Въпрос за боядисване със спрей
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MasterRalf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 29.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318ti
- Мечтае да кара: BMW M3 G-Power Hurricane
Въпрос за боядисване със спрей
Здравейте колеги, разгледах с търсачката, но не намерих каквото ми трябва, та да ви питам..
Днес ще си взема направена бронята, но не е боядисана, а не ми се дава на бояджия, че нещо със спирането по този център постоянно някой ме закача. Та съм решил с някакъв спрей да пръсна предната броня, черните елементи на задната, страничните пластмаси и сивите прагове. Та видях един спрей на Cosmos (http://www.elitsa-3.bg/spray_paint/cosmoslac.htm), който е боя с лак. Аз си мислех за мат и сигурно ще взема спрей без лак, но имате ли някакви впечатления от марката, какво ще ми препоръчате?
И какви съвети можете да ми дадете, за да си го направя сам и за немного пари.
1. изшкурвам боята (до какъв цвят и с каква шкурка)
2. слага ли се някакъв грунд или друг материал
3. след спрея какво?
Днес ще си взема направена бронята, но не е боядисана, а не ми се дава на бояджия, че нещо със спирането по този център постоянно някой ме закача. Та съм решил с някакъв спрей да пръсна предната броня, черните елементи на задната, страничните пластмаси и сивите прагове. Та видях един спрей на Cosmos (http://www.elitsa-3.bg/spray_paint/cosmoslac.htm), който е боя с лак. Аз си мислех за мат и сигурно ще взема спрей без лак, но имате ли някакви впечатления от марката, какво ще ми препоръчате?
И какви съвети можете да ми дадете, за да си го направя сам и за немного пари.
1. изшкурвам боята (до какъв цвят и с каква шкурка)
2. слага ли се някакъв грунд или друг материал
3. след спрея какво?
Последна промяна MasterRalf на 13 Авг 2009, 16:37, променена общо 1 път
Никоя война не е свещена!
Храбрите не живеят вечно, но предпазливите въобще не живеят.
Храбрите не живеят вечно, но предпазливите въобще не живеят.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
стържеш с №80 първо, после с по фина около 200, макс 300, минаваш с парцал напоен със спирт и после пръскаш, това е, поне така направих и съм супер доволен с двете брони, е в бързината позабравих някои дребни неща, но не пречи.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Първо - с много едра шкурка да изпилиш старата боя и някъде ако има неравности да се изравнят - после с по-финна шкурка да заглади от предната и мене ако питате накрая с една водна да се мине за да стане идеално гладко, иначе като се пръсне после може да изглежда като грапаво пръсканото.... след това хубаво със спирт или някакъв разредител за да се обезмасли и не трябва да се пипа с пръсти.... пръскаш и някъде на по-топло или на слънце за да стегне по-бързо боята и да се опъне като хората, 10минтутки след като си я пръснал - пръскаш още веднъж (но не прекалено, за да не стане на капки да се отича) и си ти... само, че тези спрейове незнам как ще реагират като ходиш да я миеш някъде на безконтактно, някъде ако се залюпи и от пороструйката направо на парчета ще ти вади боята после....
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- MasterRalf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 29.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318ti
- Мечтае да кара: BMW M3 G-Power Hurricane
NikiNikolov написа:стържеш с №80 първо, после с по фина около 200, макс 300, минаваш с парцал напоен със спирт и после пръскаш, това е, поне така направих и съм супер доволен с двете брони, е в бързината позабравих някои дребни неща, но не пречи.
А ти с какъв спрей си пръскал?
И мога ли да ползвам същият спрей за метала и за праговете, защото това сивото не е ли някакво покритие или си е така?
Никоя война не е свещена!
Храбрите не живеят вечно, но предпазливите въобще не живеят.
Храбрите не живеят вечно, но предпазливите въобще не живеят.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
А защо не си поръчвате точно вашия си цвят в някоя бояджийска фирма?
Все си мисля че могат да я направят на спрей и да стане идеално за кърпежи
Все си мисля че могат да я направят на спрей и да стане идеално за кърпежи


- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
- hakerov
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 9.08.2008
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: без книжка
- Мечтае да кара: M5
bmw
И мога ли да ползвам същият спрей за метала и за праговете, защото това сивото не е ли някакво покритие или си е така?
Това за праговете май се казваше Шагрен(и не е скъпо).А относно пластмасите трябва да се минат със шприц кид.Ако си виждал налюпени брони или някакви пластмасарийки те от това е.Просто не се задържа боята ако не се шприцнат и след време пада.Грозна гледка.
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
за пластмасовите части се използва грунд за пластмаса. А аз ти препоръчвам да използваш акрилна боя, по-здрава е всички коли са боядисани с бои на акрилна или водна основа ! На КосмосЛак спрейовете НЕ СА акрилни.


- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Със спрей предна броня не става,поради простата причина,че е подложена на интервенции от изхвърчащи камънчета на автомобилите движещи се пред теб и куп гадории като мушици,комари и какво ли още не...Като идеш да си миеш автомобила на автомивка,и оператора се "закрепи" малко върху бронятата ти,ще е олюпи цялата.
Спреьовте са еднокомпоненти(без втвърдител)и нямат почти никаква издръжливост.Стават за малки детайли,но за предна броня...абсурд.
Отделно,че нямат никакво налягане и не могата да "набият"боята.
По добре си подготви детайлите и се разбери с някой бояджия да ти ги пръсне както си пише по-дебелите книги,така ще спестиш средства.
Но ако никога до сега не си подготвял елементи за боядисване(както е май)мога да напиша стъпка по стъпка какво е необходимо на направиш.
Спреьовте са еднокомпоненти(без втвърдител)и нямат почти никаква издръжливост.Стават за малки детайли,но за предна броня...абсурд.
Отделно,че нямат никакво налягане и не могата да "набият"боята.
По добре си подготви детайлите и се разбери с някой бояджия да ти ги пръсне както си пише по-дебелите книги,така ще спестиш средства.
Но ако никога до сега не си подготвял елементи за боядисване(както е май)мога да напиша стъпка по стъпка какво е необходимо на направиш.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
Колега, в нашия магазин пълним и двукомпонентни системи
било то акрил или лак с втвърдител в съответното съотношение. Пък за металик нали си се запечатва с 2К лак отгоре...
Стига да има ръка доста добре би го направил според мен 





- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Пак казвам,че със спрей става за малки елементи,да речем лайсни и подобен род шукарийки,но за предна броня.....Да не говорим,че със спрея трябва да си "виртооз"за да се справиш отлично особено ако пръскаш металик или перлените бои.
Просто спрея няма това налягане за набие боята в елемента,от там слоят става с неподходяща дебелина и съответно здравината му е от ден до пладне.Да не говорим,че си има спектрограма и всеки цвят се пръска при различно налягане на въздуха за да се улучи максимално цвета до оригиналния(това за перлените и металицитте)това със спрея няма как да го постигнеш.
Със спрей става ако си решил да продаваш колата и после новия собственик да си чука главата.
Да си затъмниш някоя друг стоп,или да пръснеш лайстните,но за калник,броня или друг голям елемент си е пълен абсурд.
Просто спрея няма това налягане за набие боята в елемента,от там слоят става с неподходяща дебелина и съответно здравината му е от ден до пладне.Да не говорим,че си има спектрограма и всеки цвят се пръска при различно налягане на въздуха за да се улучи максимално цвета до оригиналния(това за перлените и металицитте)това със спрея няма как да го постигнеш.
Със спрей става ако си решил да продаваш колата и после новия собственик да си чука главата.
Да си затъмниш някоя друг стоп,или да пръснеш лайстните,но за калник,броня или друг голям елемент си е пълен абсурд.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- Xscape
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320 Ci
- Детайли за колата: Black, M6 Rims
Ходи на бояджия, иначе само ще си загубиш времето. Точно отпред нищо недей пръска сам, една разходка по магистралата с >100 и ще видиш защо го казвам 

Think. Believe. Dream. Dare...
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
колегата по горе е абсолютно прав,а и няма как да не е .всеки които има основни понятия знае че боя и лак се нанася с компресор при високо налягане,а тия спреичета са прьдня без налягане. пьрво няма никькво качество ,особенно на Космос и друго -никьква покривност ,за тия работи дето искаш да ги прьскаш няма да ти стигнат 3 спрея
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
няма спор че пистолета си е пистолет и изобщо цялото бояджийско оборудване за 1000-2000 лв. няма как да се замести със спрей за 20 лв..


24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани