Проблем със М52B20TU охл. система.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Проблем със М52B20TU охл. система.

Мнение от DoesNot » 12 Авг 2009, 20:14

Имам проблем със споменатия мотор и по точно със охладителната система.
Карам колата от около 3-4 месеца на газ (инжекцион) и от около седмица започна да ми прави проблем.
Не губи антифриз, не пуши бяло, маслото е добре, има си мощност, температурата е закована посредата на индикатора (90 градуса) и не мърда и милиметър, но налягането на системата е високо и когато отворя разширителния съд - изхвърля доста антифриз. Течове видимо няма, но забелязах, че един маркуч по-точно дебелия маркуч който влиза във радиатора от страната на казанчето за вода за чистачките стои винаги студен, дори когато колата е карана доста.
От какво може да идва проблема не съм много запознат със охладителните системи, но мисля, че не е гарнитура или глава.
Ако някой има някакви идеи моля да ги сподели.
Благодаря предварително на отзовалите се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Мнение от unikalen88 » 13 Авг 2009, 9:04

колега оточни кога изхвърля течност,като е топла ли ,ако е карана днес и утре сутринта отворищш кво става,то всяка кола като е топла хвърля вода,това е защото се разширява,но гледам маркуча бил студен,да не би да е запушена нещо системата и да не може да върти добре водата и затова да се получава налягане :confused:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Мнение от DoesNot » 13 Авг 2009, 11:08

Изхвърля антифриза когато угася колата и веднага отворя капачката на казанчето (или 3-4 мин. след това) иначе като поистине налягането го няма. маркуча който е от казанчето за главата (може и да греша) става доста твърд, докато този който е за радиатора стой студен и мек, поне до днес когато като я покарах повечко (100км.) маркуча се затопли и налягане нямаше, но се включи перката за около 1-2 мин. и всичко си беше нормално. Отворих казанчето веднага щом спрях и не изхвърли антифриз и си беше във нормата, но след около 3-4 часа като запалих колата и покарах още малко - пак същият номер... :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Мнение от vavilon » 13 Авг 2009, 11:26

DoesNot написа:Изхвърля антифриза когато угася колата и веднага отворя капачката на казанчето (или 3-4 мин. след това) иначе като поистине налягането го няма. маркуча който е от казанчето за главата (може и да греша) става доста твърд, докато този който е за радиатора стой студен и мек, поне до днес когато като я покарах повечко (100км.) маркуча се затопли и налягане нямаше, но се включи перката за около 1-2 мин. и всичко си беше нормално. Отворих казанчето веднага щом спрях и не изхвърли антифриз и си беше във нормата, но след около 3-4 часа като запалих колата и покарах още малко - пак същият номер... :help:


Лелелеее, не прави повече така!!! :confused: Че ще доливаш охладителна течност всеки ден! Нормално е да ти изхвърля при загряла кола (при всяка го прави). И нивото се мери на позастинал ДВГ. Капачката на радиатора също се отваря така (позастинал ДВГ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Мнение от DoesNot » 13 Авг 2009, 12:19

Е да, но все пак според мен не е нормално маркуча да стой студен, а водата във казанчето да е пареща :confused: може ли да е термостат? да е запекал и да не върти водата :?: или пък водната помпа да не го прави :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 9.08.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: без книжка
Мечтае да кара: M5

bmw

Мнение от hakerov » 13 Авг 2009, 13:11

Имаш нужда от обезвъздушаване най-вероятно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Мнение от DoesNot » 13 Авг 2009, 13:20

Което така и неразбрах как става на тези БМВ-та. :uups:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 9.12.2008

Мнение от dani dm » 13 Авг 2009, 17:41

Колегс имаш една пробка в горният десен ъгъл на четири пръста от капачката за доливане на охладителна течност. Моят съвет е когато е поистинал двигателя да отвъртиш и двета капачки като тази за обезвъздушаването е на резба и се отвива със стотинка или по-широка отерка и налей антифриз малко над максимума. Запали колата и изчакай да започне да излиза чист антифриз от пробката. Ако не е обезвъздушена ще започнат да излизат балончета, но след време ще спре. Ако имаш някой приятел до теб го накараи точно преди да затвориш пробката да подаде постепенно гас и тогава да затвориш пробката. ТАЗИ ОПЕРАЦИЯ Я ПРАВИШ НА ЗАТВОРЕНА КАПАЧКА НА КАЗАНЧЕТО. Нестягай прекалено много капачката на пробката, защото е пласмасова и може да превърти или да се скъса резбата. След като си затворил всичко изключи двигателя и изчакай докато поистине малко и отвори капачката на казанчето и долей ако е необходимо антифриз или вода. И некарай само с антифриз разреждай го с вода. Надявам се да съм ти помогнал с нещо.
Ето ти и линка на схемата пробката ти е номер 2 на схемата http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Мнение от DoesNot » 13 Авг 2009, 21:11

Тази пробка при мен е имитация. :shock:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook