Проблем със М52B20TU охл. система.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Проблем със М52B20TU охл. система.
Имам проблем със споменатия мотор и по точно със охладителната система.
Карам колата от около 3-4 месеца на газ (инжекцион) и от около седмица започна да ми прави проблем.
Не губи антифриз, не пуши бяло, маслото е добре, има си мощност, температурата е закована посредата на индикатора (90 градуса) и не мърда и милиметър, но налягането на системата е високо и когато отворя разширителния съд - изхвърля доста антифриз. Течове видимо няма, но забелязах, че един маркуч по-точно дебелия маркуч който влиза във радиатора от страната на казанчето за вода за чистачките стои винаги студен, дори когато колата е карана доста.
От какво може да идва проблема не съм много запознат със охладителните системи, но мисля, че не е гарнитура или глава.
Ако някой има някакви идеи моля да ги сподели.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Карам колата от около 3-4 месеца на газ (инжекцион) и от около седмица започна да ми прави проблем.
Не губи антифриз, не пуши бяло, маслото е добре, има си мощност, температурата е закована посредата на индикатора (90 градуса) и не мърда и милиметър, но налягането на системата е високо и когато отворя разширителния съд - изхвърля доста антифриз. Течове видимо няма, но забелязах, че един маркуч по-точно дебелия маркуч който влиза във радиатора от страната на казанчето за вода за чистачките стои винаги студен, дори когато колата е карана доста.
От какво може да идва проблема не съм много запознат със охладителните системи, но мисля, че не е гарнитура или глава.
Ако някой има някакви идеи моля да ги сподели.
Благодаря предварително на отзовалите се.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
колега оточни кога изхвърля течност,като е топла ли ,ако е карана днес и утре сутринта отворищш кво става,то всяка кола като е топла хвърля вода,това е защото се разширява,но гледам маркуча бил студен,да не би да е запушена нещо системата и да не може да върти добре водата и затова да се получава налягане 


- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Изхвърля антифриза когато угася колата и веднага отворя капачката на казанчето (или 3-4 мин. след това) иначе като поистине налягането го няма. маркуча който е от казанчето за главата (може и да греша) става доста твърд, докато този който е за радиатора стой студен и мек, поне до днес когато като я покарах повечко (100км.) маркуча се затопли и налягане нямаше, но се включи перката за около 1-2 мин. и всичко си беше нормално. Отворих казанчето веднага щом спрях и не изхвърли антифриз и си беше във нормата, но след около 3-4 часа като запалих колата и покарах още малко - пак същият номер... 

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
DoesNot написа:Изхвърля антифриза когато угася колата и веднага отворя капачката на казанчето (или 3-4 мин. след това) иначе като поистине налягането го няма. маркуча който е от казанчето за главата (може и да греша) става доста твърд, докато този който е за радиатора стой студен и мек, поне до днес когато като я покарах повечко (100км.) маркуча се затопли и налягане нямаше, но се включи перката за около 1-2 мин. и всичко си беше нормално. Отворих казанчето веднага щом спрях и не изхвърли антифриз и си беше във нормата, но след около 3-4 часа като запалих колата и покарах още малко - пак същият номер...
Лелелеее, не прави повече така!!!

- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Е да, но все пак според мен не е нормално маркуча да стой студен, а водата във казанчето да е пареща
може ли да е термостат? да е запекал и да не върти водата
или пък водната помпа да не го прави 



- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
Колегс имаш една пробка в горният десен ъгъл на четири пръста от капачката за доливане на охладителна течност. Моят съвет е когато е поистинал двигателя да отвъртиш и двета капачки като тази за обезвъздушаването е на резба и се отвива със стотинка или по-широка отерка и налей антифриз малко над максимума. Запали колата и изчакай да започне да излиза чист антифриз от пробката. Ако не е обезвъздушена ще започнат да излизат балончета, но след време ще спре. Ако имаш някой приятел до теб го накараи точно преди да затвориш пробката да подаде постепенно гас и тогава да затвориш пробката. ТАЗИ ОПЕРАЦИЯ Я ПРАВИШ НА ЗАТВОРЕНА КАПАЧКА НА КАЗАНЧЕТО. Нестягай прекалено много капачката на пробката, защото е пласмасова и може да превърти или да се скъса резбата. След като си затворил всичко изключи двигателя и изчакай докато поистине малко и отвори капачката на казанчето и долей ако е необходимо антифриз или вода. И некарай само с антифриз разреждай го с вода. Надявам се да съм ти помогнал с нещо.
Ето ти и линка на схемата пробката ти е номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
Ето ти и линка на схемата пробката ти е номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
- DoesNot
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 759
- Регистриран на: 19.10.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани