Диагностика на ламбда сонда
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Диагностика на ламбда сонда
Работният елемент на ламбда сондата е специална керамика,която във външната си част контактува с изгорелите газове ,а във вътрешната и влиза атмосферен въздух.В резултата на различното съдържание на кислород отвън и отвътре се генерира електрическо напрежение,което се подава на ECU.Електрическото напрежение е в рамките на 0.1-1 V и зависи от количеството на кислорода в изгорелите газове.Малко кислород,отговаря на голямо количество въглероден двуокис и на богата смес-в този случай генерираното напрежение е високо и ECU намалява количеството на подаваното гориво.Ако кислорода е в по-голямо количество,генерираното напрежение е ниско и ECU обогатява сместта.Превключването от високо към ниско напрежеие става ,рязко,не по синосуидална крива,при определени стойности на кислорода.Когато сондата е студена превключването от високо към ниско напрежение и обратно става в рамките на 1секунда,когато сондата е загряла за около 50милисекунди.За да влезе по-бързо в работен режим сондата се подгрява,а когато сондата е студена към ECU се подава постоянно напрежение от 0.45 V
Как се проверява работоспособността на сондата-описвам за Е36 ,но и при Е34 е същото.
1.Разкача се буксата,която има 4 проводника-2 за подгряването и 2 за генерираното напрежение.
2.С омметър се търси кои два праводника дават затворена верига(на показаната от Е36 са двата бели,същото е и при Е34)-това е захранването на нагревателният елемент и се мери съпротивлението му,което трябва да е около 5 ома.
3.Свързва се отново буксата,загрява се двигателя, маха се гуменият маншон на сондата и мултицета се включва да мери генерираното напрежение на другите два проводника(сив и черен)-то трябва да играе от 0.08-0.8 V.Ако се измерва постоянно напрежение от 0.45 V сондата е за смяна.Има и по-тежък случай-напрежението се сменя но сондата е неизправна-тогава сменяме режимите на работа на двигателя,като намаляваме и вдигаме оборотите и гледаме дали се достигат максималните стойности на напрежение-ако сондата не може да ги достигне това показва ,че е неизправна,ECU получава информация ,че сместта е бедна,подава ненужно по-голямо количество гориво с всички произтичащи от това последици.Според мен най-добрият начин за проверка на работата на сондата е да се прекарат два кабела от нея в купето,да се закачи мултицет и колата да се кара-ще се види при всички режими на работа на двигателя как работи сондата-дали сменя бързо напреженията и дали достига максималните и минимални стойности на напрежение.
Ето и конкретен пример-при мен почна да мени оборотите на празен ход от 200 до 1200.Това може да се дължи на доста неща,но съчетано с повишеният разход на гориво ме наведе на мисълта ,че причината е в ламбда сондата.След като и закачих мултицета видях ,че на празен ход максималното напрежение е 0,2 V-ECU получава информация,че сместта е бедна,прави я прекалено богата ,двигателя се форсира,ECU вижда ,че оборотите стават прекалено високи и чрез моторчето за празен ход ги намалява след ,което всичко се повтаря.След като смених сондата с друга ,напрежението на празен ход стана 0.5 V.Казвам не случайно друга ,а не нова
-имах една отдавна забравена сонда от Е34,получи се перфектно и при Е36,само кабела при Е34 е по-дълъг.
И накрая един прост начин да разберете дали ламбда сондата е наред, при почти всички случаи когато имате съмнение в нея с изключение на повишен разход на гориво-просто разкачате буксата и ECU почва да получава постоянно опорно напрежение от 0.45V.Ако проблема се реши причината е в сондата.
Успех.
Как се проверява работоспособността на сондата-описвам за Е36 ,но и при Е34 е същото.

1.Разкача се буксата,която има 4 проводника-2 за подгряването и 2 за генерираното напрежение.
2.С омметър се търси кои два праводника дават затворена верига(на показаната от Е36 са двата бели,същото е и при Е34)-това е захранването на нагревателният елемент и се мери съпротивлението му,което трябва да е около 5 ома.
3.Свързва се отново буксата,загрява се двигателя, маха се гуменият маншон на сондата и мултицета се включва да мери генерираното напрежение на другите два проводника(сив и черен)-то трябва да играе от 0.08-0.8 V.Ако се измерва постоянно напрежение от 0.45 V сондата е за смяна.Има и по-тежък случай-напрежението се сменя но сондата е неизправна-тогава сменяме режимите на работа на двигателя,като намаляваме и вдигаме оборотите и гледаме дали се достигат максималните стойности на напрежение-ако сондата не може да ги достигне това показва ,че е неизправна,ECU получава информация ,че сместта е бедна,подава ненужно по-голямо количество гориво с всички произтичащи от това последици.Според мен най-добрият начин за проверка на работата на сондата е да се прекарат два кабела от нея в купето,да се закачи мултицет и колата да се кара-ще се види при всички режими на работа на двигателя как работи сондата-дали сменя бързо напреженията и дали достига максималните и минимални стойности на напрежение.
Ето и конкретен пример-при мен почна да мени оборотите на празен ход от 200 до 1200.Това може да се дължи на доста неща,но съчетано с повишеният разход на гориво ме наведе на мисълта ,че причината е в ламбда сондата.След като и закачих мултицета видях ,че на празен ход максималното напрежение е 0,2 V-ECU получава информация,че сместта е бедна,прави я прекалено богата ,двигателя се форсира,ECU вижда ,че оборотите стават прекалено високи и чрез моторчето за празен ход ги намалява след ,което всичко се повтаря.След като смених сондата с друга ,напрежението на празен ход стана 0.5 V.Казвам не случайно друга ,а не нова

И накрая един прост начин да разберете дали ламбда сондата е наред, при почти всички случаи когато имате съмнение в нея с изключение на повишен разход на гориво-просто разкачате буксата и ECU почва да получава постоянно опорно напрежение от 0.45V.Ако проблема се реши причината е в сондата.
Успех.
Последна промяна zvetiko на 22 Мар 2009, 14:13, променена общо 4 пъти
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Postman написа:zvetiko, линкът към ftp/.... при мен не работи, иска регистрация, предполагам и при други колеги ще е така, можеш ли да преместиш картинката на http server и да оправиш линка?

А може ли да направя регистрацията платена -да кажем ,който иска да види снимките да пуска SMS за 1.20 с ДДС.

- n1nja
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 26.04.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e91 325d, E39 M5
И мене ме чака смяна на ламбда сондата... Двигателя е м20б20
Нито мени обороти нито работи странно, просто има голям разход...
Проблема е че съм собственик на е34ката от няколко месеца и отначало не ми правеше впечатление големия разход от 15-18/100...
но с течеиние на времето разхода почна да се повишава все повече и повече... в момента е около 25/100 (с заредени 30лв/15л минавам 65км)... отидох в сервиз и след диагностика се оказа че и свещите са за смяна... та от Елиткар си намерих сонда за 130лв на Бош и свещи Денсо IW16 за които забравих да питам за цена... та на заплата отивам че с този разход не е работа
Нито мени обороти нито работи странно, просто има голям разход...
Проблема е че съм собственик на е34ката от няколко месеца и отначало не ми правеше впечатление големия разход от 15-18/100...

но с течеиние на времето разхода почна да се повишава все повече и повече... в момента е около 25/100 (с заредени 30лв/15л минавам 65км)... отидох в сервиз и след диагностика се оказа че и свещите са за смяна... та от Елиткар си намерих сонда за 130лв на Бош и свещи Денсо IW16 за които забравих да питам за цена... та на заплата отивам че с този разход не е работа

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек
- sniper74
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 15.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
- n1nja
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 26.04.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: e91 325d, E39 M5
такааа смених сондата и свещите... купих си туба 10л и я заредих... карах докато свърши бенза и налях тубата.... резултата е 12.5/100 градско
незнам дали е нормално този разход затова питам всички вас колеги... колата е е34 520i M20B20

незнам дали е нормално този разход затова питам всички вас колеги... колата е е34 520i M20B20
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
не знам някой пробвал ли е, ама аз накиснах моята сонда в коресилин и после като я сложих колата доста се промени, към хубаво 


- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани