Двигател от е36/е39 в е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Двигател от е36/е39 в е46

Мнение от Radichev » 12 Авг 2009, 13:34

Здравейте колеги,

интересува ме дали някой е слагал М52 двигател от е36 или е39 в 4-цилиндрова е46. Най-вече, дали пасват скоростите и кардана, диференциал, буксите по електрониката, радиатор, лапи и тампони на мотора от 4цилиндровия м43 в е46-цата. Изобщо ако някой има повече подробности какво освен необорудвания мотор ми трябва, за да направя тази интервенция, колата в момента е 318 с двигател м43, купето е преди фейслифта.

Благодаря предварително!
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Re: Двигател от е36/е39 в е46

Мнение от plamen_hh » 12 Авг 2009, 19:27

Radichev написа:Здравейте колеги,

интересува ме дали някой е слагал М52 двигател от е36 или е39 в 4-цилиндрова е46. Най-вече, дали пасват скоростите и кардана, диференциал, буксите по електрониката, радиатор, лапи и тампони на мотора от 4цилиндровия м43 в е46-цата. Изобщо ако някой има повече подробности какво освен необорудвания мотор ми трябва, за да направя тази интервенция, колата в момента е 318 с двигател м43, купето е преди фейслифта.

Благодаря предварително!

Ще си направиш нови стойки на мотора с кутията ще режиш или удължаваш кардана ще смениш по голямата част от ел инсталацията и ще тръгне :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Re: Двигател от е36/е39 в е46

Мнение от Radichev » 13 Авг 2009, 9:15

plamen_hh написа:
Radichev написа:...

Ще си направиш нови стойки на мотора с кутията ще режиш или удължаваш кардана ще смениш по голямата част от ел инсталацията и ще тръгне :D


Т.е. забравям за квото и да било от м43-то да ползвам. Аз се надявах поне от скоростите назад да няма нужда от подмяна. А дали при м52/4 от е46 стои по същия начин въпроса, ляпите ясно, че си ги ползвам заедно с мотора, но скоростите и назад? Защото гледам, че кутиите са с еднакви числа и основно разликата е при числото на диференциалите.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 13 Авг 2009, 10:46

Не е невъзможно , но е доста трудно. Доста неща трябва да се преправят за да стане като хората.... а дали ще стане така.
СПоред мен не си заслужава интервенцията. По-добре продай твойта и си вземи направо 6-цилиндрова ;) А ако не е б25 или б28 мотора направо се чудя за какво ти е тази процедура.
Иначе мисля че скорости и кардан ще можеш да ползваш, но всичко друго ти трябва - мотор , електроника, генерация , преправяне на захващането...
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 13 Авг 2009, 14:01

kriso85 написа:...
Иначе мисля че скорости и кардан ще можеш да ползваш, но всичко друго ти трябва - мотор , електроника, генерация , преправяне на захващането...


То въпроса е точно с трансмисията, иначе ясно - мотор , електроника, генерация , преправяне на захващането, това не е проблем.

А ако мотора е м52 от е46, дали ще може да си остане трансмисията, защото пък един колега ми предлага такъв.
А предпочитам да сменя мотора, защото колата си я гледам добре и не ми се сменя.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4093
Регистриран на: 28.11.2006
Местоположение: София/Сандански
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
Мечтае да кара: BMW M

Мнение от kriso85 » 13 Авг 2009, 18:13

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=05
Според www.realoem.com кутиите са с различни парт. номера, но това може да е само заради различните предавателни числа. Иначе на мен ми се струват еднакви на външен вид и като гледам захващането им е идентично :roll:
Все пак ако искаш да стане като хората сигурно ще ти трябва и кутията. За дифф-овете писахме в една друга тема и май бяха еднакви на 318ката и на 320ката. (не мога да намеря предавателни числа на кутиите и диффовете, има само за УС моделите в една таблица)
Ама дали си заслужава цялата трансплантация (незнам какво ти е обурудването на колата), само ти си преценяваш... няма да е в никой случай евтино. От Е39 едва ли ще можеш да ползваш, все пак може да се поровиш в риълоем.орг
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 14 Авг 2009, 9:08

Благодаря за съдействието. На пръв поглед струва ми се са еднакви, различните числа не ме притесняват особено, защото разликите не са съществени. Само чакам да изпадне някой сгоден поне 2.5 матор на зарибяваща цена. Най-добре ще е от е46, заради сходната инсталация, а и е с 2 ваноса ;)
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook