Правилно използване на автоматик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
DAEL написа:Колега тук става въпрос за Стептроник кутия, а тя няма S!?
Как така да няма "S" степртоника!!??? Има си и "S", има си и ръчни скорости, има си и "D"...
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
mad_presley написа:DAEL написа:Колега тук става въпрос за Стептроник кутия, а тя няма S!?
Как така да няма "S" степртоника!!??? Има си и "S", има си и ръчни скорости, има си и "D"...
При стептроника е DS което е спортен режим на кутията, а при другите S-а е за сняг!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Тук ти си в грешка, колега - при Мерц-овете е за сняг.
Аз карам Е46 и имам :
D-директна
S-спорт
M-менюъл (М-power както се шегува 1 приятел).
Аз карам Е46 и имам :
D-директна
S-спорт
M-менюъл (М-power както се шегува 1 приятел).
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
типтроника когато слиза по баир надолу, като чукнеш леко спирачката (само я докоснеш за секунда) и минава на моторна спирачка. А иначе си има S ве, лоста на ляво един път и толкова
при мерцовете зимното не беше ли W ?

- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Dimitroff написа:Тук ти си в грешка, колега - при Мерц-овете е за сняг.
Аз карам Е46 и имам :
D-директна
S-спорт
M-менюъл (М-power както се шегува 1 приятел).
Бате ти с каква скоростна кутия си, Стептроник или обикновенна автоматична кутия, защото при по-старите беемвета има точно такава предавка която е за сняг? Нека колегите които са с обикновена автоматична кутия да кажат как са там нещата!
При мен позицийте на лоста са P R N D, като съм на директна и бутна лоста на ляво минавам на DS, а като бутна лоста напред или назад започва ръчният режим на кутията!
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
с Типтроник съм. - Ти също!
Към колегата spacepl - не знам с каква буква е обозначено, но знам, че имат зимен режим...дето не става за нищо
(то не, че нашите автомати са много подходящи за зимата, обаче към Широка Лъка пред мен караше един C220 coupe...мноооого зле се представяше- на 2 пъти слизахме да го бутаме, та накрая пича гледа Е46-цата и мен и приятелчето, гледа Мерца и вика - повече в планина с него - никога!)
Всъщност като се замисля когато съм на Д и мръдна лоста в ляво, май верно изписва ДС, а не само С.
Към колегата spacepl - не знам с каква буква е обозначено, но знам, че имат зимен режим...дето не става за нищо

Всъщност като се замисля когато съм на Д и мръдна лоста в ляво, май верно изписва ДС, а не само С.
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
spacepl написа:типтроника когато слиза по баир надолу, като чукнеш леко спирачката (само я докоснеш за секунда) и минава на моторна спирачка. А иначе си има S ве, лоста на ляво един път и толковапри мерцовете зимното не беше ли W ?
Минава минава, ама не всеки път и не може да държи обороти по-високи от 1600-1700, защото веднага превключва на по-горна предавка! Бах ма*му знаеш ли колко пъти съм пробвал при кви ли не режими и най-добре, особено зимата при спускане на хлъзгав път, е на ръчен режим, а относно това за S пак казвам, че при мен на таблото изписва DS, демек директ-спорт, а не само S!
- maty_m
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.09.2008
- Местоположение: Бургас, Несебър, Слънчев бряг
- Кара: Е38
im0tep написа:Незнам дали при автоматиците е така като при ръчните скоросто,но предполагам че е така,та мисълта ми е ,че когато колата е на скорост но педала на газта(крака не е на педала на газта) е отпуснат тогава колата е по икономична от колкото когато колата е пусната по инерция на свободна скорост...ако има невярващи да проверят стрелката на моментния разход каде стои когато е по инерция колата и когато е на скорост с напълно отпуснат педал на газта
Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели
А къде е стрелката на оборотомера ? Ако спускаш стръмен наклон и си на 2-ра ще ти гори по - малко отколкото ако не си на скорост ???Според мен е обратното. Естествено, че никой трезво мислещ няма да се спуска ако не е на предавка, но въпроса е принципен.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
maty_m написа:im0tep написа:Незнам дали при автоматиците е така като при ръчните скоросто,но предполагам че е така,та мисълта ми е ,че когато колата е на скорост но педала на газта(крака не е на педала на газта) е отпуснат тогава колата е по икономична от колкото когато колата е пусната по инерция на свободна скорост...ако има невярващи да проверят стрелката на моментния разход каде стои когато е по инерция колата и когато е на скорост с напълно отпуснат педал на газта
Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели
А къде е стрелката на оборотомера ? Ако спускаш стръмен наклон и си на 2-ра ще ти гори по - малко отколкото ако не си на скорост ???Според мен е обратното. Естествено, че никой трезво мислещ няма да се спуска ако не е на предавка, но въпроса е принципен.
стрелката на оборотомера е нормално да ти показва показва оборотите, нали се спускаш на скорост-двигателят е зацепен с трансмисията, но след като не подаваш газ, разходът ти е нула, помпата електронно изключва притока на нафта!
- Zapa
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 29.08.2006
- Местоположение: Горно Уйно
- Пол: Мъж
- Кара: сивушка на нафта
А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е


- moleo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 31.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD 2008 235 hp
- Детайли за колата: М sport
тука стана някакъв спор, идеята беше да се споделят мнения, кой как използва и според него, как е най-правилно.
Здраве да е
Здраве да е
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Zapa написа:А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е
Тук направо един зъб законтря въртенето на зъбните колела в ск. кутия и държи колата в покой без да й дава право да мърда. По-здраво е от ръчна спирачка, но сигурно ако се вкара P в движение (едва ли е възможно) ще се реве после много.
- 24V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 25.01.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 2010 MB w245 B150 facelift
- Мечтае да кара: B200 Turbo ;)
Gemar написа:Zapa написа:А какво точно се случва с трансмисията когато колата е на P ?!
Това някакъв вид неутрална плюс спирачка ли е
Тук направо един зъб законтря въртенето на зъбните колела в ск. кутия и държи колата в покой без да й дава право да мърда. По-здраво е от ръчна спирачка, но сигурно ако се вкара P в движение (едва ли е възможно) ще се реве после много.
Няма как да вкараш П в движение ... според мен колата няма да ти позволи ..
Аз карам един "Цедес" Б класа и на светофара от "Д" превключвам на "Н" и нямам никакви ядове .. като идваха момчетата от "БС" да я карат към сервиза и те правеха този номер

- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
Сменяйте си маслото и филтъра на "необслужваемата" скоростна кутия на 50-60 хиляди километра с подходящо за нея масло и това ви гарантира нейното запазване.
Относно чакането на светофар,ако е за повече време, включвайте на N със задържане на спирачката-това ви гарантира,че колата при потегляне ще тръгне на първа(както си е редно).
Аз лично използвам S много рядко,само при екстремни изпреварвания,а ръчните при заснежен(заледен) път-при спускане надолу.
Преди да включите на P-дърпайте ръчната и по принцип избягвайте автомобила да стой паркиран без ръчна.
Всъщност повечето неща бяха казани от колегите по-горе......
Относно чакането на светофар,ако е за повече време, включвайте на N със задържане на спирачката-това ви гарантира,че колата при потегляне ще тръгне на първа(както си е редно).
Аз лично използвам S много рядко,само при екстремни изпреварвания,а ръчните при заснежен(заледен) път-при спускане надолу.
Преди да включите на P-дърпайте ръчната и по принцип избягвайте автомобила да стой паркиран без ръчна.
Всъщност повечето неща бяха казани от колегите по-горе......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани