Help!!! развален ел. регулатор на перката на вентилатора е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Sofia

Help!!! развален ел. регулатор на перката на вентилатора е46

Мнение от angelhristov » 05 Авг 2009, 0:29

Колеги, карам е46, 320д, преди фейса. напоследък покрай жегите и задрътванията двигателя започна да загрява често при включен климатик. оказа се че електромотора на перката на включва винаги и оттам идва проблема.
отделно електромоторче / регулатор не мога да намеря, казват, че трябва цяла вентилаторна система с перката. (камор ми казаха 750 лв).
засега 2ра употреба не намирам. някой има ли съвет, опит с подобен пробле??? ще ви бъда задължен ако споделите.
благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 108
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d / e46, вече не...
Мечтае да кара: BMW 5

Мнение от bafi » 05 Авг 2009, 10:05

Колега, и аз след дълго търсене не намерих решение освен ново - 702 лв. :confused:
Дори и да си намериш сторо, каквото имам и аз в гаража, каква е гаранцията, че ще работи?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 31.10.2007

Мнение от demonazzz » 05 Авг 2009, 15:47

Ем комплект, около 500 кинта с една година гаранция. Някакво китайско чудо на техниката, засега една година работи.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 28.04.2009

Мнение от reccon » 05 Авг 2009, 20:53

Колега ако ти включва от време на време тогава проблема не е в перката или в блока за управлвние. Обясними какво по точно става с тази перка. Имам опит с подобен проблем. След като всички казваха че перката работи след тестове на компютър аз забелязвах ,че някога не се включваше. След това се ядосах и я закарах в ДАРУ КАР и се оказа че е хлабава враъзка към компа.(вече 3 дена работи).
Надявам се да съм ти помогнал

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 27.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: 318i

Мнение от kaspar_ivo » 05 Авг 2009, 21:32

Здрасти колега,

както бях писал и в други теми които са доста покрай жегите.. аз имах същият проблем. Когато съм в трафик колата почваше да вдига температурата с пуснат или спрян климатик. Проблема се оказа датчик за охладителната система намирасе долу до радиатора. При диагностика излиза несщо си "датчик коолинг систем.." Този датчик пуска перкат когато загрее до 93 градуса(маи толкова бяха); т.е в трафика не ти се включва перката когато загрее (защото датчика не работи както трябва - може да е замърсен) и следователно не ти ухлажда двг-то.

Датчика струва около 50 лв. смяната е за 5 минути (сам можеш да е направиш).

Дано съм бил полезен.

П.С не е задължително винаги да се мисли за голям ремонт от 500-700 лв ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 05 Авг 2009, 23:56

kaspar_ivo написа:Здрасти колега,

както бях писал и в други теми които са доста покрай жегите.. аз имах същият проблем. Когато съм в трафик колата почваше да вдига температурата с пуснат или спрян климатик. Проблема се оказа датчик за охладителната система намирасе долу до радиатора. При диагностика излиза несщо си "датчик коолинг систем.." Този датчик пуска перкат когато загрее до 93 градуса(маи толкова бяха); т.е в трафика не ти се включва перката когато загрее (защото датчика не работи както трябва - може да е замърсен) и следователно не ти ухлажда двг-то.

Датчика струва около 50 лв. смяната е за 5 минути (сам можеш да е направиш).

Дано съм бил полезен.

П.С не е задължително винаги да се мисли за голям ремонт от 500-700 лв ;)

Понеже препатих и аз и съм запознат със системата, 320 D няма такъв датчик на радиатора а се взема информация от термосонда, която се намира в двигателя(не съм сигурен дали е в главата или в блока) и отделно от датчика за налягане на климатика. На базата на тези два сигнала оная платка до двигателя на перката определя с каква скорост да се върти перката. Но в повечето случай като се скапе платката перката върти на пълни обороти. Сега съм забравил, но навремето преди една година бях описал цялата система(намерих я в едно испанско ръководство) и даже бях качил схема, виж в по-старите теми.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 06 Авг 2009, 0:22

ukelichko написа:
kaspar_ivo написа:Здрасти колега,

както бях писал и в други теми които са доста покрай жегите.. аз имах същият проблем. Когато съм в трафик колата почваше да вдига температурата с пуснат или спрян климатик. Проблема се оказа датчик за охладителната система намирасе долу до радиатора. При диагностика излиза несщо си "датчик коолинг систем.." Този датчик пуска перкат когато загрее до 93 градуса(маи толкова бяха); т.е в трафика не ти се включва перката когато загрее (защото датчика не работи както трябва - може да е замърсен) и следователно не ти ухлажда двг-то.

Датчика струва около 50 лв. смяната е за 5 минути (сам можеш да е направиш).

Дано съм бил полезен.

П.С не е задължително винаги да се мисли за голям ремонт от 500-700 лв ;)

Понеже препатих и аз и съм запознат със системата, 320 D няма такъв датчик на радиатора а се взема информация от термосонда, която се намира в двигателя(не съм сигурен дали е в главата или в блока) и отделно от датчика за налягане на климатика. На базата на тези два сигнала оная платка до двигателя на перката определя с каква скорост да се върти перката. Но в повечето случай като се скапе платката перката върти на пълни обороти. Сега съм забравил, но навремето преди една година бях описал цялата система(намерих я в едно испанско ръководство) и даже бях качил схема, виж в по-старите теми.




Не е задължително когато се прецака управлението на перката да зацепи на високо обороти понякога въобще не включва или пък включва на определена степен и пак не работи коректно като степените на ел. перката са шест.
Така, че за да прибегнете към смяна на този скъп компонент по добре си направете хубава диагностика на климатичната и охладителната система защото както колега спомена управлението взима информация от две места и има вариант или да не охлажда двигателя или да не работи правилно спрямо климатичната система, така че се проверяват и двете.
Иначе варианта на втора употреба е нож с две остриета въпреки че ще я бележат и върнете ако не работи малка е вероятността да разберете на 100% дали работят всички степени след като се включват при строго определени състояния на двете системи охладителна и климатична.
Има един пич от форума има доста е 46-ци мисля че ги даваше около 300 лв втора употреба на околовръстното към люлин на разклона за овча купел му е моргата.
Но по добре ново и китайско или тайванско за 500 лв от колкото за 300 някоя като вашата.
Но всеки сам си преценява.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Sofia

Мнение от angelhristov » 06 Авг 2009, 11:23

reccon написа:Колега ако ти включва от време на време тогава проблема не е в перката или в блока за управлвние. Обясними какво по точно става с тази перка. Имам опит с подобен проблем. След като всички казваха че перката работи след тестове на компютър аз забелязвах ,че някога не се включваше. След това се ядосах и я закарах в ДАРУ КАР и се оказа че е хлабава враъзка към компа.(вече 3 дена работи).
Надявам се да съм ти помогнал

Колега, можеш ли да ме ориентираш колко горе долу е диагностиката в Дару. Запазих си час за понеделник и ако и те потвърдят че блока заедно с перката са за смяна, чак тогава ще се изръся. Мисля да си взема ново оригинално, поне да съм спокоен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Мнение от oci » 06 Авг 2009, 21:56

60 лв е диагностиката на електронния блок ако ти проверяват нещо друго се заплаща допълнително. Но това дали перката работи правилно могат да ти го установят на доста места и за половината пари не знам защо се доверяваш на 100% на Дару след като от форума има доста хора който са се ръсили за неща който не са били за смяна но ти си знаеш все пак и там работят същите баш майстори :D . Аз го казвам кото вече изпатил от тях но ти си знаеш.
Мой съвет е виж какво ще ти кажат и си помисли не бързай веднага да я сменяш, но все пак това е проблем на е 46 за това може и да е проблема в нея.
Успех

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Sofia

Мнение от angelhristov » 06 Авг 2009, 23:36

oci написа:60 лв е диагностиката на електронния блок ако ти проверяват нещо друго се заплаща допълнително. Но това дали перката работи правилно могат да ти го установят на доста места и за половината пари не знам защо се доверяваш на 100% на Дару след като от форума има доста хора който са се ръсили за неща който не са били за смяна но ти си знаеш все пак и там работят същите баш майстори :D . Аз го казвам кото вече изпатил от тях но ти си знаеш.
Мой съвет е виж какво ще ти кажат и си помисли не бързай веднага да я сменяш, но все пак това е проблем на е 46 за това може и да е проблема в нея.
Успех

мерси за упътването колега. би ли ми подсказал къде другаде могат да ми я видят на комп? благодаря предварително

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Sofia

Мнение от angelhristov » 12 Авг 2009, 9:28

Накрая не издрържах, отидох в Дару и си смених вентилатора с нов - общо 850 с труда. верно не е мн евтино, но поне ми е мирна главата сега и имам 2 години гаранция.
Успех и на другите със същия проблем!

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook