Някой дали е имал подобен проблем със оборотите 318ис

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 17 Авг 2009, 9:16

доколкото знам при мен няма жива диагностика,тоест вади само повредените елементи.Въпросът ми е следният да предположим ,че ламбдата е заминала как да я замеря ,имам предвид моя модел на сондата?И кякво съпротивление трябва да покаже
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 17 Авг 2009, 9:40

За съжаление не може с едно замерване на съпротивлението да се установи дали сондата е в изправност, защото на тези автомобили корекцията на ламбда става с подаване на ел. напрежение в зависимост от количеството кислород в отработените газове. Виж линка, който копирах за устройството на ламбда сондите. Аз също сменях сондата, но в моя случай имаше бедна горивна смес, някъде около единица и след автомивка, или каране в дъждовно време, двигателя дори не можеше да се форсира на празен ход. На диагностиката излезе грешка в сондата и когато разкачиха куплунга, от него направо се стече вода, контактите бяха силно зацапани. Пластмасовото капаче на куплунга беше напукано и завъртяно накриво. Разрязах с ножовка металния накрайник на сондата да видя състоянието на циркониевия електрод. Беше изцяло покрит с бял налеп, с вид на яйчена черупка. Ламбда сондите имат определен пробег- 60000-80000 км и дори да я смениш на сляпо, нищо не губиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1581
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от PeReZ » 17 Авг 2009, 10:39

Smoocki написа:доколкото знам при мен няма жива диагностика,тоест вади само повредените елементи.Въпросът ми е следният да предположим ,че ламбдата е заминала как да я замеря ,имам предвид моя модел на сондата?И кякво съпротивление трябва да покаже


А защо са ти живи данни ?
Ако имаш проблем в ламбда сондата, 99% сигурно е че ще е запаметило грешката.
Бих казал, доста по-сигурно, отколкото да гледаш живи данни със идеята ти да прецениш колко е развалена.

Ивчо е прав, че дори да я смениш насляпо няма да сбъркаш.
Въпреки че за съжаление не можем така да си поддържаме колите, така ги поддържат в Германия.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София

Мнение от spooky » 17 Авг 2009, 15:05

Може би вече си го направил, но може да пробваш да смениш горивния филтър.
При мен една сутрин колата започна да мени обороти м/у 400 и 1000 на кръстовища и светофари. Направо се побърках, защото без форсиране при потегляне гаснеше. Проверих всички вакуми, но всичко беше ок. После реших да вържа с един колега Check engine лампичка и там започна да свети 1222, което може да е доста неща, но за щастие се оказа първото и най-евтиното - горивен филтър. Явно старият се беше запушил яко и не пускаше достатъчно бензин. При смяната му и при махане на маркучето се беше създало яко налягане от боклуци.
Сега всичко е наред.
RTFM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 17 Авг 2009, 15:39

Е то поринцип във бензинопроводите си има високо налягане няма как ...ами ще погледна и бензиновия филтър пожене само него не съм го сменял да видиме дали не е от него и ще направя една диагностика да видиме какво ще излезе и ще драсна да видиме дали съм оправил проблема
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София

Мнение от spooky » 17 Авг 2009, 15:43

Smoocki написа:Е то поринцип във бензинопроводите си има високо налягане няма как ...

Ама после с уста като духах в единия край и въздуха не стигаше другия :)
RTFM

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 14.11.2007
Местоположение: софия

Мнение от Вуйчо Ваньо » 17 Авг 2009, 18:51

Има начин да видиш дали сондата е сдала багажа или не. До нея отиват четири кабела-черен(сигнал) сив(не те вълнува :mhihi: ) и два бели(нагревател). При работещ двигател мериш напрежението между черния кабел и маса. Ако сондата е жива трябва напрежението бързичко да ти мърда между 0V и 1V. Преди да мериш, двигателя трябва да е работил няколко минути за да достигне сондата работна температура. Ако имаш такива стойности значи е жива, но колко акуратно работи не можеш да прецениш. Когато поостарее започва да си променя стойностите по-бавно от колкото трябва. Както казаха колегите, тя си има живот. Също би могъл да видиш дали е здрав нагревателят като измериш съпротивлението между двата бели проводника-1-15 Ома :!: това го правиш при положение на контактия ключ"0" :!: Дано съм ти бил полезен, успех ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 17 Авг 2009, 23:39

Мерси ,ще се опитам да проверя сондата и бензиновия филтър.Засекох градско разход за 60 км към 10.20литра което си е супер много без много ръчка само от време на време когато ме фане яд :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 18 Авг 2009, 7:58

Мерси ,ще се опитам да проверя сондата и бензиновия филтър.Засекох градско разход за 60 км към 10.20литра което си е супер много без много ръчка само от време на време когато ме фане яд Very Happy

Сега като четох темата и аз засякох разхода и четох че може да причини неравномерна работа и реших че и аз ще взема да я сменя сондата,харесал съм тази и излиза на добра цена,линка може да ти свърши работа:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-e36- ... .m20.l1116
Има и за М42!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 18 Авг 2009, 9:51

като гледам то за моя ис идва към 136 лв и отделно доставка и другите щуротии и 2 седмици чакане като сложиме и то ще си суне мамата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 9.09.2008
Местоположение: Sf, Dragalevci City
Пол: Мъж
Кара: 330xd e46
Мечтае да кара: 645i cabrio

Мнение от Azereus » 18 Авг 2009, 13:24

както и да я мериш тая сонда, тя може да не е напълно "умряла" и да дава грешни стойности, направо побърква компа! А на диагностиката излиза, когато вече тотално замине и не дава напрежение! Аз тоя с леко "тръгнала" сонда сам го ял, пробвай с друга, виж и буксичката!
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 20 Авг 2009, 0:27

Днес сменихме ламбда сонтада и за момента всичко се оправи ,стрелката не помърда даже и като я карам на климатик.Старата сонда като я свалихме като я разтръскам нещо почва да се чува от нека като топменца все едно има вътре.Това предполагам не е нормално.
Утре ще направя и диагностика за видиме дали проблемите са решени напълно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 30.09.2008
Местоположение: София

Мнение от spooky » 20 Авг 2009, 0:30

Smoocki написа:Днес сменихме ламбда сонтада и за момента всичко се оправи ,стрелката не помърда даже и като я карам на климатик.Старата сонда като я свалихме като я разтръскам нещо почва да се чува от нека като топменца все едно има вътре.Това предполагам не е нормално.
Утре ще направя и диагностика за видиме дали проблемите са решени напълно.

Оригинална ли намери или от тези универсалните? Какви пари даде, че и аз натам отивам?
RTFM

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 392
Регистриран на: 24.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 4,4 е39
Мечтае да кара: M5 E39

фф

Мнение от joreto007 » 20 Авг 2009, 1:20

като изчистите стъпковите моторчета и дроселите трябва да се оправят

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: фф

Мнение от Smoocki » 20 Авг 2009, 9:06

joreto007 написа:като изчистите стъпковите моторчета и дроселите трябва да се оправят


Почистил съм стъпковия мотор дросела не съм ,но там си има според мен необходимото смазване понеже нямам клапан картерни газове и маркуча отива директно преди него.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook