Ролка на климатика - направи си сам
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Ролка на климатика - направи си сам
Здравейте, колеги!
Днес започно едно яко стържене когато си пуснах климатика.
Вкарах колата в гаража и погледнах.
Оказа се, че ролката, която обтяга ремъка на климатика е блокирала и не се върти. В следствие на което ремъка я бе изтъркал.
Ето снимки на ролката:виж това и това.
В същност ролката е един радиален лагер, на който външната гривна е пластмасова. Лагера се захваща с един бот 8мм за стойката на компресора на климатика.
Самият болт, чрез който се захваща ролката минава през отвор, който не е в средата на ролката. Така се получава ексцентритет и ремъка може да се обтегне.
Отидох в магазина и там ми обявиха 52лв. за ролката, която щяли да ми доставят утре.
Аз реших да си я напрявя.
Пак повтярям, че ролката е един обикновен радиален лагер.
Намерих в къщи нов лагер от полуоска за "ЛАДА 2105".
Намерих и подходяща тръбичка, която набих в лагера, защото за незнаещите лагер не се заварява.
За тръбичката заварих от двете страни по една метална шина, която пробих с боргия 8мм. На лицевата страна на лагера заварих една гайка 13мм, посредством която да завъртам ролката за да обтягам лагера. За един час работа с баща ми направихме това: виж това това, http://www.facebook.com/photo.php?pid=30563793&l=92e037c1cc&id=1407955710 и това
Нямах време да се занимавам. Иначе по добрият вариян е да се стругова втулка, която да се набие в лагера. Така ще се избегнат заварките и шлошерството.
За сведения:
- един такъв лагер издърща 500кг. статично натоварване;
- един такъв лагер издържа 100 000км.;
- един такъв лагер стръва мах 15лв.;
Днес започно едно яко стържене когато си пуснах климатика.
Вкарах колата в гаража и погледнах.
Оказа се, че ролката, която обтяга ремъка на климатика е блокирала и не се върти. В следствие на което ремъка я бе изтъркал.
Ето снимки на ролката:виж това и това.
В същност ролката е един радиален лагер, на който външната гривна е пластмасова. Лагера се захваща с един бот 8мм за стойката на компресора на климатика.
Самият болт, чрез който се захваща ролката минава през отвор, който не е в средата на ролката. Така се получава ексцентритет и ремъка може да се обтегне.
Отидох в магазина и там ми обявиха 52лв. за ролката, която щяли да ми доставят утре.
Аз реших да си я напрявя.
Пак повтярям, че ролката е един обикновен радиален лагер.
Намерих в къщи нов лагер от полуоска за "ЛАДА 2105".
Намерих и подходяща тръбичка, която набих в лагера, защото за незнаещите лагер не се заварява.
За тръбичката заварих от двете страни по една метална шина, която пробих с боргия 8мм. На лицевата страна на лагера заварих една гайка 13мм, посредством която да завъртам ролката за да обтягам лагера. За един час работа с баща ми направихме това: виж това това, http://www.facebook.com/photo.php?pid=30563793&l=92e037c1cc&id=1407955710 и това
Нямах време да се занимавам. Иначе по добрият вариян е да се стругова втулка, която да се набие в лагера. Така ще се избегнат заварките и шлошерството.
За сведения:
- един такъв лагер издърща 500кг. статично натоварване;
- един такъв лагер издържа 100 000км.;
- един такъв лагер стръва мах 15лв.;
Последна промяна bmw325tds на 14 Авг 2009, 0:33, променена общо 1 път
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Колега евала за майсторлъка, но все пак 52лв е ролката едвали ще я сменяш повече.... да интегрираш части от лада в бмв и то в консуматив!.....утре и ремък от лада ли ще си сложиш.... все пак евала за изработката,но си я смени с оригинална.
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
bmw325tds написа:Колега ако си си купил чисто ново BMW от магазина ходи в сервиз да ти сменят ролката с "оригинална".
Аз предпочитам да спестя пари за гуми щото съм със 17"-ки.
Гуми не мога да си изработя в гаража.
колега спри да си сменяш и маслото ще спестиш и за 18ки




това ли е най-важното 17ките ???Утре ще спестиш от окачване от спирачки и но пък ще си с 17ки







- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
vanci88 написа:bmw325tds написа:Колега ако си си купил чисто ново BMW от магазина ходи в сервиз да ти сменят ролката с "оригинална".
Аз предпочитам да спестя пари за гуми щото съм със 17"-ки.
Гуми не мога да си изработя в гаража.
колега спри да си сменяш и маслото ще спестиш и за 18ки![]()
![]()
![]()
![]()
това ли е най-важното 17ките ???Утре ще спестиш от окачване от спирачки и но пък ще си с 17ки![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Колега, аз карам с чисто нови 17"-ки.
И давам пари за това което трябва да се дават пари.
Ако искаш ще ти продам оригинално немско масло.
500лв. литъра. Лично ще отида до Германия да ди го донеса.
Ако си за ми пиши на лично. Или ще предпочитеш да си го купиш от BG че ти е по-евтино.
То по тая логика защо има тема претапициране на таван?
Защо има тема зануляване на oil service?
Защо има тема претапициране на врати?
Защо има тема как да си направим лампа за check?
...
Чакам отговор на въпросите.
Последна промяна bmw325tds на 14 Авг 2009, 0:54, променена общо 1 път
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Евала пич , повечето тука ходят да им сменят маслото в сервиз , така че ние им обръщай внимание 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Не е нужно да се джафкате...
Дай да ти покажа друга гледна точка.
Ти имаш невероятна кола например. Поддържана от-до. Идва времето да я продадеш и да продължиш напред, за да може друг ентусиаст да й се радва.
Идвам аз например. Всичко изглежда отлично на пръв поглед... Поглеждам малко по-детайлно и виждам тази ролка направена по този начин... повярвай ми, няма да я купя.
Нищо лично и никаква критика. Евала за ентусиазма, много хора сме големи фенове на DIY, но има някакви разумни граници
Това лично за мен е прекалено.
Дай да ти покажа друга гледна точка.
Ти имаш невероятна кола например. Поддържана от-до. Идва времето да я продадеш и да продължиш напред, за да може друг ентусиаст да й се радва.
Идвам аз например. Всичко изглежда отлично на пръв поглед... Поглеждам малко по-детайлно и виждам тази ролка направена по този начин... повярвай ми, няма да я купя.
Нищо лично и никаква критика. Евала за ентусиазма, много хора сме големи фенове на DIY, но има някакви разумни граници

- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
Колега разбрахме, че караш с чисто нови 17ки .... снимка няма ли да ми пратиш, че се развалнувах. Похвалих те за труда, но ако части за 52лв са големи за теб......
-утре чакаме темите
- съединител от запорожец на бмв
- турбо от камаз
- жило на ръчна от БМХХХХХХХ

-утре чакаме темите
- съединител от запорожец на бмв
- турбо от камаз
- жило на ръчна от БМХХХХХХХ

liloff написа:Не е нужно да се джафкате...
Дай да ти покажа друга гледна точка.
Ти имаш невероятна кола например. Поддържана от-до. Идва времето да я продадеш и да продължиш напред, за да може друг ентусиаст да й се радва.
Идвам аз например. Всичко изглежда отлично на пръв поглед... Поглеждам малко по-детайлно и виждам тази ролка направена по този начин... повярвай ми, няма да я купя.
Нищо лично и никаква критика. Евала за ентусиазма, много хора сме големи фенове на DIY, но има някакви разумни границиТова лично за мен е прекалено.
Да, прав си донякъде.
Но след като имам гараж, в който мога да си изработя половината кола мислиш ли че ще я пусна да се продава на пазара.
Моята кола за момента е непродаваема.
vanci88 написа:Колега разбрахме, че караш с чисто нови 17ки .... снимка няма ли да ми пратиш, че се развалнувах. Похвалих те за труда, но ако части за 52лв са големи за теб......
-утре чакаме темите
- съединител от запорожец на бмв
- турбо от камаз
- жило на ръчна от БМХХХХХХХ
Колега, лично видях как на едно зелено БМВ му сложиха жило за предния капак от велосипед. Така че споко.
Колега, ако искаш казах че имам масло по 500лв. литъра. Искаш ли?
- vanci88
- ентусиаст
-
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 6.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 98 325 tds M пакет touring
- Мечтае да кара: M6
- Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...
bmw325tds написа:vanci88 написа:Колега разбрахме, че караш с чисто нови 17ки .... снимка няма ли да ми пратиш, че се развалнувах. Похвалих те за труда, но ако части за 52лв са големи за теб......
-утре чакаме темите
- съединител от запорожец на бмв
- турбо от камаз
- жило на ръчна от БМХХХХХХХ
Колега, лично видях как на едно зелено БМВ му сложиха жило за предния капак от велосипед. Така че споко.
Колега, ако искаш казах че имам масло по 500лв. литъра. Искаш ли?
евтино ми е др. нямаш ли?
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани