кастрол, сега БМВ), не ми го гори, но се чувствам по-спокоен със сменено масло. След 7к. вече ми е леко притеснено да карам колата "харабийската" (около критичните обороти)

Дори на джипа, който е в гаранция още на 10к километра съм в дилъра, за обслужване, въпреки че му дават сервизен интервал 15к. Първо ме гледаха малко странно , но ми свикнаха.(при него маслото е ПЪЛНА синтетика).
Така че такива 15-20к са ми леко немислими сервизни интервали, не бих имал смелостта (дори на гаранционна кола). Но всеки сам си преценява

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Е, те сервизните интервали са такива, защото на проуизводителя му пука какво става с двигателя само до 100к км
Тия 100 и без смяна на маслото може да ги изкара, ако решат. Ако и шофьора няма намерение да кара колата след гаранцията, нека си спазва интервалите по 30к за смяна на масло
По темата - аз сменяма макс на 12к масло + филтър, горивния през 2 смени, климатика мин 2 пъти в годината независимо от пробег, а въздушния понякога и по 2 пъти за едно масло. След 10к км в София въздушния филтър отдавна е заминал, а колата ми е бензинова. Така че на дизелова кола след 100к пробег не мисля,че е удачно да се чакат 15к за смяна на въздушен филтър.


Never mistake motion for action...
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
vAiO написа:на маслото - 10-12 хил. км или 1 година;
въздушния - 10-12 хил. км или 1 година;
на купето(или климатика ) - 10-12 хил. км или 1 година;
горивния - 50 хил. км;
Какви пари излизат тези интервенции?
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Масло, маслен и горивен ф.-8-9000 км.
Климатик-6-7000 км.
Въздушен-5000 км.
Климатик-6-7000 км.
Въздушен-5000 км.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани