Правилно използване на автоматик
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- moleo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 31.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD 2008 235 hp
- Детайли за колата: М sport
Правилно използване на автоматик
Здравейте отново !
Тъй като, това е първата кола, която карам с автоматични скорости ( 525 Д ), бих искал да разбера как използвате най-правилно вашата скоростна кутия.
Кога използвате N ( неутрална ) ? Някои хора ми казаха, че е по-добре в задръстване да я оставям на N + ръчна, други минавайки от D (директна ) на задна ( R ) да минавам първо през неутрална за 1-2 секунди. Изобщо има ли значение, ако съм на директна скорост да превключа веднага на R. Също така бих искал да разбера, кои от вас ползват ръчно превключване на скоростите и кога ?
Идеята ми е да обобщим всички мнения, за да можем да запазим скоростните си кутии по-дълго време.
Благодаря.
Тъй като, това е първата кола, която карам с автоматични скорости ( 525 Д ), бих искал да разбера как използвате най-правилно вашата скоростна кутия.
Кога използвате N ( неутрална ) ? Някои хора ми казаха, че е по-добре в задръстване да я оставям на N + ръчна, други минавайки от D (директна ) на задна ( R ) да минавам първо през неутрална за 1-2 секунди. Изобщо има ли значение, ако съм на директна скорост да превключа веднага на R. Също така бих искал да разбера, кои от вас ползват ръчно превключване на скоростите и кога ?
Идеята ми е да обобщим всички мнения, за да можем да запазим скоростните си кутии по-дълго време.
Благодаря.
Последна промяна moleo на 13 Авг 2009, 12:13, променена общо 1 път
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Тва ще стане доста добра тема, нека колегите да кажат 

ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Ами то има една тема в "Майсторско шофиране" - "автоматик, тайни, трикове и прочие"
Моето мнение е:
При дълъг престой в задръстване е добре да се даде на "P" или "N". за да се избегне прегряването на маслото в кутията.Като казвам дълъг, имам предвид над 5мин.
Автоматика (стептроника) след потегляне, спиране и пак потегляне, вече потегля на 2-ра предавка.Ако искаш да потеглиш на 1-ва, трябва преди това да си дал на "N".
Спорт режима е хубаво нещо, особено когато стоиш зад някой камион и чакаш да го изпревариш.Просто постоянно държи колата в обороти, от които като дадеш газ и да порегли бързо, а не след подаването на газ, да започне сваляне на скорости и да се губи ценно време за самата маневра.
Ръчния режим...кво е това животно
Все пак си има приложение, особено когато се кара по проход със завои и особено по наклон.При изкачване съм забелязал, че когато си на автоматичен режим, дори и да е на спорт, почти никога не е на нужната предавка, защото ореди завоя и вътре в завоя примерно си без газ, а от средата на завоя трябва да подадеш газ и почти винаги сваля предавката когато вече е късно.
И такива ми ти работи, за сега не се сещам за друго, освен че автоматика е много арна работа
Моето мнение е:
При дълъг престой в задръстване е добре да се даде на "P" или "N". за да се избегне прегряването на маслото в кутията.Като казвам дълъг, имам предвид над 5мин.
Автоматика (стептроника) след потегляне, спиране и пак потегляне, вече потегля на 2-ра предавка.Ако искаш да потеглиш на 1-ва, трябва преди това да си дал на "N".
Спорт режима е хубаво нещо, особено когато стоиш зад някой камион и чакаш да го изпревариш.Просто постоянно държи колата в обороти, от които като дадеш газ и да порегли бързо, а не след подаването на газ, да започне сваляне на скорости и да се губи ценно време за самата маневра.
Ръчния режим...кво е това животно

И такива ми ти работи, за сега не се сещам за друго, освен че автоматика е много арна работа

- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
mad_presley написа:Ами то има една тема в "Майсторско шофиране" - "автоматик, тайни, трикове и прочие"
Моето мнение е:
.........................за сега не се сещам за друго, освен че автоматика е много арна работа
Не изклювай от скорост в движение (не пускай по инерция;) ) и не включвай на скорост в движение (движиш се по инерция и включваш на D )
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
ivo1bg написа:mad_presley написа:Ами то има една тема в "Майсторско шофиране" - "автоматик, тайни, трикове и прочие"
Моето мнение е:
.........................за сега не се сещам за друго, освен че автоматика е много арна работа
Не изклювай от скорост в движение (не пускай по инерция;) ) и не включвай на скорост в движение (движиш се по инерция и включваш на D )
Колега, може ли малко да се обосновеш, т.е. защо да не се пуска по инерция?
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
DAEL написа:ivo1bg написа:mad_presley написа:Ами то има една тема в "Майсторско шофиране" - "автоматик, тайни, трикове и прочие"
Моето мнение е:
.........................за сега не се сещам за друго, освен че автоматика е много арна работа
Не изклювай от скорост в движение (не пускай по инерция;) ) и не включвай на скорост в движение (движиш се по инерция и включваш на D )
Колега, може ли малко да се обосновеш, т.е. защо да не се пуска по инерция?
да, и аз много го практикувам, какъв е проблема?
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Когато си купих първия автоматик, беше на един "Цедес", човека ми каза, че по този начин се пре.....ли ламелите и да не го практикувам, че той един път вече е правил скоростна кутия (много е дебело). От тогава карам само автоматици и гледам да спазвам този съвет. Може и да не е вярно на 100%, но нищо не ми пречи да спирам преди да включвам на скорост. Мисля, че някой, който е разглобявал такава скоростна кутия може да даде малко повече светлина.
П.П.
Истина е, че от тогава авт. скоростните кутии претърпяха много голямо развитие и сега нещата може и да са различни, но пак казвам: не ми пречи, а и така съм свикнал
. Освен това не виждам смисъла от пускането по инерция
.
П.П.
Истина е, че от тогава авт. скоростните кутии претърпяха много голямо развитие и сега нещата може и да са различни, но пак казвам: не ми пречи, а и така съм свикнал


- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Незнам дали при автоматиците е така като при ръчните скоросто,но предполагам че е така,та мисълта ми е ,че когато колата е на скорост но педала на газта(крака не е на педала на газта) е отпуснат тогава колата е по икономична от колкото когато колата е пусната по инерция на свободна скорост...ако има невярващи да проверят стрелката на моментния разход каде стои когато е по инерция колата и когато е на скорост с напълно отпуснат педал на газта
Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели

Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели
- M_krika
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E70 4.0d и F15 M50d
- Мечтае да кара: BMW
Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели[/quote]
Сигурен ли си ,че става въпрос само за БЕНЗИНОВИТЕ двигатели колега ,значи моя TDS е бензинов ,6том и при мен е така!
Добре ве4е като зареждам 6те знам на TDS -бенз 95 до горе
Сигурен ли си ,че става въпрос само за БЕНЗИНОВИТЕ двигатели колега ,значи моя TDS е бензинов ,6том и при мен е така!
Добре ве4е като зареждам 6те знам на TDS -бенз 95 до горе

Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
M_krika написа:Забравих да отбележа,че става въпрос само за бензиновите двигатели
Сигурен ли си ,че става въпрос само за БЕНЗИНОВИТЕ двигатели колега ,значи моя TDS е бензинов ,6том и при мен е така!
Добре ве4е като зареждам 6те знам на TDS -бенз 95 до горе

Май аз не се изразих правилно.Имах предвид,че при бензиновите двигатели съм сигурен,че е така,но с дизелите не съм много запознат
А ти ако искаш и керосин си слагаи на нафталинката...все ми е тая
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Morskiq написа:Стептроника го ползвам само при наклони надолу.
Това не го разбрах?
На ръчни ли минаваш като се спускаш надолу?
Щото кутията автоматично минава на по-долна и действа като леека моторна спирачка, а ако и подадеш съвсем малко газ и минава 1 нагоре и вече си намаляш със спирачките...
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Dimitroff написа:Morskiq написа:Стептроника го ползвам само при наклони надолу.
Това не го разбрах?
На ръчни ли минаваш като се спускаш надолу?
Щото кутията автоматично минава на по-долна и действа като леека моторна спирачка, а ако и подадеш съвсем малко газ и минава 1 нагоре и вече си намаляш със спирачките...
При спускане на наклон и то през зимата, ръчният режим е за предпочитане, защото действа като моторна спирачка, т.е при Д електрониката не позволява да се развият по-високи обороти на мотора и тя превключва на по-горна предавка. Много пъти ми се е случвало при спускане на Д скоростната кутия да я хвана неподготвена точно когато имам нужда от моторната спирачка кутията вместо да държи на ниска предавка тя качва на по-висока.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Миналата зима годих в Широка Лъка на гости при едно приятелче - сняг имаше доволно (явно бях улучил просто време), пътя почти не беше почистен - и на изкачванията и на спусканията съм бил само на S - никакви проблеми! (иначе това което казваш е вярно, но следващия път пробвай на S и си ти).
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
Dimitroff написа:Миналата зима годих в Широка Лъка на гости при едно приятелче - сняг имаше доволно (явно бях улучил просто време), пътя почти не беше почистен - и на изкачванията и на спусканията съм бил само на S - никакви проблеми! (иначе това което казваш е вярно, но следващия път пробвай на S и си ти).
Колега тук става въпрос за Стептроник кутия, а тя няма S!?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани